23 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

23 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

a. 23 Temmuz 1932 Atletizm şampiyonası Boş tribünler önünde 100 metro Türkiye rekoru kırıldı Atletizm müsabakalarının şekli değişmedikçe rağbetsizlik devam edecektir Bu senenin Istanbul atletizm birincilikleri odün Kadıköyünde başladı. Dün elde edilen fevkalâde bir rekora, diger müsabakaların ehemmiyetine rağmen Kadıköy stadyomunun tribünleri bom boştu. Istanbul Oo şampiyonasını seyre gelenler içinde atletlerden başka kimseler yoktu; denebilir. Bu hal atletizm organizasyonları- nın ahalinin hevesleneceği şekilde tanzim (o edilmemesinden | ileri geliyor. Itiraf etmeli ki, dünkü şampi- yona, müsabaka adedi itibarile uzunca idi. Müsabakaların birbirini takip edişi de bazı dakikalarda sıkıcı idi. Müsabakaları tertip edenler, müsabakanın cinsini ve ahaliyi ne dereceye kadar alâkadar ede- bileceğini (o düşünmiyerek yalnız klüplerden girecek atletleri hesap- lıyarak hareket ettikleri için heyecan hususunda garip bir dur- gunluk oluyor. Ikinci nokta da; dünkü atletizm müsabakalarının organizasyon ta- rafı Oteknik (dereceler kadar yükselmiş değildi. Her şey aile arasındaki hususiyet içinde ikmal ediliyordu. Bu yüzden müsabaka- ların helecanı tam kıvamına gire- miyordu. Meselâ, müsabakaların birbirini takip edişinde, yüz metre seçme- lerile, yüz metre finali arasındaki fasıla çok kısa idi. Yüz metre finalinden sonra kırk beş elli dakika kadar atletizimin heycanlı numaralarından biri yapılmadı. Halbuki bunun için vakit te vardı. Ya, yüz metrenin finalini bir az geciktirmek, veyahut dört kerre dört yüzü, 10,000 koşusundan ileri almakla dünkü helecansızlık bir az tabfif olunabilirdi. Koşucular nasıldı ? Dün yüz metre Türkiye reko- runu (10 4/5) le kıran Semih, uzun haftalar çalışmasının haklı ve şe- refli bir galibiyetini elde etti. Baş- langıç itibarile güzel bir çıkışla pisti yarısına kadar yüksek bir . şampiyon gibi süzdü, elli metre- den sonraki koşusu biraz müte- reddüt gibi idi. Bu hal atletin pist kontrolu ile zihnini fazla meş- gul etmesindeni leri geldiğini zan- mediyoruz. Netekim Semih o müte- reddit devresinden sonra birden- bire çok kuvvetli bir atılışla yüz metrenin sonlarını tamamladı. Koşu esnasında, yeni Türkiye rekordmeninin geçirdiği bu haleti ruhiye koşusunun tarzından da belli oldu. Koşunun ortalarında değişmiş bir kanaatın ikiye taksim olunmuş kararı ile yüz metrenin son metrelerinde Semih biraz yalpalı ve biraz (omütekalliş koştu. Dünkü derece çok güzel olmasaydı, diyebilirdik ki: Koşuda kendi içindeki mücadeleyi bırakıp pist ile mücadele etse dâha mu- vaffak olabilirdi. Dünkü yüz metro rekorunun çok güzel derecesini kaydederken rüzgârın arkadan geldiğini de ilâve etmek, çok ehemmiyetsiz olsa bile, lüzumlu bir noktadır. Bayrak yarışında Yunanistan rekorü kırıldı Dünkü şampiyonanın nazarı dik- kati celbeden müsabakalarından biride dört kere 400 bayrak | koşusu esnasında Mehmet Alinin kırdığı Yunanistan rekorudur. Dün ilk defa olarak 400 metro koşan iki yüz metrocu Mehmet Ali yeni bir mesafe bulmuş oldu. Bu mesafe 400 metrodur. Mehmet Alinin dünkü koşusu bu mesafede hye epi ümitler verecek şekilde ıdı. Teknik tarifi ile anlatmak ister- sek, Mehmet Ali dünkü 400 met- rusunu, iki kere 200 metro koşar | gibi koştu. | Mesafe kontrolu (hususunda 400 metroda acemi olan Mehmet Ali ilk iki yüz metroyu aşarken otuz metro kadar şaşırmış bir | koşu yaptı. Mehmet Ali başladığı zaman ilk 200 metroyu “acaba 400 metroyu nasıl alacağım, fikri sabiti ile geçti. Bunun için (Fule) lerinin açıklığı 400 metronun devamına uygun ve kendinin beecrebileceği mükem- meliyette değildi. Halbuki ilk (200) ü geçip ikinci (200) ü de başarabileceğine kanaat getirdik- ten sonra geniş ve rahat (Fule)- lerle 400 metronun güzel bir yaptı. Dün dört yüz metroyu 51,1/10 de alan Mehmet Ali kendini bu yeni mesafeye uydurduğu gün bu dereceyi bir saniye kadar indire- bileceği kuvvetle muhtemeldir. Bayrak yarışının sonunu koşan Besim güzel stilini gene göster- meğe muvaffak olmuştur. Yüksek atlama Dün yüksek atlamada Haydar iyi günlerden birinden değildi. Onun için Türkiye atlama rekord- meni dünkü irtifanı 1,70 de bıraktı. * On bin metroda Remzi On bin metroda Beşiktaşlı Remzi çok rahat ve çok muntazam bir koşu ile bumesafenin birinciliğini aldı. Bu kıymetli atletin dünkü koşu tarzı ve gençliği onun daha kısa mesafedede bir tecrübe yapmasını istenecek kadar kuvvetli | delillerdir. Stilini bir az değiştir- mek şartile 5,000 metro için Remzi daha muvafık zannını veren bir atlettir. 1,500 metroda Mehmet Dün bu mesafenin birinciliğini alan Beşiktaşlı Mehmet kalçasın- dan aşağı kısmında iyi idi. Pisti adımlayışı o isabetlidir. o Yalnız omuzlarile başını bacakları kadar muvaffakıyetle idare edemiyor. Gövde tarafı biraz basık ve tıkızdır. Eşref Şefik | Teknik dereceler | 100 metro: 1 — Semih 10 4/5 saniye | yeni Türkiye rekoru | 2 - Fuat 11 saniye, 3- Avni, 4- Kâ- zım, 5 - Süleyman. 1500 metro: 1 - Mehmet 3/5 35 4 dakika, 2 - Manol, 3 - Remzi, 4 - Suat, 5 - Rıdvan. 110 metro manialı: 1 - Tevfik 17 2/5 saniye, 2 - Sedat. 10,000 metro: 1 - Remzi 36,12 dakika, 2 - Ibrahim, 3 - Naci, 4- Sayyat. Siklet atma: 1 - Veysi 13,09 metre, 2- Selim 12,03 metro, Radyo 25 temmuz Cumartesi akşamı | Istanbul — 18- 19 gramofon. 1 380 hafiz Ahmet heyeti, 2 21 amofonla opera, 2 hafız Ahmet heyeti, 2,40 orkestra, 1 - Lortzung- Duvertir Danadine, 2 - Kolmanın Faselingsfee - Potpourri, 3 - C, Cin Cantabilo . ( Violoncelle solo ) Mesut Cemil B. tarafındann. Bükreş (394,2 m.) — 19,40 gramo- fon, 20 orkestra, 20,30 konferans, 21,05 konsere devam. Budapeşte ( 650,5 m.) — 19,30 orkestra konseri, 21 komedi, 24 cazbant. Londra (355,8 m.) — 19,30 orkes- tra, 21 konser, 22 oda musikisi, 23,35 dans musikisi. Radyo Paris ( 1375.m.) — 20 gramofon, 21 edebi inşat, 21,40 şüun, | 21,45 radye konseri, 22,30 gramofon. Prağ (488,6.m.) — 20 saksofon, 20,45 Brünn'den nakil, 21,05 cazbant. Roma (141,2 m.) — 21,45 operet nakli, radyo jurnal. Foulouse (385,1 m)— 20,15 klâ- sik senfonik orke 20,45 opereb 21 şarkı, 21,15 askeri m a, 21,30 akor- deon, 21,45 operet şarkı, 22 konser, 23 filim parçaları. Varşova — (1411 m.) — 19,20 dans musikisi, 21 konser, 23,05 piyano, 28,50 dans musikisi. Viyana ( 517,2 ) — 20,10 piyano ile şarkı, 21 dini şakı ve orkestra, 21,30 radyo jurnal, 22,45 dans musikisi. 24 temmuz pazar akşamı Istanbul — 18-19 gramofon, 19,30- 20,30 Bedayii musikiye heyeti, 20,30 « 21 gramofonla opera, 21 - 22 Tanburi Refik bey ve arkadaşları, orke: 3 - Naili 12,02 metro, 4 - Hasan 11,44 metro, 5 - Sudi 11,08 metro. Yüksek atlama: 1- Haydar 1,70 metro, 2- Sedat 1,65, 3- Selim 1,50, 4- Kerim ve Salâhaddin 1,46, 45400 bayrak yarışı: 1- Gala- tasaray takımı 3,42,2/5 dakika, (Türkiye rekoruna müsavi derece) 2- Fenerbahçe takımı. 3- Beşiktaş 4- 1. spor takımı. Çankaya, Ankara liğ ikinciliğini kazandı Ankara, 22 (A.A.) — 1931- 1932 Ankara liğ maçları 15 gün evvel bitmişti. Neticede Ankara şampiyonluğunu 18 puanla Genç- lerbirliği kazanmış, donar puanla Altınordu ve Çanka- ya arasında kalmıştı. Derece tayini için bu cuma Çankaya ve Altınordu arasında yapılan maçta Çankaya 5-1 galip gelerek Ankara ikinciliğini kazan- mışlır. Myon sporcuları Uşakta Afyon, 22 (A. A.) — Halkevi spor şubesi Uşaka bir seyahate tertip: etti. 500 kişi bu seyahata iştirak etmektedir. Izmirde şilt maçı Izmir, 22 (A.A.) — Aylardan- beri teahhüre uğrayan şilt dömi- final maçının icrası futbol heyeti- nin kararile Karşıyaka ile Izmir spor arasında yapılacaktı. Halbuki Karşıyaka klübü bu karara itiraz ederek havaların sıcak olmasından klüpçe bu aylarda futbol oyna- mıyarak deniz sporlarile iştiğal edildiğini ve binaenaleyh maçın eylül sonlarına doğru yapılmasının muvafık olacağını ileri sürmüştü. Fakat futbol heyeti kararında ısrar ederek müsabakanın icrasını talep etmiş ve Karşıyakanın iştirak etmemesi yüzünden İzmir spor bükmen galip addedilmiştir. Silt merasimle İzmir spora verilmiştir. Karşıyaka klübü merkez idare heyetine müracaat ederek hakkı- nın gözetilmesini talep etmiştir. Şildin tevdiinden sonra Altı- nordu ve İzmirspor birincileri arasında hususi bir müsabaka yapılmıştır. Altınordu birinci ve ikinci takım oyuncularından mü- teşekkil bir takımla çıkmasına rağmen İ -0 galip gelmiştir. 22-29,40 tango | ikincilik ise | 'Nafıa Vekâletinden: 400 ton yerli çimento kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 13/8/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te Nafıa Vekâletinde müsteşarlık makamında icra edilecektir. Müna- kasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını, teminatı muvakkate ve ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamelerini Istanbulda Haydarpaşa Liman işleri müdürlüğünden, Ankara'da malzeme dairesinden tedarik edebilirler. Yüksek Mühendis mektebi mubayaat komisyonundan: Erzakın ismi Ekmek Un, Makarna, Şehriye, İrmik, pirinçunu 24, , Mayıs 933 gayesine kadar Mektebin Pazarlık tarihi saati 24/7/1932 10,5 11 ihtiyacı olup münakasaları ilân edilen balâdaki mevaddan ekmeğe talip zuhur etmemesine ve un makarna, şehriye irmik ve pirinç ununa verilen fiatlar haddi itidalde görülmemesine binaen hizalarında muharrer tarih ve saatlerde pazar- lık suretile ihalelerinin icra kılınacağı ilân olunur. KISA HABERLER Seyyah geldi Dün şehrimize muhtelif vapur- larla bir çok ecnebi seyyah gel- miştir. Romanyadan Prenses Marya vapurile 500 Romen seyyahı gel- miştir. Bu seyyahlar (muhtelif meslekte kimselerdir. Romen seyyahları dün Haliç şirketinin tahsis ettiği bir vapurla Haliçte bir gezinti yapmışlar ve Eyibe gitmişlerdir. Dün Stella d'ltalia vapurile de 100 Italyan seyyahi şehrimize gelmiştir Romanya yapurile bir Romen Darülfünunlu grupu o şebrimize gelmiştir. Birkaç güne kadar şehrimize yeniden 1000 Italyan ( seyyabı daha gelecektir. Seyahati tertip eden Bükreşte çıkan La Realite Illustrse meç- muasıdır. Seyyahlar iki gün ka- lacaklardır. * Kemaleddin Sami paşa — Berlin büyük elçimiz Kemaleddin Sami paşanın tamamile iyileştiğini yazmıştık. Sefirimiz nekahet dev- resini geçirmek üzere mezuniyet istemiştir. Kemaleddin Sami paşa bir müddet istirahat edecektir. El çabukluğu Balıkpazarında bazı esnafın yaptıkları Dün akşam matbaamıza, sözüne itimat edilen bir zat geldi. Elinde iki kese kâğıdı vardı. Birinde acımış, çürümüş meyvalar.. Diğe- rinde domates ve saire. Bu zat, bize, başına gelenleri yana yakıla anlattı: — Kaç günden beri evimin meyva ve sebzesini - ucuz olsun diye - Istanbul Balıkpazarından alıyorum. Şu kese kâğıtlarına bakınız: Dibine on kat kalın kâğıt yerleştirilmiş. Yalnız boş kâğıt yetmiş beş dirhem geliyor. Bu hile yetişmiyormuş gibi, bir de meselâ meyva alıyorsunuz, değil mi? Size şıp diye gözle kaş arasında, dibine acımış erikleri, çörük ar- mut ve kayısıları yerleştirilmiş bir kâğıdın içine beğendiğiniz mey- vayı koyuyurlar. Üç akşamdan beri aynı şey başıma geliyor. Eve gittiğim za- man elimle koyduğum eriğin ancak yüz dirhemi sağlam çıktı, Kâğıdın alt tarafı evvelce yerleştirilmiş çürük meyvalarla dolu idi. Bunu yapan esnafa gittim, yüz- lerine vurdum, yalvardılar: “Aman beyim bir yanlışlıktır olmuş.. Çoluk çocuk sahibiyiz! ,, dediler. Belediye (o memurlarına (şikâyet odemedim. Fakat, şimdi gene aynı hilekârlıkla karşılaştım. Bakın şu hale..! Hepsi çürük şeyler.. Belediyenin nazarı dikkatını cel- bederiz. çTAKSIM BAHÇESİ TROPICAL EXPRESS Rövü heyetinin YENi PROGRAMI iLE MATİNE GALATA ve ŞiŞHANE KARAKOL civarında 800 -1000 arşınlık bir ARSA ACELE ARANILIYOR Satıcılar Bahçekapı Taşhan No. 20 -21 - 22 UMUM EMLÂK ACENTESİNE müracaat edebilirler, Telefon 20307 Posta kutusu 558 YENİ NEŞRİYAT Mimar mecmuası Bu mesleki mecmuanın 18 ci sayısı zengin mündericat ile inti- şar etmiştir, İdarehanesinden ve kitaphanelerden tedarik (o edil mektedir. Yerli mallar sergisi Sanayi birliğinden: Dördüncü yerli mallar sergisinde yer almış olan müesseselerin 25/temmuz/932 tarihine kadar yerlerini ihzar etme- leri aksı takdirde işbu yerlerin mü“ racaat etmekte olan diğer mües- selere verileceği ilân olunur. Balkan tütün ofisi Bir refikimiz, Balkan tütün kon- fransında verilen karar üzerine, bu günlerde şehrimizde bir tütün ofisi teşkil edileceğinden bahset- mişti. Alâkadar daireler nezdinde yaptığımız tahkikata göre, Balkan tütün ofisinin teşkil edileceğine dair ortada bir faaliyet yoktur. Sanayi ofisi müdürlüğü Ankaradan gelen haberlerde, sanayi ofisi müdürlüğüne, iki zattan birinin tayini ihtimalinden bahsedili- yor. Bunlardan biri ticaret müsteşarı hüsnü bey, diğeri de sanayi umum müdürü Şerif beydir. Her ikisi de mühendislik tahsil etmişlerdir. Ihracat ofisi kadrosu Iktisat vekâleti, ihracat ofisi kadrosunu (göndermiştir. Yeni kadroda ofiste yeni yeni memu- riyetler ihdas edilmiştir. İzmir emlâk bankası müdürü Hayred- din Şükrü bey de, ofiste bir rapor &rlüğe tayin olunmuştur. Bir çocuk arabaya binmek isterken düşüp yaralandı Fenerde Avram isminde bir çocuk, yoldan geçen bir arabaya binmek istemiş, muvaffak olamı- yarak yere düşmüş, başından ya- ralanmıştır. Mecruh çocuk hasta- taneye kaldırılmıştır.