28 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

lan 71 m ii İD Sİ li ollivut mektupları Hollivutta birlikte filim çeviren kardeşler En çok sevilenler Con ve Lionnel Barrymore A kardeşlerdir Lionnel ve Con Barrymore kardeşler Hollivut 6 ( Hususi ) — Holli- vutta sinema artisti olarak şöhret bulmuş bir çok kardeşler vardır. Fakat bunların arasında Lionnel ve Con Barrymore kadar tanın- miş've sevilmiş artist azdır. Bu iki kardeş hangi filmde oynasalar, büyük bir muvaffakiyet kazanı- yorlar. Şimdiye kadar iki kardeş beraber olarak “Peter Ibbetson,, ile “Zhe Jest, filmini çevirmiş- lerdi. Halk ikisinide o kadar beğenmiştir, ki Metro - Goldvin şirketi meşhur Fransız muharriri Maurice oLeblanc nn şaheseri olan ( Arsene Lüpin ) piyesini bu iki kardeşe temsil ettirmiştir. Con, Arsene Lupin rolünü, Lionel ise polis hafiyesininkini oynamıştır. Amerikanın her tarafında filim fevkalâde bir rağbet görmüştür. Şimdi “Grand - Hotel,, filmindede iki kardeş beraber oynıyorlar. Bugüne kadar ayrı ayrı oynıya- rak şöhret bulmuş olan kardeş- lerden bir çokları beraber filim çevirmişlerdi, fakat! hiç biri mu- vaffak olamamıştır? Noah ve Jal- laçe Berry ayrı olarak oynadıkları işl nanay AMME Zaman pek pegeniwxeri uae dört beş sene evvel mevzuu da güzel olan “Zhe Zrag,, filimini beraber çevirmişlerdi. Filim hiç bir tarafta obeğenilmemiş, iki kardeş de bu hevesten vaz geç- mişlerdir. Gene meşhur artist olan Ernest ve Davit Torrence kardeşler, beraber çevirdikleri bir filimde gördükleri istiskallerden (sonra ayrı ayrı çevirmeği tercih etmiş- lerdir. Sinema artistliğine başladıkları zaman beraber oynayarak hiç beğenilmiyen Sidney ve Charlie Chaplin ayri olarak filim çevir- meğe başladıkları zaman mükem- melen muvaffak olmuşlardır. Bil- hassa Şarlo bütün dünyaca tanın- mış ve şöhret bulmuştur. Şarlo ile beraber oynadıktan sonra meşhur olan Cakie Kogan, bir kaç sene filim çevirmemişti. Şimdi küçük kardeşi Robert ile bir filim çevirecektir. Bu iki kardeşin nasıl oynıyacak- ları belli değildir. Ikisi de çocuk addedildiği için yeni filmin bitmesi her tarafta sabırsızlıkla beklen- mektedir. Barrymore (o kardeşler Okadar Amerikada sevilen artistler bir de Mary kardeşlerdir. Bunlar dört kardeştirler; şimdiye kadar hep beraber çevirdikleri filmlerde çok muvaffak olmuşlardır. Son gün- lerde yeni film çevirinceye kadar Amerikanın büyük şehirlerini do- laşacak olan varyete numerosu yapmaktadırlar. Haftada 20,000 dolar alıyorlar. Çevirdikleri filmler yalnız Amerikalıların hoşuna gide- cek tarzda olduğu için Avrupada bu kardasler KAZ Yaninmamış* lardır. Romanyalılar sesli filim yapıyorla Berlinde Tobis - Melafilm şir- ketinin Oo Linden atelyelerinde; Romanyalılar' bir sesli filim yapı- yorlar. 900 metre uzunluğunda ve Romen lisanında çevrilecek olan bu filim. Peter Braverin idaresinde, ve Adolf Bernt'in rejisörlüğile yapılıyor. Baş rolü Romanyanın tapınmış aktörlerinden Oo komik (o Tanase oynıyor. Türkçe filim Villy Fritsch türkçe söyliyecek mi? Yakında türkçe sözlü filmler görebilecekmiyiz?.. Berlinden ge- len haberlere bakılırsa bu çok muhtemeldir. Fakat göreceğimiz filimleri Türk artistleri değil ecne- biler çevireceklerdir. Hiç türkçe bilmeyen bu ecnebiler, meselâ Villy Fritsch, yahut Emil Yanings türkçe konuşacaklardır. Dubling denilen bu usulden bir kaç defa bahsetmiş ve Ber- linde Almanca hazırlanan filimleri diğer lisanlara çevirmek için Topoly isminde büyük bir şirket teşekkül ettiğini yazmıştık. Bu şirket çevrilen filmin sözlü kıs- mını keserek buraya istenilen lisanda mükâleme koyuyor. İyice dikkat edilmezse bu filmi çeviren artistin konuştuğu zannedilir. Şirket şimdiye kadar yedi filmi | Fransızca, Italyanca ve Macarca | hazırlamıştır. Bir takım fransız ve İngilizce filimlerin Almanca nushalarını yapmıştır. Şimdi de Alman filimlerini Ruscaya çeviri- yor. Yakında filmleri diğer avru- pa memleketleri lisanlarına de çevirecektir. Bu arada bir kaç filmin Türkçesinin yapılması da muhtemeldir. Tırmanmak sporu Barberino adında kısa ve heyecanlı bir filim Almanyada “Barberino,, adında meşhur sivri kayalar vardır.. Bun- lar pek yalçındır, ve tırmanma sporu seven dağ sporcuları bunlara| çok tırmanırlar. Bu iş çok nazik ve güçtür. Her an el veya ayağın kayıp, duvar gibi düz kayadan aşağıya yuvarlanmak mümkündür. Buralara ancak iplerle birbirlerine bağlanarak tırmanırlar. AAFA şirketinin yaptığı Bar- berino adındaki kısa bir filim bu sivri ve düz kayalara nasıl tırma- nıldığını tekmil teferruatile göste- riyor. Çok heyecanlı olan bu filim seyrederken insan kendisi de be- raber tırmanıyormış gibi oluyor. Sinema haberleri * Rus stüdyolarında dünya bubranına dâir “diplomalı mü- hendis,, isminde bir filim çeyril- mektedir. Xx Paramount hesabına, moris Şavalye ile birlikte “Bir saat baş başa,, isminde bir filim çeviren Jeanette Makdonald bundan sonra Metro Goldvin hesabına bir filim | çevirecektir. X İngilterede, Londra civarın- daki Leyton itfaiye kışlasına sinema konr:v-tur. Burada itfaiye -yarıyacak “mer güğterilecektir. x Rusyada şimdiye kadar yal- nız Rusça sözlü filim çevriliyordu. Bundan sonra diğer lisanlarda da filim çevrilmesi için hazırlık ya- pıliyor. * Baş rolünü Werner Kraussın oynıyacağı “Isimsiz adam ,, filmi çevrilmeğe başlanmıştır. Filimde Dr. Sander rolünü Mathiayas Wiemann oynıyor. X Greta Garbonun çevirmeğe başladığı (Büyük otel) filmi ya- kında bitecektir. Bundan sonra Fitzmauricenin (o idaresi altında Pirandellonun eserini oynıyaçaktır. Hollivutta "bugün en çok sevilen sinema artistleri çocukluklarında nasıldılar? Bir sinema mecmuası bunu merak etmiş ve uğraşarak bir çok resimler toplamıştır. Bunlardan bir kısmını derecediyoruz. Yukarıda Norma Shearer ile Harold Loyd 2inci sırada Joan Cravford ile Ronald Colman üçüncü sırada Klara. Bow ile Buster Keaton dördünçü sırada Esther Kalaton ile Neil Hamilton beşinci sırada ean Arthur ile Walace Beerynin şimdiki ve çocukluk resimleri görülmektedir. Yeni ve genç bir sanatkâr Wolf Alboh - Retty, Viyanadaki Burg tiyatrosunn sanatkârlarından biri idi. Annesi de gene Viyananın meşhur yıldızlarından biridir. Ufa hesabına Lilian Harveyle beraber çevirdiği “Iki kalp, filminde kazandığı büyük muvaffakiyet üzerine Ufa tarafından uzun bir müd- detle ve daimi olarak Lilian Harvey ile birlikte görülüyor. angaje edilmiştir. Resmimizde genç artist