20 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

20 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

20 Mayıs 1932 Fener - Galatasaray Tenteli stadyomda mı oynayacaklar? Çağrılan ecnebi takımları gel- mediği için Fenerbahçe - Galata- saray (maçının gelecek (hafta yapılması icabediyor. Kadıköyünde yapılan birinci maçtan evvel iki kulüp arasında mektup taati edilmişti. nek- tuba nazaran, çağrılan .cnebi takımları gelmediği (o takdirde, maçın Taksim stadyomunda yapıl- ması şart koşulmuştu. Vast Ham'in de gelmiyeceği anlaşıldığı için Fener - Galatasaray maçının önü- müzdeki hafta oynaması emri vaki olmuştur. Halkın beklediği bu maçı her iki klüp de oynamak istiyor. Arada hiç bir ihtilâf yoktur. Fakat ortada bir stadyom meselesi var. Işittiğimize nazaran belediye, lüzumlu gördüğü bazı nevakısın ikmalin Okadar Taksim stadyo- munda maç oynanmasını menet- miştir. Bugüne kadar aynı Taksim sahasında maçlar yapılıyordu. Şimdi elzem görülen bu inşaat eskiden niçin mevzuubahs olmı- yordu gibi bir sual sorulabilir. Üç senedir şehir stadı için bir karar (Overemeyen o belediyenin Beyoğlu tarafındaki yegâne saha- nın teferruatı hakkında gösterdiği bu gecikmiş hassasiyet de birçok sualleri akla getirir. Taksim stadyomuna dair spor- cular arasında dönen şayıalara bakılırsa, Istanbul belediyesi tri- bünlerin açık kısımlarile sahanın karşı tarafındaki mevki üzerine tente çekilmesini istiyormuş.. Bizim bildiğimiz tente pazar yerlerine gerilir. Dünyanın hiç bir yerinde tenteli, çadırlı stadyum görülmemiştir. | Viyanada yeni yapılan 60,000 kişilik stadyumun üstü kâmilen açıktır. Avrupada yeni yapılacak bütün stadların projeleri kapalı tribün kısmı €skilerinden daha az ya- pılmiştır. Sporcu olmıyanlar bile plâjlara güneş banyosu için gidiyorlar. Velhasıl belediyenin Taksim mey- danına tente gerdirmek istemesini hangi zaviyeden tetkik edelim? Yanlış, hattâ biraz garip bulma- mak kabil değildir. Bunun içindirki, ısrarla söylen- diğindiği halde Istanbul belediye- sinin taksim sahasının açık kısım- larına tente gerdirmek istemesine inanmak bir türlü aklı selimimize uygun gelmiyor. Taksim stadyonmuna tente bir suretle gerilebilir; mükemmel ve asri şehir stadyomu ikmal edil- dikten sonra Taksim sahası pazar yeri haline geldiği takdirde... Eşref Şefik Bir geri pası alan fransız kalecisine Iskoç : muhacimi Dawar şarj yapmağa koşarken & Istanbula gelecek olan Vest Ham takımı gelmiyor | Seyahatlere çıkan İngiliz futbolcularının hakiki oyunlarını göstermedikleri Fransa - Iskoçya maçında da belli olduğundan Almanlar çağırdıkları takımlara bahşiş vermeği düşünüyorlar Fenerbahçe - Galatasay klüpleri tarafından Istanbula davet edilen Vest Ham Ingiliz takımın gelmiye- ceği tahakkuk etti. Son teklif ettiğimiz şartları kabul etmeyen Ingiliz | profesyonelleri (o seyahat projelerinden Istanbulu çıkardık- larını bildirmişlerdir. Balkanlara kadar gelecek olan Ingiliz takı- mına. en son bir -teklif daha yapılarak para hususunda göste- rilecek fedakârlıkla Ingiliz takı- mının seyahat proğramına İstan- bulun yepiden konulması da mev- zuubahs olmadığı için Vest Ham kombinezonunun da suya düşdü- günü kabul etmek lâzımdır. Bu- nunla şehrimize geleceği beklen- diği halde son dakikada vazge- çen klupların adedi üçü buldu. Evvelâ iki Yunan takımı pasa- port vizesini bahane ederek gelmedi. Bu Ingiliz takımı da para mesele- sinde anlaşmadığı için vaz geçti. Vast Ham takımının buraya geti- rilmesi mevzuu bahsolduğu zaman sevinmiştik. oOyoncularmızın ve seyircilerimizin güzel bir futbol görmeleri itibarile ingiliz profes- yonellerinin seyyahatini futbolü- müzün kazanç hanesine yazmıştık. Yalnız birşey aklımıza takılıyordu. Avrupa Turnelerine çıkan ingiliz takımlarının, temsili mahiyetteki maçlarda bile, hakiki kiymetlerile oynamadıklarını düşünüyorduk. Hariçte ecnebi takımlarla çar- pışan İngiliz fut- bolcularının kendi topraklarında oynadıkları şekilde candan çalışma- dıkları, maçları bir eğlence gibi telâkki ettikleri darbı mesel ha- line (o gelmiştir. Ingiltere fedaras- yonu buna çare için bir ünvanı temsil için gidecek | Ingiliz takımlarını seya- hatlardan (o me- netmeğe mecbur oldu. bulamadığı Avrupaya Ingiliz oyuncuları bütün bir nesilde yerleşmiş olan garip bir zihniyetin numunesidir. Bizim için garip görünen bu haleti ruhiye, Ingilizler için pek tabii görülüyor. Her balde İngiliz federasyonu haricde yapılan maçların dahilde- kilerden daha mühim olduklarını hissedecek oyunculari bugünkiler içinden “bulamıyacaktır. Gelecek nesil belki (başka türlü düşünür, başka türlü hisseder. O vakit Ingiliz futbol şerefini hariçte temsil edecek oyuncular memleketlerinde oynadıkları gibi canla başla çalışrılar. Seyahatteki ingiliz takımlarının iyi oynadıkları geçen hafta Pa- riste yapılan Iskoçya—Fransa ma- çındada belli oldu. O maç milli maç olduğu halde Iskoçya takımına çağrılan ekseri oyuncular davete icabet etmedikleri için federasyon takımı daha zaif göndermeğe mecbur oldu. İngiliz oyuncularının kendi — teşkilâtları (o dahilindeki inzibatı çok sağlam olduğu halde, federasyonlar tarafından harice gönderilen takımlara iştirak me- selesinde büyük “bir serbestlik vardır. İngilizler federasyonların emrile (o hayatlarının programını değiştirmeği hürriyeti şahsiyelerine tecavuz şeklinde telakki ettiklerin- den, istemedikleri zaman seya- hate iştirak etmiyorlar. Netekim Fransız gazeteleri milli takımlarını (3-1) kazanan Isveç takımının halkı memnun edimedeğini ve geçen seneki takıma nazaran daha zaif bir kadro olduğunu yazıyorlar. Ayrıca İngilizlerin oyun nizam- larını mülga tarzlarının Avrupa- lılara benzemediğini de kaydedi- yorlar. Meselâ Ingiliz muhacimleri hakem düdük çaldığı halde rakip oyunculara ve kaleciye şarj yap- makta devam etmişlerdir. Bu yüz- den Fransız seyircileri Iskoçaya - Fransa maçında ingilizlerin çok haşin oynadıklarına zahip olarak hiddetlenmişlerdir. Seyahatlardaki Ingiliz oyuncu- larının düşünüş tarzlarını daha açık bir surette göstermek için bazı vakaları da nakledeceği Geçen sene Avusturya milli Fransızlar aleyhinde 1 - 3 neticelenen Iskoçya - Fransa maçında fransızların dışarı giden bir şutunu ingiliz kalecisi seyrediyor takımı ile İskoç milli takımının Viyanada yapdığı maçta Türkiye futbol federasyonu reisi Hamdi Emin bey de seyirci idi. Iskoç takımının fena halde mağlüp olduğunu gören Hamdi bey seyirciler arasında en meşhur iskoç oyuncularının bulunduğunu görerek yanındaki ingilize sormuş: — Niçin bu mahir oyuncular takımda oynatılmıyor da bunlar oynuyor ? Ingiliz cevap vermiş: — Onlar Ingiltere lik maçla- rından sonra tatil devrelerindedir- ler. Buraya da milli takımlarile seyyah olarak gelmişlerdi. Bir insa- nın tatilinde çalışması kendi arzu- sile olabilir. Bunlar bu sefer sey- yah gibi gelmek istediler. Fede- rasyon cebredebilir miydi?.. İngilizlerin böyle düşündüklerini bilen Avrupalılar davet ettikleri profesyonellerin hakkile oynama- ları için yeni bir çare buldular. Almanlar tarafından tatbiki düşü- nülen bu çare bahşiş usulüdür. Ingiliz. şampiyonu (OEverton'u Almanyada bir kaç maç yapmak üzere çağıran almanlar İngiliz şampiyonunun ohakiki oyununu göstermesi için her gole beş In- giliz bahşiş vaddetmeği düşünü- yorlar. Almanların hakiki Çingiliz oyu- nunu görmek üzere bulduklar bu bahşiş usulünün İnyilizlerçe kabul edilip idilmeyeceği ve kabul edildiği takdirde vereceği oseme- reyi Everton'un Almanya hatinden sona anlıyacağiz. Bu vakaları ha- zırladıkça şimdi böyle yoruz: Vesthar: gel- seydi. Takım kaptanile (o kon- trat harici olarak anlatarak bizde (.. hergole bir prim * koysaydık acaba Vest Hamın hakiki oyununu “ görebilirmiydik? seya- düşünü- Eskişehirde spor Lik maçlarının ikinci haftası Nihayet sabırsızlıkla beklenen hafta gelmişti. Ilk maç şimendi- fer ve törk ışığı klüpleri arasında cereyan etti ve ahenksiz bir oyun- dan sonra şimendifer sıfır bir galip geldi. Ikinci maçta acaba hangi taraf yenilecek? Her kesin sabırsızlıkla beklediği Eskişehir idman yurdu ile Tayyare Idman Yurdu arasın- da cereyan etti.Hakem Cavat bey. Parayı idman yurdu kazandı ve oyuna başlandı. Daha oyunun ikinci dakikasında ilk korner Tayyare idman yurdu kalesine oldu ve neticesiz kaldı. Eskişehir idman yurdu ağır basıyor güzel ve sık paslarla tayyare idman kalesine kadar iniyordu. Günün kahramanı tayyare idman yurdu kalecisi çok güzel kurtarışlarla topu tutuyordu. 22 inci dakikada idman yurdu gene tayyare idman yurdu kale- sine Okadar indi ve santrfor Salâhaddin beyin bir şutu gol... Fakat ofsayit, (Obundan sonra Tayyare idman yurdu asabi bir oyun tatbikine başladı. 24 üncü dakikada Eskişehir idman yurdu, Tayyare: klübü kalesine kadar indi ve Yunus beyin çektiği güze: bir şut penaltı oldu. Top ortad- herkes heyecan içinde, nihayet hâkem düdüğü çaldı Yurdun sağ Ahmet beyin demir gibi şutu; tor ağlarda, gol!.. Ilk haftayım Tay- yare idman yurdunun mağlübiye- tiyle neticelendi. Ikinci haftayim oyuna başland: artık her iki tarafta çanla çalış yor birisi galibiyeti elden bırak- mamak diğeri de hiç olmazsa beraberliği temin etmek istiyordu. Oyunun yirmi beş dakikası Idmar Yurdunun sıkı bir çemberi altında geçti. Fakat ondan sonra yurt müdafaaya çekilmişti. e Tayyare Idman yurdu çok asabi bir ha' almıştı, her halde akşam karanlı- ğından hakem bir kaç cezav: görmedi. Bu suretle Eskişehir Idman yurdu maçı (1-0) kazanmış oldu. A, Ragıp Fatih idman yurdunur. seyahati Fatih idman yurdu klubü bugü" Bandırma gençler birliği ile bi: maç yapmak üzere dün limanımız: dan hareket eden Gülnihal vapu- riyle Bandırmaya hareket etmiştir. Iskoç merkez muhacimi lâz sol Için kom- binezonunu kafa ile çelen fransız müdafll içi kuvvetli peraltılariyle meşbu Mi vi