15 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

15 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

15 Mayıs 1982 İzmir sür'at postası Bursa yapın > we, Pazartesi Saat 17 de Galata rıhtımın- dan doğru İzmire hareketle salı günü İzmir'e gidecek ve Çar- şamba günü Saat 14 buçukta İzmir'den hareketle Perşembe günü İstanbul'a (o dönecektir. Fazla tafsilât için Galata Küçük Rıhtım Han 4-5 nu- maraya Oo müracaat. Telefon: Beyoğlu 913 THE TURKISH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima- Dımız arasında muntazam posta: Her ayın 5, 15, ve 25 inci günleri | e York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va: purlar; Exmonth vapuru 23 mayısa doğru Exilone vapuru 3 hazirana doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek yapurlar: Extmonth vapuru 6 hazirana doğru Exilona vapuru 3 hazirana doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «den ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fransisko Seattle vesaire bütün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve çeriki müracaat. Tel, B. 0. 4957-8- 923 ARANIYOR Türkiyede « La Fonciere > harik sigorta şirketi müdiriyeti , İstanbul için bir Türk acenta arayor. Şerait eyidir. Referans ve teminat iraesi matluptur. Galata'da Karaköypalasta 4 cü katta 1-2-3-4 numaraya müracaat, icra © riyasetinden : İstanbul İstanbulda Eminönünde (100) No.li mağazdda kundura ve şapka ticaretile iştigal (Oeden Karabet Boyaciyan efendinin konkordato talebile vnku”bulan müracaat üze- rine icra kılınan tetkikat netice- isinde konkordato talebinin nazarı itabara alınmasına ve icra veiilâs kanununun 278 ve 279cu maddeleri mucibince borçluya iki ay mühlet verilmesine ve Galatada Nordeste- haninda avukat Abdülhak Kemal beyin komiser tayinine ve ren işbu mühletin ilânile beraber icra | veiilâis daireleri ve tapp sicil memurinklarına bildirilmesine ka- ilâ verilmiş olduğu olunur. MÜREBBiYE ARANIYOR Bir aile nezdinde çocuk mürebbi biyeliği edebilecek İngilizce bilen genç bir hanım veya matmazel ara- nıyor . Ayrıca Frarsızca bilmesi medarı tercihtir. Sirkeci'de Mithat Paşa Han 15-19 No. ya müracaat, Zayi — Ankara vilâyet jandar- ma kumandanlığından almış ol- duğum terhis tezkeresile şertefi- | kalarımı zayi ettim yenisini alaca- ğımdan eskilerinin hükmü yoktur. | Samatya Ali Fıkıh cami sokak | 25 No: hanede Yaşar Tashih Gazetemizin 13/Mayıs/932 nüs- hasının on birinci (o sahifesinin üçüncü sütunu nihayetinde mün- deriç (İstanbul Ticaret odasın- dan) serlevhalı ilân ( İstanbul icaret Borsasına ait slduğundan RE SEMEN SEE SM SN OLE Mustafa Cemal vapurları GENÇ BİR mammmmz Akşam Emlâk İdaresi UMUM EMLÂK ACENTESİ Kiralık apartıman — İstiklal No. 190 — Sarıyerde: Yeni bir caddesinde, Tünel civarında beş bina satılıktır. Dört kat, her katta büyük alı pek güzel bir daire. beş oda vardır. Su, elektrik, banyo. Asansör, kalorifer, sıcak su. Satış şeraiti uygundur. Yazıcı sokağında Böotton Hanında yedi odalık pek mükemmel bir APARTIMAN KİRAHIKTIR Manzarası fevkalâdedir. 50 dönümlük #bahçe 600 yemiş ağ ılıktır. Kiraz;'wişme, elma, Ortaköyde: Denizkenarımda güzel" birhane kiralıktır. Terkos, elek-*| armlt, erik, sebze... Balıçenin»deru- trik, “banyo, gaz, deniz hamamı,* nunda bir hane ve iki kuyu yardır. telefon.. 5 veya 12“ay'için' kiraya, Şehire pek yakın. veriliyor.” Kira bedeli ehvendir. No. 173 — Beyoğlu Şehbender sokağında 6 katlı apartıman satı- lıktır. İradı: 'T, 1. 2300, Şeraiti uygundur. AĞA 'HAMAMINDA : Üç wve'dört odali apartı manlar KIRALIKTIR. Su, gaz, elektrik, ban- yo. Fiatı ehvendir. HAYDARPAŞADA iki ve “üç Odalı apar tımanlar kiralıktır. “Su,$ gaz, elektrik. Kirası ehvendir. KİRALIK No. 189 — Osmanbeydo 5 katlı Küçük Apartıman velOdaireli asri bir apartıman 4 oda, elektrik, su.. Haliç üzerine satılıktır. Su, gaz, elektrik, banyo, manzarası vardır. Kirası ehvendir. asansör, her türlü konfor.. Safi irat: 9000 lira. Fenerbahçede pek mükemmel bir VILLA KIRALIKTIR 6 oda, su, gaz, elektrik, kalorifer, büyük bahçe, banyo. Xo. 191 — Tarlabaşı: 4 katlı metin bir bina satılıktır. Mutfak, elektrik, su, gaz, mağaza, bahçe. İradı: 1200 lira. Xo, 192 — Satılık Hane: Çemberlitaşta 4 kat, 8 oda, 3 salon, Su, elektrik, kuyu ve tulumba. İradı: Ayda 65 lira, Xo. 193 — Satılık Apartıman: Aynalı Çeşmede: 5 kat, (10 daire. İradı: 4300 lira. Fiatı ehvendir. Satılık Apartıman — İradı: 3500 lira. Denize nezareti vardır. 4 ve 6 odalı 7 daire, Su, gaz, elektrik, banyo, bahçe. UMUM EMLÂK ACENTESİ Bahçekapı, Taş Han: 20-21-22. Telefon: 20307 Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Kuruş Yeni Tavukçuluk “© 7. 5“ <> 447206 | Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek” usulü 50 Tavuklara çok yumurtlamak için ne yedirmelidir ? 10 (Bu eserler eski harflerle basılmıştır) Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? 25 “Mufassal Yeni Tavukçuluk,, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. Tevzi merkezi: Çifçi Kütüphanesi Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstanbul limanı sahil sıhhiye merkezinde müterakim 26 kalem köhne eşya kaimen müzayede suretile 21 mayıs 932 tarihinde cumartesi günü saat İ4te mezkür merkezde müteşekkil komisyon tarafından satılacaktır.Taliplerin eşya listelerini görmek üzere hergün Ankarada Sıhhat ve İçtimai Muavenet Veâleti Hudut ve sahiller sıhhat umum müdürlüğü ayniyat muhasibi mes'ullüğüne veya Gala- tada Istanbul liman sahil sıhhiye merkezi levazım müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. Satılık Otomobil Levazımı Eminönü Malmüdürlüğünden : Ahırkapıda nakliye kumandanlığı ambarında mevcut 66 kalem otomobil levazımı cem'an 514 lira 80 kuruş muhammen bedel üzerinden açık arttırma usulile satılacaktır. İhalesi | 23/mayıs/932 pazartesi günü saat İl buçukta yapılacağından listesini görmek istiyenlerin Eminönü malmüdürlüğüne müracaatları. Satılık kereste ve ceviz ağacı Eminönü Malmüdürlüğünden: Mubammen bedeli Cinsi Mahfuz bulunduğu mevki Lira kuruş 5 00 beher metro 468 parça kereste İstanbul Ithalât mik'abı gümrğü ambarında 21 50 Ceviz kütüğü Polis Müdiriye- tinin eski binası bahçesinde Yukarda cins ve muhammen kıymetleri yazılı kereste ve ceviz kütüğü açık arttırma usulie satılacaktır. Ihalesi 29/Mayıs/932 pazar Arttırma t 11 de yapılacağından tafsilât ve satın almak istiyenlerin Sahife 11 Emniyet Sandığı Emlâk Müzayedesi Kat'i karar ilânı Hesap bedeli No. 100 Merhunatın cins ve nevile Borçlunun mevkii ve müştemilâtı ismi 115 Balatta Hamamcı Muhiddin mahallesinde Mehmet Tamburacı sokağında eski 18 Mü. ve yeni (Halit B. 33 numaralı altmış beş arşın arsa üzerinde, kârgir üç kattadört oda üç sofa, bir kuyu, bir sarnıç, bir şahniş, bir daraça, bir bal- kon, ve altı arşın aralığı havi bir hanenin nısıf “hissesi, Fatihte'Haraççı * Hühiddin “mahallesinde eski Şifahane ve“elyevm'Türbessokâğında eski'21sve yeni 7vnumaralı “altmış beş arşın“arsa üzeriride“kârgir bir kâtta; zemini çimento”altı kısmen bodrum; tavanı“potrelli ve; çatı altını ve-elektirik *tertibatını||havi önündesustör kepenkve “camekân' vardır ) “bir dükkânın tamamı. 300 * 8321Büyükâdada Acemköşkü “sokâğında eski #Ahmet 25Mü.Nolı yüz elli arşın arsa üzerinde OHidayet kârgir, zemin katta bir oda, bir mutfak, B. bir helâ, bir toprak ev altı, tavanı noksan bir methal, birinci kat, bir sofa, dört oda, bir halâ, bir methal, üzeri çatı arası (mer- diveni yoktur.) harici sıvasız ve üstü saçla örtülü ve dört yüz seksen bir arşın bah- çeyi havi seneden arsa elyevm natamam bir hanenin tamamı. 1300 8362 Beyoğlunda Tozkoparan mahallesinde Cabi sokağında eski 6 Mü. ve yeni 19 numaralı elli iki arşın arsa üzerinde kârgir dört buçuk katta yedi oda üç sofa bir bodrum, bir mutfak, bir antre, iki çıkma, bir dara- çayı havi bir hanenin tamamı. Hasköyde Abdüsselâm mahallesinde eski Ciksalın ve yeni Tekke sokağında eski 7 ve yeni 23 No.lı 70 arşın arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda, (odalardan birinde yük, birinde yük ve dolap vardır) bir gu- sülhane iki sofa (odanın biri ufaktır.) Bir gusülbane bir avlu odun ve kömürlük öla- rak müstamel bodrum ve 80 arşın bahçeyi havi (hariçten iki methali vardır ve harici kısmı tahta ve kısmen çinko kaplıdır.) bir hanenin tamamı. 380 8154 Fatihte Manisalı Mehmetpaşa mahallesinde Büyükkaraman caddesinde eski 14,14 Mü. ve yeni 17-19 numaralı yüz arşın arsa üzerinde kâgir üç katta dokuz oda, bir attre, iki çini koridor, iki ocak bir bodrum! ve altında bir dükkânı ve on beş arşın aralığı havi bir hanenin tamamı. 2400 7676 Beyazıtta Sekbanbaşı Yakupağa mahalle- sinde eski Hasanpaşa Karakolu, yeni Gül- hane sokağında 8, 106, 1 ve yeni 106/1, 104/2 numaralı bin yetmiş altı arşın arsa üzerinde, (mukaddema hamamın soyunma mahalli iken ifraz edilerek depo haline getirilmiştir.) kâgir bir katlı iki kubbeli l zemini mermer döşeli (içinde bir havuz vardır.) müfrez bir deponun tamamı. Bakırköyünde Cevizli mahallesinde Hatboyu Şükrü 3. ve hamâm sokağında eski 53, 55,34,32, 57 a ve yeni 24, 26,39 numaralı 106 arşın arsa > üzerinde ahşap iki buçuk katta biri yemek odası olmak üzerere yedi oda, iki sofa, bir mutfak, büyük.. çatı altı, bir balkon, bir tulumbalı kuyu, altında bir dükkân ve 50 arşın arsa üzerinde keza bir dükkân ve altmış dört arşın bahçeyi havi (dükkânlar- dan birinin üstünde bir oda vardır ) bir hanenin tamamı. i Beşiktaş Teşvikiye mahallesi Hamamcıemi- oOAhmet | nefendi sokağında eski 1 ve yeni 15 numa- (o Cevdet ( ralı üç yüz otuz arşın arsa üzerinde ahşap Mükerrem B.. üç katta on altı oda iki sofa bir taşlık bir mermer antre bir mutfak bir gusülhane bir merdiven altı iki kiler bir kuyu laklı havuz ve kırk arşın arsa üzerine bir mut- fak ve bin yüz kırk arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. 48 Çarşıyıkebir mahallesinde Karamanlıoğlu sokağında eski ve yeni 5 numaralı on üç arşin arsa üzerinde bir sathi tonos kârgir, zemini taş kısmen tahta döşeli, yarım kemer üstünne aydınlık, ittisalindeki dükkândan tahta perde ile ayrılmış bir dükkânınn tamamı. Yukarıda cins ve nevile mevki ve müştemilâtı yazılı” emvali gayri menkulenin icra kılınan aleni müzayedeleri neticesinde hizala- rında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de mezkür bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar ( 20 ) gün müddetle ilân edilmelerine karar verilmiş ve 9 haziran 932 tari- hine müsadif perşembe günü arttıma bedelleri haddi lâyikında görüldüğü taktirde kat'i kararlarının çekilmesi takarrür eylemiş olduğundan yevmi mezkürde saat cı dörtten on beş buçuğa kadar Sandık idaresine müracaat eylemcileri lüzumu ilân olunur. 150 7571 “Abdüllah “Ef. Edip Kemal bey 30 7852 Süleyman Servet Halit B. Ömer Hulüsi EF, Sabiha H. . Osman Fahrettin B. oğlu Ahmet Hamdi B. 1250 6081 muzu 2460 6022 Aynifer ve Hatice hanımlar 120