13 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

13 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

13 Mayıs 1992 Günlük taze yumurta, nefis taze tere- yağ, yoğurt, şişelerde (pastorize) süt Yal ova Akşam —— Sahife 11 THE TURKISH AMERİCAN Sbipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York Ile lima mmız arasında muntazam posta: Her aym 6, 16, ve 26 inci Nev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va- purlar; Exarch vapupu 9 mayıs'a doğru Exmonth vapuru 17 mayısa doğru Exilone vapuru 6 hazirana doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimor için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Exarch vapuru 12 Mayısa doğru Extmonth vapuru 22 mayısa doğru Kumpanya, müşterilerinin menafline daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taklim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ilo Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «len ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fransisko Seattle vesaire bütün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve şeriki müracaat. Tel, B. O. 4957- 8- 923 günleri Istanbul icra dairesinden: Yuvan ve Anastas efendilerin Berç Keresteciyan efendiden istik- raz etmiş olduklari mebaliğa mu- kabil birinci derecede teminat irae eyledikleri Galatada Emek Yemez mahallesinin Okçumusa sokağında atik 48-46 cedit 50-52 numara ile murakkam ve etrafı tramvay caddesi Psalti han ve fabrikası ve Behmeran apartımani- le mahdut kayden 142 halen bil- mesahe 178 arşin araziden 169 arşin murabbai arazi üzerine meb- ni ve bodrum katile beraber yedi katli ve sokak cihetinden iki kattan ibaret şahnişli ve ayrıca odunluk ve kömürlüğü teşkil eden mahzeni ve tahtında dükkânı mev- cut bir kat! kâgir ve muntazam müceddet apartman İtesviyei deyn edilmemesi hasebile ihalei evveli- yesi icra ve bin lirada talibi ul desinde bulunmuş olup bu kerre yüzde beş zaml4 ve on beş gün müddetle ihalei kat'iye müzayede- sine konmuştur. Demir sokak ka- pısından girildikte: Zemini mer- mer döşeli bir antreyi müteakip bir koridor, ve kapucu ür birinci dairede bir kori- beş oda alafranga ocakli terkos musluğu bir matbah bir kiler ve alafranga helâsı bir, kamarası mez dor üzerinde ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci dairelerde ayni müştemilât olup bir kısmı katon piyer altıncı dairede keza bir koridor iki küçük oda alafranga ocaklı bir mutbah ve alaturka bir helâ yedinci dairede bir koridor üç oda bir mutbah bir daki katta iki aydınlık mahalli ve beş kömürlük helâ ve daha ve bir koridor helâ Iş temilâtı mevcuttur irasına talip ve evsaf ve müş- sairesile (o dernnundaki 1 müstecirleri hakkında daha ziya malümat almak istiyenlerin 6759 dosya numara muhamminesi e ve kiymeti olan yirmi üç bin beş yüz liranın yüzde onu nisbe- tinde pey akçesini 6-6-932 tar müstashiben nde saat 14 bel gevşekliğine karşı en SERVOJİN hap. | lardır. 1 Istanbul'da Sirk | Ali Rıza eczanesidir. ya | 150 k posta ile gönderilir. İzmirde .arındaki, Trabzonda Yeni Ferah e : bulunur. Maruf musikişinas Mr. CHARLES BERGER Tarafından bugün Ünyon Fransezde saat 17de mühim bir KONSER VERiLECEKTİR. Ii 17/8/1932 tarihinde tescil ve ilân edi- len mukavele mucibince hali tasfiyeye vaz edilen İstanbulda Tahta kale cad- desinde Kanza hanı altında Ayaş ve Acıman ticarethanesinden alacaklı olan zevatın alacaklarını kaydettirmek üzere evrak ve vesaiki lâzimesini müstashi- ben tasfiye memurlarından Avukat Isak Ferera Beyin Galatada Hürriyet hanında 5,7,8 numaralı dairesine pazartesi çarşamba, cumartesi günleri saat dört- ten altıya kadar müracaat etmeleri ve kayit muamelesine 20 Mayıs 1932 ta- rihinde nihayet verileceği ve bu tarih- ten sonra vaki olacak müracaatlerin nazara alınmayacağı alâkadaranın malü- mu olmak üzere ilân olunur. Hali Tas fiyede Ayaş ve Acıman şirketinin tas- fiye memuru Isak Ferera. ILAN 1932 Mayısın 16 ncı Pazartesi gününden itibaren gelecek 15 eylüle kadar zirde muharrer Bankalar gişelerinin saat 9 1/2dan 151/2 a kadar umuma küşade olduğu ilân olunur. American Express Cy, Banca Comerciale İtaliana. (o Banco di Roma, Türkiye ziraat Bankası, Türkiye iş bankası, S5. 5. C.İ. ticareti hariciye bankası, umum ticareti hariciye bankası, Fele- menk Bahri sefit bankası, Os- manlı bankası, Selânik bankası, Deutsche bank, Deutsche orient bank, Şarkı karip ticaret bankası, Credit Lyonnais. ilân Osmanlı Bankası gişeleri 1932 Mayısının 16 ncı Pazartesi günün- den itibaren gelecek 15 Eylüle kadar zirde muharrer saatlerde açık bulunacaktır : 1 — Galata merkezi idaresi: Eyyamı adiyede: Saat 9 1/2 tan 15 1/2 a kadar, Pazar günleri 9 1/2 tan 12 ye kadar. 2 — Yenicami şubesi: Eyyamı adiyede: Saat 91/2 tan 15 1/2 a kadar, Pazar günleri 9 12 tan 12 ye kadar. 3 — Beyoğlu şubesi: Eyyamı adiye: Saat 9 1/2 tan 12 ye kadar,; 13 1/2 tan 15 1/2 kadar. Pazar günleri: saat 9 1/2 tan 12 ye kadar. Fatıh sulh 3 üncü hukuk hakimli- Binden: Edirne kapu kariye camii soka- ğında 6 numaralı hanede mukim müte- veffa Eksenefon efendi sağirleri Polikseni Yorği, Istefan çocuklara aynı hanede sakin yakın akrabasından Yorğaki efendi 9/5/932 tarihinden itibaren mezkür Sa- girlere vasi tayin edildiği ilân olunur. Üsküdar hukuk hakimliğinden: Zehra hanım tarafından Mehmet EF. aleyhine ikame edilen boşanma davasından müd- dealeyhe gönderilen istida suretile da- vetiyenin mumaileyhin 5/4/932 tarihinde asker olup me tarafz iği meçhul ol- duğu şerhile bila t ade edildiğinden bu bapdaki isti a yirmi gün zarfında cevap vermek ve tayin olunan 11 hazi- cumartesi saat 10,90 da mah- ran 9) kemeye gelmek üzere gazete ile ilânen ve me divanhanesine talik suretile tebii icrasına karar verilmiş ve istida suretile davetiye mahkeme divanhane- sine talik edilmiş olduğundan keyfiyet ilânen tebliğ olunur. e Mi İstanbul Başinci icra memurluğundan Mahcuz ya çevrilmesine karar vesair - eşya if cumartesi 3'den itibaren da ndan T 1 olur KADIN TERZİHANESİ Paris'ten diploma nazel MARGRIT ATANAKOPULO Bu kere anesini Beyoğlu, Tokat: lıyan ittisalinde mektep sokak 23 No. ya nakletmiştir. Millet çiftlikleri mamulâtı ÇiFTLi ve Baltacı İstan balumleğ nezih aile mecmaı olan Bugünden itibaren her akşam gece yarısına kadar şehrimizin rağbet ve teveccühünü kazanmış en maruf hanım ve beylerden mürekkep muhteşem SAZ HEYETİ ve ayrıca mükemmel CAZBAND ( Siparişler sizi hayrette bırakacak bir sür'at Hasan..xa.. Ecza Müdürü Kenan AKŞAM Çinkografi ee AKŞAM matbaası fevkinde, telefo ve alâtü