20 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

20 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Konyada çalışkan bir klüp: Gençler birliği o... Konya şampiyonu bu haftaki müsabakalarda anlaşılacak pera Askeri orta mekteple Beyşehir muhteliti maçtan evvel Konya, 17 (Hususi) — Konyada yeni bir spor klübü teşekkül et- miştir: Konya gençler birliği... Birlik iki aydan beri büyük bir faaliyetle © çalışmaktadır. (Yeni. klüp her gün bir yenilik göster- mekte ve bu suretle bütün Kom yanın nazarı dikkatini celbetmek- tedir. Birlikte, erkek lisesi muallim- lerinden Muhlis bey tarafından bir konferans verilmiştir. Bu kon- feransın mevzuu “Gençlik, ti. Konferansı dinleyenlerin hemen hepsini gençler teşkil ediyordu. Muhlis beyin sözleri gençler arasında büyük bir tesir yapmış- tır. Konferansı dinliyenlerden bir genç ayağa kalkarak: — Türk gençliği ideal bir gençlik olacaktır. Buna söz veri- yoruz.. diye bağırmıştır. Evvelki gece de gene Birlikte güzel bir konser verilmiştir. Konyanın bütün musiki merak- hları bu konsere gelmişlerdir. Cuma günü klüp tarafından boks müsabakaları, futbol maçları, basketbol, tenis omüsabakaları tertip edilmiştir. Bu müsabakalar pek ziyade kalabalık olmuştur. Denilebilir ki Gençler birliği Konyanın yalnız #por ihtiyacını değil, bedii ve fikri ihtiyaçlarını da temin ediyor. Dün klübün resi ile görüştüm. Bana şu izahati verdi : — Birliğin 220 âzası vardır. Bu âzanın hepside Konyanin en münevver gençleridir. Bundan evvel Konyada basketbol ve tenisin ismi bilinmeyordu. Klübümüzde bir basketbol , bir de tenis şubesi vardır. Bu iki faydalı sporun meraklıları günden güne ziyadeleşmektedir. Bundan « başka klüp için yeni bir bina plânı hazırladık. Gelecek sene bina ihtiyacımızı tatmin edeceği- mizi ümit ederim, Yeni binada bir sinema salonu bulunacak, ica- bında burada honferans verile- bilecektir. Askeri orta mektep takımı Konya askeri orta mektep gençleri imtihanlardan sonra Ye- nişehire gitmişler ve ora gençlerile bir futbol müsabakası yapmış- lardır. Konyanın en kuvvetli takımla- rından biri olan askeri orta mek- tep gençleri gayet güzel bir oyunla Yenişehirlilere galip gel- mişlerdir. Ancak orta mektep gençleri cuma günü Idman yurdu ile yaptıkları müsabakada her nasılsa mağlüp olmuşlardır. Bu senenin Konya şampiyonu gelecek haftaki müsabakalar neticesinde anlaşılacaktır. Bakalorya imtihanları Maarif vekâleti umumi müfet- tişlerinden Ali Rıza bey bakalorya imtihanlarında bulunmak üzere şehrimize gelmiştir. Konya lise- sinde bakalorya imtihanları baş- lamıştır. Umumi müfettiş Ali Rıza bey ilk imtihan olan tarih baka- loryasında hazır bulunmuştur. Azılı korsan Denizde şiddetli bir boğuş- madan sonra yakalandı Bir müddetten beri Haliçte mavna ve gemilere bir korsan çetesi dadanmıştır. Bir çok gemiler soyulmuş, fakat failleri bir türlü ele geçirileme- mişti. Evvelki gece bu azılı korsan- lardan birisi gene soygunculuk yaparken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Bu azılı hırsız Kadir ve Hasan diye iki isim kullanmaktadır. Kadir evvelki gece Fenerde Bulgar kilisesinin önünde bağlı bulunan liman şirketine ait omavnaları soymak istemiş ve gece yarısı el ayak çekildikten sonra mavnanın birine girmiştir. Hırsız mavnada eline geçen eşyayı toplarken diğer jmavnada yatmakta olan bekçi Mehmet tıkırdıyı duyarak uyanmış ve ya- vaşca yaklaşmaya başlamıştır. Fakat Hasan her nasılsa bunun farkına varmış ve karşısında bekçiyi gö- rünce derhal tabancasını çekerek Mehmedin üzerine iki el ateş etmiştir. Silâhları atar atmaz bekçinin vurulduğunu zannederek elindeki eşyanın bir kısmını bırakıp mav- nadan dışarıya atlamıştır. Bu sırada ayağı takılmış ve denize yuvarlanmıştır. Hasan de- nizde yüzerek kaçmak istemişse de silâh seslerini duyan devriyeler yetişmişler, bekçi Mehmedin de yardımile azılı hırsızı suyun içinde yakalamışlardır. Hasanın üzerinde mavnadar çaldığı bekçi Mehmede ait bir caket, bir yelek, bir miktar para ve bir saat bulun- muştur. Bundan başka diğer bekçi Salihe ait elbiseleri de elinden denize atmış, bunlarda çıkarıl- mıştır. Hasan denize yuvarlandığı zaman tabancası da suya düşmüş kaybolmuş, yakalandığı zaman elinde bir bıçakla memurlara hücum edip kaçmak istemiştir. Hasanın deniz (o korsanlığından müte- addit sabıkaları vardır. Fener polis merkezi bunun daha başka arkadaşları olup olmadığını tah- kik etmektedir. Cennet hanım, Yesari Asım Bey (takri ben) 20,25 ajans haberleri, doğru saat, 20,30 stüdyo Kuartet'inin konseri, 21 saz: Belkis hanım, Safiye hanım, 22 orkestra: 1 — Die Zauberflite (Mozart), 2 — Romance (Tehaikovsky), 8 — Eugen Aegin (Tehaikovsky) . Belgrat ( 429,3 m. ) — 20 musa habe, 20,35 Venedikten nakil, 22 çin gene musikisi. Bükreş ( 394,2 m.) — 20,46 piyano konseri, 21,30 konferans, 21,45 konsere devam, 22,15 oda musikis Budapeşte (550,5m.) — 20 orkos- tra, 21,30 radyojurnal, 21,45 beynelmi- lel varşova müsabakasına iştirak eden- lerin konseri, 23,10 musahabe, 22,80, Faust operası, 23 havadis ve çingene musikisi, Londra (355,8 m.) — 21,15 orkes- tra, 22,30 keman konseri, 23,35 dans musikisi, Paris ( 1725 m.) —* 20,30 ingilizce ders, 21 radyo tiyatrosu. 21,40 şuun, 22,30 gramofon konseri. Prag (488, 6m.) .— 20,45 musaha- be, 21 konser, 23 radyojurnal. Roma ( 441,2 m.) — 21 gramofon, 23 hafif musiki konseri, 23,55 radyo- Jurnal. Varşova (1411 m.) — 19,90 hafif musiki, 21,15 şuun, 23,36 radyo- jurnal, 21,15 Havay çiçekleri operetinin nakli. Viyana (617,2 m.) — radyo Jurnal, 20,25 opeeradan nakil, 22,45 havadis, 23 akşanı konseri. 21 haziran Salı akşamı . Belgrat (4298 m.) — 20 Çek dersi, 21 gramofon, 21,30 Zagrepten nakil, 23,50 gece musikisi. Bükreş (394,2m.) — 19,40 Gra- mofon, 20 radyo orkestrası, 21,30 kon- ferans, 20,45 şarkı, 21,15 radyo orkestrası. Budapeşte ( 550,5 m.) — 20,05 Şarkı, 20,45 konferans, 21,16 opera orkestrasının konseri, 22,45 radyo jur- nal, 23 çingene orkestrası. Berlin ( 419 m.) — 20,10 Dans musikisi. 22 operadan nakil, Londra (335,8 m.) — 21 Vodvil, 22 orkestra, 23,35 dans musikisi. Paris (172öm.) — 20 Tiyatro ha- berleri, 21,15 bedii müsahabe, 20,30 almanca ders, 21 radyo konser, 21,40 şuun, 21,45 oda musikisi. Prağ ( 488,6 m, ) — 20 flüt, 20,20 şarkı, 20,45 müsahabe, 21,10 Keman konseri, 21,40 askeri muzika, 23 hava dis 23,20 gramofon. / Roma (441,2 m.) — 21,45 Muzik. 22,30 komedi. Varşova (1411 m.) — 19,20 Hafif musiki, 20,15 şuun, 20,30 radyo jurnal, 21 akşam konseri, 22,60 radyo Jurnal, 23 dans musikisi. Viyana (517,2m.) — 21,05 Senfo- nik konser, 21,50 fanfar, 23 radyo jurnal, 23,15 daus musikisi. Şerifzade Süreyya Bey ailesinin teşekkürleri Genç yaşında ebedi ufulile ailece cümlemizi matemzede kılan Şerif- zade Süreyya Beyin bu nagihani ziyaı muvacehesinde uzaktan, ya- kindan şifahi ve tabriri bizlere dert ortaklığı etmeğe şitap eden dostların bu candan alâkalarından pek ziyade mütehassis olduğumuz gibi sevgili kayıbımızı ebedi aşi- yanına götürmek rasimesine büyük bir kesafetle iştirak eden zevatın büyük bir samimiyetle ihtiyar bu- yurmuş oldukları zahmet te bizleri ayrıca minnettar kılmıştır. Uğra- dığımız büyük felâketin acı karan- lıkları içinde bizlere başlıca teselli nuru teşkil eden bu dostane lütuf ve mürüvvetin yüksek tezahürle- rine karşı en vicdani teşekkürle- rimizi alenen arzederiz Merhumun pederi Şerifzade Rıza Çocukları Nüveyre, Semih, Melih Kardeşleri Vedide ve Sadullah Gelinleri Enişteleri Bihin Salâhattin Musiki Meraklılarına Müjde Bir kaç seneden beri Avrupa turne- lerinde bulunan İstanbulun (kiymetli sanatkârlarımızdan ( DENİZ KIZI EK TALİA hanım ve Kemani SADİ bey ) Avrupadan avdet ettiler ve muhterem halkımıza bir cemile olmak üzere pek yakında Harbiyede Bel VA bahçesinde icrayi ahenk edeceklerdir. Refikası Seza Sahife 4 AKİ pa Akşam o Konya mektupları Radyo Atina mektupları m —— 20 haziran Pazartesi akşamı Istanbul — 18 gramofon, 19,30 saz: Son münakaşalardan meydana çıkan hakikat Yunan cumhuriyet ricali arasında memleketi azim ve dirayetle idare ede- bilecek M. Venizelostan başkası yoktur Atina 15 (Hususi muhabirimiz- den) — M. Papa Anastasyonun istifası, ve M. Venizelosun yeni- den iktidar mevkiine geçmesi, bilhassa cumhuriyetçi siyasi fırka- lar reisleri arasındaki zıddiyet ve münaferetin daha ziyade alevlen- mesine sebebiyet verdi. Istifa eden başvekil M. Paga Anastasyo ile yeni kabine reisi vekili ve hariciye nazırı M. Miha- lakupolos arasında, çok şiddetli münakaşalar oluyor, pek ağır kelimeler söyleniyor. Memleketin bu iki reclü siyasisi arasındaki bu tarzı münakaşa efkârı umumiyede pek nahoş tesirler uyandırmakta, fırsat kol- lıyan Kraliyetçiler de sevinçlerin- | den ellerini uğuşturmaktadır. M. Mihalakupolos, M. Papa Anastasyoyu ikbalperest, iktidar düşkünü bir sahtekâr diye tav- sif ederken, Pangalos diktatör sıfatile ve bir darbei hükümetle makamı iktidara getirenlerin ba- şında, M. Papa Anastasyo obu- lunduğunu, şimdi de başvekil olabilmek oiçin ekseriyet fır- kası reisi olan M. Venizelosa ta- melluk ve tabasbus ettiği halde onun yardımile iş başına geçtikten sonra şiddetle aleyhine yürüdü- günü ifşa ediyor. M. Papa Anastasyonun, kabine reis vekiline cavabı da bundan az şiddetli değildir. M. Papa Anastasyo cevabında diyor ki: (o “Pangalos (o darbei hükümeti (o başladığı zaman , o zaman reisicumhur olan M. Konduryotisin nezdinde (o top- lanmıştık. Benim yumruğumu ma- saya vurarak bu darbei hükümeti şiddetle ve kuvvetle tenkil etmek için bir kabine teşkil etmek iste- yen M. Kondilisi bu teşebbü- sünden vazgeçirttiğim doğrudur. Fakat bu hareketim, dabili bir harbe sebebiyet (O vermemek fikrinden mülehhem bulunuyordu. Pangalos diktatörlük emellerini Beyoğlu Merkezinde dişçi X* Seyahat — Bu ay nihaye- tinde dişçi ve eczacı mektebi talebesi, müderris ve muallimlerile birlikte Bulgaristana bir seyahat tertip edeceklerdir. Bu seyahat bir hafta sürecektir. » Vakit kürresi — Yeni bele- diye bütçesi gelince işlemek > başlayacak olan Galata vakit kürresi için lâzım olan âlât ve edevatın rasathaneye devri için Dahiliye vekâletinden müsaade gelmiştir. Dün devir muamelesine başlanmıştır. * Gelecek seneye kaldı — Zeynep hanım konağı önündeki bütün istimlâkât ikmal edilmiş ve meydan tamamen açılmıştır. Fakat tramvay kavsinin yerinin tepdili için lâzım gelen masrafın belediye tarafından tediyesi icap etmekte- dir. Belediye bu tahsisatı bu sene veremeyeceği cihetle kavsin yeri ancak gelecek sene değiştirilebi- lecektir. gösterince, (o şiddetle aleyhinde bulundum ve ıskatını bhazırlıyan- lardan biri oldum. Malbuki o zaman M. Mihalakoptlos hicab- aver bir surette firar etmiştir. Hattâ korkusundan tir tir titri- yor ve siyasi hayata avdet etmiş olduğuna acı acı nedamet edi- yordu. , Iki cumhuriyetçi reis arasındaki bu münakaşa kanunu esasinin tadili için M. Venizelos tarafından bir encümen teşkil edilmesinden ileri geliyor. Meclisi mebusanda, bu encümen teşkil edildiği zaman M. Papa Anastasyo taraftarlarile beraber salonu terkettiği ogibi, Yunan kanunu esasisinin Alman kanunu esasisine göre tebdili ve reisi cumhura fevkalâde zamanlarda kabinenin mesuliyeti altında ka- rarnameler ısdar etmek, hükümete gazeteleri idareten kapatmak gibi salâhiyetler vermek istenmesi hu- suslarının kanunu esasi ahkâ- mına muğayir olduğunu söylemiş, zamani gelince, kabinenin mesul tutulacağını ilâve etmiştir. Cumhuriyetçi rüesa arasındaki zddiyet hâd bir safhaya dahil İı , ikiay sonra yapılması ülen © intihabatta, (bütün cumhuriyetçi fırkaların, kraliyet- çilere karşı müttehit bir cephe teşkil etmeleri ve Papa Anas- tasyo, Zaviçanus, Kafandaris, Cümhuriyetçi muhalif fırkalarının M. Venizelos ile teşriki mesai et- meleri imkânsız bir şekil alıyor. Cumhuriyetçi fırkaların mütte- hit bir cephe arzeden kraliyetçi- lere karşı, böyle insicamsız ve dağınık bir vaziyet almaları, acınacacak bir haldir. Son buhran- la bir defa daha anlaşılmıştır ki Yunan Cumhuriyet ricali arasında memleketi, azim ve dirayetle idare edebilecek M. Venizolostan başka nüfuz ve kuvvet sahibi bir recülü hükümet yotur. “Tokatlıyan,, tramvay istasyonunda Şık sineması karşısında. Istiklâl caddesi moda atelyesi ve ikametgâh olarak kullanılabilir. Kapıcıya müracaat. Kiralık apartıman *”“”» No, 156. Doktor, muayenehanesi, kadın terzi ve Olimpiyat ilâvesi çıktı Selânik mubhteliti ile Fener - Galatasaray omuhteliti arasında yapılan pazar maçının tafsilâtı ve şayanı dikkat tenkidi. Bizim spor- cularla futbolcular profesyonel mi? Ayrıca en canlı spor hadiseleri, maç enstantaneleri, ilâve fiati 7,5 kuruştur. » Bonolar yükseliyor— Istanbul ziraat bankasınca İstanbul civa- rındaki Yunan emvalinin müza- yedelerine başlanmasının da tesi- rile "gayri mübadil bonolarında mahsus bir kıymet tereffüü görül- mekte, 14 liraya kadar düşen 100 liralık bonolara 20 liraya kadar müşteri bulunabilmektedir. X Gümrükte imtihan — Dün gümrükte bu sene muayene me- murları kursuna devam eden memurların ilk imtihanları yapıl- mıştır. 20 Haziran 193? E.