17 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Uzunköprü mektupları Uzunköprüde maarif ve eğlence hayatı Gençler Halkevinin açılmasını dört gözle bekliyorlar di > Uzunköprünün meşhur köprüsü ve kasabanın uzaktan görünüşü Uzunköprü 14 - Size bu mektu- bumda Uzunköp- rünün maarif ve eğlence hayatın- dan bahsedece- ğim. OUzunköp- rüde beş ilk mektep vardır. Bunlardan ikisi tam teşkilâtlıdır. Üçünün kadrola- rı noksandır. Mekteplerin beşi de muhte- littir. Bundan başka bir tane de tek sınıflı ana mektebi vardır. Kız ve erkek talebe mevcudu | yedi yüze yakındır. Maarif memuru Niyazi bey muhitinde çok sevil- miş bir gençtir. Mekteplerde iyi bir tedris usulü takip edilmek- tedir. Kasabanın bilhassa iftihar ede- ceği köy mektepleridir. Bugün ismi her zaman hürmetle yadedi- len kaymakam Reşit bey isminde inkılâpçı ve idareci bir zatın © büyük bir aşkla bizzat çalışarak köylüyü teşvik ederek kurduğu irfan yuvalarında 5000 ne yakın köy çocukları okuyor. Uzunköprü Türkiyede (Omevcut 345 EA içerisinde (o mekteplerile iftihar etmeğe hak kazanmış en bahti- yar kasabalardan biridir. Uzunköprüde gençler için, orta yaşlılar için hattâ ihtiyarlar için Uzunköprüde Salarlı ilk mektebi vakıt geçirecek hemen hemen hiç bir yer yoktur. Orta yaşlılarla ihtiyarlar kendilerine kahvelerde, gazinolarda arkadaş buluyorlar. Gençleri kahve hayatı tatmin etmiyor. Uzun köprüde göze çarpan bir gençlik faaliyeti yoktur Fakat gidecek bir yer olmadığı için uzun köprü gençleri çaresiz kahve kö- şelerinde vakitlerini boş yere ge- çirmektedirler. Halbuki uzun Köprüde gayet güzel bir türk ocağı binası vardır. Bu ocakta bir “Halk evi,, açılması bütün OUzun Köprülülerin en büyük arzularından biridir. Genç- ler vilâyetlerdeki Halk evleri faaliyetine dair gazetelerde çıkan havadisleri gıpte ile okuyorlar. Sovyet edebiyatçıları Moskova 15 (A.A.) — Sovyet şuralar ittihadı, komünist fırkası merkez komitesinin edebiyat ve sanat teşekküllerinin ıslahına ait kararın (o tahakkuku (© maksadile Maxime Gorkinin riyaseti fabri- yesinde bulunan bir teşkilât ko- mitesinin fevkalâde bir edebiyat- çılar kongresini içtimaa davet etmek üzere hazırlıklar yapmasını tensip eylemiştir. Bu kongre esnasında Sovyet edebiyatçıları yegâne birliği ihdas edilecektir. Pârou'da altın mikyası Lima 15 (A.A.) — Pörou hü- kümeti altın mikyasını refetmiştir. Bu tedbirin muvakkat bir müddet için olduğu söylenmektedir. Manisada dolu Manisa 16 (Hususi) — Evvelki gün Turgutlu kazasının bazı semt- lerine düşen dolu 600 dönüm bağ sahasında yüzde otuz tahri- bat yapmıştır. Capablanca, 330 kişiye karşı oyaıyor Havana 16 (A.A.) — Ayni za- manda 330 kişiye karşı 66 parti şatranç oynıyan Capablanca, 46 parti kazanmış 4 parti kaybet- miş ve 16 partide berabere kal- mıştır. Küçük Lindbergin katilleri New York 16 ( A.A.) — New York Times gazetesi 5 erkek ile hüviyeti malüm olan bir kadının Lindbergin çocuğunu kaçırmış ve bilâhara öldürmüş olduklarını yaz- maktadır. Bu işe bilfül iştirak edenler 3 kişidir: Bir Alman, bir Brezilyalı, bir Italyan. Ispanyada tütün zeriyatı Madrit, 16 (A.A.) — Son ista- tistiklere nazaran, Ispanyada tütün zeredilen arazi sahası 1921 tari- hinde 1,600,000 kadem iken 1930 da 88,000,000 kademe çıkmıştır. Maliyet fiati 1929 tarihinde 4 peçeta 74 iken, bir peçeta 46 ya indirilmiştir. amman Sübüncan üngakis » in. - — 17 Mayıs 1932 Tasarruf, Dirlik ve düzenlik e'nin klişecilik, Sanatı bir atelyesidir. Siparişler sizi hayrette bırakacak bir sürat ne AKŞAM matbaası fevkinde, telefon: Sıhhi muayene Hizmetçiler (o talimatnamesine göre mürebbiye ve süt ninelerinin altı ayda, diğer müstahdemlerin de üçer ayda bir olmak üzere sıhhi muayeneye tabi tutulmaları lâzımdır. Fakat bunlar muhtelif tarihlerde muayene edildiklerin- den ikinci defa ne zaman muaye- ne edilmeleri lâzım geldiğinde tereddüt edilmiştir. Muayene keyfiyetini intizama sokmak üzere bundan sonra mü- rebbiye ve süt ninelerin mart ve eylül, ahçı, çamaşırcı, bahçıvan, ev hizmetçisi, hususi şoför gibi diger hizmetçilerin üç ayda bir olmak üzere mart, haziran, eylül ve kânunuevvel. aylarında sıhhi muayeneye tapi tutulmaları belediye riyasetinden alâkadarlara bildirilmiştir. edilir kaynağıdır Müdürü Henan EY OE Şubesi Bir çocuk arabadan düşerek öldü Dün gece Topkapıda Kadir ağaya ait kireç yüklü bir araba, bir hendekten geçerken, arabada bulunan beş yaşındaki (oğlu yere düşmüştür. Bu sukut netice- sinde çocuk yaralanmış ve baygın olarak ermeni hastanesine kaldı- rılmıştır. Çocuk hastanede ölmüş- tür, Kırk lira ile eşyayı çalanlar Beyoğlunda Kalyoncuda oturan Niko isminde biri, bir mayıs günü kırk lira, bir takım elbise ve bir saatini çaldısmıştır. Niko o gün- den beri, bu eşya ve paralarını çalan kimseyi araştırmaktaydı. Dün zabıtaya müracat ederek, bütün bu eşyanın Balatta Leon tarafından çalındığını söylemiştir. Zabıta bu ihbar üzerine tahkikat yapmış, Leon yakalanmıştır. iki Ampul çalanlar Beyoğlu polis merkezi ampul hırsızları hakkında tahkikata de- vam etmektedir. Bunlardan biri daha evvelki geçe cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Şükrü isminde olan bu adam evvelki gece İstiklâl caddesinde Yeni Türk klübünün ampullerini aşırırken tutulmuştur. Bunun da evvelce tutulan hırsızlarla alâka- dar olup olmadığı tahkik ediliyor. Manisada bir hırsızlık Manisa 15 (Hususi) — Eşraftan Halit paşa zade Nasır beyin evi bu gece esrarengiz bir şekilde soyulmuştur. Çalinan üç sandık kıymetli o eşyaların Obedeli bin liraya yakındır, polis derhal faali- yete geçmiş ve civar vilâyet ve kazalara derhal tamim etmiştir. -N ğü M