22 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Genç papas dövünüyor! Matmazel Diplarakos kendisini aldatmış, sokak Atina, 18 (Hu- susi) — Geçen seneki Yunan ve Avrupa güzellik kraliçesi matma- zel Diplarakosun kadın ayağı bas- ması asırlardan beri yasak olan Aynarozda geçir- diği macerayı ve bu misilsiz güzelin cazibesine kapılarak inzi- vagâhını terke- den ve sefil ve perişan bir halde Atineye o gelen papas (o çömezi genç Nikandrosun bura o gazetele- rine vuku bulan ifşaatını o bildir- miştim. Genç papasın bu ifşaatı, burada büyük bir dedi kodu masrafı teş- ortasınd a bırakmış! olduklarını anlamış olacaklar ki, “ manastırda kadın var,, şaylası, bir yıldırım süratile ortalığa ya- yıldı. Vaziyet feci bir şekil almak üzere idi, kadınları, (güçlükle manastırdan. dişarı atabildim, ben de ellerinde kocaman sopalar ile höcreme gelmekte olan papaslar- dan müthiş bir dayak yimemek için pencere kenarına bağladığım iple, sarkarak aşağıya indim, ve tabanları kaldırarak sandalla yata avdet etmek için sahile gelmiş olan matmazel Diplarakosu ile arkadaşlarına yetiştim. Beni san- dala alarak yata götürdüler, izaz ve ikram ettiler, fakat vefasız güzel- lik kraliçesi, yat Selâniğe varır var- maz, vadi hilâfına olarak benimle vedalaşmağa bile tenezzül etmedi karaya çıktı ve yarım saat sonra da tayyare ile Parise gitti. Genç papas, artık aşkından feragat ettiğini söyliyor ve ma- nastırına avdet etmek için Yunan cemiyeti hayriyei hiristiyaniyesine kil ediyor. Şimdi Yunan güzellik kraliçesi matmazel Diplarakosa müracaat edip duruyor. de genç papa- sın matmazel Diplarakosa karşı iğfal davası açmağa karar ver- mesi bu dedi koduya bir sıkandal şekli veriyor. Bizim bildiğimiz, erkeklerin ka- dınları ayarttığı cihettir. Halbuki papas çömezine inanmak lâzım- gelirse, bu macerada asıl iğfal edilen Avrupa güzellik kraliçesi değil, bizzat kendisi imiş. Çünki, güzellik kraliçesi, bir çok vaat vaidler ile aldatmış, ve bera- berinde Parise de götüreceğini vadetmiş imiş, aynorozdaki rahatı bulamaz, şimdi de sokak ortasında kalmaz imiş! Genç çömez, bu münasebetle, yunan güzelini Aynoroz manas- tırına ne suretle sokmağa muvaf- fak olduğuna ve sonra keşişler bu işi meydana çıkarınca kendisini | oradan nasıl kaçırdığına dair, yeni bazı tafsilât diyordu ki: Yunan güzeli kararlaştırdığımız gibi ( tepdili kıyafet etmiş bahriye taifesi elbisesini giymişti. Bu kıyafet altında da bütün cazibesi görü- niyordu. Ortalık kararmağa baş- ladığı ve manastırın kapıları kapa- nacağı sirada, kıyafetini tebdil etmiş iki kadın arkadaşile, kapıcı keşişin dalgınlığından istifade ede- rek onları manastıra soktum. Fakat mücavir hücrelerdeki keşiş- ler, her halde seslerinden kadın veriyor ve aramızda Yunan güzellik kraliçesi mat- mazel Diplarakosun bir resmi tuvalet yapılırken ann nan TN » 4» Zeybek oyunları Halk bilgisi derneği bir eser hazırlıyacak Kütahya - Balıkesir yolunda şimendüferin küşat resminde alınan bir ka köylüler Halk bilgisi dernegi âzasından bir heyet yakında Balıkesir, Kü- tahya havalisinde bir tetkik seya- hatine çıkacaktır. Heyet âzasi arasında, dernegin mümessili ve konservatuvar müdürü Ziya bey, belediye istatistik müdür muavini Halit beyler de vardır. Heyet en evvel Balıkesire gide- cek oradan ikiye ayrılacaktır. Heyetin bir kısmı Dursun