23 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

23 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 EN mmm ma Akşam sap 23 Mayın 1932... — m 5 # x Sipahi ocağında heyecanlı yarışlar Binicilik, ötedenberi tarihi ve milli bir sporumuzdur. Bu güzel sporun çok güzel tezahürlerine bir kaç haftadanberi Sipabi ocağında yapılan müsabaka ve yarışlarda şahit oluyoruz. Son günlerde ocağın binicilii faaliyetine yeni uzuvlar iştirak etmeğe başlamışlardır. Bu yeni biniciler arasında Galatasaray lisesinden ve sair mekteplerden bir çok gençlere tesadüf ediliyor. Cuma, pazar günleri sipahi ocağında yapılan bu müsabakaları seyretmek için biriken halk, karşı halkta uyanan yeni alâkayı gösteriyor. Binicilik, yakın tarihe kadar ihmal edildiği halde Cumhuriyetin ilânından sonra başta İsmet paşa Hz. olduğu halde hükümet ricalimiz diğer işler sırasında binici Biniciliğin taammüm etmesi, iğe de büyük ehemmiyet vermişlerdir. hem memlekette cins ve iyi atların yetişme ve inkişafını temin edecek, hem de ötedenberi binicilikte şöhret bulan milletimize bu sahada yeni bir heves ve itilâ temin edecektir. Bilhassa bir seneden beri sipahi ocağının ve süvari bini- cilik mektebi heyeti talimisiyesinin fedakârlığı ve mesaisi sayesinde binicilik hayli inkişaf etmiştir. Önümüzdeki cuma günü ile mütebaki cuma günleri müsabakalar yapılacaktır. Bilhassa 3 haziran cuma günü yapılacak olan müsabaka neticesinde halk fırkası, vilâyet ve diğer müesseseler tarafından müsabakayı kazananlara birer kupa tevzi edilmesi düşünülmektedir. Biniciliğin memleketimizde taammümü için bu müsabakaların tevali etmesine bilhassa dikkat edilecektir. Tenis maçları Dublin, 22 (A. A.) — Dawis kupası için yapılan tenis tasfiye maçlarının ikinci gününün netice- sinde Macaristan'ın 1 sayısına mukabil Irlanda 2 sayı ile galip vaziyette bulunmakta idi. Neticeler: Littleton Rogers (Irlanda) Gab- rovitz (Macaristan) ı 7/5, 3/6, 6/4, 7/5 ile yenmiştir. Von Kehrling (Macaristan), Maç Guire (Irlanda)'ya 6/3, 6/2, 6/4 ile galip gelmiştir. Çift: Littleton Rogers ve Mac Guire, Van Gabrivitz ve Kobhrling'i 4/6, 7/5, 6/4, 6/4 ile yenmişlerdir. Paris 22 (A.A.) — Beynelmilel İngiltere tenis klübü ile Fransa takımı arasında yapılan karşılaş- marın neticesi berveçhi atidir :. Çift: Perry ve Olliff (Ingiltere) Brugnon ve Gentien (Fransa) yı 8/6, 6/13 il: yenmişlerdir. Lee ve Hughes(İngiltere ) Bu- zelet ve Boussus'ü 6/3, 7/5 kazan- mışlardır. Birinci günün nihayetin- de İngiltere 3 sayıya karşı 7 sayı ile galip bulunmakta idi. Viyana 22 (A.A.) — Almanya ile Avusturya arasında Dawis kupası için yapılan tenis turnuva- sının neticesinde Avusturyalı Ma- tejka ile Aertens, Dessart ile Gramm'ı 6/3, 7/5, 6/4 sayı ile yenmişlerdir. Almanya 1 sayıya karşı 2 sayı ile galip bulunmaktadır. Fatih Idman yurdunun Bandırma seyahati Perşembe günü Bandırmaya giden Fatih idman yurdu futbol takımı, Cuma günü Birlik spor klübü ile yaptığı maçta güzel bir oyundan sonra 4 - 3 galip gelmiş ve Antalya vapuru ile dün Istan- bula avdet etmiştir. * Hasan Rıza bey— Riyaseti- cumhur kalem mahsus müdürü Hasan Rıza bey dün Avrupadan avdet etmiştir. KISA HABERLER Hilâliahmer haftası Hilâliahmer haftası bugün baş- lamaktadır. Bu bir hafta zarfında Hilâliahmer şubeleri azami mesa- isini sarf ve halkın hamiyetine müracaat edeceklerdir. Bazı şu- belerde bu vesile ile müsamere- ler tertip etmektedirler. Xx Muallimlerin nakilleri Maarif vekâleti ilk mektep mual- limlerinin nakil ve becayişleri hakkinda mühim bir tamim gön- dermiştir. Bütün vilâyetlerde mu- allim kadroları tamamen tesbit edildiğinden bu sene yeniden pek az nakil ve becayiş yapılacaktır. Nakil ve becayiş için bütün müracaatlar is'af edilmiyecek ve ancak gayet mühim sıhbi esbap nazarı dikkate alınabilecektir. Bu hususta ise tabip raporları ehem- miyetle tetkik edilecektir. Bu müracaatlar neticesinde nakil ve becayişleri . yapılabilenlere dahi harcırah verilemiyecektir.. Fevkal- âde. sıhhi esbaptan dolayı naki- edilenler yol masraflarını kendi- leri göreceklerdir. * Cam göz canavar — İki Kıymetli polisimizin oşehadetine sebebiyet veren maktul Yülyüs Lüblik hakkındaki tahkikata devam ediliyordu. Bu tahkikat Yülyüsün muzlım hayatını meydana çıkar- mıştır. Şimdiye kadar polisçe tesbit edildiğine göre Yülyüs iki aydan beri tamamile serseri bir hayat yaşamıştır. Ötede beride yatıp durmuş ve tamamile parasız kal- miştır. Son günlerde çok meyus olduğunu da söyliyenler olmuştur. x Takas heyeti — Avrupada takas mukaveleleri akti için seya- hat etmekte olan ziraat müs- teşarı Arif ve ofis müdürü Cemal B. ler avdet etmek üzeredirler. Heyet Macaristanla bir takas mukavelesi (o aktetmiştir. Heyet ayni zamanda Avrupada ibraç eşyamıza yeni mahreçler temini etrafında tetkikat yapmağa ve temaslarda (o bulunmağa memur edilmişti. Bu hususta hükümete raporlar gönderildiği anlaşılmak- tadır. Büyük bir kumandan dan Reisicümhur Hz. ne hediye edilen kitap. | Ankara, 22 (A.A.) — Ingiltere İ büyük elçisi Sir Corç Klark cenapları Reisicumhur hazretleri tarafından kabul buyrularak Ingil- tere harbiye nezareti tarafından Çanakkale harbi bakkında neşr- olunan kitabı hükümeti namına hitabe ile kendilerine takdim etmiştir.. “Büyük bir kumandan, “Asil bir düşman, “Ve âlicenap bir dost “Şerefine “Türkiye cumhuriyeti reisi “Gazi Mustafa Kemal “Hazretlerine “Haşmetlü İngilter? kralınm “Hükümeti tarafından “Takdim kılınmıştır. 16 mart 336 dah sonra tekaüde sevkedilenler Anwkara, 22 — Sakıt hükümetçe 16 mart 330 tarihinden sonra her ne suretle olursa olsun, tekaüde sevkedilip te tahsis edilen tekaüt maaşını almak suretile filen mü- tekait vaziyetine geçmiş olanların tekaütlüklerinin muteber olaca- ğına dair hükümet Millet meclisine bir kanun lâyıhâsı tevdi etmiştir. Kreuger'in kasasında çıkan 17,5 milyon liralık hazine bonoları Ankara, 22 — Kibrit şirketi hükümetimize 10 milyon dolarlık bir avans vermeği taahhüt eşmişti. Bu paradan hükümetimiz 8,5 mik- yon dolarını almış buluzuyor. Kru- gerin kasasında çıkan 17,5 milyon liralık hazine bonosu bu paranın karşılığıdır. Diplomasız doktorluk ediyormuş Zabıta, İnayet hanım isminde bir kadın yakalamıştır. Bu kadının Beşiktaş © civarında ( diplomasız doktorluk yapmakta olduğu, muh- telif yerlerden hastalara bakıp ilâç verdiği sıhhiye müdiriyetine ihbar edilmiştir. Zabıta İnayet hanımı yakala- mıştır. Evrakile adliyeye verile- çektir. X* Otobüs imtiyazı — Istan- bulda otobüs (işletme © imtiyazı belediyeye devredildikten sonra, belediye otobüsleri nasıl işlete- ceğine dair mufassal bir proje hazırlamıştır. Dahiliye (vekâleti ahiren bu projeyi tetkik etmek üzere istemiştir. İstanbul belediyesi de projeyi Ankaraya göndermiştir. Proje tetkiki müteakip iade edildiği .zaman derhal; faaliyete geçilmek üzere lâzım gelen. hazır- lıklara derhal başlanacaktır. * Mecidiye köyü kasapları — Mecidiye köyünün belediye hudu- du dahiline alınması hakkındaki vilâyetin kararı heyeti vekilece tasdik edilmiştir. Karar dün vilâyete bildirilmişti. Binaenaleyh bundan böyle Meci- diye köyünde de hayvan kesilmi- yecektir. Et mezbahadan gele- cektir. Burada bir çok kasapların dükkân açtıkları malümdur. Söylendiğine göre oradaki ka- saplar Mecidiyeköyünün biraz ile- risinde belediye hududu haricinde bir yerde dükkân açmağa karar vermişlerdir. * Tarih kongresi — Temmu- zun ikisinden on birine kadar devam etmek üzere bu yaz An- karda bir tarih kongresi toplana- caktır, Kongreye bütün tarih mu- allimleri darülfünun tarih profe- sörleri ve alâkadar olan zevat iştirak edecektir. Kongrede, lise- lerdeki tarih tedrisatı hakkında müzakerat cereyan edecek ve bazı kararlar verilecektir. Müza- kerat neticesinde mühim neticeler elde edileceği ümit edilmektedir. Ingiltere hükümeti tarafın- ASRİ Memurin, : muallim, ve KAYIT AÇ Meccani Bir Tecrübe Dersi AlınıZ.. Ankara: Hacıbayram caddesi Beyoğlu Merkezinde dişçi Radyo 23 mayıs Pazartesi akşamı istanbul — 18 Gramofon - 19,30 Cennet: Hanım, Yesari Asım Bey ve stüdyo heyeti tarafından saz - 20,30 Gramofon - 21 Belkıs Hanımın iştirakile saz - 22 Orkestra konseri. 1 — Phödra (Massenet). 2 — Guitessenger (Moreno) “ Belgrat (429,8 m.) — 20,30 gramo- fon; 21 piyâno konsari, 21,40 komedi, 22,10 radyo orkestrası, 23,10 dans mw sikisi, 24,30 çingene musikisi. Bükreş (394,2m. ) — 2045 piya no konseri, 21,15 şarkı. Budapeşte (6005 m.) — orkestra, 23 havadis, Londra (305,8 m.) — 22,05 ope- radan nakil, 24,35 dans musikisi. Radyo - Paris (1725. m) — 20 sinema musahabesi, 20,10 yeni kitaplar, 20,30 Ingilizce ders, 21 radyo konseri. Prağ (488,6 m.) — Brunu'dan ne kil, 21 orkestra konseri, 23 havadis, Roma (41,2m.) — 21,20 konfe- rans, 21,50 salon musikisi, 23 muzik. Varşova (i4ilm. ) — 21 tefrika, 21,15 Toska operası, 23,15 Tadyo jurnal, 24 dans musikisi, Viyana (517,2 m.)— 21 askeri ban do konseri, 22,15 Breslavdan nakil,23,20 havadis, 22,35 dans musikisi. 24 mayıs salı akşamı Belgrat (429,5 m.) — 20,50 milli şarkılar. Bükreş (394,2 m.) — 20 radyo or- 21 kestrası, 20,45 şarkı, 21,06 radyo or- kestrası. Budapeşte (650,5 m.) — 1945 konferans, 21,45 konser, 22,45 Trio, 23,35 çingene orkestrası, Londra (355,8 m.) — 21 vodvil, 22,05 orkestra, 23,35 dans musikisi. Paris - Radyo ( 1725 m.) — 20 tiyatro haberleri, 20,30 Ingilizce ders, 21 varyete, !21.4ö radyo tiyatrosu ihtiyar anne. Prag (488,6 m.) — 20 havadis, 20,5 konferans, 2İ konser, 21,45 radyo orkestrası, 23 radyo jurnal, 23,20 gra mofon. Roma (441,2m. ) 21,45 şarkı, 22,20. Arlesiehm operası. Varşova (1411 m.)— 20,30 gramofon, 90.45 radyo jurnal, 21 tefrika, 21,İ5 halk konseri, (22 piyâno konseri, 23,40 radyo jurnal, 25,50 dans musikisi. “Viyana 617,3 m.)— 21,65'bir per delik o Blekra operası, 20,05 o akşam konseri. Yarın akşamki konferans Refik Ahmet bey tarafından edebiyat tarihimize dair Istanbul radyosunda verilmekte olan kon- feranslardan beşincisi yarın akşam saat yirmi buçuktadır. Mevzu: Edebi yeniliğimiz. Bugün de Diyorlarki... Edebiyat Anketleri Hikmet Feridun Neşreden : Remzi kütüphanesi Yakında çıkıyor Muharriri : x Rusyadaki heyet — Ismet Pş. Hz. ile birlikte Rusya'ya gidip ikmali tetkikat için orada kalan mütehassıslarımızın bu günlerde avdeti beklenmektedir. Odesadan çarşamba ve perşembe günleri Loit Triyestinonun birer vapuru limanımıza gelecektir. Mütehassıs- larımızın bunlardan biri ile avdet- leri muhtemeldir. LISANLAR HER MESLEK ERBABINA ELZEMDİR. Yegâne ve hakiki mütehassıslar: BERLİTZ MEKTEPLERİ'dir. “Tokatlıyan,, tramvay istasyonunda Şık sineması karşısında. Istiklâl moda atelyesi ve ikametgâh olarak kullanılabilir. Kapıcıya müracaat. Kiralık apartıman zabitana hususi tarife ILMIŞTIR.. İstanbul : 373 İstiklâl caddesi caddesi No, 156. Doktor, muayenebanesi, kadın terzi ve MİLLİ SANAYİİMİZ MATLÜBUNA KAYDEDİLECEK “YENİ BİR MUVAFFAKİYET Bazı, çimento fabrikalarımızın evvelce piyasamızda satılan ecnebi Süpersiman- larla rekabet edebilecek evsafi haiz olan bir «Süpersiman> imal etmekte olduk- ları malümdur. Hususi bir surette ve büyük bir itina ve ihtimam ile imal edilmiş olan mezkür «Süpersiman> daha seri bir kabiliyeti tasallubü haiz olan ve cer ve tazyika karşı daha yüksek mukavemetler izhar eden sun'i bir Portland çiimentosudur. Daha seri bir surette kalıptan çıkar labilmesi ve binnetice terkibat ve isti: mal edilecek muhtelif aksamn haddi asgariye indirilmesi dolayısile maliyet fialanın tenezzül edeceğini ve bittabi «Süpersiman> m istimali kendileri için ne kadar istifadeli olacağını mimarlar, mütehassıslar, mühendisler takdir ede- cekleri derkârdır. Diğer taraftan, fabrikalar tesis ve tevsiinde, makinelerin kâgir temellerinin inşasında, betonarme temellerin hafrin- de, tramvay hatlarının bizmete âmade bir hale getirilmesinde, velhasıl, asgari muvakkat bir tatili ameliyatı icap eden işletme, münakalât ve -hidematı umumi» ye ameliyatında “ve bazı makina v9 cihazların mümkün mertebe cüzi bir müddet, zarfında hizmeti umumiyeye arzını ve işletmesini istilzam eden bilümüm. hususatta mezkür «Süpersi- man> ın istimali zaruridir. Müteahhitler, mimarlar ve alelümem işlerinde bugüne kadar beton istimal edenler, badema bu gibi bir menfaati fevkalâdeyi'temin eden «Süpersiman»> | kullanacakları derkârcır? WEFA'P Şehrimizin maruf tüccarlarından Yorgi Hacopulo Etendinin zevcesi (Madam Eleni Hacopulo vefat .etmiştir. Cenaze merasimi bugün saat 14 çe Beyoğlun'da Rum Ortodoks Panaiya kilisesinde icra edileceğinden akraba ve dostlarınm mez- kür saatte teşrifleri rica ölünür Ertuğrul Sadettin ve Arkadaşlari Bugece Kadıköy Süreyya sinemâsında KARANLIKTA BiR BUSE ve ZUHAL BURCUNDA Perşembe akşamı ve cuma gündüz ve gece Şehzadebaşı Millet tiyatrosunda matbuatın ve münevverlerin davetli bulunduğu Büyük haile HAMLET —— —— Kadıköy Süreyya Sinemasında (26) Mayıs çarşamba günü akşam saat2i,45 - da Raşit Riza tiyatrosu. Ceza kanunu vodvil (3) perde Muharriri : İbnil Refik Ahmet Nuri bey Otobüs temin edilmiştir. Eşya mübadelesi Hükümetimizin Bulgaristan ve Yunanistan arasında eşya müba- delesi için hazırlıklara devam edilmektedir. Bu işle meşgul olan ticaret odasındaki komisyonlar daha va- zifelerini bitirmemişlerdir. Murahbaslarımızla Bulgar ve Yunanistanın murahhasları arasında müzakerata ne zaman başlanacağı belli değildir. Karısını bıçakla tehdit etmiş Arap camiinde Cemal isminde biri sarhoş olduğu halde karısı Hatiçe hanımı (bıçakla tehdit etmiştir. Karısının şikâyeti üzerine, zabıtaca yakalanmıştır.