11 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Mart 1932 Sabife 7 Futbol faaliyeti nihayet başlıyor Galatasaray - Fenerbahçe maçını yakında göreceğiz Havaların bozukluğundan felce uğrayan İstanbul futbol faaliyeti bugün Galalasaray — Pera ma- çiyle tekrar başlamış olacaktır. Havaların bozukluğundan tehir edilen olimpiyat ligi fikstürünün bugünkü maçla. başlaması bizi Galatasaray — Fenerbahçe maçı- na kadar götürecektir. Eğer bütün maçların tehiri do- layısile “evvelce ilân edilmiş olan olimpiyat fikstüri komite * tarafın- dan değiştirilmezse üç hafta zar- fında bu mühim maçı görmemiz muhakkaktır. Vakıa futbol mev- siminin bidayetindenberi (o heye- canlı maçlara hasret çekiyoruz. Fenerle Galatasarayın (o resmi liğden çekilmelerine inzimam eden fena havalarla başlıyan Jatelet devresi bugünden itibaren birden bire en hızlı faaliyet safhasına dahil oluyor Zemektir. Dahili temaslar için görünen bu faaliyet devresi ecnebi temas- ları içinde aynı zenginliği arzedi- yor. Önümüzdeki haziranda Bal- kanlara hazırlanan Milli takımın müteaddit müsabakalarına şahit olacağız. Milli takım için kurula- çak kampın dahili faaliyeti de spor meraklılarını alâkadar ede- cek bir mabiyiette olacaktır. Diğer mıntıkalardan milli takım için seçilen elemanların muhtelif idmanlarda tecrübe edilmeleri de ayrıca şayanı dikkat safhalar arzedecektir. Şu beklediğimiz faaliyet pro- gramı tamamen tatbik edilebilirse, kaybettiğimiz ayları unutturacak kadar zengin hareketler görmüş olacağız. Şu vaziyete bakarak; geğ''ölsün'da güç olmasın, tesel- tekrarlamak yerinde lisini bir iyadının Ski Kış sporlarile başlıyan 932 Olimpiyadının Losancelos ta yapı- lacak kısımları için son hafta çıkan haberler seyahat meraklı- larını düşündürmeğe başlamıştır. Iki ay “evvelki: spor sahifeleri- mizin birinde Çin - Japon muha- rebesi ve iktisadi buhran dolayı- ar ikinciliğini kazanan şampiyon İÇ a Ve ği İİ sile Losancelos olimpiyadının ya- pılmaması ihtimalinden bahsetmiş- tik. Son gelen Yunan gazeteleri önce verdiğimiz bu haberin tabfifi ihtimalinden (O kuvvetle bahsedi- yorlar. Cihan iktisadi buhranının bir çok — milletlerin oOLos Ancelosa iştirâklerine mani olacağı düşü- nüldüğü için Los Ancelostan vaz geçilerek onun yerine Avrupa milletleri arasında “ Avrupa mü- sabakaları ,, namile müsabakalar tertip edilmesi düşünülmektedir. Beynelmilel spor muhitlerinde bir taraftan bu haberler dolaşırken, diğer taraftan geçende neticele- nen kış olimpiyatlarının zararları tespit edilmektedir. Amerikalılar kış olimpiyadında hayli zarar ettikleri ve Los Ancelosta büyük bir stat yaptırarak mühim mas- raflar ihtiyar (ettikleri (halde bütün milletlerin şikâyet ettikleri buhran karşısında fazla ısrar et- miyerek olimpiyat Okomitesinin şimdilik faaliyetinden vaz geçme- sine karar vermişlerdir. Los Ancelos olimpiyadının ya- pılması hakkındaki temayül evvelâ spor idarecileri seyahat hastalığıle malul olmayan milletlerden çık- mıştı, Spor işlerinin ciddiyetinden ziyade alayışına, merasim ve se- yahatına düşkün olanlar tarafından gürültüye getirilip örtbas edilen bu cereyan yeniden eskisinden daha kuvvetli olarak hissedilmeğe başlanmıştır. Yunan gazetelerinin de tekit ettikleri bu Los Ancelosun yapıl ması temayülü bugünkü buhranlı vaziyet karşısında (Beynelmilel spor muhitinde büyük bir ekse- riyet kazanabilir. Yalnız bu fikre yani Losancelos olimpiyadının yapılması fikrine itiraz edebilecekler arasında her halde bizim idarecilerden bazıları birinciliği alırlar. NN “Los Ancelos olimpiyadının suya düşmesi ihtimali kuvvetleniyor Buhran dolayısile Amerikan olimpiyat komitesi de faaliyetten şimdilik vaz geçmeğe karar vermiştir i Kış olimpiyatlarında Amerikan kızakçı takımının (hususi gönderilen fotografı) Yunan gazeteleri tararafından mevsuk bir surette verilen bu haberler teyyüt ederse, Los - An- celos'un suya düştüğü muhakkak- tır. Bu münasebetle şimdiye kadar ! hiç bir gazetede neşredilmemiş kış olimpiyatlarına ait Amerika- dan hususi surette gelen bazı fo- grafları dercediyoruz. Üre Kış olimpiyatlarında dans numaralarının birinci..we. Ikincisi Londralılar gururlanıyorlar Kupa finalini 2 Londra klübü oynayacak Bu sene Londra sporcuları diğer mıntakalar sporcularına karşı epe kafa tutuyorlar. o Londralıların gururlanmalarına sebep olan şey bu seneki İngiltere kupası finalini 2 Londra klübünün oynamasıdır. Evelki haftaya kadar nısfnihai müsabakalara kalan dört İngiliz klübünden ikisi Londra mıtıka- sındandı. “Arsenal ile Chelsea kluplerinin burada karşılaşarak nihai. müsübakaya bir Londra klubünün *kalacağından korku- luyordu. Kura < çekildiktensonra' bu iki Londra » -klubünün ayrı ayr rakiplere düştüğü belli oldu. “Arsenal kendi his sesine düşen çetin hasmı bir golle mağlup etti. (o Arsenalın bir golle mağlup ettiği Hudersfild kulübü önsekiz senedir kendi sahasında mağlup olmamış bir takımdı. Onsekiz sene sonra ilk defa kendi sahasında Arsenal tarafından n.ağlup olan Huders- fild de ortad.n kalktıktan sonra iki Londra kulübünün Ingiltere kupası fin.lini oynaınaları ibtimali yüzde sek.zadun fazlaya çıkmıştır. Final maçıudan evvel oynana- cak ili maç daha kalmıştır. Bu iki maçta da Chelsea ile Arsenalın kolay birer galibiyet temin ede- rek son maçta karşılaşacakları şimdiden . İ1..t'i olarak tahmin edilmektedir. Arsenal'ın en tehli- keli ve ikendi sahasında 18 sene- dir na mağlup olan Hudersfild ile çarpışacağı zamcu Arsenal'in meşhur muhacimi James'a muhte- mel netice sorulduğu zaman şöyle bir cevap vermiştir: — Onsekiz sene beklememek çok uzun;değil midir? Bu sözlerden sonra Arsenal 18 senelik ananeyi yıkarak maçı kazandı. İşte Londuralılar bu şerefli vaziyetinden dolayı rakip muzafferlerin sporcularına karşı |