18 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

18 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

18 Haziran 1932 MEL Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 2 60 » Ni 76 » Her fazla defa için lük 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. $ — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesindö kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri Sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla nişan, velime merasimi, irtihal ilânları dili 1 — İş arıyanlar RK AL SE ŞE KE EE 18 yaşında olup, Göztepe ame rikan lisesinden mezunum. İngilizce, fransızca ve ayrıcada radyo bilirim. Her hangi bir radyo vazifesinde ve her yerde çalışmak için bir iş arıyorum. Adres: Abdülkerim. Amerikan lisesi, Erenköy, İstanbul. a Mürebbiye — Avusturyalı 23 ya- gında bir matmazel iyi bir aile nezdinde iş arıyor. Fransızca, ingilizce ve almanca konuşur. Akşam'da (Mürebbiye M. K.) Tümuzüna müracaat. gli Avrupada — Tecrübe görmüş em- niyetli ve müteaddit lisanlara aşina bir aşçı, aynı zamanda bir evi mutedil bir ücret mukabilinde idare etmek şartile iş arıyor. Akşam gazetesinde E, M. rümu- zuna yazılması rica olunur. Gi Lise mezunuynm — Ticari ve sınai müesseselerde yazı ve muhasebe işlerinde ve her nevi her hizmette cüzi ücretle çalışabilirim. İhtiyacı olanların Akşamda « M.T. » rümuzuna müracaat. 1 2 — İşçi arıyanlar ET ELA ELLA YİD Muktedir bir overlokçu — ile iki düz fanilâ makinesi. için kadın işçiye ve her türlü seri el dikişine muktedir bir hanıma ihtiyaç vardır. oÇiçekpaza- rında Fındıklıyan Han, No. 64 trikotaj ticarethanesine müracaat ediniz. — 2 Bir trikotaj fabrikasında — El makinası vo el işlerinde çalışacak kız işçiler aranıyor. Mahmutpaşa Büyük Yıldız Han birinci kat No. 2. Ardaş ef. 3 — Satlık eşya Satılık piyano — Pek az kullanıl mış mükemmel bir piyano acele satı- lıktar. Öğleden sonra Beyoğlunda Hamal- başı No. 27 birinci kata müracaat. — 6 Satılık piyanö — Alman marka meşhur bir yeni piyano çapraz 8 pedallı acele satılıktır. Beyoğlu Asmalı mesçit Venedik sokağı No. 37 apratıman No. 2 müracaat. zi Satılık piyano — Rolzcer markalı bir piyano yeni olarak acele satılıktır. Kurtuluş Sinem köy Küçük akarca Pervaz sokak No. 63 e müracaat. —3 Satılık piyano — Tekmil demir ve çapraz bir piyano acele satılıktır. Bey- oğlu Aynalı çeşme Emin cami İbrahim sokak 9 No. ya müracaat. 0 4 — Kiralık-Satılık Yeşilköyde satılık köşk — İstasyona 5 dakika mesafede vasi bah- çeli, iki kat üzerinde 12 odalı iki methal, iki mutfak, banyo dairesi ve telefonu muhtevidir. Jimon iskelesinde 81 No.lı Diamandi Yanakaki efendiye müracaat, A a O Satılık bakkaliye — İyi mevkide gayet işlek, veresiyesiz bir bakkaliye mağazası içindeki malları ile devredile- cektir. Talip olanlar Sirkecide Kemal bey sineması karşında 87 numarada komisyoncu Salih efendiye müracaat, çed ————— — — Satılık tütüncü dükkânı — Beyazıt Cumhuriyet caddesinde 49 No.lı tütüncü dükkânı taşraya azimet dolayı: sile acele satılıktır. — Galata — Balıkpazarında 46 No. hı mağaza kiralıktır. 260 metre murabbar dır. Kirası 60 liradır, yalnız aşağı veya yukarı kısımları da kiralanır. Anahtar köşe başında tütüncüdedir. Ticaret odası kütüphane memuru Hakkı beye müra- caat, 4g Rami'de — Dokuz odalı, bahçeli yarım kâgir mükemmel bir hane pek ehven ve acele satılıktır. Fyip, Defter dar Arif Mustafa eczahanesine mMürg cat, — 3 ——— m Kınalıada'da — Köroğlu cadde- sinde Balmumu sokağında altı oda, bin yüz on arşın bahçeli hariçte mutfak ve sarnıcı havi merhum Rıza bey köşkü kiralık ve satılıktır. Mezkür köşke müra- caat. —2 Kiralık köşk — Göztepe istasyonuna bir dakika mesafede on odalı, üç salon, hamam, terkos, bağ ve bahçeli Nebil beyin köşkü kiralıktır. Bekçiye veya içindekilere müracaat. Ea Çapada — Üç ve beş odalı haneler, geniş bahçe, tatlı su, banyo müştemilâtı saire, Soda l1ö lira 6 oda 25 lira. İstanbul defterdarlığında varidat müdür- lüğüne müracat. <A Kiralık hane — Şişlide tramvay yeni istasyon yanında Küçükbahçe 50- kağında 9 numaralı hane, caddeye çok yakın. 11 büyük, güzel odalar, banyo odası, 3 kiler, hava gazı, elektrik, her konforu tamam olarak uygun fialle kiralıktır. Dn Acele salılk hane — Ankara Şengül hamamı kadınlar kısmı sokak üzerinde 1ö numarâlı hane satılıktır, içindekilere müracaat. —4 Binbirdirek — Mahallesinde Diz- dariye çeşmesi caddesinde 7, 9 numaralı on altı odalı ev kiralık ve satılıktır. Mesken, mektep müessese depo olabilir, Arka cihetinde Mehmetpaşa yokuşunda 36 numarada Tevhit beye müracaat buyurulması rica olunur. —ı Kiralık — Nuruosmaniye caddesind$ sekiz odalı mazbut, muntazam, yeni bir ev kiralıktır. Fiatı ehvendir. Yerebatanda Orhanbey apartımanında 2 numaraya müracaat, — Kadıköyünde — Çilek sokağında 13 numaralı Ragıp beyin hanesi satılık- tır. Altıyolağzına tarafeyni caddelere nazırdır. İki dükkânı vardır. Tesisatı tamamdır. İçindekilere müracaat. — 3 Kiralık apartıman — Moda Cafer ağa mahallesi Hacışükrü soka”'nda 5 oda, sofa üzerine çok kullanışlı ve ferah 3 üncü kat, 52 No. Turan apartımanı kapıcıya müracaat. —3 Satılık ev — Kumkapı Nişancasında, Mabeyin çeşme sokağında 34 numaralı ev satılıktır. 450 arşın arsa ve bahçesi, yüklü, dolaplı, yedi odası, bir sofa, bir gusülhane, bir sandık odası, bir su ku- yusu, iki helâsı, odun ve kömürlüğü vardır. Mutfağı gayet muntazamdır. Ayda kırk lira getirir. (İçindekilere müracaat. li Kiralık hane — Çarşıkapı tramvay istasyonu köşebaşında 8 oda, 2 taraça dahilen yağlı boyalı, elektrik, terkos; Adalara ve Boğaza nezareti bulunan hane kiralıktır. — istasyona yakın — Vasi bahçe, elektrik, su, altı oda. Yazlık ve kışlık çok ehven şartla kiralıktır. Kızıltoprak, Feneryolu caddesi No. 21. Havyar hanı odabaşısı Cemil beye müracaat. —2 Çittçiler okusun — Anadoluhi- garında ufak bir nümüne çiftliği olabilir, Hisarda ve Kanlıcadan 20 dakika me- safededir. 52 dönüm arazisi 500 kadar meyva ağacı akar suyu, havuzu, büyük ahırı kuyusu bahçıvan odasle dt odalı köşkü havidir. Kelepir elarak satllıktır. Talipler Galatada (Mehmet Alipaşa han No. 4l Emniyet müessese- sine müracaat, —4 Kıralık fırın — Bakırköy Osmaniye karyesinde 600 haneyi ve çimento fab- rikaları ve sair fabrika ameleleri bulunan Osmaniye fırını kiraya verilecektir. Ta- liplerin mahalli mezkürda Hacı Ahmet ef. ye müracaatları, —ı Çok ucuz kiralık apartıman — Bomonti caddesinde bahçe yakınında 39/65 numaralı apartımanın birinci katı 15, ikinci 26, üçüncü 30 liraya kirala- nacaktır. Galata Şevket paşa hanı (1) numaraya veya Hrenköy - 148 Telefo- nuna müracaat, — ihalel katiye — Acıbademde 83 dönüm meyva bahçeli ve selâmlıklı Şevket paşa köşkü ilo karşısındaki 48 dönümlük bahçe şuyuunu izaleten 29 haziran çarşamba saat 15 te Üsküdar Sulh hukukunda satılacektır. pl Boğaz içinde — Çenyelköyünde Kulelide Taş ocağı sokağında 26 No, lı bane civarında manzara ve havası gayet güzel bir mevkide ve müceddeten inşa edilmiş mükemmel iki apartıman kiraya verilecektir. Talip olanların mezkür 26 numaralı haneye müracaatları. — 1500 liraya satılık köşk — Acı- badem'de Çiftecvizler'de Faik bey camii sokağında, dolma kârgir 7 odayı, mutfak ve hamamı ve müştemilâtı saireyi ve 2 buçuk dönüm yemişli bahçe ve tü- kenmez sulu büyük kuyuyu havi Halit beyin köşkü 1600 liraya Gatılık ve kiralıktır. Gezmek için ittisalindeki ha- neye müracaat. — Satılık hane — Uluköyünde (Bo- yacıköy) Marangoz sokağında 2 numaralı mükemmel bir bap ahşap hane derununda hamam ve bahçesinde kuyu vardır. Azimet dolayısile ehven fiatle satılacaktır. Taliplerin hane derununda mal sahibine müracaatları. anl Büyükada'da — Lâtif manzarsile meşhur Nizam caddesinde kâin Kevkep beyin köşkü arkasındaki arsa satılıktır. Galata Ömerabit han 16 No.da avukat Remzi beye müracaat, —3 Ankara caddesinin — en işlek mevkiinde kiralık odalar ve daireler meycuttur, şerait ehvendir. Türk neşri yat yurduna müracaat ediniz. —2 Hava parası yok — Her türlü ticarete elverişli fevkalâde temiz yeni yapılmış kârgir 3 dükkân kiralıktır. Ayrı ayrı veya hepsi birden istenilen şekle konulur. Fiat çok ehven, menfaa- tınız için bir kerre görünüz. Galatada tramvay caddesi Karakuş Hanı yerinde.. Yanındaki arsa da satılık ve kiralıktır. Diş tabibi Mehmet Hüdaverdi beye müracaat, İstanbul türbe ( Telefon 22622. eti Ihalel katiye — Selimiyede ecza- hane, kireçhane binaları ve 480 arşınlık arsa ile Üsküdar Yenimahâllesinde si- mitçi fırını 20 haziran pazartesi sâat 15 te Üsküdar Sulh Hukukunca şuyu- unu izaleten satılacaktır, ai ihalei katlye — Yıldızda dört ta rafi yol olan 9587 arşınlık Şevket Paşa konağı arsası 21 haziran salı saat 15te Beşiktaş icrasınca şuyuunu izaleten satılacaktır. ak Satılık mükemmel hane — Moda caddesinde 113 No. lı kâgir mü- kemmel bütün konforu ve nezareti kâmileyi haiz hane çiçek seri altındaki dükkânları ve yanında caddeye nazır bahçesile satılıyor. Almak arzu eden ler ve tekrar görmek istiyenler ayni numaraya sahibine müracaat buyursun- lar. Tel. Kadıköy 236 —3 Ucuz sa aa — Denize ve her tarafa nezareti kâmileyi haiz. Men- faatınız için bir defa görmek kâfidir. Ayas paşada Fransız kilisesi karşısında Saray arkası sokağında. Görmek için içindeki Ayas paşa bekçisi Osman efendiye, Görüşmek için diş tabibi Mehmet Hudaverdi beye, Istanbul Türbe Telefen 22622, —4 Satılık ve kiralık Köşk, arazi - Üsküdar Altuni zade Veysi bey sokağı (Nuh kuyusu ve Valdebağı polis mey- kileri arasında saatçı başının köşkünün şarkında) 3 No lı köşk fevkalâde neza- ret ve kullanışlıdır. Meyva (ağaçları bulunan arazisi gayet münbittir. Gezmek için içindekilere pazarlık için Sirkeci Köprülü han 3 No. ya müracaat. — 1 5 — Müteferr: Bir fransız mualllmesi — Pek pratik olarak fransızca dersler vermeği deruhte ediyor. Arzu edenlerin Galatada Yüksek kaldırım başlangıcında İzmirli oğlu hanında 6 No. ya müracaatları: M. V. — 6 Fransızca, italyanca — ve hesap fizik, kimya dersleri fransızca olarak Paris darülfünunu mezunesi fransız bir muallime tari Müracaat A fından hususi ders verilir. mda No, (177) -—d Md VİN AS Aİ Viz vd une e Bir çok kimseler üç dört senedenberi kumbara- larında azar azar biriktirdikleri para sayesinde bugün güzel birer ev sahibi olmuşlardır Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Kuruş Yeni Tavukçuluk ek 200 Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek usulü 50 Tavuklara çok yumurtlamak için ne yedirmelidir ? 10 (Bu eserler eski harflerle basılmıştır) Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? “Mufassal Yeni Tavukçuluk, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. Tevzi merkezi: Çifçi Kütüphanesi 25 BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.nci TERTİP ALTINCI KEŞiDE 11 Temmuz 1932 İBüyük ikramiye 200,000 liradır. Ayrıca 50.000, 30.000, 20.000, 10,000 liralık ikramiyeleri ve 100,000 liralık bir mükâfat. Ankarada Halk iş idareha- nesi — Balık pazarında polis noktası karşısında T, L. 2037, Her nevi komis- yonculuk, emlâk alım, satım, icar ve isticarı. Devairde iş takibi, ikraz ve istikraza tavassut olunur. Yazı ve ter- ehme işleri yapılır. İşçi tavsiye edilir. — 4 Ankarada daktilo kursu — Balık pazarında polis noktası karşısında T. L. 2087. Müsait şeraitle her zaman talebe kayıt olunur. Mezun olanlara iş bulmak için yardım edilir. (Tatil zama; nından istifadeyi tavsiye ederiz.) — 14 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarekanesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA - SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6-NT -Placier-E T-ST- MSF-MC- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur.