17 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Mayıs 1932 — | e Saçlar Açık sarı saç modası geçti Uzun saç moda iken bir kadr- nın saçı en büyük zineti idi. Saç- lar, ne kadar uzun olursa o kadar makbul addedilirdi. Saçları sık- laşmak ve uzatmak için bir çok ilâçlar yapılırdı. Kesik saç modası çıktığı za- mandanberi bazı kadınlar saçlari- na dikkat'etmez olmuşlardır. Ber- berde saçlarını kestirip oondüle yaptıktan sonra her şeyin yoluna girdiğini zannedenler var. Bu bü- yük bir hatadır. Saçların kuvvetli olmasını temin için dikkat etmek lâzımdır. Filvaki son senelerde kesik saç artık kökleşmiştir. Her mev- sim yapılan hafif bir değişiklik saçların bir kaç santim kısalma- sından veya uzamasından ibaret- tir; uzun saç modasının avdet etmesi ibtimali yok gibidir. Böyle olmakla beraber saçlara çok dik- kat etmek lâzımdır. Bir çok kadınlar (o saçlarını pek seyrek yıkarlar. - Saçları sık yıkamanın, köklerine zarar verdiğini söyler- ler. Bu pek büyük bir hatadır. Saçlar da çiçekler gibidir, sulan- dıkça, hava ve ziya gördükçe kuvvetlenirler. Bundan dolayıdır ki kaç seneden beri bütün dünyada açık başla gezenler ço- galmıştır. Bir iki ay evvel moda olan açık sarı ( blond platine ) saçtan pek çabuk © usanılmıştır. Kadınların ekseriyeti (oOkoyu renge rağbet ediyor. Kumral o saçlar şimdi makbuldür. ERA Takma kirpik Bu moda umumileşecek gibi görünüyor “Şimdiye kadar yalnız balolarda kullanılan takma kirpikler son zamanlarda taammüm etmeğe başlamıştır. Bunlar hiç anlaşılmı- yacak bir tarzda, gayet mahirane bir surette yapıştırılmakta, yüzün yıkanılmasına rağmen on beş gün yapışık durabilmektedir. Bundan sonra kadınların umu- miyetle takma kirpikleri kullana- cakları tahmin ediliyor. Çünkü az bir zahmet ve masrafla gözlere fevkalâde bir güzellik verilebiliyor. Sandık lekeleri Uzun müddet sandıkta veya dolapta duran çamaşırlarda bazen lekeler olur. Bunları çıkarmak için bir çorba kaşığı rendelenmiş beyaz sabun, ayni miktarda dö- vülmüş kola, yarım kaşık tuz ile bir limonun suyunu karıştırmalı. Bu hamuru lekelerin üzerine sürerek (Oo kurumaya ( bırakmalı, sonra alelâde çamaşır gibi yıka- malıdır. Yüzdeki benekler Bir çok kadınların yüzünde küçük siyah benekler olur. Bun- dan kurtulmak için en basit çare haftada iki defa beneklerin mev- cut olduğu yerlere, aynı miktarda eter ile kolonyaya batırılmış bir pamuğu sürmektir. Pas lekeleri Çelik ve demir eşyalardaki pas lekelerini, zeytin yağı ile karıştı- nlarak hamur haline getirilen soba kurumu kolaylıkla çıkarır. Son zamanlarda yeni modanın neşrinde sinema artistleri büyük bir rol oynuyorlar. Bu sebeple bir çok büyük terziler sinema artist- leri vasıtasile (omodellerini her tarafa yayıyorlar. Resimlerimiz tanınmış bazı sinema artistleri için sureti mahsusada dikilen elbiseleri gösteriyor: I — Fransız artisti) Annabella iğ Bu sene renkli işlere fazla rağbet edilmektedir. Kolay işlenen bu model çabuk meydana çıkar ve çok gösterişlidir. Son zamanlarda hemen bütün elbiselerin ve mantoların birer eşarpı vardır. Bunlar ipekliden olduğu gibi yünlüden de yapıl maktadır. Akşam için yapılmış tenis elbisesi. Beyaz | tual dö suadandır, aynı kumaşın yeşil rengi ile) süslenmiştir. TI — Meşhur Lilian Harvey için dikilmiş öğleden sonra giyilecek siyah krepten elbise. Yakası ve kol kapakları ince tüldendir. Etra- fında ufacık çiçekler, yakasında ve belinde aynı (çiçeklerden yapıl- mış birer buket vardır. Şapkası Renkli eşarp ve kuşaklar Modelini derçettiğimiz eşarp bir manto eşarpıdır. Üstündeki çanta da ayni manto için yapıl- mıştır. Çantanın fermuarı tahta- dandır. Bu zarif çanta ve eşarpın motifi iki renk ile işlenmektedir. Ayni rengin açık ve koyusu me- selâ yeşilin, kırmızının, sarının iki siyah ve aynı çiçeklerle süslen- miştir. II — Hollivutun en güzel ka- dınlarından' : biri olan Carole Lombard için yapılmış spor elbesi. Eteği beyaz krep dö şin- den, bluzu kırmızı kreptendir. Kemeri beyaz deridendir. Yakası kol kapakları, ve cepleri beyaz ile kırmızı krepten yapılmıştır. renginden işlendiği zaman çok zarif olmaktadır. Fakat zıt iki renkle, meselâ turuncu siyah, mavi siyah, yeşil beyaz gibi renk- lerle işlenirse daha gösterişli olur. Motif tabii büyüklüktedir. Ke- narda da eşarpın ve çantanın etrafına işlenecek olan dar keme- rin tabii büyüklükte modeli vardır. Mevsim sebzeleri Bezelyeyi iyi pişirilmenin usulü Mevim sebzeleri arasında en çok yenilenlerden biri de bezel- yedir. OBezelyenin (pişirilmesini herkes bilir, fakat, tanelerini yu- muşak, rengini yeşil, lezzetini tatlı yapmağı bilenler enderdir. Bezelyeler ayıklanırken sararmış olan kart taneler atılmalıdır. Pişi- rileceği zaman suyunu az koymak icabettikçe azar azar sıcak su ilâve etmek en birinci şarttır. Bezelyeler (o yumuşayınca (o bol dereotu, tuz ve bir parça toz şeker koymak lâzımdır. Bu suretle pişirilen bezelyeler gayet nefis olur. Çirkin elleri güzelleştirmek Zayıf, damârları ve kemikleri görünen bir el kadar çirkin şey olmaz. Az bir zaman içinde gü- zel ellere malik olabilmek kolay- dır. Bunun için her gece elleri beş dakika sıcak tuzlu suda banyo yapmalı, sonra on dakika ılık zeytin yağında tuttuktan sonra lâstik eldiven giyerek “yatmalıdır. Garip görünen bu tarz fevkalâde neticeler vermektedir. Boya kokusu nasil izale edilir? Yeni inşa edilmiş bir binada ekseriyetle boya kokusu olur. Böyle bir binaya nakledildiği zaman boya kokusunu (izale için her odaya porselen bir kap içeri- sinde bir bardak su koymalı, suyun içerisine iki bardak Jacide sulfurigue) dökmelidir. Koku pek çabuk zail olur. Mahallebi Harcı: Iki okka süt, üç çorba kaşığı un, üç kaşık pirinç unu, üç kaşık ararot. Süt ateşte kabardıktan sonra, un, pirinç unu ve ararot bir mik- tar su ile salep koyuluğunda ezil- meli ve sütü karıştıra karıştıra bu mahlutu içine dökmeli ve ka- rışlırmakta devam ederek pişir- meli. Yarım saat pişirmek kâfidir. Bundan sonra ince bir kap içine dökmeli. Mahallebi yenileceği za- man üzerine bolca ince şeker ile gül suyu serpmek lâzımdır. Bu mahallebi koyun sütü ile pişerse daha nefis olur. Turbun fazileti Ukbaharda yenilen arasında en faydalı biri de turptur. Yemeğe obaşlamazdan evvel yenilen bir kaç turp iştahı açar, kanı serinlendirir. Turp aynı za- manda müdrirdir ve rahat bir uyku temin eder. Romatizmaya karşı Çam ağacının tomurcuklarından ilâiç olarak istifade edilebilir. Bu mevsim tomurcuklar daha tamamile açılmadan toplanarak gölgede kurutulmalı. Bunları çay gibi haşliyarak içmek romatızma- dan muztarıp olanlara çok fay- dalıdır. Kırilan tırnaklar Bazı tırnaklar pek çabuk kırılır. Bunları kuvvetlendirmek için ge- celeri yatarken, eritilmiş balmumu içerisine tatlı badem yağı ve bir yumurta sarısı karıştırılarak yapıs lan pomattan sürmek çok faya- dalıdır. sebzeler olanlardan