14 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

14 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 m —— Akşam Dünkü maç (Baş tarafı birinci sahifede ) Şu muhaverelerden de anlaşılı- yer; dün ekserisi Fener taraftarı olan seyirciler de Galatasarayın galibiyetini (o haklı buluyorlardı. Doğrusu maçın bilhassa ikinci devresindeki oyun, Galatasaray- lıların Otamamile lehinde geçti. Fenerbahçeliler oyunun otuz be- şinci dakikasından itibaren beraber- liğe razi olmuş gibi oynadılar. Hele ikinci devredeki ikinci golu gördükten sonra maneviyat barometroları adam akıllı düştü. birbirile sıkı bir rabıta tesis edep sarı lâcivert muhacimlerin arala- rımdaki bağlar çözüldü. Şuursuz ve maksatsız, yalnız karşısındakini atlatmak isteyen şahsi bir oyun şekli içinde takim oyununu gaip ettiler. Merkez muavinleri de git- tikce bozulan oyunun temposunu yeniden tesis edebilecek şeyler yapamıyordu. Buna mukabil Galatasaraylılar antrenörün öğretmek istediği |(W) sistemi içinde, o şekli becerebil- dikleri kadar muvaffakıyetle tat- bik ederek geniş ve derin pas- larla akıyorlardı. Bu yüzden ek- seri vaziyetlerde serbestçe demar- ke kalan Galatasaray muhacimleri rakiplerine nazaran olan top kon- trolu farklarını telâfi ediyorlardı. Çünki top ptopları Fazla ayarlı olmıyan oyuncuların etrafı sıkışık olduğu vakit, top biraz ayaktan açılınca yandaki rakip oyuncu kolayca kapabilir. Dün iç muhacimleri ileri geri oynayan Galatasaraylılar, her akışta bir hat üzerinde olmadıkları için aldıkları topları serbest tevzi edebiliyorlardı. Fenerliler ise ma- lüm olan tarzda bir hizada indik- leri için kale yakınlarına geldikleri vakit kolaylıkla önleri kapatılı- yordu. Bu yeknesak ve bir hızada akışlardaki paslaşmayı o kesmek karşı taraf müdafileri için daha kolay oluyor. Kaleye doğru inen her oyuncu- nun yanına bir oyuncuyu nöbetci koymakla bir hat üzerinde hücum edenlerin paslaşma (kabiliyetleri sıfıra indirilebilir. Orta ile iç mu- hacimler yer değiştirerek yani deplasmanlı oynamadıkları tak- dirde bu bir hizada akışları önle- mek ekseriya kolay oluyor. Fener bahçe stadının küşat resmi Evvelâ sahanın küşat resmini anlatalım: Saat on ikiden itiba- ren Fanerbahçe stadı dolmağa başlamıştı. Saat ikide bütün davetliler gelmişlerdi. İptida istiklâl marşı çalındı. Evvelâ İstanbul valisi Muhiddin bey bir nutuk söyledi. Ikinci nutka Fenerbahçe kâtibi umumisi Hayri Celâl bey başladı. Hayri Celâl beyden sonra Gala- tasaray ikinci reisi Ismail Müştak bey Fenerbahçe stadının küşat resmini tesit vesilesile Galatasaray takımının Fenerle karşılaşmasın- dan bahsederek Fenerlilere şerefli istikballerine doğru muvaffakı- yetle ilerlemelerini temenni ettik- ten sonra Galatasarayın Fener- babçeye hatıra olarak verdikleri billür vazoyu Hayri Celâl beye verdi. Müştak beyin nutkunu taki- ben Fuat Hüsnü bey de Fener- bahçeliler namına kısa bir hitabe irat etti. Nutuklar bittikten sonra pistin üzerindeki kordela Vali dey tarafından © kesilerek sporcuların saha üzerindeki geçit resmi başladı, kürekçiler, tenisçiler, atlet ve futbolcuların teşkil ettiği tabur muntazam adımlarla pisti dolaşarak seyircileri selâmladılar. Bu resmi geçitten sonra neticeleri aşağıda < yazılı olan atletizim programına başlandı. Maçın tafsıiâtı Saat tam beş. Halk sızlanıyor, etrafımdakilerin ekserisi Fenerin biran evvel çıkarak biran evvel | gol atmasını istiyorlar. Bir gürültü oldu. Herkes (o yerinden kalktı. Falatasaraylılar (o bol (gömlekli formalarile sarı kırmızı renklerini yeşil sahada dalgalandırarak kapı tarafındaki kale önüne (doğru çıktılar. e Alkışlar... Iki dakika kadar Galatasaraylılar o Avninin beklediği kaleye şut çektiler. O talim duruşları esnasında kuvvetli şutların ekserisi yerini bulmıyordu. Yanımdakiler (Obu vuruşlarlamı Feneri yenecekle? diyor. Şutlarını bilmem amma kırmızı çorapları, rüzgârda dalgalanan formalarile Galatasaray takımı yeşil çayır üstünde çok göz alıcı görünüyordu. Birden bir alkış, bir yaşal.. kıyameti koptu. Fenerliler kendi sahalarına, dizi kolu vaziyetinde koşarak giriyorlardı. Üstat gol isteriz! Gol!.. Alâ görelim senil.. kıvır!.. sesleri başladı. Fener takımı saniyelerce devam eden alkışlar arasında aralarında bir iki uzun pas vererek topa hakimiyetlerini taraftarlarına gös- terdiler. Saat beşi beş geçiyor. ortaya gelen iki takım kaptanı şimdiye kadar görülmemiş bir tarzda konuşarak hakemin yanına ilerle- diler. Zeki Nihatla, Nihat Zeki ile sevimlilik yarışı yapıyor. Zeki Nihadın çenesini okşuyor. Nihat Zekinin arkasını sıvazlıyarak mu- kabele ediyor. Yanımdaki mufrit bunada razi değil.. “Bu ne dostluk yakul., diye bağırıyorlar. Galatasuray takımı şu şekilde tertip edilmişti: Avni, Vahyi, Burhan, Suphi, Ni- hat, Mithat, Celâl, Şefik, Kemal, Faruki, Mehmet, Salim, Rebii, Kemal, Şefik. Fenerbahçe takımı da şu oyun- bulardan müteşekkildi: Hüsameddin, Ziya, Yaşar, Meh- met Reşat, Sadi, Cev Fikret, Muzaffer, Zeki, Alâeddin, Niyazi, Hakem Mr. (Alen) in düdüğü ile Fener mubacimleri topa başladılar. Hücumları Galatasaray on sekiz pas çizkisi bhizalarında çelindi. Galatasaray müdafaasının aldığı topla Kemal Şefik tarafından baş layan bir hücum teşebbüsü Fener muavin hattında kaldı. Cene Fe- nerbahceliler akıyorlar. Alâeddin bir az geri kaldığı ve Fener hü- cüm hattı ayni hat üstünde ilerle- meği bıraktığı anlarda Galatasa- ray müdafaası zorluk çekiyor. On dakika kadar Fenerliler kale yakınlarında büyük tehlikeler yaratamamakla beraber topu da sarı kırmızılara kaptırmıyorlar. Fener taraftarlarının ümitli bağ- rışlarından da Fenerin bu hakim vaziyeti belli oluyor. “ Top böyle oynanır! Pas böyle verilirl.. Ölçü- nüzü sevelim çocuklar!..,, diye grup grup bağrışanlar çoğaldı. Uyun başlıyalı Oonbeş dakika olmuşdu. Vaziyet git gide fenerin hakimiyetine geçiyor. Tek tük serpilmiş Galatasaraylı seyircilerin yüzlerini (o sarartecak Ohücumlar sıklaştı. Kemal Şefik, Galatasaray takımının sempatisini yapan bu iki küçük bütün gayretlerine rağ- men karşılarında ki müdafileri zorlıyacak kadar gürbüz görün- miyorlar. Onun için top o iki açığın ayağında olduğu zaman sakatlanacaklarırdan korkuyor. Yirmi dördüncü dakikadayız. Fener gol yapamıyor amma, Gala- tasarayda da ümit verici bir hal yok.. Yalnız canlı ve candan oynuyorlar, topa hakimiyet itiba- rile biraz geri kalan Galatasaray- lılar gayretli oyun tarafından Geli. Fikret taraftarlar rakiplerini geçiyorlar. Ilk gol Yirmi beşinci dakikada açık Kemal Şefik sürmeğe başla- dı. Fener kalesine yaklaştığı za- man Rebiiye verdi. Topu Rebii merkez mede geçirdi. Mehmet fişek gibi ileri atıldı; önüne çıkan müdafi- sol leri atlattıktan sonra kaleci ile | karşı karşiya kaldı. Bir adım da- ha; plâse bir vuruşla Galatasara- yın ilk golu Fener kalesinin sol köşesinden girdi. Herkes hayrette... Onun için golun alkışlanması gecikti.. Gala- | tasaraylılar bu golden sonra gay- retlerini iki misli arttırdılar. nerlilerin maneviyatları şahlanmış olan rakipleri karşısında yavaş | yâvaş gevşedikleri hissediliyordu. Fenerin beraberlik golu Kırkıncı dakikada Fenerliler son gayretlerini bir anda boşaltır gibi hep birden hücuma geçtiler. Çok seri bir kombinezonla Galata- saray kalesine kadar inen Fener mubacimleri Alaeddinin sıkı bir şutile beraberlik sayılarını kaydet- tiler. Bu golden sonra her iki taraf mukabil hücumlarla devrenin so- nuna kadar gol çıkarmak üzere | uğraştı. Birinci devre 1-1 berabere bitti, Ikinci devre ve ikinci gol Ikinci devreye başlatıldığı vakit | oyunun manzarası tamamen de- ğişmişti. Hakimiyet Galatasaray muhacimlerine geçmişti. Çok düz- gün ve çok atılgan (oynayorlardı. Hele Nihat bu güne kadar pek nadır görülen bir serbeslikle, her saniye soğuk kanlılığı hakim bir surette hem mnhacimlerini bes- liyor, hem müdaafaya yardım edi- yordu. Bazen olduğu gibi bir iki topu kaptırdığı vakit karşısında- | kiyle inatçılık yarışına çıkmadığı için Galatasaray merkez muavi- ninin verdiği paslar metre ile ölçülmüş gibi yerlerine gidiyordu. Beşinci dakikada soliç Rebii Kemal Farukiden aldığı pası bir köşe vuruşile Fener kalesine gönderdi. Ikinci gol... Artık Galatasaray tazyiki Fener taraftarlarının bile görebileceği dereceyi bulmuştu. Fenerlilerde ikinci devre başlangıcından beri durgunluk devam ediyordu. Ga- latasaraylılar bir akın daha yap- tılar. Sıkışan Fener müdaffaası penaltılık bir bata yaptı. Hakem penaltı overdi. Burhan çekti. Kaleci “kurtardı. Oyun tekrar süratle başladı. Sonuna kadar ayni şekilde devam eden maçı Galatasaraylılar tamamile (ohak- kettikleri bir galibiyetle bitirmiş oldular. Dünkü oyunda Galatasaraydan birbirine nisbetle az veya çok muvaffak olanlar vardır. Fakat ilk devrenin yirmi beşinci daki- kasından sonra sarı kırmızı bütün oyuncular için; mevkilerinin em- rettiği işleri tamamile yaptılar diyebiliriz, Kaleci Avninin birinci devrenin on ikinci dakikasındaki harikulâde bir kurtarişı bazı hatalı çıkışlarını hatırlatmıyacak kadar parlak ve fevkalâde idi. Fenerbahçeliler beklenen oyun- larını o gösteremediler. o Merkez muavin Sadi beyin uzun müddet birinci takımdan uzak kalması oyununa tesir etmişti. Fikret te temaşa oyununa biraz ehemmiyet | verdiğinden bazı ortalayışlarda gecikti. Muzafferin eski güzel sürüşleri sık sık görülmedi. Küçük bir izah Dünkü maç için spor sahife- sinde bir yazım çıkmıştı. “Gala- tasaraylı olduğum kazanmasını hissen isterim fakat aklım gönlüme bir türlü uymayor,, | Bazı Galatasaraylılar o satırları maçın helecanile dikkatsiz okumuş olacaklar ki, yazının heyeti umu- miyesindeki asıl manayı anlaya- muhacim Leblebi Meh- | Fe- | için onların | ASRİ Zak LISANLAR HER MESLEK ERBABINA ELZEMDİR. tan ve memurin BERLiİTZ MEKTEPLERİNE Kayıt olarak size yaptığı hususi tarifo ile sınıf ve hususi dersler veriyor. 14 Mayıs 1932 MECCANİ BIR TECRUBE DERSİ ALINIZ. | Ankara İstanbul Hacı Bayram caddesi tiklâl caddesi Radyo (”GLORYA'u» 14 Mayıs Cumartesi akşamı Istanbul — 15 Gramofon, 19,30 lim heyeti - 20,25 Havadisler - ramofonla Ayda (Verdi) operası- arüttalim o heyeti - 22 Orkostra konseri: 21 1 — Spanische Lustsbiel (Ouvertur). 2 — Eva İ Belgrat (4298 m.) — 20,30 gra | mofon, 21 halk şarkıları, 22,20 gramo- fon, 23, yo orkesrası, 23,50 çin gene mu Bükr 4,2 m.) — 20,40 grame- | fon, 2 piyano konseri, 21,40 askeri | muzika, 22,45 haberler. Budapeşte (5500 m.) — 1940 gramofon, 20,50 çingene orkestrası, 24 cazbant, | Roma (141,2 m.) gramofon, 21,45 opera. Varşova (1411 m.) — 21,15 hafif — 21 haberler, 5 tefrika,23,10 Şupenin par- 50 dans musikisi. Viyana ( 517,2 m. ) — 20 vaşington radyosu. 20,20 haberler, 20,35 şarkı, 2IFrankfort radyosu, 23,45 Berlin rad- yosu, orkestra, mamışlar. Kulüp muhabbetini kör | dalkavukluk, klüpcülüğü de behe- | mehal taraftarlık şeklinde anlayan | bazı mufritler'da yazıyı hiç anla- | madıkları için Galatasarayın mut- laka mağlüp olacağını iddia etti- ğime zahip olarak bana kızmışlar. | O yazıyı soğuk kanla okumak şartile her zaman münakaşaya İ amade oldnğumu ve ikinci maç için de ayni satırların yazılaca- ğını tekrarlarım. | a Eşref Şefik Mletizm müsabakaları Küşat (omerasiminden sonra muntazam resmi geçitle atletizm müsabakalarına başlanmış ve ya- pılan müsabakalar da iki Türkiye rekoru kırılmıştır. Dün alınan teknik neticeler şunlardır. Metro 100 1 — Semih (G.S.) 11.2,55 2 — Hakkı (Ankara) 11,4,5 3 — Fotyadis ( Pera) Metro 400 1 — Ziya (F.B.) 55,2,5 2 — Besim (G.S.) 3 — Fikret (F.B.) a Metro 200 1 — Mehmet Ali (G.S) 23,2,5 2 — Sadık (G.S) 3 — Furuzan (F.B) Gülle atma 1 — Veysi (1. Spor) 12,84 2 — Lâzari (Pera) 12,45 3 — Ibrahim (F.B) 11,46 Yüksek atlama 1 — Haydar (G. 5.) 1,81,5 yeni Türkiye rekoru. 2 — Puliyos (Pera) 1,80, müsa- baka harici. Uzun atlama 1 — Tevfik (F. B.) 6,36 2 — Haydar (G. 5.) 6,07 3 — Şeref (F. B.)5,75 Disk atma 1 — Veysi (1. Spor) 38,22 2 — Frangki (Pera) 34,37 3 — Bürhan (F.B.) 33,37 Cirit atma 1 — Selim (G.S.) 46,88 2 — Koritan (Beşiktaş) 45,11 3 — Burhan (F. B) 41,08 Metro 600 1 — Karancopulos (Pera) 2. 10:255 2 — Sait (G.5)2. 11 3 — Agop (Pera) Metro 1500 1 — 4.23.4.5 (Pera) Karnaco- | | pulos. | 2 — 4.41, 2.5 (Beşiktaş) Fethi, | 3 — Remzi (Beşiktaş) Üç adım 1 — Selim (G.S.)13. 14.5 | yeni Türkiye rekoru. 2 — Tevfik (F.B) 12.82 3 — Saris (Pera) 12.53.55 4 > 100 Bayrak yarışı 1 — Galatasaray 45.3.5 2 — Fenerbahçe 46.1.5 ONAT Bu akşam saat 21,45 te Büyük muvaffakiyetler kazanmış TARAKANOVA filminin tekrar iraesine başlanıyor. EDITH JEHANNE-OLAF FJORT ve KLEIN ROGGE tarafından Umumi dühuliye Sü kuruş Ertuğrul Sa dettin ve arka- daşları Ercüment Beh- zadın iştirakile Kadıköy Süreyya tiyat- rosunda Pazar- tesi günü akşamı gala suvare OTELLO Yerler şimdiden satılmak tadır. Her tarafa otobüs vardır. Salı akşamı (Erenköy aile) sinemasında Bi GELEN m At koşuları Ankarada ilkbahar at koşuları başladı Ankara, 13 (A.A.) — Ilkbahar at koşularının birincisi (bugün yapıldı. Hava güzel ve saba kalabalıktı. Yeniler koşusuna üç at girdi. Emir efendinin Kulası birinci, Zeynel ef. Nanası ikinci geldi. Rağbet koşusuna iki halis kan ingiliz kısrağı girdi. Bunlar 932 senesinde hiç koşu kazanmamış hayvanlardı. M. Alyotinin Maskedi, Supbi paşanın Rosbelle'ini geçe- rek birinci geldi. Çakal koşusuna şimdiye kadar hiç kazanmamış beş at girdi. Yüzbaşı “Mustafa beyin Vyralı birinci, Bekir peblivanın Afacanı ikinci, Ahmet efendinin Güzel Tayyarı üçüncü geldi. Geçiören koşusu, Handikaptı. Dört Ingiliz halis kanı girdi. Ah- met ve Fikret beylerin sahip ol- dukları Firig birinci, Celâl beyin Kezbanı ikinci geldi. Sulgun koşusu yerli ve araplar arasında yapılan handikaptı. Yedi hayvan iştirak etti. Rıdvan beyin Potıgrısı birinci, gene Rıdvan be- yin Mes'udu ikinci, Kaymakam Hasan beyin Ceylânı üçüncü geldi. I. 6. İttifakı merkezi umuminin bir tebliği Ankara 13 (A.A.) Idman Cemiyetleri Ittifakı umumi merke- zinden tebliğ olunmuştur: Nisan 1932 zarfında Istanbula gelen Macar futbol takımının Macar milli B. takımı olmadığı ve bu takımla İstanbulda yapılan maçları Istanbul mıntakası merkez heyetinin milli kabul etmediği ve futbol federasyon riyasetinin fazla hasılat getirmek maksadiyle bu maçları olimpiyat gazetesine devrettiği ifadesini havi Istanbul mıntaka merkez heyeti birinci reisi Orhan imzasıyle gazetelerde intişar eden beyanname üzerine meseleyi tetkike umumi mer- kezce memur edilen azadan Mahmut Ove atletizm ( fede- rasyonu reisi Burhaneddin beyler tarafından ibraz olunan vesikalar ve İstanbul mıntakası merkez heyetinin izahnamesi Türkiye id- man cemiyetleri ittifakı umumi merkez heyetinin son içtimamda tetkik olunmuş ve bu maçların Macar profesyonel B. milli takımı Türk milli takımı arasında ile nizami şekilde yapılmış beynel- milel (Omaç olduğu İstanbul mıntaka merkez heyetinin futbol federasyon reisinin haysiyet ve salâhiyetine ve teşkilâtta disiplin ruhuna tecavüz ettiği bu meselede birinci derecede alâka- dar futbol federasyonunun umumi merkezin istinafen tetkikine tâbi ve inzibati kararlar ittihazına salâhiyeti bulunduğu müşahede ve tasdik edilmiştir.