30 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Merkezi Avrupa kupası maçları başlıyor Kura çekildi müsabakalar haziran sonunda başlıyor | we Beynelmilel avrupa kupasası maçlarında italyan muınr takımının sol açığı meşhur Orsi ile avusturya muavini top peşinde (Bu maçı avusturyalılar 3 - 6 kazanmışlardı. | Merkezi Avrupa kupası maç- larının kur'aları çekildi. Bu suretle Avusturya, Macaristan ve Çekos- lovakyanın şampiyon takımları arasında yapılacak musabakaların sırasını tayin etti. Bundan bir sene evvel merkezi Avrupa kupası iki turnuvaya delâlet ediyordu. Birinci merkezi Avrupa kupasına milli takımlar iştirak ediyordu. İkinci merkezi Avrupa kupasını da şampiyon ta- kımlar oynayordu. Alâkadar fede- rasyonlar içtima ettiler. Ayrı ayrı iki turnuva olan ve ikisine de merkezi Avrupa kupası namı verilen mü- sabakaların ayrı mahiyette maçlar olduğunu anlatmak üzere birinci turnuvanın ismini | beynelmilel Avrupa kupası | şeklinde değiş- tirdiler. Şimdi bu iki turnuvanın birbirine karıştırılması, aralarında bir alâka olması düşüncesi ka- tılmıştır. Milli: takımlar arasında yapılan (beynelmilel kupası) maçları devam ediyor. Bu kupanın mühim bir maçı geçen hafta Avusturya milli takımile Çekoslavakya milli takımı arasında oynandı. Neticede iki takım 1-1 berabere kaldı. Hali hazırda bu beynelmilel Avrupa kupasında en iyi vaziyette olan millet Avusturyalılardır. Son maçlarda Italyanları ve Macarları mağlüp eden Avusturya milli takımı puvan itibarile en ileridedir. Bu sefer kuraları çekilen |mer- kezi Avrupa kupası | maçlarına yukarıda yazdığımız gibi şampiyon takımlar iştirak edeceklerdir. Çekilen kuraya nazaran ilk maçı; İtalya şampiyonu ; Juvutus klübile © Macaristan «şampiyonu Ferencvaros takımları oynıyacak- | tır. GAvusturya «şampiyonu ile Çakoslovakya şamkiyonu da ikinci devrede karşılaşacaktır. Milli takımlar arasında oynanan (beynelmilel Avrupa kupası) maç- ları kadar ehemmiyetli olan (Mer- kezi Avrupa kupası) tornuvasının final “maçı 15 ağustosa “kadar oynanmış olacaktır. - Izmir muhteliti kongre kupasına hazırlanıyor Istanbul mıntakası 20 haziranda Ankarada içtima | edecek umumi spor kongresi | münasebetile Ankara, İzmir ve | Istanbul muhtelitlerinin Ankarada | çarpışmaları takarurr etmiştir. İ Bu müsabakalara iştirak edecek | Izmir omuhtelitinin “hazırlanması için İzmir mıntakası (faaliyete başlamıştır. İzmir mıntakası Kar- şıyaka - Altay takımlarından teşkil edilecek bir muhteliti, Izmir Spor- | Altın ordunun muhteliti ile çar- pıştıracaktır. | Bu maçtan sonra takım tespit edilecek.. İzmir muhtelitinin tam kadrosu, garbi Anadolu finalisti olan | Balıkesir omuhteliti ile Izmirde | karşılaşacaktır. İzmirliler bu su- retle takımlarını tam idmanlı bir halde ankaraya göndermiş ola- caklardır. Izmirin Ankaradaki ( kongre kupası) maçlarına fevkalâde ehem- | miyet verdiği ve orada çarpışa- | cağı İstanbul. muhteliti .müsaba- kasını Revanş maçı gibi telekki ettiği muhakakktır. Izmir mıntıkasının “ bu dikkatli Kemane a | tanbul henüz uykudadır hazırlığını takdir etmemek müm- kün değildir. Izmirli kardeşlerimizin (Kongre kupası) maçlarını lâyık olduğu ehemmiyetle. karşıladıkları açıkça görünüyor. Evvelki ay Istanbulda yapılan (istanbul - İzmir muhtelitleri maçında | İzmirliler beklemişlerdi. O mağlubiyeti bir spor izzeti- nefsi yapan ve futbolcularının Is- futbolcularile hem ayar olduğunu isbat etmek isteyen | İzmir mıntıkasının bu hassasiyeti çok yerindedir. Buna mukabil bizim Istanbul mıntakası, gazetelere verdiği ma- lüm tarziye nameyi omakinede teksir etmekle vakit geçirmiştir. Spor faaliyetini yeşil çuhalı masa başından evrak havalesile, beya- nat vermek şeklinde telâkki eden İstanbul mıntakası, hakiki sporun sakHada yapılacağının far- kında olmamış gibi Ankara maç- ları hazırlıklarının başkaları tara- fından yapılmasını bekliyor galiba., Sporcu fıkraları Izmirli Vahaba dair Ah ne şirin çikolata 1... Evelki hafta bizim Izmirli Va- hap fransız muhtelitinin merkez muhacimi olarak bir. ingiliz takı- mına karşı oynadı. Pariste çıkan (futbol) gazetesinde Vahaba dair şu satırlar yazılıyor: Maça gittim. Yanımda çok zarif giyinmiş fazla heleçanlı bir kadın oturuyordu. Türk muhacimi birinci: devrede güzel paslar veriyor, iyi çalımlar yapıyodu. — Milletine has olan intikal süratile karşısındaki ingiliz oyuncusunu (omütemadi o kıvıran Türk oyuncusunun manevralarını pek beğenen yanımdaki kadın ayağa kalkarak şöyle bağırmağa başladı : — Ah! şokula bol... Ben de böyle cevap verdim: — Madam şirinliğini anladım amma küçücük demenize. aklım ermedi. Umuzları, boyu bosu görmüyor musunuz ?. Ingiliz oyuncularına: dair Yirmi ingiliz bir kelime Ingiltere koupası maçından evvel Arsenal takımı “İngilterenin en güzel plajlarından -biri olen Bray- ton'da istirahata çekilmişti. Arse- nanın meşhur muhacimi ayağından sakatlanmıştı. Kupa finalinda oy- nayıp oynamıyacağına dair gaze- telerde sütunlarca yazılar çıkıyor- du. Ayrıca diğer bir oyuncununda oynıyacağı şüpheli idi. Londra gazeteleri ( Broytor'e kadar muhabirlerini götürdüler. Muhabirler oynıyacakları şüpheli olan oyunculardan birine sormuş- lar: — Kupa finalinde oynıyacak mısınız? Oyuncu suali cevap veriyor: — Yirmi Ingiliz. Muhabirler o oyuncuyu birakıp meşhur Alek Jak" e yaklaşıyorlar: — Kupa finalinde oynayacak mısınız? Alen Jak'da aynı cevabı veriyor: — 20 Ingiliz. Muhabirler o zaman anlayor- lar ki, işi intikal edemeyen oyun- cular değil kendileridir. Oyunculardan parasız bir cavap bile alamıyacaklarını ve cevap piyasasının ber oyuncuya göre aynı olduğunu anlayan muhabir- ler Arsenal'in Antrenörü Çopman'a müracaat (ediyorlar. Antrenör oyuncularının gazatelerden para sökeceklerini almadığı için hiç cavap vermiyor. Bu süküt kar- şısında pazarlığa giren gazeteci- ler Alekjak tan bir e (hayır oynı- yamıyacağım) cavabını almak için on İngiliz veriyorlar. Ne şirin, ne küçük işitmemiş © gibi Küçük bir tashih hatası Yanlış anlaşılmasın Cuma günü oynanan Galata- saray - Fenerbahçe maçının ertesi günü çıkan yazımda; Fenerin merkez muavini hakkındaki satır- larda | bununla Muzafferin hiç bir zaman merkez muavin olamıya- cağını iddia etmek istemiyoruz | cümlesi küçük bir tashih hatası yüzünden (iddia etmek istiyoruz | şeklinde çıkmıştır. Yanlış anlaşıl- maması için tashih olunur. £. $. Gene Amerikalılar Olimpiyatlara hazırlanan Ame- rikan atletleri her gün rekorlar yapmakta devam ediyorlar. Joues ismindeki atlet geçen günkü tecrübesinden disk'i 49 metre 20 santimetreye “atmıştır. Tefrika No 40 “BEŞ YÜZ MİLYON İNSANA HÜKMEDEN KADIN Tarihi saşk, ve “macera romanı Nakıli : — Peki Imparatorun kim ola- cağını size haber veriyorum. Yeni Imparator, benim . yeğenim, hem- şiremin ve prens Tchauen'in oğlu olacaktır . Kouang - Siu namile hükümdarlık o edecektir. | Bunu ferman buyurdum. Ve kendisine “derhal tevdi edi- len mübrü elinde haşmetle salla- yarak: — Buna dair derhal bir ferman yazılsın! - Dedi. * Mührü altına ba- sacağım. Içtima âzasından hiç biri, tek kelime söyliyerek itiraz edemedi. Bu esnada, sevinçten “bayılıp öl- mek derecelerine gelen prens Tehouen, yerinden kalktı. Impa- ratoriçe: validenin huzurunda sec- deye vardı. Kendisine gösterilen lütufkârlıktan dolayı arzı teşekkür etti. Maraşal Yongdon. ise, mizahi bir surette, diyordu ki: — Efendimizin teklifi reye-ko- nulsun.. Bu : suretle daha kanuni hareket edilmiş olur. Ye-Ho, mütebessimane, bu za- rif lâtifeyi kabul etti. Teklif reye konuldu. Bunun “üzerine, hiç bir şeyden korkmadığını defatle ispat eden ve hukukunu *sonuna kadar mü- dafaa azminde olan prens Kuong yerinden: kalktı. Yüksek sesle Ye - Ho'nun teklifi- nin aleyhinde bulundu. Fakat, bu cesareti gösteren - yegâne adam o oldu. Imparatoriçe, . kahramanlıktan son derece hoşlanan bir kadın olduğu için, ve bu kahramanlığın kendine bir zarar e vemiyeceğine kail bulunduğu için, yeğane fes sahana doğru “eğildi. * Ona,-tatlı bir sesle: —.Adetiniz mucibince, “hiçbir şeyden -korkmadığınızı « bana bir kere :daha < anlatdınız, -Asalet- maap gösterdiğiniz düşmanlıktan dolayı» sizden: nefret .etmeyorum. Eskiden * olduğu “gibi, şimdi de, Imparatorluk “necabetinde bana yardım edeceksiniz. Fakat, şim- dilik, * vazifeniz, yeni mukaddes adamın odasina giderek orada nöbet beklemektir. Bu sözler, üzerine, prens Kuvng artık tekaüde çekilmek hakkı ve ihtiyarı dahilinde olduğunu söy- ledi ve kemalü izzü vakar ile mec- lisi terkederek mütevaffa Impara- torun cesedi başına gitti, Lâkin, bu prens, bilâhare itiraf etmiştir ki, mukaddes impara- torluğun selâmeti namına, Ye-Ho nevinden azimkâr ve kuvvetli bir şahsiyete ibtiyaç vardır. Herhanği oyuncak, reisi hükümete böyle azim ve iradeli hükümet reisleri tercih olunur. Sonra, düşünüp taşındıktan sonra, tekaüde çekilmekten vaz geçmiş; bu harikulâde kadının maiyetinde hizmet et- meğe riza göstermiştir. Bu sırada, derhal, küçük Im- pratorun evine gittiler. Alellâçele onu büyük merasimle getirdiler. Vakıt akşam olduğu için, oğla- nın üzerinde uyku sersemliği vardı. Olan işlerden bir şey anla- mıyor ; huysuzlanıyordu. Gözlerini güc belâ açık tutabiliyordu. Buna rağmen, haşmetlü teyzesinin huzurunda merasimin icap ettir- diği şeyleri yapmak mecburiye- tinde “kaldı. Sonra, babasının vatanına (va-N0) kulağına fısıldadığı küçük nutku da kelime kelime tekrarladı . Bunu müteakip, çocuk sabık imparatorun cenazesinin bulunduğu odaya götürüldü. Merasim muci- bince, ona, arzı tazimat etmek mecburiyetindeydi. Maalesef, o esnada, çocuk, fena halde huysuzlanmağa başladı. Ölünün korkunç manzarası karşısında bağırıp (o ağlamaktan kendini muhafaza edemedi. Ölü, hakikaten korkunç bir manzara arzediyordu. Bu alkolik adamın kendi korkunçluğu yetiş- meyormuş gibi, bu da üstelik, dekorun heybeti ve yanan “yeşil mumların gene o renkteki ziyası, manzaraya dehşet veriyordu. * Oğlanın ağlaması, merasimi yarı bıraktırdı. Oğlanı susturmak için, büyük teyzesini, yan odalardan birine çekti. Eğer vakarı haşmetpenahi- sini muhafaza etmezse kendisine adam akıllı dayak atacağını, kırbaçlayacağını bildirdi. Çocuğu korkuttu. Filhakika, mukaddes adam olmasına rağmen, bu dayağı yemesine hiç bir mani yoktu. Çocuk, korktugu için susmağa mecbur kaldı. Ejderlerin tabtına oturdu. Mukaddes selefinin cesedi yanında, tırıl tırıl titreyerek: teş- .rifat mucibince bekledi. “Kendini oğluna vurdurtan adam Imparatoriçe, bu darbei hükü- metle, iktidarı artık tamamile ele geçirdikten sonra, artık hiç bir kuvvetin kendi önüne hiç bir mani çıkaramıyacağını sanıyordu. Prens Tsai-Tche, muhaliflerinin en müthişi iken, oğlunun tahta namzetliğini. geri almıştı. Siya- setten elini : çektiğini ve ancak rahat rahat yaşamak azminde bulunduğunu. söylemişti. Doğrusu, Imparatoriçenin hışmına uğramak, hiç de işine gelmiyordu. Prens Koung'a “gelince, © da, imparatoriçe ile artık tamamile anlaşmış, onun hizmetine girerek, çalışmağa başlamıştı. Yalnız, Ye - Ho için. hallolu- nacak bir mesele kalıyordu: Genç imparatoriçe zevce Ha - Lon - To meselesi... Şayet bu kadın, dün- yaya bir erkek evlât getirirse, nevzadı ikinci (plâna atmak, hanedan kanunları mucibince, mümkün olmıyacaktı, Hülâsa, do- ğacak çocuk, her zaman için, karşısında, - tehlike - teşkile ede- cekti, (Arkası var) EMLÂK SAHİPLERİ! ini içi le ki Enli zerine Emlâkinizin kiralarını muntaza- Emlâkinizin men tahsil edebilmek varıdatını temin edebilmek aş, hüsusatında mutel S Emlâk rin tecrübesinden istifade edebilmek: için EMLAK İDARESİ umurunda kesbi ihtisas etmiş olan UMUM EMLÂK ACENTESİ müessesesine MURACAAT EDİNİZ! Adresi: Bahçekapı, Taş han No.20-21-22 Telefon: 20307