28 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

28 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Akşam —, 28 Mart 1932 DOUGLAS FAİRBANKS - SEVENLERİN GÜNAHI Sanayi sergisi Ankarada açılacak sergide neler teşhir edilecek? Ankara, 27 (A.A.) — Üçüncü milli senayi sergisi İ mayısta evkaf apartımanının sinema salo- nunda açılacaktır. Sanayiciler ara- sında sergiye iştirak etmek için büyük hazırlıklar yapılmaktadır. Milli iktisat cemiyeti sergisi için bir otalimatname hazırlanmıştır. Talimatname aşağıdadır : I — Ankara üçüncü milli sanayi sergisi 1 mayıs 1932de açılacak ve 15 mayıs 1932 akşamı kapa- nacaktır. II — Sergiye evkaf apartımarı dahilindeki sinema dairesi ve müş- temilâtı tahsis olunmuştur. TI — Sergide yalnız yerli ma- mulâtı ve masnuatı teşhir edilir. VI — Sergi satışlı olacaktır. V — Sergiye iştirak etmek isteyen her firma ne teşhir ede- ceğini ve ne kadar metre murab- baı yer istediğini- uzunluğunu ve derinliğini - en nihayet 15 Nisan 1932 tarihine kadar cemiyetin umumi merkezine bildirmelidir. Bu tarihten sonra vaki olacak müracaat nazarı itibara alınmıya- caktır. VI — Sergi yeri için hiç bir ücret alınmaz. VIL — Sergide Standlar cemi- yetin tesbit ettiği tarzda yek- nesak yapılacak fon siyah bez olacaktır. Serginin vahdetini bozan süslere müsaade olunmaz. VI — Sergiye iştirak etmek isteyenler bu arzularını cemiyet merkezine yirmi lira göndermekle teyit edeceklerdir. Sergiye iştirak edilmediği takdirde yirmi lira cemiyet varidatına kaydolunur. Sergiye iştirak edenlerin bu yirmi liralarının sergi sonunda elektrik hesapları görülürken Oo mahsubu içra edilir. IX — Sergiye iştirak edecekler küşadından bir gün evvel pav- yonlarını ikmal ev eşyasını teşhir etmiş bulunmalıdırlar. X — Eşya ve eşya getiren eş- has gidip gelme ve nakliyelerinde vüzde elli tenzilâta tabi tutula- caktır. Manisada içtima Vali ve nahiye müdürleri toplandılar Manisa, 26, (A.A.) — Kayma- kam ve nahiye müdürleri vali Fuat beyin riyasetinde içtima ederek vwilâyete ait işlerin müzakeresine başlamışlardır. Dünkü içtimada asayiş kaçakçılık, bekçiler ve te- lefon şeb kesi meseleleri tetkik edilmiştir. Kaymakam beylerin beyanatın- dan vilâyetimiz dahilinde faili tutulmamış hiç bir vaka olmadığı ve kanunun tatbikinden itibaren kaçakçılığın yüzde yetmiş dere- sinde azaldığı ve bir kaç kaçak- çılık failinin de ihtisas mahkeme- lerine sevkedildiği anlaşılmıştır. Telefon şebekeleri idarei husu- siyelerin bu sene bütçesine konulan fen memuru ve hat çavuşlarının istihdamı suretile hazirandan iti- baren daha muntazam ve müte- kâmil bir hale getirilecektir. Mü- zakerat en çok mahalle, kır ve köy bekçilerinin merkezi vilâyette tatbik edilen talimatname daire- sinde istihdamları kararlaştırıldı. Fransa âyanında Paris, 27 (A.A.) — Âyân mec- lisi bütçenin büyük bir kısmını müzakere etmiştir. KISA HABERLER X* Yenibahçe stadı — Beledi- yece Yenibahçede inşası takarrür eden stadyum faaliyeti devam et- mektedir. Stadyum inşası için tahsisat olarak vezedilen 40,000 liranın 25,000 lirası . istimlâkât bedeli (olarak O sarfedilecektir. Geriye kalan 15000 lira ile stad- yumun inşaatının tamamile ikmale edilebileceği zannolunmamaktadır. Onun için gelecek sene bu işe umumi mecliste bir miktar daha tahsisat vazolunacak ve bilâhare stadyumun ikmali kabil olacaktır. #* Sanayicilerin içtima — Sa- nayi birliği heyeti umumiyesi dün sabah fevkalâde bir toplantı yap- mıştır. Uzun bir müddet devam eden bu içtimada yeni hazırlanmış olan teşviki sanayi sınai kredi ban- kası projeleri üzerinde görüşül- müştür. Neticede yeni yapılacak, sanayii alâkadar eden ve tadil edilmeleri mutasavver bulunan kanunların mahiyet ve şümulü ve hali hazırda müesses sanayie derecei tesirinin anlaşılması ve projelerde tadilât mutasavver ise erbabı sanayiin bu husustaki noktai nazarını ya- kından arz ve lâzım gelen maka- matla temas etmek üzere bir heyetin derhal Ankaraya gitme- sine karar verilmiştir. Bu heyete Birlik umumi kâtibiğ Nazmi Nuri, Atıf ve Mahmut beyler intihap edilmişlerdir. x* Providans kurtulamadı! — Imroz adasında oturan Providans transatlantiği elân kurtarılamamış- tır. Providansın hamulesini boşalt- mak üzeredün Yılmaz vapuru Imroza hareket etmiştir. Providansın yolcuları ayni kum- panyanın bir vapurile yollarına devam edecektir. X Konservatuvar talebesinin konseri — Istanbul Konservatu- arı talebe orkestrası tarafından dün akşam saat altıda Tepebaşı kışlık tiyatrosunda bir konser ve- rilmiştir. Bu konserde Vali ve Belediye reisi Muhittin beyle ma- ruf bir çok zevat hazır bulunmuş- lardır. Konser çok muvaffakıyetli olmuş, genç musikişinaslar pek çok alkışlanmıştır. »* Hikmet bey — Şehrimize gelmiş olan Kâbil sefirimiz Hikmet B. bugün Ankara'ya gidecektir. Liman şirketi Dün heyeti umumiye toplandı Istanbul liman şirketi heyeti umumiye içtimaını dün yapmıştır. Içtimada 1931 bilânçosu okun- muştur Bilânçoya nazaran geçen senenin varidatı bir sene evveline nazaran yüzde beş noksandır. Kontenjan dolayısile işlerin bu seneden itibaren daha da azalacağı içtimada mevzuu bahsolmuştur. 931 varidatı 1,444,268 lira 58 kuruştur. Masraf ise 1,371,710 lira 13 kuruştur. Bu suretle safi temettü 72,558 lira 45 kuruştur. Varidat geçen seneye nazaran 68,889 lira noksandır. Hissedar- lara tevzi edilecek miktar yüzde altıdır. Gülcemal vapuru Seyrisefainin o tamiratı o ikmal edilmiş olan Gülcemal vapurunun bir nisandan itibaren eskisi gibi Izmir (o seferlerine (o başlıyacağı haber alınmıştır. Bugün: MAJiK sinemasında Charlotte Susa, Werner Futterer, Georges Alexander'i mükemmel bir operet olan: iZDiVAÇ LiMiTED ŞiRKETi (Marlage Limited) filminde görünüz. İlâveten: P. D. C. Halihazır Dünya havadisleri BERT WHEELER and ROBERT WOOLSEY Cuckoo'Clowns ww) Beducive Beculy at Sercen , - in Trlumpp BEBE DANIELS Kadıköy SÜREYYA SiNEMASINDA Bugünden itibaren SON NİNNİ Fransızca sözlü ve şarkılı DOLLY DAVİS ve JEAN ANJELO SIHHATiNİZi KORUYUNUZ Avrupa doktorları iç ve dış çamaşırlar için kreponu tav- siye ederler. Gayet sıhhi ve vücudu bir çok hastalıklardan vikaye ettiklerini buluyorlar, KREPON KULLANINIZ Son haftası Bugün akşam saat: 21,30 da Saatçı musikili komedi 3 perde wi zen NE Şehzadebaşı Raşit Rıza Tiyatrosu Bu akşam saat 21,30 da Kurt ağzında Kuzu Vodvil 3 perde Nâkleden: Mahmut Yesari bey Zayi — Refahiye şubesinden almış olduğum asker teskeresile nüfus kâadımı zayi ettim. Hükmü yoktur. Tophane Mesçit sokak No. 11 kahvede Kuruçay kaza- sının armudan kebir kariyesinde molla oğullarından Osman oğlu Mustafa 321 Zayi — Süleymaniye askerlik şubesinden almiş olduğum terhis tezkeremi (o zayiettim. o Yenisini alacağımdan o eskisinin (hükmü yoktur. Divan yolu Hoca Rüstem mahallesi Hayreddin oğlu Şaban 305 » Erenköye elektrik — Şeh- İstanbul Belediyesi v Şehir Tiyatrosu UN rin o elektrik tenviratı o ilerle- mektedir. Anadolu cihetindeki elektrik şimdiki halde Feneryoluna kadar temdit edilebilmiştir. Bundan ile- risi için belediyece tanzim olunan elektrik (o haritası ahiren Nafia vekâletince tasdik edilerek, bele- diyeye gönderilmiştir. 15 mayısa kadar Göztepe ve Erenköye de elektrik verilecektir. # Ziya bey merhum için — Memleketimizde ilk milli ibtifaller tertip eden merhum ihtifalci Meh- met Ziya beyin vefatının ikinci senesi münasebetile dün Fatih camiinde öğle nemazını müteakip mevlüt okunmuştur. filmini görmeye hazırlanınız. YARL 1931-1932 kopyesi tarihi İsa'nın JANET Yakında SAADET Pek yakında ELHAMRA SİNEMASINDA GÖRÜLMEMiŞ... PEK MüESSİR... ve AHENKTAR eser olan MEKSiKALI FAHİŞE (La courtisane Mexicaine ) şarkıları işideceksiniz. Şehzadebaşı MİLLİ - Bugünden itibaren 2 muazzam film birden. Pek büyük fedakârlıklar ile elde edilen kahkahalar kralı EHIR IŞIKLARI ŞARLO'nun lâyemut şaheseri sinemacılığın bir harikası. Arzu ve israrı umumi üzerine HAZRETİ iSA bütün hayatını musavver tarihi film. Matineler: 2,30 - 4,30 - 6,30 suvare 3,30 Gö A AE AE MELEK irae edilecek ( Papa longues - Jambes ) Fransızca sözlü güzel filminde bir gençlik ve sevimlilik harikasını vücuda getiriyor. Bu filmde fevkalâde Ispanyol HİLÂL sinemalarında mukaddesten alınan Hazreti GAYNOR sinemasında GOÖLGESİ İstanbul belediyesi Karaağaç müessesatı müdürlüğünden: Sütlücede İstanbul belediyesi salonunun deniz cihetinde yapılacak betonarme rampa kapalı zarf usulile yirmi gün müddetle mevkii münakasaya konulmuştur. Bedeli keşfi beş bin kırk üç lira doksan beş kuruştur. Ihale w se Karaağaç müessesatının et satış kararı 21 nisan 932 perşembe günü saat on buçukta meclisi idarece verile- cektir. Münakasaya iştirak edeceklerin müesseseye müracaatla resim ve keşif evrakını görmeleri ve teklif zarflarını yevmi mezkürda saat ona kada müdiriyete teslim eylemeleri lâzımdır. Radyo 28 Mart Pazartesi Istanbul (1200 m.) — 18 Gramofon, 19,30 Vedia Rıza hanımla beraber birinci kısım alaturka neşriyat, 20,30 Darülbedayi (o sanatkârları (o tarafından (Yalova türküsü) operetinin üçüncü ve son perdesi, 41 Belkis hanımın iştirakile alaturka ikinci kısım saz, 22 stüdyo orkestrası. Belgrat (429,3 m.) — 17,30 piyano kenseri, 19 Fransızca ders, 19,30 cim- nastik, 20 konser, 20,40 Guarteto, 21,35 radyo orkestrası, 20,40 operet havaları, 23,10 akşam konseri, Bükreş (394/7 m.) — 18 Radyo orkestrası, 19 konferans, 19,40 müzik 20 salon muzikası, 20,30 konferans, Budapeşte (550,5 nı.) — 18,20 konferans, 16,60 şarkı 19,30 operadan nakil, Londra ( 355,8 m. ) — 18,15 çocuk köşesi, 21 şarkı, 22 orkestra, 23,36 dans muzika: Prag ( 15! m.) — 19 havadis, 19,20 Bratisla nakil, 20.55 hava dis, 21 şarkı, piyano konseri, 22,15 radyo jurnal, 22.20 müzik. Viyana 617,2 m) 19,20 radyo jurnal, 19,90 iki piyano ile korser, 27 Mart Salı akşamı Belgrat (429,3 m.) — 19,25 konfe- rans, 19,55 komdedi, 20,30 Zagrepten nakil, 22,50 çingene muzikası. Bükreş (394,2 m.) — 19 konferans, 19,40 müzik, 20 radyo orkestrası, 20,46 şarkı, 21,06 radyo orkestrası, Budapeşte (5506 m) — 18,15 Fransızca ders, 18,45 çingene müzikası, 19,45 konferans, 20,16 opera orkestra- sının konseri. Roma (441,2 m.) — 19 musahabe, 20,05 konferan: dis, 20,45 konser, 21,46 komedi, konsere devam, 29,55 radyo jurnal, Varşova (1411 m) — 19,95 müzik, 19445 radyo jurnal, 20 tefrika, 20,15 orkestra konseri, 22 konser, Viyana (517,2 m) — 19,40 müzik, 21 konser, hafif parçalar, 20 Berlinden nakil, 22,50 dans muzikası, Gümrükler Gümrük Muhafaza Umum ku mandanlığına ait küçük motörlere ayda altmış lira maktu ücretle iki kaptan alınacaktır. Ellerinde ka- ribe ikinci kaptanlık veya süvari- lik şahadetnamesi olanların İstan- bul Gümrük Deniz Muhafaza müdürlüğüne müracaatla lâzım gelen tafsilâtı almaları ilân olunur. Gaip aranıyor Divrik kazasının hinora köyün- den keklik oğullarından İbrahim oğlu Sait umumi harpte gaip olmuştur. arıyorum. Kasımpaşa Bedrettin m. bekçisi oBayram Resmi tasfiye İstanbul ikinci iflâs memurlu- gundan: Müflis Galatada Tünel cadde sinde Kalinikos limitet ait mağazalarda mevcut şirketine mobilye ve mefruşata müteallik mallar pa- tir. İsteyen- zarlık suretile satıl lerin 30 mart 932 çarşamba gü nünden itibaren her gün saat 14 den 19za kader müracaatlari ilân olunur. a aiaşmkş ii es ilzam ül alaağyni elli İstanbul ticaret müdürlüğünden : İstanbul umum mağaza apart- man kapıcı ve oda başılari esnafi cemiyetinin idare heyeti intihabı 30/3/932 çarşamba günü saat 10 dan 15e kadar Galata Yeraltı camii yanında Yordan hanındaki cemiyet omerkezinde (o yapilacaği alâkadarana ilân olunur. Zayi — Tatbik mübürümü zayi ettim. hükmü yoktur. Sarıyer belediye fenercisi İbrahim. Muhafaza Müdürlüğünden İ İ oi ai