22 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

22 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Tahta Kurularile Mücadele Büniz. Yuvalarına pol FAYDA Sıkı Akşam “a 22 Temmuz 1932 Bütün haşaratı ve yumurtala- rını katiyyen öldürür. FAYDA ismine ve markasına dikkat. Taksimde PANORAMA Bahçesinde | a Memleketimizin medarı iftiharı " olan kiymetli ve güzide mu- İ gganniyemiz HİKMET RİZA ve © bestekâr tanburi FAİZE Ha- i nımefendiler Panorama bahçe- sindeen yeni ve fantazi alaturka eserleri terennüm etmektedirler. Muhrik sedasile okuduğu gazellerde takdirler kazanan mugan- niye MELÂHAT Hi ile Kolumbla'nın kıymetli muganniyelerinden MAKBULE H. muhteşem saz heyetine iştirak etmektedir. l | ! Saz Heyeti : “ Muganniyeler : Kemani Maksut Efendi Süheylâ Hanım Piyanist Feyzi Bey Necmiye ,, Banço Şevket Bey Suzan > Klarnet Bahri Bey Hidayet o, Hanende Hüseyin Hüsnü Muzaffer o, 5 Tahsin Bey Behice | El peşesiz | Ebeveynin saadeti! | İİ Kansızlık, zafiyeti umumiye-»4 | İİ sinir rahatsızlıklarına karşı Da” İİ lerce doktorlar tarandı» tavaf ye edilen 7 | kuvvet ilâcımı dünyanın Se | rahında > valddeler ve © çoculla İİ büyük biş memnaniyetle kullanan İİ rak pek büyük faide görmekter İl l nl Her eczanede bulunur. Büyükada Raiayolnu sela en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 31/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Manisa vilâyetinden: Borlu - Demirci yolunun 8-4-223 -164914 üncü arasında muhtelif açıklıkta 21 adet betonarma kilometreleri menfez inşaatı 23726 lira 67 kuruş bedeli keşfi üzerinden temmuzun 24 üncü pazar günü. saat on bir buçuğa kadar müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. Şeraiti hakkında malümat istiyen- lerin vilâyet başmühendisliğine müracaatları ilân olunur. Trabzon vilâyeti daimi encümeninden: Trabzon memleket hastanesi için mübayaa olunacak altın bin lira kıymeti muhammeneli rontgen makinesi ve malzemesi kapalı zarf usulile 10/9/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat on dörde kadar münakasya konulmuştur. 1 — Talipler, münakasa kanununa tevfikan depozito yatırıldığını mübeyyin senet veya banka mektubu ve bu işi görecek ehliyet vesikası ibrazına mecburdur. 2— Teklif zarfları doğrudan doğruya Trabzon vilâyeti Daimi Encü- meni riyasetine gönderilecektir. Miadı geçtikten sonra kabul olunmaz. 3 — Şartname ve listeyi görmek ve fazla izahat almak istiyenler İstanbul Sıhhat ve İçtimai muavenet müdiriyetine müracaat etme- lidirler. — << Sıhhat ve içtimai muavenet vekâleti hudut ve sahiller sıhhat umum müdürlüğünden: 28 kalem nakil vasıtaları işletme levazımı, 11 kalem nakil vasıta- ları tamir malzemesi 5 kalem tephir malzemesi ve 4 kalem tephir alât vasıtaları işletme levazımı aleni münakasa suretile Galatda Karamüustafapaşa sokağında Istanbul limanı sahil sıhhiye merkezinde müteşekkil komisyon tarından mübayaa edilecektir. Münakasa 4 Ağustos 932 perşembe günü saat 14 te icra kılınacağından taliple- rin mezkür malzemeye ait şartnameleri görmek üzere Ankara'da hudut ve sahiller sıhhat umum müdürlüğü ayniyat muhasipliğine ve Galatada Omezkür merkez levazım memurluğuna müracaatları ilân olunur. İstanbul sıhhi müesseseler mübayaat komisyonu riyasetinden: Tıp talebe yurdu merkez hınasında yaptırılacak 1425 küsür lira bedeli keşifli harici ve dahili telvin işi 26/7/932 salı günü saat 14 te sıhhat müdürlüğünde pazarlık suretile ihale edilecektir. Bu baptaki keşifnameleri görmek ve fazla izahat almak isteyenlerin mezkür yurt müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. Kıymetli muganniyemiz SAFIYE Hi. alin > ÇiFTLiK PARKINDAKİ Şiir sym müteşekkil muhteşem saz heyetine iştirak etmektedir. JJ (g2 Muhterem ve kadirşinas halkımızın Harbiyede B E L V UÜ bahçesinde icrayı sanat etmekte bulunan Madam EFTAL YA ve kemani SADİ Bey grupuna göstermiş olduğu mütezayit rağbet ve teveccühten cesaret alan müessesemiz yeni bir fedakârlıkla kıymetli bestekâr ve muganni HAFIZ SADETTİN bw 27 Temmuz çarşamba gününden itibaren işbu grupa iltihakını temine muvaffak olmuştur. Bu suretle erbabı zevkin hakiki mu- siki zevkini tatmin edeceğinden emin olmakla iftihar eder, SICAKLAR BASTI Her ev kadını bir “4 YS OL,, şişesini tedarik etmelidir. Bu müstahzar, halâların kokularını izale ve banyo leğenlerini ve döşemeleri dezenfekte eder. Iysol MAROUE DEPOSEE Hamburg'ta SOHULKE & MAYR A. 6. tarafından imal olunmuştur. Umumi acentaları: İstanbul'da S. Jacoel mahdumları. Aşağı cins taklitlerinden sakınmalı ve unvanı ticarimizle alâmeti farikamızı hâmil olmıyan mümasil müstahzarları reddetmelidir. Alâkadarlara ilân Barut inhisarı idaresinden: 20 temmuz sabahından itibaren emtiai inhisariyemizden satış fiatleri tebeddül edenlerin cins ve yeni fiatleri berveçhiâti olduğu ilân olunur. Kuruş Gom I 350 Gom 1 325 Gom nı 295 Jelatin dinamit 295 Gamzit 285 Diğer mevadı infilâkiye 260 Birinci av barutu bir kiloluk kutularda 260 A e N 135 > b e “ 70 İkinci ,, 5 bir n 220 İMLA n o 115 © © we l/4 ” 60 Fabrikamizda derdesti imal bulunan ( en âlâ av barutu ) nun fiatı ayrıca ilân edilecektir. istanbul Asar: Atika Müzeleleri Umum Müdürlüğünden: Istanbul müzeleri idaresince mayıs 1933 gayesine kadar aldırıla- cak fotoğraflarla yaptırılacak kopyalar için kapalı zarf usulile mevcut şartname dairesinde 14 ağustos 932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te talibine ihale olunacaktır. Şeraiti öğrenmek için Müzeler dahili müdürlüğüne salı ve cuma günlezinden maada her gün müracaat edebilirler. Talipler teklif mektuplarını ve teminat akçelerini muhtevi olduğu halde üzerlerine (fotoğraf) işareti olarak Müzeler mübayaat komisyonuna teslim etmeleri lâzımdır. P.T.T. Levazım Müdürlüğünden: Takas kaydı ve kapalı zarf usulile ( 60,000 ) adet 2 numaralı demirsiz porslen fincan münakasaya konulmuştur. Mezkür fincanların 24 eylül 932 tarihinde ihalesi icra edilece- ginden taliplerin şartname almak için hergün teminat ve teklifna- melerini ihtiva edecek ve şartnamedeki tarifat dahilinde kapatılacak olan zarfları tevdi için de mezkür tarihe müsadif cumartesi günü saat 14 te İstanbulda Yenipostanede (o mübayaat komisyonuna müracatları. Konya Vilâyeti Muhasebei Hususiye Müdürlüğünden : Konyanin Kerestepazarında kâin altında beş mağaza ve bir kah- vehaneyi havi Maarif hanı kapalı zarf usulile ve bedeli üç snede ve üç taksitte ödenmek üzere 14/8/932 tarihine kadar müzayedeye konulmuştur. Talip olanların ve şeraiti müzayedeyi anlamak istiyen- lerin encümeni vilâyete müracaatları, J. iTKiN Tüccar-Terzi Yeni MODELLERİ Yeni KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Telefon: Beyoğlu 450 BONO ları kârlı alır, satar. Balıkpazarı, Mak- sudiye han N: GURLU ZADE mama Mİ. RVİŞ amman Kadın - Erkek terzihanesi Modern makas, Hususi çeşit ucuzluk ve kolaylık Sirkeci - Ankara caddesi Tel. 20766 Adliye Vekâletinden: Adliye Vekâleti kaloriferi için mubayaa edilecek olan 130 ton kriple maden kömürü şartname- sinde muharrer evsaf ve şerait dairesinde ve bedeli muhammeni 4290 liradan ibaret olarak Anka- rada istasyonda muayene ve tes- lim alınmak ve Adliye sarayına kadar nakliyesi ve anbara konul- ması müteahhide ait olmak üzere aleni müzayedeye konulduğundan taliplerin yevmi ihale olan 10/8/ 932 çarşamba günü saat 16- da Adliye vekâletinde müte- şekkil Oo mubayaat (o komisyonun- da hazır bulunmaları ve yahut vekil göndermeleri ve teminatı muvakkate olarak */,7,5 nisbetin- de banka mektubunu veya bu mikdarın nakten depo edilmesi ve bu hususa ait şartnameleri de şimdiden İstanbulda Adliye leva- zımında ve Ankarada Adliye mu- bayaat komisyonundan talep eyle- meleri lüzumu ilân olunur. İstanbul (o Sıhhi Oo müesseseler mübayaa komisyonu riyasetinden: Kilo 11,730 Gaz yağı 12,163 Benzin 7,000 Mazot 1,000 Vakom yağı 1932 mali senesi için sıbhi müesseselere lüzum olan yukarda yazılı gaz, benzin ve sairenin 9/ağustos/932 salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. Bu baptaki şartnameyi görmek ve fazla izahat almak istiyenlerin mezkür komisyona müracaatları ilân olunur. Askeri fabrikalar umum mü- dürlüğünden : Müessesemiz inşaatta ve beton işlerinde kullanılacak 13, 16, 21, 24, 26 Mm. kutrunda yuvarlak demir çubuk imaline ve sipariş kabulüne başlamıştır. Fiatler pi- yasaya nazaran mutedil ve ucu:dur. Sipariş vermek ve izahat almak arzu edenlerin askeri fabrikalar umum müdürlüğüne tahriren veya bizzat müracaatları, Kadıköy ikinci sulh hukuk mahke- mesinden: Acı badem yolu cıvarında dört yol ağzında Mustafa bey çıkmazında 4 Nolu hanede mukim iken vetat eden ve terekesine mahkemece veziyet edil- miş olan basmacı zade Fuatbeyin hane eşyası ve kıymettar halılar ile el yaz- ması kuranıkerimler ve sair kitaplar ve antika ve saireler 4/ağustos/932 perşembe günü saat 13/30 dan itibaren açık arttırma sureliyle satılacağından talip olanların muayyen gün ve saatte mahalli mezkürde hazır bulunmaları ilân olunur. eee Sahibi: Necmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam