28 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

-.doğru. doğru. pu için Galata'da Arapyan Hanında CO SPERCO ve MAHTULARI vapur 28 Mart 1932 SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprübaşı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdar zade han 2. 2740. TRABZON POSTASI ( KARADENİZ ) 3) Mart Çarşamba 18 de ENRiCO SPERCO ve MAHTUMLARI Galata Arapyan Han inci kat, Tel. B. O. 4792-1 CIE ROYALE NEERLANDAİSE vapur şirketi - Amsterdam Anvers Roterdam, Amsterdam ve Hamburg için yakında hareket edecek vapurlar: Ganymedes vapvru 26 Marta Hermes vapuru 8 nisana doğru Saturnuus > 17 > > Clio De > Triton > 3maysa > Compagine Royale Neerlandalse vapur Şirketi” vasıtasile ve bilumum Neerlandaises vapur acantaları arasın- daki muhaberat sayesinde DÜNYANIN BÜTÜN LİMANLARI için emtia kabul vine ve DOĞRU KONŞİMENTO verile- Yakında Burgaz, Varna ve Köstenceye hareket edecek vapurlar Hermes vapuru 20 marta doğru Saturnus >» 8 nisana > Cilo Dile gl > > Triton > 4 mayısa > Amsterdamdan beklenen vapurlar: Hermes vapuru 29 marta doğru Saturnus > 7 nisana > Cilo BBM > Triton > 8 mayısa » Amsterdamdan hareket edecek vapurlar: Co vapuru 80 Marta doğru Triton > 13 nisana > NIPPON YUSEN KAISHA (Japon “vâpur kumpanyası) Yokohama, Kobe, Dairen, 'Tsingtao, ghai, Honkong, Singapor, Colombo, Port Sait, İzmir, İstanbul, Pire, evre, Valencia Liverpol ve Glasgow arasında doğru posta. ( Aktarmasız ve doğru) Lyonsmaru vapuru 17 nisana doğru. Lima Maru vapuru 17 mayısa doğru Toyooka Maru vapuru 18 hazi- talığna müracaat. Tel. B. O. 4792-1 LASTER SiLBERMANN ve Şi. DOYÇE LEVANT Linye Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve 'Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Roterdam'dan limanımıza muvasalatı beklenen vapurlar Alimnla vapuru 28 Marta doğru Tesalıa vapuru 4 nisana doğru. Chlos vapuru 11 nisana doğru. Nauplla » > > Alaye > 19 >» > m Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve İbrail için limanımızdan hareket edecek vapurlar Alimnia vapuru 2831 Marlta tahmilde. Naupllia vapuru 17 - 19 nisanda tahmilde. Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar. Albania vapuru 26-27 martta tahmilde, Apollonla vapuru 28 - 29 martta tahmilde. — Fazla tafsilât için Galata'da Ovakim- yan hanında Laster Silbermann ve Şörekâsı vapur acentalığına müracaat, Telefon : Beyoğlu 641 - 674 KOMANYA HÜKÜMETİ İDAREİ. BAHRİYESİ Limanımızdan hareket edecek vapurlar: (Romanya ) vapuru 29 mart saat 12 de (Köstence) ye. ( Romanya ) vapuru 2 Nisan n i at 11,30 da ( Pire, salı s ) ye hususi merkezleri v rupa i Ekspr İstanbu! vel ik Varşuva t devam eder, Bir gece tren, bir gece vapu Fazla tafsilâb Galata merkez rıhtım Hanında kâin umumi acenteliğine mü- m > mar. 2; Eminönü askerlik şubesinden: —— A Mp vel Eminönü askerlik şubesinden: zacaat. Telefon Beyoğlu 4828 932 nisanında sevkedilecekler Fatih askerlik şubesi riva- setinden: A — 324, 325, piyadeler. B — 326 jandarma ve musi- kalar. C — Tam ve yarım bedeli nakdi vermiş muhtelif doğum- lular. : 1 — B- maddelerinde zikredi- len doğumluların isimleri nüfus kayıtlarına nazaran cetveli muh- tarlara gönderildiği gibi şubeye de talik edilmiştir. 2 — Yukarda gösterilen do- ğumlulardan daha büyük yaşta olup da henüz sevkedilmemişler de bu sevke tabidirler. Bu gibiler derhal şubeye müracaatla kayıt- larına işaret ettirsinler. 3 — Toplanma günü 6 nisan 932 çarşamba günü saat 9dur. 4 — Bedel verecekler toplan- ma gününe kadar bedellerini ver- miş bulunmalıdırlar. 5 — Toplanma gününde gelmi- yenler bakaya addolunurlar. Mülga Süleymaniye Aksaray ve Sultan Ahmet şubesine mukayyet yerli ve yabancı efradın aşağıda yazılı madde lerde tasrih edilen sınıf ve tevellüt erbabının sevklerine 7/nisan/932 günü başlanacaktır, Mezkür sınıf ve tevellüt erbabının ilân tarihinden itibaren 18/ nisan/992 günü akşamına kadar mülga Sultanahmet şubesi binasındaki Eminönü askerlik şubesine müracaatın tarih ve mahal sevklerini öğrenmeleri ve ikamet- gâh adresleri değişenlerin yeni adresle- rini bildirmeleri aksi t akdirde yevm içtimandan sonra geleceklerle eski adresleri değiştiğinden dolayı kendilerine tebligat vapılamıyan esnan erbabının kanun mucibince ( cezalandırılacakları ilân olunur. 1 — Piyade sınıfına mensup bulunup henüz hizmeti filiyesinini yapmamış olan 316 ilâ 325 (dahil) doğumlular. 2 — Jandarma sınıfına mensup 324 ilâ 326 (dahil) doğumlular 3/931 sene- sinde tam veya nısıf bedel vermiş efrat. Eminönü askerlik şubesinden mükerrer ilânata rağmen 932 senesi ikramiye defterine kaydi yaptırmamış ve adres- leri değiştiğinden dolayı da şahıslarına tebligat imkânı bulunmamış olan malül ve şehit yetimlerinin 10/nisan/932 tari- hine kadar müracaatla kayıtlarını icra ettirmeleri oOaksi takdirde (omezkür ikramiye (defterine (geçirilmediğinden dolayı şubenin bir mesuliyet kabul ede- miyeceği ve defterin makamata takdi- minden sonra ikinci bir defter tanzimine imkân bulunmadığı son defa olarak ilân olunur» Beyoğlu askerlik şubesi reisli- ğinden: Şimdiye kadar sevkedil- meyen 324 doğumlu gayri islâm sağlam piyade efrat ile 325 do- ğumlu islâm piyade ve 326 do- ğumlu jandarma ve muzika efra- dının hemen şubeye müracaatları ehemmiyetle ilân olunur. da. TET İZLİYO ETTİ TT Sçandinavlan Near Eas Snevska Orlent Linlent Gothenburg Gothenourg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltık Şark ve Karadeniz başlıca arasında 15 günde bir için muntazam postalar. limanlarile limanları zimet ve avdet Friken vapuru 30 Marta dogru Getemburg, o Stokolm (o Oslo- gdynia ve Danzigten muvaseletle a akşam Hamburg, 1 T ve İska limanlarına hareket edece Gotland vapuru 5 Hamburg, G Gd mburg, nia ve D: urg, Goteni kolum, Dant mavya ve limanlarına a I Koj Kk ve Iskg et edecekler. Fazla tafsilât için G Hanında 4 üncü katta ata'da Arapyan n acentalığına Satılık Arsa Fatih Malmüdürlüğünden Çarşambada "Dibağ Yunus mahalle- sinin yokuşbaşı sokağında atik 14 cedit 19 No lı tahminen 820 arşın miktarın- daki hane arsası 94/mart/982 tarihinden 81/mart/932 tarihine kadar müzayedesi bir hafta müddetle temdit edilmiştir. İştirasına talip olanların yevmi müza- yede olan $i/mart/932 tarihine müsadif perşembe günü saat 10 da Fatih Mal- müdürlüğüne müracaatları. Istanbul 4 üncü icra memurlu- ğundan : Firdevs hanımın Hatice Fahrünnisa hanımdaki alacağın- dan dolayı mahcuz O bulunan Üsküdarda Tavaşi Hasan ağa mahallesinde Karaca Ahmet cad- desinde tahtında dükkânı müşte- mil 2, 4, 6 numaralı bir sakıf altında iki bap hanenin rubu hissesi 30 gün müddetle ihalei evveliye müzayedesine vazölun- muştur. 2 numaralı haneye giril- dikte tahta perde ile tefrik edil- miş bir koridor üzerinde iki oda diğer bir korikor üzerinde bir halâ zemini beton köşeli bir mutfak olarak kullanılan taşlık derununda Atiye hanım mahiye beş lira kira ile sakindir. Diğer 4 numaralı hane zemini beton bir methar üzerinde bir matbah matbahın arka cihetinden bahçeye bir methal vardır. Üst katta bir sofa üzerinde birisi şahnişli olmak üzere 3 oda bir sofa bir balâ bina ahşap ve kadimdir. Bedeli icarı şebrisi 15 liradır. Hududu: Bir tarafı Mahir bey zevcesi Saa- det hanım hane ve bahçesi diğer tarafı Hacı Asım bey varisleri haneleri cephesi Karaca Ahmet caddesi ve mektep sokağıle de mahduttur. Mesahası : Erazi : 105 bina, 74 metro mürabbaı olup her iki hanenin kıymeti muham- menesi tamamı 1400 liradır. Talip olanlar kıymeti muhammenenin hisseye musip mikdarının */, 10u nisbetinde pey akçelerini alarak 929/4413 oOdosya (o numarasile 30/4/932 tarihinde saat 14 ten 16 kadar Istanbul 4 üncü icra memurluğuna müracaat eylemeleri ilân olunur. İstanbul Birinci iflâs memurluğundan: Adres: Anastaş Ekonomidis Ef, : Bey- oğlu İstiklâl caddesi 216 No. lu apartıman birinci kat tüccar terzi: Balâda ismi ve adresi yazılı olan zatın iflâsı açılıp tasfiyenin adi şekilde yapıl- masına karar verilmiş olduğundan: 1 — Müflisten alacağı olan veya mallarında istihkak iddiasında bulunan- ların alacak ve iddialarını işbu ilândan bir ay içinde eyyamı resmiye müstesna olmak üzer4 her gün saal, 9 dan 12 ye kadar Adliye sarayında vaki birinci iflâs dairesine gelerek alacaklarını kayt ettirmeleri, ve senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asıl veya musaddak suretlerini vermeleri. 2 — Müflise borçlu olanların yukarıda yazılı olan müddet zarfında borçları mikdarını bildirmeleri hlâfına hareketin ceza kanu- nu mucibince takibat ve mes'uliyete uğrayacaklarını bilmeleri. 3 — Müflisin mallarını nakıt ve tah- vilâu ve buna mümasil kıymetli evra- kını ber 'ne suretle olursa olsun ellerin- de bulunduranlar ister şahıs, ister banka ve sair müessese olsun bunların üzerin- deki hakları mahfuz kalmak şartile o malları aynı müddet zarfında daireye vermeleri, hilâfına hareketin ceza kanunu mucibince takibat ve mes'uliyete uğra- yacakları mazeret bulunmadıkça rüchan haklarından mahrum kalacaklarının bi- Jipmesi, 4 — 7/4/9382 Perşembe günü saat 13 de alacaklıların ilk içtimada ha- zır bulunmaları ve müflisin müşterek borçlariyle kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içtimada hazır bu- lunmağa hakları olduğu ilân olunur. Sıhhatinizi severseniz ŞABESO içiniz. Elma ve yoğurt hüjâsasile yapılmış ıhhi tosuz şampanyadır. PERÜKAR ESNAFINA İstanbul Ticaret Müdürlüğünden: İstanbul perükârları cemiyetinin idare 2-4- cumartesi günü ondan on altıya kadar Sirkeci sokağında oyeni Türkiye (o hanındaki cemiyet merkezinde yapılacağı alâkada- darana ilân olunur, heyeti intihabı saat Sahife 11 Emniyet Sandığı Emlâk Müzayedesi | Kat'i karar ilânı Müzgyede Hesap eli No. Merhunatın cins ve nevile mevkii ve müştemilâtı Borçlunun ismi 67 2055 Kasımpaşa Sürurimehmetefendi mahalle- Cafer Ef. ile 5882 7411 Beşiktaşta Meşrutiyet mahâllesinde Cabi 600 7985 Üsküdarda Pazarbaşı mahallesinde çıkmaz sinde eski Mevlevihane ve yeni Gizli iceevliya Şerife H. sokağında eski 52 mükerrer 54 mükerrer ve yeni 92, 92/1 numaralı yüz otuz arşın arsa üzerinde kârgir üç katta ve üç daire- den ibaret olup bir numaralı daire üç oda bir tahta sahanlık bir mutfak bir kömürlük bir çamaşırlık, bir methal biri çini olmak Üzere iki antre iki numaralı daire dört oda bir sofa bir mutfak üç numaralı daire dört oda bir sofa bir mutfak üstü daraça zemin ve birinci katlarını kısmen dükk ân işgal etmekte olup dükkânın üstünde zemini çini döşeli asma oda ikinci kattan çıkması ve bir balkonu havi maa bir apartımanın tamamı. sokağında eski 30 mükerrer ve numaralı ve iki yöz doksan arş Üzerinde kâgir dört katta on beş oda dört sofa camekânlı.daraça üç kiler iki taşlık üç merdiven altı iki banyo çamaşırlık bir itibaren dükkân yeni 32 nn arsa mutfak harici bir mermer antre (harice bir methali vardır. harici antrenin üsi tü yuka- rıya kadar çıkma ve çıkmaların birer tarafı balkondur) bir kuyu ve yüz yetmiş sekiz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı Yıldırım sokağında eski 3, 3 müke: Mardiros EF, rrer 3 ve yeni 5-7-9 numaralı biri 7 numaralı büyük hane yüz altmış arşın üzerinde tamire muh- taç ahşap üç katta on oda iki mutfak bir taşlık diğeri yani 5 sofa bir numaralı yüz arşın arsa üzerinde ahşap bir katta iki oda bir mütfak dolap bir antre odun- luk kömürlük diğeri yani 9 numaralı yetmiş beş arşın arsa üzerinde kârgir iki katta üç oda bir sofa bir küçük taşlık bir malta mutfak ve beş yüz yetmiş yedi arşın bah- çeyi ve bahçede iki kuyu ve bir sahrıncı havi üç hanenin tamamı. 3950 18122 Üsküdarda Hacehasnahatun mahallesinde Sait B. ve 1800 18245 Kartal Maltepe kariyesi Ağil yolu sokağın- Paşalimanı sokağında eski 90, 12 maralı bin yüz doksan arşın arsa 1/1 nu- (Ayşe üzerinde Mediha H. ahşap iki kattan ibaret olup birinci katta on bir oda, cesim bir taşlık, bir sofa ve iki kurnalı hamamı ve iki küçük 'oda yı ikinci katta on bir büyük ve üç küçük odayı ve bir sofayı ve üç yüz elli arşın arsada bir katta kârgir mutfak ve saire ile maıca- riyi, üç bin dörtyüz beş arşın bahçeyi ve otuz arşın bahçe üzerinde bir odayı havi kabili sükna olmayan, ma bahçe bir yalının tamamı. da cedit 538.8.10 numaralı iki yüz müfrez otuz beş arşın arsa üzerinde 8 numaralısı ahşap üç katta 1l oda Camekânla bölük bir antre, bir koridor bir merdi iki sofa, iven altı, çini ev altı, çini döşeli taşlık, kiler, balkon bir tulumbalı kuyu çatı arası (üç bölme var- dır) 9.10 Nolı haneler yüz altmış iki arşın arsa üzerinde kârgir ikişer katta beşer oda ikişer sofa birer mutfak birer birer o çimento ev altı; ev altı ( Maltız ocaklı sabit çamaşırlık kazanı ve fırın vardır) ve yüz altmış iki arşın arsa üzerinde bir mut- fak ve ikidönüm bin kırk bir arşın bahçeyi ve 9 Nolı haneye muttasıl kârgir bir oda bir mutfak, bir ahırı havi iki köşkün tamamı. (Elyevm iki hane bir köşk). 1636 (o 6284 Ayvansarayda eski Mustafapaşa mahallesinde Andon, Yukarıda ci eski Lonça caddesinde ve yeni Sina; sokağında eski kârgir üç buçuk katta dokuz oda nçeşmesi Arinos'ef. 3, 5 ve yeni 15/3, 15/4 lerle Eleni numaralı yüz on altı arşın arsa üzerinde İrini H.lar bir sofa üç mutfak ikinci ve üçüncü katlarına birer antre birer daire üstünde daraça ve bir dükkânı havi bir hanenin tamamı, (Apart- man tarzındadır). ns ve nevile mevki ve müşte milât ı yazılı emvali gayri menkulenin icra kılınan aleni müzayedeleri neticesinde hizala- rında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de mezkür bedeller haddi lâyıkında yörülmediğinden tekrar (on beş) gün müddetle müsadif Çarşamba günüarttıma bedelleri haddi lâyikında kat'i kararlarının çekilmesi takarrür hine görüldüğü taktirde ilân edilmelerine karar verilmiş ve 13Nisan 932 tari- eylemiş olduğundan yevmi mezkürda saat on dörtten on beş buçuğa kadar Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. ilân olunur. 7 TR Iş arıyanlar için Türkçe okumak, yazmak bilen efendiler Şirket, mağaza ve banka kalemlerinde işe girmek için 4 nisana kadar Beyoğlunda, Ame- rikan sefarethanesi yanında No. 42 lisın ve ticaret dersanesine müracaat edip ticaret derslerin pro.'amını meccanen almaları Agop Pakraduni le