19 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Akşai 19 Nisan 1932 salam MİLTO N'u Mi Ers EZ gLORYASsmn in Pazar günkü maç (Baş tarafı birinci sahifede ) gelen takımın Macar (B) milli takımı olduğuna insanın inanmıya- cağı geliyordu. Ihtimal benüz sahaya alışmamaları buna sebep oluyordu. Bu vaziyet karşısınde bizim takımın muvaffakıyettli bir oyun oynaması ve gol çıkarması lâzımdı. Halbuki bizim takım hiç ümit edilmiyecek kadar fena oynuyordu. En ziyade güvenilen omuhacim hattı âdeta meflüç gibi idi. Hele merkez muhacim ve sağ açik mevcut değilmiş gibi idiler. Akınlarımız o bu münasebetle daima soldan yapılıyor, fakat macarlar bunu kolayca kırıyorlardı. Oyun bu suretle devam eder- ken iki taraf ta bir çok fırsatlar kaçırıyorlardı. Macarlar iki defa, kalemizin boş kalmasına rağmen şüt çekemediler, top avuta gitti. Oyun bu haftayım pek intizam- sız bir şekilde devam etti. Bütün fotbulcılarımız adeta şahsi oyna- yordu. Müdafada Hüsnünün bir çok kusurları görülüyordu. Oyun bu suretle bir didişme şeklinde devam etti, sağ açık Hayati pek mükemmel bir fırsatı kaçırdıktan sonra ilk kısım bitti. Ikinci partide hücumu biz yap- tık. Oyunun başlayış tarzı bu devrede daha canlı oynıyacağı- mızı gösteriyordu. Akınlar devam ettikçe bu tahmin doğru olduğu anlaşıldı. Futbolcularımız ilk dev- rede tatbik ettikleri sistemi bıra- karak daha düzgün oynıyorlardı. Bunun az bir zamanda semeresi görüldü. Soldan bir hücumumuzda Fikretin bir pasile sağ iç Salâhattin ilk golü yaptı. Bundan sonra oyunumuz daha ziyade canlandı. Fakat sağ açık iyi yer tutamadığından ve topa yetişemediğinden bütün hücum- larımız soldan yapılıyordu. Bu aralık bir kaç iyi şüt çekildi. Bilhassa Selâhaddinin iki kuvvetli şütünü macar kalecisi maharetle kurtardı. Bu vaziyet bir çeyrek saat ka- dar devam etti. Bundan sonra hakimiyet gene Macarlara geçti, birbirini Müteakip akınlara baş- ladılar. müdafaamız çok çalışıyor, Avni sık sık müdahale ederek topu yakalıyordu. Bu aralık ceza sahası dahilinde Hüsnü topu elile tuttu. Hakem penaltı cezası verdi. Macarlar ilk gollerini yaptılar. Bundan sonra Macarlar daha düzgün oynamağa başladılar. 39 cu dakikada sol içleri ikinci sayılarını yaptı ve oyunun sonuna kadar netice değişemedi, oyun 2-1 Macarların galibiyetile bitti. Takımımızda kaleci fena değildi, yapılan gollar kurtarılamazdı. Mü- dafaada Burhan iyi oynadı. Hüsnü fena oynadı. iki golda da kabahati vardır. Muavin hattı zazarsız oynadı. Muhacim hattında sağ açık hiç muvaffak olamadı. Gelecek maçta bilhassa sağ açığı değiştirmek, müdafaayı kuvvetlendirmek lâzım- dır. 23 Nisan: Çocuk Haftasının başlangıcıdır. SPDR AN İzmir maçı Apollon - Karşıyaka berabere kaldı bulunan Apollon takımı ikinci oyununu çok kalabalık bir halk huzurunda Karşıyaka Spor klübü ile oynadı. Oyun saat tam 17 de hakem Altaylı Fehmi beyin ida- resinde başladı. lik akını Apollon takımı yaptı. Ve! güzel paslarla ilk dakikada bir tehlike atlattı. bir şekilde cereyan ederken misa- fir takımın bir akınını gördük. Karşıyaka müdafaasınin yer tut- maması neticesi bu akın, Apollon- lulara bir gol kazandırdı. Bu gol- dan sonra açılan misafirler akın- larını tevali ettirdiler ve Karşı- yaka kalesini sıkıştırdılar. Haf- taymın bitmesine pek az bir zaman kalmıştı ki Apollon müdafii kaleciyi marke etmekte olan Karşıyaka muhacimlerinden birine çelme takarak yere düşürmüştür. Hakem bunu penaltı ile tecziye etti. Penaltıyı Ismail çekerek topu Apollon ağlarına taktı. Ve haftayım 1-1 ile bitti. Ikinci haftayım başladığı zaman Karşıyakalılar temiz paslarla Apol- lon kalesini sıkıştırmağa başladı- lar. Bu vaziyet 15 dakika kadar odevam etti ve oyun bundan sonra mütevazin bir hal aldı. Her iki takım da mukabil akınlar yapıyordu. Bu haftayımda iki taraf ta gol yapamadıkları için maç İ-İ e beraberlikle neticelen- miştir. Misafirler, üçüncü oyunlarını Karşıyaka - Altay muhteliti ile yapacaklardır. Ankara maçları Ankara, 17 (A.A. ) — Bugün Muhafız gücü (ve Imalâtı harbiye takımları arasında hususi mahiyette bir maç yapılmıştır. Her iki takım çok güzel oynamış ve neticeyi istihsal için azami derecede me- sai sarfeylemiştir. Birinci haftaym 0-0a beraber- likle bitmiş ve ikinci haftaymın 20 inci dakikasında muhafız gücü penaltiden ilk golünü ve sonlarına doğru ikinci sayısını kaydederek maçı 2-0 kazanmıştır. 23 nisan dolayısile Fenerbahçe takımının Ankara'yı ziyareti bu- rada büyük bir alâka uyandırmış- tır. Takım, şayet burada bir maç yapacak olursa karşısına Ankara muhtelitinin çıkarılması ve iki oyun oynıyabilirse muhtelitle bera- ber diğer bir klüp takımının oy- natılması mubtemeldir. Konya maçları Konya 17 (A.A.) — Bayramın birinci günü yapılan maçta Sanatlar mektebi, Ankara sanatlar mektebi takımını 3-0 yenmiştir. Konya gençleri birliği Akşehir demirspor takımile 3-3e berabere kalmıştır. Bugün Ankara şampi- yonu gençler birliği Konya idman yurdu ile birinci yarın ikinci maçını yapacaktır. Diyarıbekir maçları Diyarbekir 18 (A.A. ) — Bay- ramda iki maç yapmak üzere Diyarıbekire gelen Urfa sporcuları ilk müsabakalarını bugün Ay spor klübü ile yapmış 1-1 berabere kalmıştır. Ay klübü canlı ve güzel bir oyun göstermiştir. Urfalılar ikinci maçı pazartesi günü Yıldız klübü ile yapacaklardır. Izmir, 17 (A. A.) — Şehrimizde | Karşıyaka kalesine indi. Karşıyaka | Oyun bundan sonra mütevazin | Yarın akşam MEME Büyük dünya yıldızlarının fevkinde muvaffakiyet kazanmakta olan TALLULAH BANKHEAD'ı GUNAHIM filminde göreceksiniz. MELEE SiNEMASINDA SİNEMA mma ŞIK ONGRE EĞLENİYOR LiLiAN HARVEY WILLY FRITCH Büyük mizansenli operet Beyoğlu'nun mutena bir yerinde Kiralık apartıman İstiklâl çaddesi, Tokatlıyan tramvay o istasyonunda 156 numaralı İstiklâl apartımanı 2 inci dairesi kiralıktır. 4 oda, banyo ve mutfak. Apartıman kapıcısına müracaat. Kiralık mobilyalı apartıman Maçka'da gayet iyi mevkide havadar ve güzel manzaralı mobilyalı bir apartıman bir kaç ay için kiralıktır. 6 oda, sıcak su, telefon. “ Akşam ,, idaresine müracaat. Tel. 21434 ,/#-——Amca Bey'in-— Güzel bir albumunu meccanen almak isterseniz: AKŞAM'a abone olunuz ! Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunlar renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmiştir. Nisan 1932 zarfında gazetemize bir senelik, 6 aylık, 3 (| aylık abone kaydedilecek karilerim mevcut abonesini Nisan içinde asgari 3 ay için temdit ettirecek Çi olan abonelerimize, abone bedelleri Nisan sonuna kadar idarehanemizce kabzedilmiş olmak şartile, bu güzel ( album'dan bir nüsha hediye edilecek a ile adreslerine gönderilecektir ——. —— J x Plâj fiatleri — Varna plâj larının İstanbula rekabet ettiğini | nazarı dikkate alanlar plâjlarda fiatlerin ucuzlatılması için alâkadar makam nezdinde teşebbüse giriş- mişlerdir. Bu mesele memlekete seyyah celbi onoktasından çok mühim telâkki ediliyor. “ SARI VESİKA ,, kahramanı: ELiSSA LANDIi ve CHARLES FARRELL ESRARENGİZ KADIN Entrika, aşk ve heyecan filminde arzı endam edecektir. m ARTISTIK SiNEMASINDA Yarın akşam: O Tütün ikramiyesi Istanbul Beyoğlu Askerlik şu- besi reisliğinden : Hasköy 20 18 ci kolordu 118 nakliye kol. k. mülâzım Abdüs- selim oğlu Maruf Ef., Hasköy 51 Alay. 17. T. 3. BI. 9. nefer Hur- şit oğlu Şükrü, Cihangir 5 nefer Emir Mustafa oğlu Izzet, Cihan- gir 14 Binbaşı Ali Rıza B., Ci- hangir 19 Zabit vekili Hüsnü | oğlu Mebmet Ziya EF, Cihangir 22 nefer Hasan oğlu Ali Ihsan,, Cihangir 28 Mülâzm Mürteza oğlu Mehmet Ef. Cihangir 29 Mülâzım Hasan oğlu Abdullah Galip EF, Cihangir 30 nefer Nikoli oğlu Panayot Cihangir 32 Mülâzım Osman oğlu Kadri Ef., Cihangir 33 Yüzbaşı Selâhattin B., Kılıçali 19 Alay. 17. T. 1. BI. 3. nefer Ahmet oğlu Ibrahim, Hasköy 47. M. Seyit Ali Çelebi Mah. başçavuş Salih oğlu Ali ef., Has- köy 75 Kâhtane kariyesi başçavuş Hüseyin! oğlu Ali Faruk ef. Cihangir 19 nefer Hasan oğlu Muslih, Kılıçali 15 Of kazası nefer Salim oğlu Ahmet, Kılıçali 2 K.2. A.SI. BL.2. nefer Tufan oğlu Ismail, Kılıçali 4 Alay. 70/3. BI.10 ihtiyat mülâzım Osman oğlu Kâzım ef. Yukarıda isimleri yazılı şehit yetim ve ailelerinin tütün ikrami- yelerini almak üzere hemen şu- beye müracaatları ve 25 nisan 932 kadar gelmeyenlerin hakları zayi olacağı ilân olunur. Dört mütecaviz yakalandı Madam Anika isminde bir artist karısı madam Heluva ve diğer bir arkadaşile birlikte Erenköyünden Istanbula gelirken Bağdat caddesinde | Muzaffer, Ibrahim, Tayyar ve Ömer isim- lerinde dört kişi önlerine çıkarak tecavüz etmişler ve soymak iste- mişlerdir. Yolcular kaçıp kurtulmuşlar ve polise haber vermişlerdir. Zabıta mütecavizlerin dördünü de yaka- lamıştır. Gizli eroin satanlar Taksim polis merkezi son zamanlarda o civarda fazlalaşan gizli eroin ve kokain satışına karşı yeniden şiddetli tedbirler almıştır. Dün gece bu civarda eroin ve kokain satmakta olan Levi ve Aron isimlerinde iki kişi yakalan- mıştır. Maznunlar evkraklarile birlikte 7 inci istintak dairesine teslim edilmişlerdir. Irak hesabına ingilterede yapılan tayyareler İ Tona 17 (AA, Yy Irak He; sabına İngilterede teçhiz edilen 30 hafif bombardıman tayyaresi bugün Irak hava kuvvetlerine iltihak etmek üzere Hatfieldden hareket edecektir, Bu tayyare- lerde telsiz telgraf cihazı da bulunmaktadır. CONCHİTA MONTENEGRO - WARNER BAXTER-EDMUND LOWE KARMENSİTA Mükemmel ve muhteşem filminde şarkı söyliyorlar, seviyorlar. ve mücadele ediyorlar. İspanyolca musiki ve şarkıları. ME PERA'da Belediye bütçesi Şehir meclisi beldiye - idarei hususiye bütçelerinin müzakere- sine bu günlerde başlıyacaktır. Evvelce de yazdığımız gibi her iki bütçenin varidat yekünu 10,203,016 liradır. Belediye, bugünlerde Gazi köprüsü inşasını münakasaye çı: karacağından inşaatın bu seneki kısmı masrafı olarak bütçeye 275 bin lira tahsisat konmuştur. * Oturan vapur — Geçenlerde Ayvalık civarında karaya oturan Tavil zadelerin Saadet vapuru nihayet kurtarılabilmiştir. Vapur ehemmiyetli rahneler aldığı için uzun müddet tamir görecektir. * Bir otobüs yandı — Dün Eyip hattında işliyen 3628 numa- ralı otobüsün birdenbire benzin deposu tutuşmuş ve otobüs tama- men yanmıştır. Fakat nüfus za- yiatı olmamıştır. X* Şark vilâyetlerimizde Bayram münasebetile şehrimize gelen şark vilâyetleri umumi müfettişi İbrahim Tali bey bu sene şarkta feyiz ve bereket senesi olduğunu, asayişin mükem- mel bulunduğunu ve yakında memuriyet mahalline gideceğini söylemiştir. Radyo 19 Nisan salı akşamı Belgrat ( 429,5m.) — 20,30 kon ferans, 21 gramofon, 21,30 Zağrep rad- yosu. Budapeşte (550,5m.) — 20,90 gramofon, 20,30 opera. Roma ( 441,9m.) — 21,45 mühtelif musiki, 22,30 komedi, 23,15 konser. Varşova (1411. m. ) — 20,45 radyo Jurnal, 21,15 halk orkestrası, 22,30 Ko- medi, 23,15 keman konseri, 23,45 radyo jurnal, 24 dans havaları, Viyana (517,2 m.) — 20,35 iki Alman halk şarkıları, 21,30 şarkı, 22.45 dansohavaları. 20 Nisan Çarşamba akşamı Belgrat (429,8 m) — 20,15 Ak manca ders, 20,45 konferans, 91,15 mü- sahabe, 22 gramofon, 22,35 konser. Budapeşte (550,5 m) — 20,20 konser, 20,55 konferans. 21,15 komedi, 23 haberler, 23,15 piyano konseri, 23,45 çingene muzikası. Roma (441,9) — 19,20 musahabe, 21,45 opera. Varşova ( 14ll m.) — 20,35 gra mofon, 20,45 radyo jurnal, 22,30 şarkı- lar, 22,60 konser. 23,30 radyojurnal, 23,45 Limberg radyosu, 24 dans hava ları. Viyana (517,2 m.) — 20 fransızca ders, 20,35 opera, Galatasaray spor klübü Galatasarylılar cemiyetinden : Cemiyetimizin nizamnamesi hü- kümetçe tasdik edilmiştir. Kayıt muamelesini henüz itmam etmemiş olan zevatın cumartesi, pazartesi ve perşmbe günleri Galatasaray spor klübüne on yediden on de- kuza kadar müracaat eylemeleri. Cemiyetimiz heyeti umumiyesi nisanın 29 uncu cuma günü saat 14te Beyoğlunda Galatasaray spor klübü salonunda içtima ede- ceğinden muhterem âzanın teş» rifleri rica olunur. Küçük kardeşini yaraladı Dün Galatada henüz yedi ya- şında küçük bir musevi çocuğu on bir yaşındaki kardeşini bıçakla yaralamıştır. sid didi Mi en ili gğli g