20 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

20 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 DENiZ KIZI EFTALIA HANIM. KEMANİI SADIBEY Pek yakında BELVÜ BAHÇESİNDE DİNLEYECEEKESİNİZ Bisküvit ve Çikolataları En temiz ve birinci kalite mevadı iptidaiye ile imal edilir. mugaddi, nefis ve son derece ehvendir. Toptan fiatına perakende satılır. Fabrika ve satış yeri : Bahçekapı, Yedikule ve Topkapı tramvay istasyonu karşısında No. 10 - 12 Telefon: 20860 Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryonu Telefon : Büyükada 75 OSMANLI BANKASI Osmanlı Bankası hissedarları, dahili nizamnamenin 29 uncu mad- desine tevfikan, 28 Haziran 1932 tarihine müsadif salı günü saat .on iki buçukta Londra'da, “Old Proad Street, te “Winchester House,, da in'ikat edecek olan senelik umumi ictimaa davet olunür. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Umumi Heyeti İdarenin 1931 senei muamelâtına ait raporu. 2 — 31 Kânunuevvel 1931 tarihinde kat'edilen hesabatın tasti'” 3 — Hissei temettüün tayini. 4 — Umumi Heyeti İdareye aza intihabı. . Banka dahili nizamnamesinin 27nci maddesi mucibince Heyeti umumiye, lâakal 30 hisse senedine malik olan bilcümle hissedardan terekküp eder. Maahaza, 28 Haziran tarihindeki içtimaa, hisselerini mezkür içtima için tayin edilen tarihten lâakal 10 gün mukaddem, atide muharrer Banka Merkez ve şubelerine tevdi eden hissedaran iştirak edebilecektir. — Pariste, Meyerber sokağında (IX o) 7 numaralı Osmanlı Bankası Merkezine, — Londrada, Throgmorton Street (E. C. 2)de, 26 numaralı Osmanlı Bankası Merkezine. — İstanbulda, Banka İdarei Merkeziyesine, — Ve Bankanın sair şubelerine. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.nci TERTİP ALTINCI KEŞİDE 11 Temmuz 1932 Büyük ikramiye 200,000 liradır. Ayrıca 50.000, 30.000, 20.000, 10,000 liralık ikramiyeleri ve 100,000 liralık bir mükâfat. Nafıa Me khibnden Samsun - Sıvas hatının 293--950 inci kilometresine tesadüf eden yarma dahiline takriben 80 metre tulünde bir tünelin inşası kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 10/7/932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te Nafıa Vekâletinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile Ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini beş lira mukabilinde Ankarada iryollar inşaat dairesinde, İstanbulda Haydarpaşada Liman işleri nden tedarik edebilirler. Akşam EVDE SICAK SU Bugün hemen hemen bütün evler bir su tevzi mecrasına rapto- lunmuştur. Bu, evvelce bir lüks telâkki edilirdi. Halbuki her modern apartmanda banyo dairesi, tualet odası hattâ bir veya bir kaç lâvabo vardır. Tatbikatı sür'atle çoğalmış olan sıcak su evlerde günbegün bir ibtiyaç bir zaruret halini alıyor. Onun için her soğuk yanında bir sıcak su prizi bulunmak elzemdir. Şimdiye kadar sıcak su lüzumu olduğu zaman hazırlanırdı. Bu suretle hem vakit kaybolur hem de mesken hıfzıssıhhasının asri prensipleri itibarile evin sair yerlerinde de bulunması lâzım gelen su mutfağa münhasır kalırdı. İnsanın ihtiyaçları gibi teknik de hattâ daha geniş olarak tekem- mülâta uğramış ve yeni ihtiyaçlara tamamen tekabül eden cihazlar icat olunmuştur. Şehirde ve köylerde pek ziyade intişar eden iddiharlı elektrikli su ısıtıcı cihazı diğer cihazlar kadar idareli olduğu gibi fazla olarak iddiharlı elektrikli su ısıtıcı cihazı Elektrik şirketinin tatbik ettiği hususi tarife sayesinde su ısıtmak için sarfettiği cereyanı pek ucuza maleder. Hazinesinin hususi bir kaplaması sayesinde su yüksek hararet derecesini bütün gün muhafaza eder Arzu edilen mıktarda sıcak su elde etmek için bir musluğu açmak kâfidir. Bunun haricinde su ısıtıcı cihazı tamamen otomatiktir. Ne nezarete ne de tamire ihtiyaç göstermez. Binaenaleyh azami emniyet ve sadelikle azami konfur temin eder. Elektrikli su ısıtıcı cihazı her evde bulunması lâzım gelen ideal bir cihazdır. SATIE Elektrikli su ve banyo ısıtıcı cihazılarnı 12 ay vade ile veresiye Satar ve tesisatını yapar. İst. ithalât gümrüğü den: .. ., 00 müdürlüğün Adet Nevi Marka No. 1 sandak OFSS 1/610 4 bağ CE 14 1 sandık DG o 5 ” adres muhtelif 5 çuval ZF 4237 4241 1 sandık AZF 0 5 5 CA 0 1 > OLC 13 1 a adres 2384 27. e MCB 1611 1641 MARSiL 8 inci Beynelmilel Sergisi Akdeniz sevahili ve müstemlekâtı pazarı 17 Eylül ilâ 2 'Teşrinievvel 932 : YA yy 09 Cinsi eşya Marka şeklinde zamklı kâğıt Kösele Dolu gramofon plâğı , Kavçuk mahlülü ve makine yağı Dekistirin Adi pencere camı Kösele taşı bileği (50) adet Teneke kutuda çay Mayi tıbbi vazelin Haşarat itlâfına mahsus mayi müstahzerat Balâda evsafı yazılı eşya 8/6/32 tarihinden itibaren 20 gün müd- detle bilmüzayede satılacaktır. Talipler 27/6/932 pazartesi günü saat 17 ye kadar her gün Istanbul gümrüğünde satış komisyonuna mü- racaatları, Lângada kâtipkasım mahallesinde 20 No: lı arsanın Mıgırdıçtan mahlül nısıf hissesi takdir st. Evkaf Md. ilânları caddesinde atik olunan Alboyacılar kıymet üzerinden lüzumu tefevvüzü hisse varisi Şerif, Mehmet Sabri ve Nuri efendilerle Havva Şerife hanımın mahalli ikametleri meçhul olduğu cihetle tebliğ edilememiş olduğundan tarihi ilândan itibaren üç ay zarfında bizzat veya bilvasıta Istanbul Evkaf Müdiriyetinde Mahlülât idaresine müracaatla hissei mahlüleye tefevvüz etmedikleri takdirde diğer hissedarına teffiz edileceği ilân olunur. | Göğüsleri zayıf olanlardaki öksürüklere büyük |“ VEREM ehemmiyet vermelidir. KATRAN HAKKI EKREM tehlikenin önüne 30 senelik tecrübe. geçer. 20 Haziran 1932 Haşeratı ve yumurtalarını imha eder. Kadıköy ikinci sulh hukuk mahke- mesinden: (oKadıköyünde (Zühtü paşa mahallesinde Hacı mehmet ağa sokağında sakin iken 8/teşrinisvvel/1380 tarihinde vefat elen mütekait Ali Kemal paşa veresesinin Bostancıda İç erenköyürde sakin iken 15/haziran/332 . tarihinde vefat eden turşucu hafız Hasan efendi veresesinin. Kadıköyünde Caferağa mahallesinde sakin iken 1/ağustos/340 tarihinde vefat eden gayri reşit Sarıca zade Abidin bey veresesinin. Kadıköyünde Zühtü paşa mahallesinde Kör dere sokağında sakin iken 1/kânunu- sani/332 tarihinde. . vefateden inşaat dairesi reisi Hayrı paşa zevcesi Naciye hanım veresesinin. Kadıköyünde Osmanağa mahallesinde Uzun hafız sokağında o 183 numaralı hanede sakin iken 2/eylül332 tarihinde vefat eden bahriyeden mülekait kayma kam Şefik bey. veresisinin. Sahrayı cedit mahallesinde sakin iken 333 tarihinden mukaddem vefat eden tabip mirilivalığından mütekait Şefik paşa veresesinin, Kadıköyünde Osman ağa mahallesinde Kâğıtçı başı sokağında sakin iken 6Jağustos/332 tarihinde vefat eden Ha- tice Bican hanım veresesinin. Kadıköyünde Rasim paşa mahalle- sinde sakin iken 11/kânunuevvel/333 tarihinde vefat eden Mehmet Macit bey veresesinin. Kadıköyünde Osman ağa mahallesinde Nüzhet efendi sokağında sakin iken 2/eylü1/331 tarihinde vefat eden ezcacı miralaylığından mütekait Mehmet Reşit beyin veresesinin. Göztepede orta sokakta sakin iken 338 tarihinde vefat eden Nire hanım veresesinin. Kadıköyünde Osman ağa mahallesinde piyasa sokağında sakin iken 9/ağustos/317 tarihinde vefat eden Yazmacı Surüpe veledi Kirkor efendi veresesinin. Kadıköyünde Cafer ağa mahallesinde sakin iken 27/eylü1/341 tarihinde vefat eden şoför İsmail efendi veresesinin. Kadıköyüde Caferağ mallesinin Moda caddesinde sakin iken 28/mayıs/341 tarihinde vefateden ağa bey zade Agâh Ley veresesinin. Kadıköyüde Hasan paşa mahallesinde sakin iken 326 senesinde şehiden vefat eden Mehmet Sabri: bey ve Hurinikâr hanım veresesinin. ” Merdiven köyünde Mama caddesinde sakin iken 926 tarihinde vefat eden Hacı Şükrü ef. veresesinin, İçerenköyün- de Hamam sokağında sakin iken 22 kâ. evvel 335 tarihinde vefat eden Böhiye hanım veresesinin. Sahrayıcedit mahallesinde Fevzi bey caddesinde sakin iken 18/temmuz/3#1 iarihinde vefat eden Ahmet Hulüsi efendi veresesinin. Mülga kassamlıktan müdevver terekât dosyalarının tetkiki neticesinde esami ve ikametgâhları balâda yazılı mütevef- faların terekelerine ait birer miktar pa- raları mevcut olduğu anlaşıldığından ahzı zımnında vereselerinin veraset ilâmı veya yeniden mahallelerinden alacakları veraset ilmühaberlerile birlikte tarihi ilâdan itibaren bir ay içinde mahke memize müracaat eylemeleri aksi tak- dirde mezkür paraların ciheti maliyeye devredileceği ilân olunur. Satılık Boyacı köyünde yalı ve köşk Bebek meydanında hane, Fatihte tramvay mevkifine gayet yakın apartıman. Telefon Beyoğlu 1566 saat ikiden beşe kadar müracaat, Paris Tıp Fakültesi mezunu Cilt ve zührevi hastalıklar mutahassı$, Dr. Bahattin Şevki Babıâli caddesi Meserret oteli karşı- sında Avni bey apartımanı 125 Sahibi cmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaas