28 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife , 8 i i Akşam 28 Mart ti Türkiye — Fransa Ilk 'defa tarafımızdan ortaya atılan Türkiye — Fransa milli maçının yapılması ihtimali fazla- laşmıştır. Fransız milli takımının Yoğuslavya ve Romanyada temas- lar kabul ettiğini ecnebi gazete- lerinden naklen karilerimize haber verdiğimiz zaman, Fransız takı- mının bu seyyahatinden istifade edebileceğimizi ilâve etmiştik. Haber aldığımıza göre, bu hu- susta Fransız federasyonu reisi de bu fikre çok mütemayil olduğunu söylemiştir. . Avrupada bulunan bir zat delâletile Fransız federas- yonu reisile Türkiye namına yapılan temastan sonra Türk fede- rasyonu reisi Hamdi bey Fransız federasyonu reisine bir mektupla müracaat etmiştir. Balkanlarda yapacağı temasla- rın tarihi malum olan Fransız takımının Türkiyeye de uğraması pek mümkündür. Kapumuza ka- pımıza kadar gelecek bir milli takımın memleketimizi de ziyaret etmesi için yapılacak teşebbüsler her halde boşa gitmiyecektir. Fransızların şehrimizi ziyaretleri bir çok cihetten hakkımizda' ha- yırlı olacaktır. Bir kere Fransız fudbolcuları teknik itibarile bizim çok üstümüzde (ogörünmiyorlar, ikinci faideli noktada bu temas dolayısiyle Fransız matbuatında sporumuz Ohakkında & yapılacak neşriyattır. Fransız takımı doğru bir şekilde mağlup edersek, Fran- sızlarda bizi Parise davet edöcek- lerdir. Ecnebilerin &n çok toplu bulundukları şehir Paris olduğu- na göre, orada Türk milli takı- mının yapacağı maçlar bütün mânasiyle beynelmilel bir mahiyet arz edecektir. Yevmi gazetelerinde spora çok ehemmiyet veren (o Fransizlar lâalettayin Oo temaslar hakkında bile sütunlarca yazı yazıyorlar. Milli takımın Fransayı ziyareti dolayısile (o yapılacak o neşriyat, bizim sporcuların hariçte tatın- ması noktasından da, her halde lehimize olacaktır. Milli takımınızın Fransa gibi neşriyatı (diğer memleketlerde takip edilen bir memlekette yal- niz başina gözükmesi Olimpiyat- lardan başka bir mahiyettedir. Olimpiyatlara gidildiği zaman dereceleri (oyüksek (milletlerle meşgul olan matbuatın bizim takımlara hasrettiği satırlar pek mahdut kalıyor. Bu mecburi ihmalle Türklerin Olimpiyatlara iştiraki propağanda noktasından beklenen istifadeyi temin edemi- yordu. Halbuki bu sefer diğer milletler arasına karışarak tevlit edeceği alâka kuvvetini kaybet- miyeceğinden bizim de Fransız- larla boy; ölçüşecek bir takıma malik olduğumuzu bütün dünya haber almış olacaktır. Bütün bu faydalaki dişlindü- gümüz içindir ki, Fransız milli takımının Balkanları ziyaretinden istifade etmemizi ilk defa hatır- lıyan biz olmuştuk. Fenerbahçe antrenör getirtiyor Fenerbahçe klübünün bir futbol antrenörü getirtmeğe karar ver- diğini istihbar ettik, Iyi bir futbol antrenörü bulmak üzere Avrupada bulunan Fenerbahçe erkânından bir zate salâbiyet verildiği ayrıca bildirilmiştir. — Pisa miimah duman adan Biri gülüyor öbürü ağlıyor Tüney hayatindan memnun gülüyor Büyük boksör olmak için, genç- liğin, haleti ruhiyenin, insanin içindeki arzunun velhasıl yüzlerce madi ve manevi kıymetlerin bir anda birleşmesi icabediyor. Muh- telif büyük kıymetlerin muayyen randmani ile ortaya çıkan şam- kıyonluk kudreti kıymetlerin birisi aksadığı zaman birdenbire çökü- yor. Bu Sukuttan kurtulabilmiş şampiyonların adedi pek azdır. Bir zamanlar dünyanın en büyük şampiyonu olan Dempsey de son zamanda şampiyonluğun bu ezeli intikamından kurtulamamıştır. Zavallı Dempsey geçende yap tığı bir egzibisyon maçında has- mını deviremediği için o ahali tarafından tahkir edilmiştir. Bu suretle birdenbire tekrar dünya şampiyonu olmak fırsatinı gaip eden (Dempsey) sukut eden Şatn- piyonlar arasına karışmış bülünü- yor. Buna mukabil şerefli şampi- yonlardan Tuney rakibi Demp- seyden daha münevver olduğu için (o boksu ( bırakdığındanberi bütün israrlara rağmen bit daba rinğe avdet etmemiştir. Umumi teveccühü gaip etmenin acılarını duymamış olan Tuney Boksörlük şöhreti sayesinde evlendiği mil- yoner karısile daima gülerek mes'üt yaşamaktadır. <7 İN SN Z O Z 2 D VE M Ns S VR e a. Yunanlılarla konturat imzalandı İzmirliler Yuhan takımlarından Apollonu üç maç yapmak üzere Izmire davet etmişlerdi. Müzake- I rât çok ilerlediği için kati kon- turatı imzalamak üzere İzmir mu- rahhâsi Yünanistana hareket et- miştir. Yunanistanda büyük bir hüsnü kabule mazhar olan İzmirli murahhas, Yunanlılarla konturatı imzalayarak âvdet etmiştir. Kalabalık bir kafile halinde İzmire gidecek olan Yunanlılar | ilk maçlarını 17 nisanda yapa- çaklardır. Bu maçtan sonra yapılacak miaçlafın tarihleri 19 ve 22 nisan olarak tespit olunmuştur. Apullon takımı Yünanistanın kuvvetli teşekküllerinden biridir. | Son haftaya gelinceye kadar Yu- nanistan Şampiyonasının başında gidiyordu. Geçeride Paok ismindeki takım «e yaptığı maçta mağlüp olduğu için şampiyonlukta bu gün ikinci vaziyete düşmüştür. Bir Fransız boksörü dünya şampiyonluğu yolunda Amerikalılardan sonra boksta en ileri giden millet Fransızlardır. Bir çök dünya şampiyonluklarını kazahıp kaybeden bu milletin böksörlerindetı Marsel Til isminde vasat siklet Fransa şâmpiyonu da son yaptığı maçla dünyâ şampi- yonluğu ramzetleri arasına gir- miştir. Paristeki büyük spor sarayında dünya şampiyonluğuna namzet görülen İngiliz şatpiyonu Hood ile yaptığı müsabakada yedinci devrede yes ettirmeğe muvaffak olan Fransız iki ay içinde vasat siklet dünya şampiyonu zenci Amerikalı ile dünya şampiyonluğu için çarpışacaktır. Yeni otokano şampiyonu Vaşingtoh, 27 (A.A.) — Ame- rikali Garwood, Otökâno cihan sürat şampiyonu olmuştur. Çütkü beynelmilel Motöryathing birliği 5 şubat tarihinde Floridada kâin Miamide tesis &dilmiş olan yeri tekotü resmen testil etiştir. Ladumek de filim çeviriyor FAR z Meşhur rağbete mazhar olduğunu gören profesyonelliği ilân edilen en şerefli Fransız koşucusu Ladumekle bir filim çevirmeğe başlamışlardır. Ladumek ikmal ettiği filminde koyduğumuz resimdeki gibi koşu vaziyetinde görülmektedir, Amerikan sporcularının a5 : çevirdikleri filimlerin büyük Fransız filim şirketleri geçende Alman intihabı Hitler, Hindenburga meydan okuyor : “Bu defaki intihapta muhakkak muvaffak olacağım,, diyor Alinan Reisicümkür İntihâbının kati bir netice (overmemekle- beraber Hindenburğ için bir müvaffakiyet teşkil ettiği omalüm- dur. Bu vaziyet üzerine bir Ingiliz gazetesi muhabiri Hitleri ziya- ret ederek vVüziyet hakkında ne düşün- düğünü sormuştur. Hitler: “Hitler dün- yaya emsali görülme- miş bir intihap müca- delesi göstereceğim, demiş bu süretle he- nüz ümidini kaip et- mediğini anlatmıştır. Hitler bundan sonr elini masaya vurmuş ve gözlerinden ateşler saçarâk cesareti kı- rılmadığını söylemiştir Muharrir sormuştur: — Meyus musunuz ? Y | Alman faşistleri reisi Hitler Hitler son söz olarak demiştir — Neden meyus olayım. 12 | ki: milyon rey alacağımı ümit edi- Son intihabın şayanı hayret yordum, 11,341,000 rey aldım... | noktası Komünistlerin iflâsı ve Beklediğimden daha şiddetli mu- | sosyalistlerin o muvaffakıyetsizliği olamamışsa da hükümet, bütçe mu vazenesini ihlâl etmemek şartiyle bir uzlaşma zemini bulmak için sön derece gayret sarfina müte- f, halefete maruz kaldım. değil belki faşistlerin beş milyon Yalanlar tesirini gösterdi. Inti- | fazla rey almış olmasıdır. hap günü Almanyanın her tara- Başvekil M. Brüning'in fırkası fına teyyarelerden atılan beyan- | olan merkez katolik fırkası kırk namelerde Hindenburgun lehine | yıldan beri hükümet başında narszetlikten vaz geçtiğini iddia | çalıştığı halde ancak beş altı olunmuştur. Bunu haber aldığım | milyon rey alabilmiştir. zaman oHindenbürg komitesine şikâyet ettim. Vakâyi tasdik ettiler. Mücadele çetin oldu. Fakat mücadele henüz bitmemiştir. Bu defa tayyare ile dolaşacağım. Mücadele için hükümet ancak bir haftalık müddet vermiştir. Altı gün içinde tarih yapacağım. Her gün beş altı büyük mitingde hazır bulunacağım. Altı gün içinde bir milyon ada- ma nutuk söyliyeceğim. — İntihap mücadelesine mah- sus olan paranızın bittiği söyle- Diyor ... — Mücadele tertibi için paraya ihtiyacımız yoktur. Mücadelenin kendisi para bulür. Metinglere gelenler dühüliye vermektedir. — Bu defâ dahâ ziyade rey alacak misiniz? — Bunu bekliyörüm. Hitlerin &n yakin müsâvilerindön biri bu defa Hitler milliyetpetverleti ken- disine . . vermeğe davet edecek demiştir. Sön intihapla milliyetpetverler kısmeti Hindehbürga kismen de çelik rilğfer namzâdi kaymakam Düsterburga rey vermişlerdi. Amca Bey'in Güzel bir albumunü meccânehi almak isterseniz AKŞAM'a abone olunuz! Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunları renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmiştir. Mart ve Nisan 1932 zarfında iaylik Fransa'da tiyatro grevi devamda Paris 27 (A.A.) — Dün de tiyatro bühraninin halli müyesser mayil olduğundan vaziyetteki ger- ginliğin zeval (bulacağı Oümit olülunmaktadır. Terziler sendikası ve kaliveciler konfederasyonu gibi teşekküller temaşa. müesseseleri- hin hareketine rbüzaherete karar vermişlerdi, nsan İlân tarifemiz memenin 7 Teşrinievel 1937 tarihin- den itibaren gazetemizin ilân tarifesi şu suretle tesbit edilmiştir: Bantimi Bahif4 kuruş iç sahifelerde Son iki sahifede gazetemize bir senelik, 6 aylık, abone kaydedilecek karilerimize veya mevcut abonesini bu iki ay içinde asgari 3ay için temdit ettirecek olan abonelerimize bu güzel album'dan bir nüsha hediye edilecek ve posta ileadreslerine gönderilecektir. Bütün Türkiye'de en fazla satış yapan AKŞAM gazetesine siz de abone olunuz ve bu güzel hediyeyi alıniz!