26 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

26 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

pe“ Sahife 4 26 Mart 1932 d ma GR Dün futbol maçları ORA) İzmir at yarışları Bugün ve yarın son olarak ŞIK SİNEMASINDA Büyük muvaffakiyetle gösteriler mevsimin en güzel filmi LİANE HALID SZAKE SAKALE - RALPH ROBERTS ve PUFFY ile beraber temsil ettiği iKi filminde oynadığı asri ve eksantrik genç sporcu kizt rolünde sizleri ziyadesile (Double mariage) memmun edip eğ'endirecek ve hayretle bırakacaktır. İlâveten; Halihazır Movteton. | PRENSES EMRİNİZ LİLİAN HARVEY ve HENRY GARAT 'arafından temsil edilen film arzuyu umumi üzerine bir hafta daha irao Ilkbahar koşularının yapılamadı Cross Cuntry Evvelki gece birdenbire yağan kar dolayısile dün futbol müsa- bakaları yapılamamıştır. Yalnız mıntakanın Cross Count- rysi yapılmıştır. Ancak bu müsa- bakadan evvel atletizm heyeti havanın soğuk olması dolayısile koşunun yapılıp © yapılmamasını bâkem heyetine bırakmıştır. Hakem heyeti iki kısma ayrıldı bir kısım ilân edildiği için yapıl masını istedi, diğer kısmı ise tehi- rini istedi. Neticede yapılmağa karar verildi. Ancak bu kararı ve- rirken bizdeki atletlerin yaşayış tarzını düşünmek icap ederdi. Bundan dolayı diğer klüpler gelmedikleri için yalnız Beşiktaş- klar girdi. Yarış Beşiktaştan Yusuf İzzeddin köşküne ve tramvay yolu ile tekrar Beşiktaşa avdet şeklinde oluştur. Teknik netice- ler şunlardır: Birinci Mehmet 37,43 Ikinci Remzi 37,46 Üçüncü Ibrabim (| 38,10 Dördüncü Naci 38,51 Beşinci Ferhat 39,98 Altıncı Arif 42,52 Yedinci Mahmut (42,68 Mesafe 8,5 kilometre idi. Güreş müsabakaları Halk fırkası Beyoğlu merkezi idman salonunda dün güreş mü- sabakalarına devam edilmiştir, neticeler aşağıdadır: 61 kiloda: Birinci, Tarık (Kuleli); ikinci, Süreyya (Kuleli), 3-ü Mus- tafa (Haliç). 66 kiloda: Birinci, Macar Bakuş (Beşiktaş); ikinci, Mehmet (Vefa- Kumkapı); üçüncü, Selâmi (Kuleli). 72 kiloda: Birinci, Nuri (Kuleli); ikinci Mehmet Ali (Haliç); üçüncü Yılmaz (Bahriye gedikli mektebi). 79 kiloda: Birinci Yusuf Kenan (Vefa - Kumkapı); ikinci, Muzaf- fer (Kuleli). Izmir muhteliti gelecek İzmir, 25 (A.A.) — Izmir muh- telitinin 5 mayısta Istanbula gide- rek Istanbul muhtelitiyle karşılaş- ması kararlaştırılmıştır. Voleybol müsabakaları Galatasaray klübü lokalinde voleybol müsabakalarına devam edilmiştir. Beşiktaş, Süleymaniyeyi 15 - 0 15-0 yenmiştir. Vefa Kumkapı, Topkapı gelme- diğinden hükmen galip sayılmış. Kasımpaşa, Eyübü 15-11,15-12 yenmiştir. Izmir Şilt maçları İzmir 25 (A.A) — Şilt maçla- rına bugün Alsancak spor saha- sında devam edildi. Dömifinale kalmış olan ikincilerden Izmir spor ve Türk spor; birinci takımlardan da İzmir spor, Şark spor takım- ları karşılaştılar. lik müsabaka ikinci takımlarınki idi. Türk spor iyi bir oyundan sonra 5-1 gibi faik bir netice ile İzmir spor galip geldi. Bundan sonra İzmir spor - Şark spor birincileri arasındaki şilt dömimafili yapıldı ve İzmir spor 7-1 gibi çok sarih bir farkla maçı kazandı. Istanbula Bir çocuk otomobil altında kaldı Burhan isminde 9 yaşlarında bir çocuk Beşiktaş caddesinden birincisi dün yapıldı Izmir 25 (A.A.) — Yarış ve ıslah encümeni tarafından tertip olunan ilkbahar at yarışlarının birincisi bugün (Bucada icra edilmiştir. Havanın soğuk ve yağışlı olmasına rağmen oldukça kalabalık toplanmıştı. Birinci koşu üç yaşındaki yerli ve arap erkek ve dişi taylara mahsustu; mesafesi 800 metre, ikramiyesi 300 liraidi. Bu koşuya 9 tay iştirak etmiş ve Fikret ve Ahmet beylerin Yıldırımı birinci; Kemal efendinin Baskım ikinci; Febmi beyin Dervişi (üçüncü gelmiştir. İkinci koşu, üç ve daha yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısraklara omahsustu; (mesafesi 1.000 metre ve ikramiyesi 375 lira idi. Bu koşuya dört hayvan iştirak etmiş ve Fikret ve Ahmet Beylerin Fikri birinci; M. Yentesin Verderuvası ikinci; Fikret ve Ahmet Beylerin (o Stromobilisi üçüncü gelmiştir. Üçüncü koşu dört ve daha yukarı yaştaki ve hiç koşu kazan- mamış yerli ve arap at ve kısrak- lara mahsustu; mesafesi 1.400 metre ve ikramiyesi 225 lira idi. Bu koşuya yedi kısrak iştirak etmiş ve İsmail efendinin Zeybeği birinci; Halil efendinin Ceylânı ikinci; Yüzbaşı Hilmi beyin Güleri üçüncü gelmiştir. Dördüncü koşu dört ve daha yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısraklara mahsustu; mesafesi 1800 metre ve ikramiyesi 525 lira idi. Dört hayvan iştirak etmiş ve Fikret ve Ahmet beylerin Dro- kurtu birinci; İzmir mebusu Celâl beyin Kezbanı ikinci; M. Alyotinin Gösseri üçüncü gelmitir. Beşinci koşu, dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve arap at ve kısraklara mahsustu; ikrami- yesi 300 lira ve mesfe 1,800 metre idi. Bu koşuya yedi hayvan iştirak etmiş ve Kenan Beyin Sadası birinci; Kemal Ef, nin Aldervişi ikinci; Ibrakim Efen- dinin Tayyarı üçüncü gelmiştir. 17 sabıka! Evinde gizli rakı fabrikası bulunan Tevfik teslim oldu Geçende Taksimde evinde gizli bir rakı fabrikası bulunan Tevfik isminde bir müskirat kaçakçısı ihtisas mahkemesine verilmiştir. Muhtelif kaçakçılık cürümlerin- den maznun bulunan Tevfik bu defa kendisi polise (giderek teslim olmuştur. Tevfik hakkında 17 kaçakçılık vakasından dolayı evrak tanzim olunmuştur. o Bunlardan maada Tevfik bir defa da otomobil ile kaçakçılık (yaparken (kendisini yakalamak istiyen memurun üze- rine tabanca ile ateş etmek ve memuru elinden yaralamakla maz- nundur. Halit Şazi için ihtifal Darülfünun diş tababeti şubesini ilk defa tesis eden merhum Halit Şazi beyin vefatının bugün yıl dönümüdür. Bu münasebeile, bugün, her sene olduğu gibi, geçerken bir otomobilin altında kalarak ağır surette yaralanmıştır. Şoför kaçmıştır. merhumun (OoEyipteki (o kabrinde meslektaşları tarafından bir ihtifal yapılacaktır. edilecektir. Görmiyenler için son fırsat. Şehzadebaşı Raşit Rıza Tiyatrosu Geve saat 21,30 da Kurt ağzında Kuzu Vodvil 3 perde Nakleden: Mahmut Yesari bey Tel, İst. 22053 den tiyatro gişesini isteyiniz gişe gündüz açıktır İACELE SATILIK APARTIMAN Beyoğlu, Ünyon Fransez ar- kasında - 5 kat - 5 odalı 6 daire. Su- elektrik - gaz - banyo. METİN BİNA A Safi iradı: T.L. 3000 Bahçekapı Taş Handa Umum Emlâk Acentesine Müracaat SATILIK ARSA Osmanbey ile Nişantaş ara- sında Cabi sokağında kâin ve Cabi ile Ahmetbey sokaklarına nazır, 1047 arşın murabbat mesahasında (yüzü takriben 12 metre 70 ve derinliği 44 metre ) bir arsa ile 15 nisan- dan itibaren serbest bulunacak iki katlı hane satılıktır. Istan- bulda Ankara caddesinde Kahraman Zade Hanında bi- rinci katta