16 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

16 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Sahife 7 Yeni bir dağ ve kar sporu filmi: Beyaz büyü.. Yeni filmin mevzuu karlı dağların aza- meti, kar sporu, spor arkadaşlığıdır Berlin 10 (:1- susi ) — Karda, 5 ve buzlarda bü- yülü bir kuvvet var.. Bu sözümle, şehir sokaklarını vıcık vıcık yapan çamurlu kardan bahsetmiyorum... Yüksek dağların mağrur sırtlarını örten o heybetli beyaz o örtüden bahsediyorum.. Hep işitmişiz- dir: Kutup hava- lisinde tetkik se- yahatine çıkanlar ekseriya en acı; en feci mahbru- miyetler sevkile ıztıraplı bir ölüm- le can vermişler- dir. Veya kur- tuldu iseler böyle bir ölümün ta kapısı — eşiğine kadar sokulduk- tan, ve belki de içine bir göz attıktan sonra kurtul- muşlardır.. Bu vaziyette artık o adamların her kar ve buz derya- larından nefret edecekleri zanno- lur. Halbuki onların hemen hepsi, güçlükle kurtuldukları beyaz ölü- mün kucağında can verinceye kadar tekrar kutup bavalisine koşmuşlardır. Bu keyfiyeti anlatan bir kutup seyyahı diyor ki : O uçsuz bucak- Beyaz büyü filminden bir sahne: tehlike | fakat çok mahirane bir .sıçırayiş sız “buz kütlelerinin öyle sihirli ve esrarengiz lâkin çok kuvvetli bir cazibesi var ki, ona bir kere tutulduktan sonra, kendini kurtar- mak mümkün değildir. Bir kere buz deryasına ayak bastıktan sonra, hattı üstüvaya kaçsanız, o sihirli cazibe sizi çeker ve niha- yet tekrar ona koşmaya mecbur kalırsınız. Kutup buzlarının kuvvetinden bir nebzede anlaşılan yüksek dağ- ların karlı tepelerinde ve yamaç- larında var. Bir kere ona alışan, ve onun sihirine tutulan, kendi- sini kurtaramıyor. Işte rejisör Dr. Frank da, bu beyaz büyüye tutulmuş bir adam- dır.. Filimde rol verdikleri dünya- nın, hiç değilse kendi milletlerinin kar sporu şampiyonlarıdır. Filimde oynıyan yegâne kadın, Leni Rei- fenstahl, hayatını filme vakfetmiş bir sanatkâr olmakla beraber kar üzerinde geçenlerde yapılan bir ski müsabakasında, bütün hayatını spora vakfedenler arasında, yedin- ciliği kazanmıştır. Rejisör şimdi yeni bir kar filmi yapmıştır: “Beyaz büyü,,.. Bu fil- min diğer bir adıda “Kar papuç- larının yeni harikaları, dır. Haki- katen hepsi birer şampiyon olan bu gençlerin gösterdikleri maha- retler birer harikadır. O kadar yalçın yarlardan aşağıya kayıyor- lar ki, süratleri saatte 100 kilo- metroyu geçiyor. Birden bire peyda olan kayaların, ve karlara yarı gömülü kulübeleri üzerinder atlıyorlar, 've 'baş' döndürücü bir hızla, uçuruma doğru havada uçuyorlar ki, insan seyrederken bile çok derin heyecanlar geçiri- yor.. Bütün vaka karlı dağların azameti, kar sporunun güzelliği heyecan ve bu beyaz büyünün yenilmez kuvveti arasında, spor arkadaşlığının derinliğidr. Greta Garbonun yeni filmi Creta Garbo, Mata Hari filmini bitirir bitirmez yeni bir filim çevirmeğe başlamıştır. “Büyük otel, dir. Filmde baş erkek rolunu Con Barriymore yapıyor. muharririnin eserinden alınmıştır. Bu eser her tarafta çok rağbet görmüştür. Resmimiz, yeni filmden bir sahneyi gösteriyor. Bu filmin ismi Filmin mevzuu bir Alman kadın Bursa mektupları Stadyomun ikmali için yeniden faaliyet başladı Futbol sahası, koşu yeri, atlama kam ve saire yapılıyor Stadyomun bugünkü manzarası Bursa 12 (Hususi) — Şebrimiz- deki stadyomun ikmali için son günlerde yeniden faaliyete başlandı. Bu stadyom Bursaya spor alemin- de hususi bir mevki temin etmiştir. Geçen sene Ankarada toplanan umumi spor kongresinde, Türkiye birinciliklerinin İzmirden sonra Bursada yapılmasına karar veril- mişti. Bursa Stadyommunun inşasına beş sene evel büyük gazinin irşat ve yardımı ile başlanmıştır. Gazi hazretleri, gençliğin bu yoldaki ihtiyacını oöğrenince ilk adım olmak üzere iki bin liralık bir çek lutfetmişlerdi. Vali Fatin bey ilk temeli atmış ve sporcuların daima yardım gördükleri Ali paşanın yardımıyle seksen dönüm- lük sahanın ihata divarları ve kaba toprak tesviyesi yapılmıştır. Geçen sene inşa edilen beşyüz kişilik beton arme tribon, Türki- yenin hiç bir meydanında yoktur. Burası onbeş sene evvlde nazarı dikkati “celbetmiş (er meydanı) namile spor sahası olarak . alınıp kullanılması düşünülmüş isede bu tasavvur sonradan yarıda kalmıştır. Şimdi sahanın noksanlarını ik- mal için çalışıyorlar. Stadyomun futbol sahası ve atletik sporlara ait kısımla koşu yolu (— pist) yapılmaktadır. Bu sahanın ve pis- tin projesi mütehassıs mühendis Rayk bey tarafından hazızrlan- mıştır. Projeye nazaran sahada 70X100 metroluk bir futbol mey- danı ile 400 metro uzunluğunda 7,20 metro genişliğinde bir koşu yolu meydana gelecektir. Bundan başka atlama havuzları, disk, cirit, sıklet atma yerleri, duş tertibatı, açık tribünler hazırlanacaktır. ha mutemede verilmi. Amca ve karilerimize veya mevcut hediyeyi alıniz! Güzel bir albumunu meccanen almak isterseniz AKŞAM'a abone olunuz! Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunlar: renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmiştir. Mart ve Nisan 1932 zarfında gazetemize bir senelik, 6 aylık, 3 aylık abonesini bu iki ay içinde asgari 3ay için temdit ettirecek olan abonelerimize bu güzel album'dan bir nüsha hediye edilecek ve posta ileadreslerine gönderilecektir. Bütün Türkiye'de en fazla satış yapan AKŞAM gazetesine siz de abone olunuz ve bu güzel inşaata başlanmıştır. Futbol mey- danına her mevsimde yeşil duran Ingiliz çimeri tohumu ekilmiştir. Bu faaliyete bakılırsa Bursa stad- yomu yakında mükemmel bir hale gelecek ve içinde muhtelif spor müsabakaları yapılabilecektir. Yunan atletleri Mısıra gidiyorlar Yunan atletizm milli takımı, Mısır atletizm milli takımile kar- şılaşmak için martın son günlerine doğru Atinadan İskenderiyeye gidiyorlar. Yunan atletleri, iki aydanberi antrenörleri Otsi Simiçekin neza- reti altında anterenmanlarına de- vam ettikleri cihetle, tamamen atletik bir hale gelmişlerdir. Mısıra gidecek Yunan atletizm takımına Yunanistanın iki maruf şampiyonları iştirak edecektir. Dağ faciaları Viyana 15 (A.A.) — İnsnbrucktan bildiriliyor : Üçü erkek ve biri kadın olan Almandan mürekkep bir seyyah grupundan henüz ma- lümat alınamamıştır. Bunlar geçen hafta Vermunt glasiyesine gitmiş- lerdi. Bir kar fırtınası içinde telef olmalarından korkulmaktadır. Bun- ları aramak üzere tahlisiye kol- ları çıkarılmıştır. Fransız mebusan meclisi bütçeyi kabul etti Paris, 15 (A.A.) — Fransız mebusan meclisi, varidatı 4l milyar 184 milyon 541,481 ve mesarifatı da 41,179,808,080 frank kabul etmek suretile varidatta 4,733,401 frank fazlalık temin eden 1932 senesi bütçesinin 138 muhalif reye karşı 386 reyle kabul ve tasvip etmişti Bey'in abone kaydedilecek