19 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

— Bayram diye paraları kıymış.. — Yanındakine bak, ona hergün bayram.. Nükteler , Vermek — Korkmuşsunuz, kalbiniz çarpmış, kan şiddetli cereyan etmiş. — Peki ne vereceksiniz? — Ben bir şey vermiyeceğim, siz bana vizita parası üç lira vereceksiniz | Hediye Karısı: — Kocacığım, bana bu bayram ne hediye vereceksin? Kocası: — Hoşa gidecek hediye alacak zaman değil, buhran var... İşe yarayacak hediye de hediye sa- yılmaz.. Hele bir kaç zaman daha bekliyelim! Tilki — Eğer sesiniz de tüyü- nüz kadar güzelse... Karga — Zahmet etme artık vatrlok oldum, karnımdan konu- şuyorum! VWodvil Ahmetle Mehmet dostular. Ahmedin bacakları fena halde çarpıktı. Bir gün Mehmet dedi ki: — Bacakların vodvil mevzuuna benziyor Ahmet. — Ne gibi? — Evvelâ açılıyor, yayılıyor, sonra birleşiyor. Diplomat Diplomat © erkektir, ki sağ elinle bir kumrala, sol elile bir sarışına kur yapar ve karısına hiç bir şey çaktırmaz! Ayrılık Kısmet aldım daneden, Feryadı bülbülden aldım, Yanmayı pervaneden... Ben bu aşka düşeli, Çıkmadim meyhaneden. Felek beni ayırdı, Gözleri mestaneden! yazılar Güzel maniler Tarlanın toprağıyım, Sabah söle yarım, Gümüşten oklağıyım. Atın kamçıla yarım... Al yanakta gül açmış, Üç parmak kâat gönder, Ben onun yaprağıyım. Gönlüm açıla yarım! Saçın örmeğe geldim, A benim bahtıyarım, Halin sormaya geldim; Gönülde tahtı yarım, Meramım öyle değil, Yüzünde göz izi var, Yüzün görmeye geldimi Sana kim babtı yarım. Sığlığı geçemiyor, Baş üstünde bir gülüm, Çırayı seçemiyor, Öter garip bülbülüm. Kızın gönlü var amma, Gözlerim yol çekiyor. Alıp ta kaçamıyor. Nerde saçı sümbülüm? Erkek — Aklından geçenleri biliyorum. Kadın — Hayret, darılip gitmiyor musun? Çok uzun sürmüş — Ben kocamla ilk kavga ettiğim güne kadar mesut yaşadım. — Jik kavganızı ne zcman ettiniz? — Nikâh memurluğundan: çıkıp otömobile bindiğimiz zaman l. <5» Şu dağı aşam dedim, Aşam doloşam dedim. Bir vefasız yar için, Harkese paşam dedim! Gel benim gül efendim, Dili bülbül efendim. Ben burda kan ağlarım, Sen orada gül fendim! Karşımdadır yar benim, Işim gücüm zar benim... Hazreti Eyip miyim? Bunca sabrim var benim! — Şu nişanlıya bak. — Bereket benim nişanlım değil... le Fıkralar Yanlışlık Komisyoncu idi. Diş macunu, diş fırçası satıyordu. Cebinde bu malların reklamları vardı. Bir gün bir dükkâna girdi ve malsahibine: — Arzu ederseniz böyle mal larım vardır, dedi. Ve yanlışlıkla raklâim kartı yerine nişanlısınin resmini verdi. Adam baktı: — Hayli müşteriniz olacak! Biliyor — Aman hızım ne diyorsun? — Onunla evleneceğim diye- rum. — Onun ne yaptığını biliyor musun ? — Biliyorum ya, kaş göz ara- sında bana kur yapıyor! — Oğlum, okuman bana pa- halıya maloluyor. — Halbuki en az okuyanlar- dan biri de benim! 'Tramvayda — Merhaba yahu ! — Merhaba, nasılsın ? — İyiyim, amma daha da iyisi bulunur. — Karın nasıl ? — Ofena, geceleri uyuyamıyor, geç geldiğim za:nan, kaçta geldi- gimi anlıyor! Tarif Meşhur sinema artisti Adolf Menjuya sormuşlar : — Kadın nedir? — Kadın demiş, ayyaşa içki neyse erkeğe de odur! Randevu Bulut gökte kararsın, Ne büyüksün ne küçük, Tamam bana kararsın. Gündüz gelme gece gel, Bekle sular kararsın, Sarılalım yatalım, Düşman bağrı kararsınl