ilânat acentasına müracaat. Radyo 26 Mart Cumartesi akşamı Istanbul (1200 m.) — 18: Gramofon, 19,30: Darüttalim heyeti, 20,30: Gra mofonla opera, 21: Darüttalim heyeti, 22: Islanbul radyosu orkestrası, elgrat 429,8 m) — 15,71 radyo orkestrası, 19 Almanca ders, 1930 konferans, 20,15 musahabe, 20,45 şarkı" 21,15 konser, 22,05 gramofon. Bükreş (394,2 m.) — 18,10 konser, 19 konferans, 19,40 gramofon. Budapeşte (5505 m.) — 19,30 konferans, 20 opera orkestrasının kon- seri, 21,40 haberler, Roma (441,2 m.) — 20,05 gramofon, 20,45 opera. Varşova (1411 m) — 19 komedi, 20,15 konser, 20,15 konser, 21,55 edebi , 22,10 konser, 22,4ö radyo musa Jurnal. Viyana (517,2 m) — 17 senlonik konser, 18,30 konferans, 19,45 komedi, 21,90 | 23 senfonik konser. Bir sarhoş meyhaneciyi yaraladı Süleyman isminde birisi Orta- köyde Miçonun meyhanesine gi- derek rakı içmiş, parasını verme- den savuşmak istemiştir.) Bu yüz- den aralarında çıkan kavgada Süleyman bıçakla Miçoyu ağır surette yaralamıştır. Miço fazla kan zayi ettiğinden baygın bir halde bastahaneye götürülmüş, Süleyman yakalan- mışlır, Şirketler komiserliği Belediye şirketler komiserliği şimdiye (Okadar belediye fen heyetine merbuttu. Yeni iktisat Müdürü Asım Süreyya bey şirketler komiserliğinin vazifesinin fenni işlerden ziyade iktisadi işlerle alâkadar olduğunu nazarı itibara almıştır. Asım Süreyya bey şirketler komiserliğinin iktisat müdürlüğüne raptım ileri sürmüştür. Belediye bu telifi tetkik edecektir. Mümessil İlâveten; Ne cüret! Mahkeme salonunda kızı tehdit etmiş! Evvelki gün adliyede bir hâdise olmuştur : Şişhanede oturan Hay- riye hanım isminde 16 yaşlarında bir kızcağız adliyede birinci ceza mahkemesinde muhakeme dinle- mekte iken yanına bir adam yaklaşarak kıza lâf atmağa baş- lamıştır. Kızcağız yüz vermeyince cür- etkâr adam bu defa yavaş sesle kızı tehidde başlamıştır. Bunur üzerine Hayriye hanım koridora çıkmış, adam da arkasından çıka- rak kızı daha fazla tehdide baş- lamıştır. Nihayet kızcağız adliye zabıtasına (Omüracaat etmiştir. Adliye zabıtası bu adamı yaka- lamıştır. Kendisinin Fethi isminde biri olduğu ( anlaşılmıştır. | Fethinin üzeri aranmış ve büyük bir kama bulunmuştur. Fethi, Oo bakkında derhal zabıt varakası ve tahkikat evrakı tanzim olunarak müddei- umumiliğe verilmiştir. Müddeir- mumilik Fethiyi ikametgâba rap- tedilmek üzere mevcuden Fatih polis merkezine göndermiştir. Hakkında silâh taşımak, sar- kıntıık ve tehdit cürümlerinden dolayı tanzim olunan evrak istin- tak dairesine verilmiştir. Milano sergsi Roma 25 (A.A.) — Türkiye Ihracat Ofisi ile İstanbuldaki Ita- yan ticaret odası arasında girişilen müzakereler neticeside Milanoda açılacak on üçüncü sergiye Tür- kiyenin resmen iştiraki temin edilmiştir. Türkiye Cümburiyeti bu büyük sergiye ilk defa olarak iştirak etmektedir. £ Türkiyenin oresmi surette vaki olacak bu iştiraki ecnebi hükümetlerin bu sergiye gösterdikleri şiddetli alâkaya bir delildir. Bu sergiye iştirak eden millet- lerin adedi, Türkiye de dahil olduğu halde otuzu bulmaktadır. Bunların arasında Türkiye, Bel- çika, Çekoslovakya, Mısır, Fen- landiya, Fransa, Almanya, Hin- distan, İngiltere, (o Yugoslavya, Felemenk, Lehistan, Cenubi Af- rika, Isviçre, Macaristan ve Sov- yetlerin bu sergide hususi pavi- yonları bulunacaktır. Dini ihtifal Merhum ibtifalci Ziya beyin vefatının ikinci senesi münasebe- tile yarınki pazar günü öğle na- mazını müteakip Fatih camiişeri- finde Hafız Sadeettin ve Hafız Burhan beyler tarafından mevlü- dunebevi (kıraat olunacak ve mevlüdu müteakip Hafız Sadettin bey tarafından türkçe kuramkerim tilâvet olunacaktır, Merhumu se- venler bu dini ihtifale davet edilmektedir. Bu akşamdan itibaren GLOR YA'da MAJİK SİNEMASINDA iZDiVAÇ LiMiTED ŞiRKETİ ( Mariage Limited) Görülmemiş zengin ve çok şen sözlü, danslı ve şarkılı bir OPERET - VODVİL h i: Fevkalâde güzel bir yıldz CHARLOTTE SUSA - Meşhur bir artist Georg Alexander - Jün prömyerlerin en sevimlisi Werner Fatter. Bütün İstanbul halkı bu harikayı gidip görmekte ve yürekten güwektedir P.D.C, halihazır dünya bavadisleri arasında Çin muharebesi ve dehşetleri, va Japon KISA - HABERLER Pamuk sanayii Şimdiye kadar yünlü mensucat imalâtiyle meşgul bulunan Def- terdar mensucat fabrikasında pa- muklu mensucat imali için terti- bat alınmağa başlanmıştır. Yakın- da gelmek üzere olan ilk parti otuz kadar pamuklu mensucat tezgâhının yerleri hazırlanmıştır. İstatistiklere nazaran, memle- ketimize senevi 58,000,000 lira kıymetinde 26 milyon kilo pa- muklu eşya ve pamuk ipliği ithal edilmektedir. »* Doktorların (o kongresi — Etibba muhadenet cemiyeti aylık içtima: dün Halkevinde yapılmıştir. Bu içtimada cemiyetin vaktı gelen senelik kongresi üzerinde görüşülmüştür. Kongre etrafında müdavelei efkârdan sonra nisanın 29 uncu cuma günü yapılmasına karar verilmiştir. Bundan sonra cemiyete yeniden irmek (isteyen üç doktorun len yapılmıştır. x Ecnebi şoförler — Yeni iş kanununun ecnebilere menettiği mesleklerden biri de şoförlüktür. Mevcut ehliyetnameli 3459 şoför vardır. Bunların 2990: türktür. 136 sı türk tabiiyetinde ermeni, 150 si rum, 70 i musevidir. Bunun haricinde kala ecnebi şoförlerin miktarı 107 dir. Bunlar şoförlük yapamıyacaklardır. x* Kıptilar iskân ediliyor — Anadolunun muhtelif vilâyetlerin- de göçebe halinde "gezen kıptile- rin iskânma ehemmiyet verilmek- tedir. Iskân idaresi Konyanın Ka- dınbanı taraflarında 150 banelik bir kıpti kafilesini Konya ciyarın- da iskân etmiştir. Xx Sanayi ve Maadin bankası- nın fabrikaları — Sınai kredi bapkasının teşekkülünden sonra Sanayi ve Maadin bankasının elinde bulunan fabrikalara verile- cek şekil iktisat vekâletini yakın- dan meşgul etmektedir. Iktisat vekâleti bu hususta mü- talâaları alınmak üzere bankaya ait fabrikalar müdürlerini Ankara- ya davet etmiştir, Feshane şirketi müdürü Mithat Recai ve Defter- dar fabrikası (müdürü yn beyler Ankaraya gitmişlerdir. 2g Sıvas'ta şeker fabrikası — Sıvas Ticaret ve Sanayi Odasınca Iktisat Vekâletine günderilen bir raporda orada bir şeker fabrikası tesisinin bütün şeraiti mevcut olduğu zikredilerek Vekâletçe bu fikre muzaheret talep olunmuştur. Iki papelci yakalandı Evvelki gün iki papelci cürmü meşhut halinde yakalanmışlardır. Mahmut ve Osman isimlesindeki bu iki papelci evvelki gün Mer“ canda yanık saraylar ocivas rında şemsiye üzerinde “ bul karayı, al parayı. , diye kumar oynatırlarken oradan geçmekte olan Salih isminde birisini bir kenara çekerek üzerinde bulunart 60 lirasını zorla almışlardır. Zabıta ikisini de yakalamıştır.