13 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

13 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

13 Mayıs 1932 EZ Galatasaray - Fenerbahçe maçı bugün Kadıköyünde yapılıyor Her karşılaşmada olduğu gibi bu sefer de klüpcüler takımlarından emin görünüyorlar Fenerli Alâaddin B. Münakaşaları, dedikoduları haf- talarca sürecek (Galatasaray - Fenerbahçe maçı bugün Kadıkö- yündeki “Fener stadında yapıla- cak. Bu maçın ilânından beri yirmi dört saat geçmediği halde maçtan “berdar olmıyan bir kişi Oo mamıştır. Gene klüpçülerin rahatı kaçtı. Işini gücünü bırakıp, bugünkü maçın neticesini münakaşa eden- lerin adedi bizim için spor me- raklılarımızın rekorunu yapıyor. Daha uzun pantolon giymeyen küçücük Galatasaraylı talebeden başlayarak en uzak semtlerde oturan, dünyadan elini çekmiş, ibtiyarlara kadar sirayet eden bir heyecan ve merak içinde bütün Istanbulun gözü bugün kadıkö- yüne çevrilmiştir. Bir senedir harici poletikaların- da tam bir itilâfla birleşmiş olan bu iki ezeli rakip, son maçlarını bundan bir sene iki-ay evvel oynamıştı. Galata Sarayın mağlu- biyetile neticelendikten sonra sarı kırmızılılar sarı lâciverdliler bir daha karşı karşıya gelmediler. Maçsız geçen aylarda iki klübün bu günkü kuvvetini mukayese edebilecek bazı maçlar oldu. Olimpiyat mecmuasının tertip ettiği ligde başka klüplerle muh- telif maçlar yapan Galatasaray — “enerbahçe takimlârının zayif ve mektupları Mehmede; vediminkini Fenerli Muzafler B. Futbol nazariyelerini, tabiyele- rini alt üst eden Galatasaray- Fenerbahçe maçlarının neticelerini kat'iyetle kestirebilen bir kâhin cıkmadığı içindir ki, her maçtan evel yapılan tahminlerin ekserisi boşa çıkar. Futbol (o bilgisinden kimsenin şüphe etmediği antrenör (Hanter) bile Galatasarayın antrenörlüğünü yaparken, Fener maçı geldiği vakit, fikrini soranlala, yüzünü boruşturarak ceaap verirdi. Yukarıda söylediğim gibi, bu günkü maç, hesaba kitaba uyma- yan şaraitte cereyan edeceği için maçtan evvel galibiyeti kesdire- bilmek bir az falcılık olur. Buna rağmen her kesin Gala- tasaray - Fener maçından evvel kanaatini söylemek arsuzu çeker. Ben de bu arzuyu yenemediğim için bugünkü maç hakkında dü- şündüklerimi kısaca yazacağım. Şahsi kanaatim, Fenerbahçenin lehinedir. Beni bu tahmine sürük- leyen bir çok sebepler içinde; Galatasarayın Fener sahasında oynaması ve Fener muhacimle- rinin Galatasaray muhacimlerin- den fazla semereli çalışabilmeleri başta geliyor. Galatasaraylı arkadaşlarla bu konuştuğum zamanlar.;:- bususta onların bucürlei sanıkanı “Ü zâlden mk an Alana wurlar elbleman etti. Kapıdışarı edilmişti, kovuk | 6.Saraylı Faruki B. 6.Saraylı Leblebi Mehmet B. istiyorum, zmma aklım bir türlü gönlüme uymıyor. Yalnız bir şeyi candan istiyo- rum : Bugün sahadan galip vaziyette çıkacak takım o galibiyetine lâyik bir oyun oynamış olsun. Eşref Şefik Macar milli takımı Italyanlarla berabere kaldı Evvelki hafta Avusturya milli takımı karşısında hezimete uğra- yan Macar milli takımı bu hafta Italyan milli (Otakımile yaptığı maçla itibarını bir az düzeltti. Avusturya takımından sekiz gol yiyen Macarlar, aynı takima bir gol farkla yeniden Jtalyan milli takımile 1-1 berabere kaldı. Bu neticede gösteriyorki, Avusturya milli takımına son senelerde gö- rülmemiş bir farkla mağlüp olan Macarlar (o Avusturya (maçında panike eğramışlardır. Bazı takımların kaza, belâ ka- bilinden uğradıkları büyük mağ- lubiyetler birbirini takip ettiği vakit oavrupalılar © takımların kadrolarını baştan aşağı değiştire- rek manevi bozgunu düzeltiyor- lar. Macar takımı bu sefer böyle bir tedbirede baş vurmadan Jtal- yanlarla berabere kalmıştır. 9 Hai— — Hayır, eğer onlara müra- zlmirli Vahabın Parisde girdiği Fransız klübünün Racing olduğunu bilmeyen kalmadı. Fransanın en eski klüplerinden biri olan Racing geçen sene ellinci senenin tasidi için büyük bir spor şenliği yaptı. Bu şenlikte Racing klübün ragbi takımı, hokey takımı ve futbol takımı omubtelif Oo maçlar oynadı. o Atletleri de © yarışlar yaptılar. Racing klübün birinci takımı ingilizlerin Manchester . takımile karşılaştı. Maçı 4-3 kaybeden Racing klübün birinci takımında merkez muhacim olarak gene bizim İzmirli Vahap oynıyordu. Maçtan evvelki tahminlerde İz- mirli Vahabın merkez muhacim- liğe seçilmesinin doğru olduğunu ve hücum hattını adamakıllı idare eden bu türk oyuncusunun Fransız takımını galibiyete götü- rebilecek Okıymette olduğundan bahsediliyordu. Ecnebi memleketinde Türk spo- runu hatırlatan bu oyuncumuzun hayatını fransız gazetelerinden muntazaman takip ettiğimiz için Manchester city maçından sonraki tafsilâtı da dikkatle okuduk. Ma- atteessüf bu seferki maçta Va- Vahabın tesirile Istanbulda üç maç oynamağı teklif eden Racing klüpten Fener Galatasaray idare heyetlerine gelen son mektupta bütün şartların kabul edildiği bildiriliyor. Yalnız Racing klüp bir noktada israr etmektedir. O şart ta İstanbuldan sonra Izmirde iki maç yapmak teklifidir. Izmirde yapılacak maç için bizim para ile iki bin lira isteyen Fransızların (bu son tekliflerine henüz bir cevap verilemedi. Bu- nun da sebebi İzmirli farkadaşla- rın fikirleri henüz danışılmamasıdır. Izmirliler şüphesiz eski oyuncula- rının oynadığı kuvvetli Fransız takımını görmek isteyecekler ve bu hususta icabeden fedakârlıktan çekinmeyeceklerdir. Yalnız Racing klübün İzmirde oynamak istediği iki gün biri Pazartesi diğeride Çarşambaya tesadüf ediyor. Tatil günlerinin haricinde olacak Izmir arşıya kalmıştı. Müracaat ettiği her yerden, Izmirli Vehab'ın klübü Ingilizlere yenild Fransız gazeteleri bu sefer Vehap'tan bahsetmiyor haptan hemen hemen hiç bahse- dilmiyordu. Racing klübün üç ge- lünü yapanlar arasında bulunmr yan Vahap sevk ve idaresinde de göze çarpacak bir rol oynayama- mış olacak ki, ismi fransız gaze- telerinde geçmiyor. e Biz bunu evvela Vahab'ın ecnebi oluşuna hamlettik, halbuki ayni Vehap gibi fransız federasyonunun ecne- bilere verdiği B lisansını haiz olan Şarvot ismindeki ecnebi oyuncu- dan hararetle bahsettiklerini gör- düğümüz için ilk tahminimizde aldanmadığımızı anladık. Vakıa bir oyuncu makine değildir. Her zaman harükulâde oynayabile- cek futbolcülar İnğiliz profes- yonelleri arasında bile bulun- maz. Fakat gönül istiyorki, Vahap Fransada her maçını fev- kalâde oynasın... Vahap hakkında bu melumatı verirken şunu d: ilâve edelim ki, o günkü maçtı muvaffak olamiyanları isimleri ara- sındada Vahabın ismi yoktur. Bude Vahabın harikulâde oynaması bile vazifesini yaptığını gösterir Bakalım bundan sonra Racingir yapacağı maçlarda Vahap içir neler yazılacak .. Racing Istanbula gelmek için Izmirde iki maç yapmağı şart koştu maçlarından iki bin lira çıkarmal çok müşküldür. (Bunu Racin; klüpte buluhan' Vahap elbet ida recilere söylemiştir. Tatil günü müzün Cuma olduğunu bilen Rocir klüp heyeti idaresi buna rağme Pazartesi ve Çarşambayı teklif ett - ğine bakılırsa başka günler içir imkân olmadığı görünüyor. Ac. günlerde Izmirde yapılacak il maçtan iki bin lira çıkarılamıyacağı Vahabın Fransizlara anlatmış ol ması içap €der. Fakat ihtima Vahap Paristeki seyirci galabalı- ğını göre göre bizim imkânları: mızı unutmuştur. İnsan dört ay her maç için otuzar, kırkar bir kişinin geldiğini görürse eskiy bili ihtiyar unutur ve kene kendine : Kırk bin olmazsa dör bin demi olmaz. der. Işte Vahar da ihtimal böyle bir aldanışl: Racing klübün iki bin liralık teklifini makul bulmuştur. Racinş klübe sor cevap İzmirlilere sorul- duktan sonra, verilecektir. İ mıştı. Ay sonlarında Aliye göndermişsiniz. Bu şerait | muştu, işsiz kalmıştı. Çıkardığı | caat edersem, annemle büyük | hemen hemen ayni sözleri duydu: kıp Ankaraya giderdi. dahilinde ( beraber | çalışmamı- | yavlış faturaları, alav olsun diye, | babam işimden çıktığımı öğrenir- “Erkek arıyoruz - adresinizi a > za imkân olmadığın takdir kim bilir kimlere göstereceklerdi? | ler. Bunu istemem. Yarın bir iş bırakınız - Memura ihtiyacımız Bun a karar verdiğinin di edersiniz .. (Emin olun, eğer | Kim bilir arkasından ne kadar | bulayım, ilkişimi bıraktığımı öyle | yok - Bugüne kadar nerede çalış- | günü annesinden şu ii - u zenğin (olsaydın, size (maddi | alay edecekler, eğleneceklerdi? | öğrensinler. tınız?,, aldı; (Bitmedi gönderecekti. Daha olmazsa kar-