bey, Kütahya taraflarında tetkikatte bulunacaktır. Diğer kısmı da Kir- mastiye gidecektir. Heyetler gittikleri yerlerde, resim: Dursun bey istasyonunda, ihtiyar alıkesir zeybek oyununu oynuyorlar halk türkülerini, halk masalları, efsanelerini toplıyacak, o havalinin oyunlarını tetkik edecektir. Balıkesir, Dursun bey, Kütahya taraflarındaki, halk oyunlari şim- diye kadar ciddi bir surette tet- kik edilmemiştir. Bu taraflardaki, halk oyunları zeybek (oyunlarıdır. Fakat bu oyun tarzları, oyun havaları, Ay- dın ve İzmir oyunları ve havala- rından biraz farklıdır. Heyet, bu farkları tetkik edecek, bu oyunlar hakkında bir eser hazır- lıyacaktır. NALA iDARESİ Umum Emlâk Acentesi v tarafından deruhte edilmiş olan KİRALIK APARTIMANLAR Haydarpaşa: 2-4 odalı APARTIMANLAR kiralıktır. Su, elektrik, hava gazı, bahçe. Ehven şerait. Şişli: Tramvay istas- yonuna pek yakın, dört odalı apartıman. Man- arası güzel, Kirası ucuz. Galata: Tophane ci- varında 3 odalı apar- tımanlar kiralıktır Fiat pek ehven. Ağahamam: Yedi odalık mükemmel apartıman, su, elektrik, banyo, hava gazı. Beyoğlu Yazıcı sokak: Mobilyalı ve mobilyasız beş ve yedi odalı iki apartıman kiralıktır: Su, hava gazı, elektrik, banyo. Deniz ve bahçeye nazırdır. Fenerbahçe: Yazlık veya bütün sene için kiralık pek mükemmel bir villa: 2 kat, 6 güzel oda, banyo, elektrik, telefon, her türlü kontor. GÜZEL BİR BAHÇE Beyoğlunda Tokatlıyan Beyoğlu: Tunel civarında civarında, istiklâl caddesinde | 11 odaık pek konforlu Obir bir apartımanın 2inci katı kiralıktır. apartıman kiralıktır. Asansör, 4 oda, banyo, mutfak ve hizmetçi parke, banyo gaz, ölektrik ve büyük odası, bir manzarası vardır. KiRALIK FABRIKA GALATADA deniz kenarında, pek merkezi bir mevkide, fabrika için pek elverişlidir. Bina metindir. Depo veya FABRIKA için pek elverişli ve merkezi bir mahaldo kâin bir BİNA etrafındaki arsa ile kiralıktır. Arsanın mesahası : 10000 arşın Betonlu bina: 600 metro murabba Fırsattır. OSMANBEY CADDESİNDE Mükemmel ve pek havadar altı odalı bir apartıman kiralıktır. Her taraftan açık - Bol güneşli - Banyo - Hava gazı - Elektrik ve terkos FABRiKA iÇiN METİN BINA Fener caddesinde ve Haliç kenarında 1200 metro üzerine Fabrika için pek elverişli bir bina kiralıktır. Altı odalı pek konforlu bir hane de mevcuttur. Mütemmim izahat almak üzere Bahçekapı Taş han, No. 20-21-22 UMUM EMLÂK ACENTESİNE müracaat. Telefon: 20307 BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU Yeni tertip başlıyor 1ci keşide: 11 ağustos 1932 dedir. Büyük ikramiye 30,000 liradır. Biletlerinizi şimdiden tedarik ediniz. | , İ Devlet Demiryolları ilânat | : | İdaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan 64 kalem ölçme aleti, alet ve edevat, baskül, kum, elektrik malzemesi, amyanet, kılıngtı, Salmastra, Grafit, Linelim, Kova, Keçe çizme, para kasası, Ozalit kââdı, lamba şişesi, don yağı, vesaire gibi muhtelifül cins malzeme- nin pazarlığı 25/7/32 tarihine müsadif pazartesi günü icra kılınaça- ğından taliplerin yevmi mezkürda saat 9 dan İl kadar mağazada isbati vücut ederek tahriren fiat vermeleri bu baptaki malzemenin müfredat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap eden malzeme için pazarlık günü nümunelerin beraber getirilmesi nümunesiz tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur.