20 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

20 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

20 Mayıs 1932 Günlük taze yumurta, nefis taze ter taze tere- yağ, yoğurt, şişelerde (pastörize) süt Yalova Millet ve Baltacı Akşam li çiftlikleri mamulâtı Hasan deposunda Sasiell Ecza Süt Fosfatlı Şark Malt Hulâsası Kullanınız. sütünüzü arttırır veren Çocukların kemiklerini şannelere Kuvvetlendirir Büyükçekmece icrasından: İstanbulun en nezih 2 . MUSTAFA CEMAL 1875 dönüm mera ve 3750 dö ) aile i i AR CEKER nüm tarlayı muhtevi 11800 lira mecmaı olan Vapurları kıymeti muhammeneli Deliklikaya Her akşam gece yarısına kadar şehrimizin rağbet ve teveccühünü kazanmış en maruf hanım Zonguldak-Bartın sür'at postası BURSA yi Mayıs Cumartesi akşamı saat 18de Galata rıhtımından hareketle Ereğli, Zonguldak, Baıtın ve aynı iskele- lere uğrayarak 23 Mayıs Pazartesi sabahı Istanbula gelerek akşam saat 17 de Galata rıhtımından doğru iZMiIRE Bilet vapurda da alınabilir, Galata, Küçük Rıhtım Han No 4-5 (01) MAREA Telefon . Beyoğlu Scandinavlan Near Eas Snevska Orient Linlent Gothenburg Golhenourg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baluk limanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar, Norland vapuru 23 Mayısa doğru Hamburg, Gotemburg, Stokolm, Oslo, Gdynia ve Dantzigten muvasaletle aynı günün akşamı Hamburg, Gotenberg, Oslo. o Kopenhag, Stokolum, Dantzıg, Baltık ve Iskandinavya ve limanlarına hareket edecekler. Smaland vapuru 30 mayısa doğru Iamburg, Gotemburg, Stokolm, Oslo, Gdynia ve Dantzigten muvasaletle aynı günün akşamı “Hamburg, Gotenberg. Oslo, Kopenhag, Stokolum, Dantzıg, Baltık ve Iskandınavya ve limanlarına bareket edecekler. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında 4 üncü katta kâin acentalığına müracaat, “Tel, B.O. 4967 -8- 923. Beyoğlu Sulh Mahkemesi Başkâtip- liğinder 1 — Ehlihibre tarafından temamına (20000) lira kıymet tahmin ve taktir edilen, Beyoğlunda Bedreddin Mahalle- sinde Yaşmak Sıyıran sokağında 37,39 numaralı ve «Avimeleh» hanı demekle maruf hanın gayri kabili taksim olma: sından dolayı şuyuun izalesi zımnında furyirtuna”dair “Beyoğlu Üçüücü Sulh Hakimliğinden sadır olan karar üzerine gayri menkul bir ay müddetle açık artırmaya vaz edilmiştir 2 - Gayri menku! kârgir ve beş kattan ibaret olup birinci katta dört oda bir helâ bir banyo ve bir mutbah mevcuttur. Mahi- ye getirdiği kira miktarı elli liradır. İkinci katta aynı: tertibatı havi olup mahiye getirdiği kira elli beş liradır. Üçüncü katın mahiye getirdiği kira elli iki buçuk lira olup, beş oda ve helâyı mubtevidir. Dördüncü kat halen boş ve beş odayı ve bir helâyı muhtevidir. Beşinci kat üç odayı ve bir helâyı m tevidir o Mahiye gelirdiği kira otuz liradır: 3 - Hanın fevkinde taraça ve çainaşırlık “ mevcuttur. Hanın tahtında her aparlımana mahsüs kömürlük ve odunluk mevcut ve mahiye altı buçu lira/ getiren bir dükânı havidir. 4 — G ri menkulün ipotek ilişiği yoktur: 5 - ve: saire gibi 'apuda müseccel vesikalarını bilibraz alarına. işaret ettirmeleri lâzımd 6 - Bu baptaki şartname 22/Mayıs/19 tarihinde Mahkeme Divânhanesine taiik edilmiş olduğundan şeraiti anlamak ve daha ziyade malümat almak istiyenler Mahkeme Başkâtipliğine (müracaatla izahat alabilirler: 7 - Müzayedeye iştirak ek müşterilerin yüzde - yedibuçuk petinde te'minat overmeleri mecburi- dir: 8 - İndelmüzayede gayri menkul, üzerinde kalan tarafından bedeli ihaleyi nihayet “beş gün zarfında Mahkeme veznesine tevdis mecburdur. Aksi tak tirde müzayede fesh ve bundan müte- vellit farkı fiat ve zarar bila hüküm keğiisinden | istifa ol astır: Y.- Gay- ri penkul 1 an/1932 tarihine mi sadif Cumartesi günü saat on dörtten on altıya aadar Beyoğlu Sulı Mahke mesi! çık arttırma ile satılacağından iştiraya talip olanların yevm ve saati mezkürda müracaat (o eylemeleri ilân çifliği erazisile 5100 lira kiymeti muhammeneli ebniyeleri ve 1810 dönümden ibaret Sırtgökçeli çifli- Binin 4000 lira kiymeti muham- meneli erazisine Ömerli köyün- den Ferhat ove Arif efendilerle hazinei maliye şayan mutasarrıf bu- lunduklarından şuyuun izalesi hak- kında Ferhat ve Arif efendiler taratından açılan dava neticesinde mezkür çiftliklerin taksimi halin- de çiflik olarak kullanilması gayri kabil bulunduğu anlaşılarak satıl- mak suretile şuyuun izalesi karar- gir olduğundan 12 mayıs 932 tari- hinde yapılan ilk arttırmada Arif ve Ferhat efendiler tarafından Deliklikaya çifliği arazisine 6009 ve ebniyelerine 290) ve Sırtgök- çeli çifliği arazisine dahi 1800 lira pey sürülmüş isede mez” kür bedel çiftliklerin muham” men Okiymetinden pek dün olduğundan 8 haziran 932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 13 buçuktan itibaren 16 ya kadar büyük Çekmece icra memurluğun- da satılmak üzere ikinci arttır maya çıkarılmıştır. Satış şartna- mesi 78 Mayıs 932 tarihinde hükümet ( divanlanesinde talik edilecektir. İkinci arttırmada çift- likler en ziyade arttıranın üstünde bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak için “o 3 pey akçesi Jâzımdır. Hakları tapu sicilile sabit olmayan ipotek alacaklılarla diğer alâka- darların ve irtifak hakkı sahip“ lerinin bu haklarına ve hususile faiz ve masarife dair olan id- dialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbi- telerile birlikte bildirmeleri lâzım- dır. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmayanlar satış be- delinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alacaklıların icra ve iflâs ka 119 uncu maddesine göre tevfiki hare- ket etmeleri lüzümu ve müterakim vergi tellaliye ve masarifi sairesi müşteriye aittir. Daha fazla malt- mat almak isteyenlerin emri mü- zayedeyi amir olan Büyükçekmece icrasına 932-10 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. — —— — ————— İstanbul Dördüncü icra memur- luğundan : Tamamına bin beş yüz lira kıymet takdir edilen “Topka- pıda Beyazıt ağa mahallesinde Aksaray caddesinde eski 102/104 yeni 10-4 numaralarla murakkam maa bahçe bir bap hanenin tama- mi açık arttırmaya ovazedilmiş olup 1 - haziran 932 tarihinde şartnamesi odivanhaneye ( talik edilerek 25 Haziran 932 tarihine musadif Cumartesi günü saat 14 den 17 ye kadar İstanbul dördün- dairesinde açik arttırma Arttırmaya iştirak yedi vergiler ile cü icra ile satılacaktır. teminat alınır. Belediye müşteriye için yüzde Müterakim resimleri vakıf icaresi aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hak- ları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer ala- kadarların ve irtifak hakkı sahip- bu haklarını ve dair olan iddia- 20 lerinin hususile faize ve masarife larını ilân tarihinden itibaren | gün içinde evrakı müsbitelerile | rmeleri lâzımdir, aksi halde | arı tapu sicillerile sabit olma- | inin paylaşmasından Alâkadarların işbu hariç kalınır. İ maddei kanuniye ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri daha fazla malümat almak istiyenlerin 932-49 dosya numarasile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. ve beylerden mürekkep muhteşem SAZ HEYETİ ve ayrıca mükemmel CAZBAND (İ ini Sanatın bir atelyesidir. da en rakacak bir sürat “ Siparişler sizi hayrette bı pi YGS. KTP EM L İC0E Emlâk İdaresi UMUM EMLÂK ACENTESİ Kiralık apartıman — İstiklâl caddesinde, Tünel civarında beş büyük odalı pek güzel bir daire. Asansör, kalorifer, sıcak su, No. 190 — Sarıyerde: Yeni bir bina satılıktır. Dört kat, her katta beş oda vardır. Su, elektrik, banyo. Satış şeraiti uygundur. Yazıcı sokağında Botton Hanında yedi odalık pek mükemmel bir APARTIMAN KİRALIKTIR Manzarası fevkalâdedir. KiRALIK APARTIMAN Şişlide tramvay istasyonunda bol güneşli dört oda Manzarası fevkalâde Kirası ehvendir. HAYDARPAŞADA iki ve üç Odalı apar- tımanlar kiralıktır. Su, gaz, elektrik. Kirası ehvendir. 50 dönümlük bahçe satılıktır. 600 yemiş ağacı: Kiraz, vişne, elma, armtıt, erik, sebze.. Bahçenin deru- nunda bir hane ve iki kuyu vardır. Şehire pek yakın. AĞA HAMAMINDA: Üç ve dört odalı apartı- manlar KIRALIKTIR. Su, gaz, elektrik, ban- yo. Fiatı ehvendir. No. 173 — Beyoğlu Şehbender sokağında 6 katlı apartıman Satı- lıktır. İradı: 'T. 1. 2300. Şeraiti uygundur. KIRALIK Küçük Apartıman 4 oda, elektrik, su.. Haliç üzerine No. 189 — Osmanbeyde 5 katlı ve 1Odaireli asri bir apartıman satılıktır. Su, gaz, elektrik, banyo, manzarası vardır. asansör, her türlü konfor.. Safi irat: Kirası ehvendir. 9000 lira, Fenerbahçede pek mükemmel bir ViLLA KIRALIKTIR 6 oda, su, gaz, elektrik, kalorifer. büyük bahçe, banyo. No. 192 — Satılık Hane: Çemberlitaşta 4 kat, 8 oda, 3 salon, su, elektrik, kuyu ve tulumba. İradı: Ayda 6ö lira. Xo. 191 — Tarlabaşı: 4 katlı metin bir bina Satılıktır. Mutfak, elektrik, su, gaz, mağaza, bahçe. İradı: 1200 lira. Xo. 193 — Satılık Apartıman: Aynalı Çeşmede: 5 kat, 10 daire. İradı :. 4300 lira. Fiatı ehvendir. UMUM EMLAK ACENTESİ Bahçekapı, Taş Han: 20-21-22. Telefon: 20307 p e Md. ilânları sokağı (o No.sı Cinsi Müddeti icarı Ecirmisli Satılık Apartıman — İradı: 8500 lira. Denize nezareti vardır. 4 we 6 odalı 7 daire. Su, £gaz, elektrik, banyo, bahçe. E Mahalle ve mevkii Lira Heybeliada Büyük manastır 70 Hane Bir sene 36 Beyoğlu Hüseyinağa Dolapdere 3 — 7 Galata Mehmetali 44 Oda © 38 paşa ham dahilinde a Çarşı camili han alt 7 Dükkân Üç sene 2,5 katında Altımermer hacı demir 12-14 Arsa Bir sene 15 Balâdaki vakıf emlâk pazarlıkla müzayedededir. Taliplerin mayısın yirmi üçüncü pazartesi günü saat on beşe kadar Çemberlitaşta Evkaf müdiriyetinde akarat kalemine müracaatları. TÜRKİYE TERACÜMÜ AHVAL ANSİKLOPEDİSİNİN 3 üncü cildi 1 Haziran tarihinde intişar edecektir. 1930-1932 İY. O ein 20113 Müdürü Kenan elleri Çorlu icra * memurluğundan : "Tamamına (2800) lira kıymet tak- dir olunan Çorlunun Camiatik mahallesinde istasyon caddesinde kâin (66), (64). (62), (70), (72), (2) numaralarla mürakkam ahşap beş bap dükkân ile bir mağazanın üçte iki hisseleri açık arttırmaya konulmuş ve şartnamesi 19 Mayıs 932 tarihinde divanhaneye asıl- mıştır. 23 Haziran 932 tarihine tesadüf eden Perşembe günü sâat 14 den 16 ya kadar Çorlu icra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırma birincidir. Tahmin edilen kıymeti bulmak şartile en çok ve en son arttıranın üstünde bırakılır. Arttırmaya iştirak için yüzde 7 teminat alınır, mü- terakim vergiler ile Belediye re- simleri vakıf icaresi aittir. Hakları tapu olmayan alâkadarların iddialarını tarihinden itibaren 20 gün içinde vesikaları ile birlikte me- muriyetimizer bildirmeleri aksi halde satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar, alâkadarların icra ve iflâs kanununun |l9 uncu maddesine tevfikan hareket etme- leri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 932/282 dosya numa- rasile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. İk İLÂN 28/ Nisan/ 952 Tarihinde yapılan ilâ nat üzerinde Safranbolu dabilinde vaki Turna ormanından Ziraat vakâleti celi- lesile mün'akit mukavelename ve şart- name dairesindö şirket kat ve imal ve furuht, işlerini derülite müşteriye le sabit ilân hesabına ağaç eyleyen İnce Alemdar Zade Faik ve Rıza Beyler ile şirketimiz arasında mün'akit 9/Mayıs/932 tarihi tüccari mukavelenamenin mer'iyeti tarihi olan 9/Mayıs/932 Pazartesi gününden itibaren üç sene müddetle muma leybimin vuku- lacak imalât, münakalât ve muamelâtı tüccariye ve siniyeleri veher türlü taahhüdati maliyelerinden veya orman ve fabrika dahilinde veya bunların yol larında hüdanekerde zuhur edecek her türlü kaza tazmınatından dolayı Kara: deniz Orman Anonim. Şirketinin şahsı hükmisini hiçbir veçhtle borçlandırmıya: cakları gibi bilimukabele şirket de kendi- lerinden maktuan alacağı hissei temet- tüden ve devlete ait ve kendileri tara- fından tesviyesi mukarrer her türlü bedelât ve rüsum ve tekâliften maada hiçbir suretle Faik ve Riza Beyleri borçlandırmıyacağı alâkadaranca mâlüm olmak üzere ilân olu Karadeniz Orman İ:T, ş İnce Alemdar De at meclisi idare reisi: Zade: Faik İnce Alemdar Zade Ali Riza