edevat şunlardır : bir makine; 3 — “Victoria,, markalı bir adet pedal; #iphane takımları. Reşit Efendi Han, No. 15-16, Telefon: 21396. * l Devlet Demiryolları ilânatt | : | Idaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan 41 kalem dinamo kömürü, Elektrik malzemesi, Sabun tirfon anahtarı, kükürt, karbon bitüme, Cıvata, Laboratuvar malzemesi gibi muhtelifülcins malze- menin pazarlığı 16/5/32 tarihine müsadif pazartesi günü mağazada icra kılınacağından taliplerin yevmi mezkürda saat 9 dan 11,30 kadar isbati vücut ederek tahriren fiat vermeleri bu baptaki mal- zemenin müfredat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap eden malzeme için pazarlık günü nümunelerinin beraber getirilmesi nümunesiz vaki olacak teklifatın kabul edilmeye- ceği ilân olunur. Dr. HORHORUNİ Zührevi ve idrar yolları tedavihanesi: Beyoğlu, Taksim, Zambak sokak No. 41, Tel. B. O. 3152 P.T.T. U. Müdürlüğünden: 1 — Onu Maroken kaplı olmak üzere 2,500 adet telefon rehbe- rinin tab'ı 16 mayıs 932 tarihinde ve saat on beşte Ankarada, ihale edilecektir. 2 — Taliplerin şartname ile icap eden izahatı almak üzere Ankarada telgraf işletme, İstanbulda da Levazım Müdürlüklerine müracaatları. istanbul Ticaret odasından: Borsamız mübayaacılarından olup ahiren Borsa ile alâkasi mün- kati olan Hüseyin Asaf Bey ile Borsadaki muamelâtından dolayı bir ihtilâfı olanların on gün zarfında Borsaya müracaatları. İstanbul belediyesi ilânları Vesaiti nakliye resminden olan borcundan dolayı haciz altına alınan Rabmi beye ait Buik markalı ve 2393 numaralı otomobil Mayısın 16 ıncı pazartesi günü saat 1l de Taksim meydanında bil- müzayede satılacağı ilân olunur. 20113 Vilâyet ve belediyeler için emsalsiz bir fırsat! us Noksansız Bir Matbaa Satılıktır Her işe elverişli ve her türlü vesaiti haiz bir matbaa satılıktır. Matbaanın ihtiva ettiği makine 1 — “Augsburg, markalı ve 1929 modeli 68X100 ebadında mükemmel 2 — 70X100 ebadında “Frankental,, markalı bir makine; 4 — 40 kasalık muhtelif çeşit ve puntolarda az kullanılmış kitap ve fantezi hurufat. Mükemmel ve noksansız gayet zengin pirinç çizgi takımı, prova tezgâhı, galeler, kumpaslar ve sair bilimum müret- meş Matbaa derhal kurulup iş yapacak haldedir. Hiç bir noksanı yoktur. Yeniden matbaa tesis veyahut mevcudu tevsi etmekistieyenlere emsalsiz bir fırsattır. Müracaat edilecek yer: Muhsin ve Münir Emin kardeşler, Ankara caddesi İILTEĞİ 'T. C. İstanbul Asarı atika Müzeleri Müdürlüğünden : Topkapı sarayı müzesine isale oluna- cak terkos suyu hakkında yapılacak tesisat pazarlık suretile şehrihalin 14 üncü pazar günü saat 14 te mezkür müzede in'ikat edecek Mubayaat komis- yonu huzurile ihale edileceğinden talip olanların omahallen görmek ve şeraiti anlamak üzere mezkür müze müdiriye- tine müracaatları lüzumu ilân olunur. AİLELERE HİTABEN: Peşinen hiç bir para sarfetmeksizin ELBiSLERİNİZİ AYAKKAPALRINIZI ŞAPKALARINIZI MOBiLYALARINIZI vesaire her türlü (ihtiyacatınızı temin için Beyoğlunda Tünel pasa ında 7 No. da kâin EREDITO müessesesine müracaatla ekser tica- rethanelerde para yerine geçen KREDİTO iştira bonoların tedarik etmeniz lâzımdır. Şerait elverişlidir. Ketumiyet mutlak KiralıK mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi.