23 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

23 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sur wi 23 Mayıs 1932 Zümrüt Yalova Kaplıcaları Büyük Otel - Büyük Lokanta - Büyük Gazino 1 Haziranda açılacaktır. Radyoterapi - Fizyoterapi - Elektroterapi - Hususi Banyolar - İstanbul'un en iyi orkestra ve cazbandı Otel ve yemek fiatlarında büyük tenzilât yapılmıştır. Yemek mecburi değildir. Bisküvit ve Çikolataları En temiz ve birinci kalite mevadı iptidaiye ile imal edilir. mugaddi, nefis ve son derece ehvendir. Toptan fiatına perakende satılır. Fabrika ve -satış yeri : Bahçekapı, Yedikule ve Topkapı tramvay istasyonu karşısında No. 10 - 12 Telefon: 20860 Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Ankara'da İSTANBUL PALAS OTELİ AÇILDI Her odasında sıcak ve soğuk su, telefon tesisatını kalorifer ve banyolu odaları, istirahat Salonları ve nezareti kâmileyi haiz terasayı havi olup fevkalâde yeni mefruşat ve yeni bir idare altında açıldı. Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Kuruş | Yeni Tavukçuluk 200 Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek usulü 50 i Tavuklara çok yumurtlamak için ne ? yedirmelidir ? 10 (Bu eserler eski harflerle basılmıştır) ; Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? 25 i “Mufassal Yeni Tavukçuluk,, kitabını okuyanlar, bir : tavuktan senede 250 yumurta alırlar. ; Tevzi merkezi: 5 Çifçi Kütüphanesi p ü Y BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.ci TERTİPS5.CIKEŞİDE 11 Haziran 1932 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca 15,000, 10,000 liralık büyük ikra- miyeler ve 20,000 liralık bir mükâfat vardır. İst. Evkaf Md. ilânları | , | Kıymeti muhammenesi Lira 35 Aksaray'da İlyasbey mahallesinde Tiryakihasanpaşa sokağında Baklalıkemalettin camiinin minare ve mevcut taşları ( temelleri hariç © Ç olmak üzere) bir ay müddetle pazarlık suretile ilâina konmuştur. Müzayedesi haziranın (18 - ci) cumartesi günü saat (15- te) dir. : Talipler kıymetinin yüzde yedi büçuğu nisbetinde pey akçelerile berabe Çenberlitaşta İstanbul evkaf müdiriyeti binasında mahlülât kalemine müracaatları ilân: olunur. başağrılarında, gerek yüzün yarısı, gerek alın, gerekse alt veya üst çene ağrıdığı zaman, 1 — 2 Aspirin tableti bu ağrıları sür'atle ve uzun bir müddet için tamamiyle bertaraf eder. TAKLİTLERDEN SAKININIZ ! ASPİRİN | . İSTEYİNİ istanbul Türk Emlâk Şirketinden: İşbü şirket Taksim'de Talimhane'de 120 metre tul ve 8 metre vasati irtifada beton armeden bir istinat duvarı inşasını kapalı zarfla münakasaya vazetmiştir. 25 mayıs 1932 tarihinden itibaren pazar günü 29 mayıs 1932 dahil olmak üzere saat 10la 13 arasında, Taksim'de Valide çeşme sokağında şirket idarehanesinde işbu işe müteferri plân ve şart- nameler 3 lira mukabilinde taliplere verilecektir. br. HORHORUNİ Zührevi ve idrar yolları tedavihanesi: Beyoğlu, Taksim, Zambaki sokak No. 41, Tel, B. O. 3152 4 Sıhhatinizi muhafaza ediniz! Asipin-Kenan Grip, soğuk algınlığının, baş, diş ağrılarının en birinci ilâcıdır. BEREKET Çikolata ve Şekerlemeleri Emsaline tercih ediniz. Çünkü saf, temiz ve mugaddidir" Şekerci Hâğı Hüseyin mahdumları, Eminönü köşebaşı. Askeri Lise ve Orta mekteplere talebe alınıyor 1 — 1932-1933 ders senesi içi İstanbulda bulunan Kuleli ve Mal- tepe askeri liselerile Bursada bulunan Bursa askeri lisesine, Konya ve Erzincanda bulunan asrkeri orta mekteplerine talebe alınacaktır. Liseler 9, 10, Ilinci sınıfları (1, 2, 3) üncü, ortamektepler- de 6,7,8inci (1,2.3)üncü sınıfları muhtevidir, Ve lisele kısmına 400-500, orta mektepler kısmına da 200-300 talebe alına- bielcektir. Mektepler leyli meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine terfi ederler. ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu için zabit olurlar. Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulundukları yerlerde 1 temmuz 932 de başlar ve ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münballer ( kalırsa ders senesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mek- teplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur. Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar 1 haziran 932 tarihinden itibaren bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat edebilirler Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kayt ve kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün askerlik şubelerinde S mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler, — İstanbul dördüncü icra memurluğun- dan : Ahmet edip beyin madam eliza Anonof zimmetindeki alacağından dolayı mahcuz ve furuhtu mukarrer olan Boğaziçinde Yeniköyde Panaya mahallesinde köy başı ezddesinde atik 1/, 18 numaralı sahilhanenin otuz gün müddetle mevkii müzayedeye vazolunmuştur. 11 - 13 nu- maralı hane 8000, 111 numaralı hane 10000 lira bedel ile talibi uhdesinde olup kat'i ihalesi icra kılınmak üzere ve yüzde beş zammile on beş gün müddetle mevkii (oOmüzayedeye ovazolunmuştur. Tarafları Hiristaki efendi arsası ve Da- madyan arsası ön tarafı köybaşı caddesi ve arkası deniz ile mahdut, sokaktan ahşap kapı ile içeriye girildikte sağ tarafında bir su hazinesi mermer yalaklı bir musluklu bir yalak ve zemini çimento döşeli ve bir ocak mahalli mevcut iki dolap bir mutbak gene mutbaktan bir kapı ile zemini çimento döşeli ve bir çamaşır kazanlı bir çamaşır tekneli ça maşırlık mutbaktan bir kapı ile zemini malta döşeli bir aralık bir kömürlük bir odunluk ahşap merdiven ile yukarıya çıkıldıkta küçük bir taraçalı su hazine- sinin üzerinde bir oda ve mutbağın üzerinde bir daraça bahçeden mermer bir aralıktan camlı kapı ile içriye girik dikte zemini mermer bir taşlık üzerinde biri birisinin üstünde asma odası mevcut dört oda bir kömürlük bir kiler mermer taşlıktan camlı bir kapı ile ikinci kısma geçildikte bir mermer taşlığa girildikte biri kilerli ve dolaplı iki büyük oda bir merdiven altı taşlıktan camlı kapı ile bahçeye demir birer kapısı vardır. Ahşap merdiven ile yukarıya çıkıldıkta ahşap bir sofa üzerinde biri denize diğeri bahçeye nazır ve deniz kısmındaki oda etrafı demir parmaklıklı bir taraça sofada bir kiler bir kapı ile bir aralık bir küçük oda ahşap merdiven ile yukarıya çıkık dıkta bir sofa üzerinde küçük ve büyük birisi dolaplı altı oda üç kiler bir alafır ranga mermer musluklu apdesthane merdivenler yağlı boyalıdır alt kısmında pencereler demir parmaklıklıdır. birinci kısma taşlıktan merdivenle merdiven başında camlı kapı ile içeriye girildikte bir sofa üzerinde beş oda sofadan bir kapı ile ikinci kısma geçilir alafranga bir apdesthane gene ahşap camlı kapıdan merdiven başında mermer yalaklı bir musluk merdivenle yukarıya, çıkıldıkta bir aralık üzerinde biri diğerinden geçi- lir iki küçük oda derununda elektrik ve terkos suyu tesisatı vardır ikinci kısım- dan zemini çimeito bir aralıktan camlı kapı ile bahçeye çıkılır. bir çardak vardır. ikinci kısım kârgir ve birici kısım alışaptır. 1144 metro arsa üzerinde ahşap kısım üç katlı yalı 195 metro üzerine mebnidir ve diğer yalı 132 metro üzerine mebni olup 817 metro bahçesi vardır tama- mının kıymeti 15591 liradır ve keza Panaya mahallesinin köybaşı caddesinde 111, 117 numaralı sahilhanenin tarafları şişman oğlu arsası ve hastanesi akara- tından sulh mahkemesi ittihaz olunan hane ve Leon Mesrupyan efendinin akaratından daire belediye ittihaz olunan hane ön tarafı köybaşı caddesi ve deniz ile mahdut sokaktan çifte demir kapı ile bahçeye girilir iki çift taş merdivenle çıkılır çift bir sahanlık ve zemini ahşap bir salon üzerinde biri balkonlu beş büyük bir küçük oda iki kiler bir abdeshane sa- londan aşağıya ahşap bir merdivenle inilir bodrum katı bir geniş avlu zemi» ni malta döşeli iki kömürlük bir abdes- hane yerli kazanlı ve iki mermer ya laklı ve musluklu çamaşırlık bir ütü odası derununda mermer banyo vardır zemini tuğla döşelidir kâgir ocaklı bir mutfak avludan demir kapı ile bahçeye çıkılır deniz tarafından ahşap merdiven le çıkıldıkta bir sofa üzerinde altı oda musluklu bir banyo mahalli alafranga bir abdeshane deniz cihetinde demir parmaklıklı bir rıhtım vardır. bahçeden hanenin bodrum katına inilir demir bir kapı vardır bahçe muhtacı tamirdir demir kapılı bir limonluk mevcuttur. Taştan bir su hazinesi vs üstünde de- mir çardak vardır hanenin altı kâgir üstü ahşaptır derununda elektrik ve su tesisatı vardır tavanları ve merdi- venleri yağlı boya ve karton piyerdir 1740 metro olup 300 metro arsa Üze“ rine ve 1440 metro bahçeyi havi ve 20700 lira kıymetli iki bap sahilhane tediyei deyin edilmemesinden dolayı dayinin talep ve müracaatı üzerine 15 gün müddetle ihalei kat'iyesi için müs zayedeye vaz edilmiştir. Talip olanların. 9/6/932 tarihinde muhammen kıymetinin. yüzde beş nisbetinde pey akçesini müs- tashiben İstanbul dördüncü icra memur- luğuna 928/9099 numara ile müracaatları ilân olunur. Sahibi: Necmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası