22 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 e a İş sa ne RAİL S Si İĞ, ge e SAN Akşam KÜÇÜK İLÂNLAR BARA AR AA AYA Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar,, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 2 » 60 > gre 76 » Her fazla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki Uilânlar yalnız “Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri - Sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilm ann ilânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar ETER KERMES GE EL SELE Paristen mezun — Müteşebbis © faal, ve çok tecrübedide bir elektrik mühendisi iş arıyor. Imşaat ve işletme işlerini tercih eder. Anadolu ve mema& liki ecnebiyeye gider. A. P. rümuziyle Akşam gazetesine mücacaat. —2 iyi Fransızca bilen bir ma- - dam — Ankaradaiyi bir aile nezdinde » mürebbiyelik arıyor. ( Akşam)da N. G. rTümuzuna tahriren müracaat” — 18 Iş arıyorum — diplomalı hasta - bakıcıyım. Masaj ve iğne yapabilirim. Taksim Kurabiye sokak (sabık Şişli sokak) No. 18 Matmazel Anjele müra- © Caat. Ni — 12 Iyi tahsil görmüş — Ve matba- acılığın bütün sınai şubelerinde uzun - Seneler bilfiil çalışmış ibtisas sahibi bir - Türk genci herhangi bir tabı müessese- . inde idare veya bütün teknik işlerinde o az bir maaşla çalışmak arzusundadır. Adres: Akşam'da S, K.M. e 2 — İşçi arıyanlar e Anadolu'da — Bir fabrikada çalış mak üzere Almanca ve Türkçeye - bihakkın vakıf bir daktiloya ihtiyaç — vardır. Müracaat: Çiftçi kütüphanesi, — İstanbul - Ankara caddesi 69. —2 3 — Satılık eşya Kİ, GEREKE SEAL ERMZEZMMPEN YAR EE Bor markalı — Bir Fransız piya ,(aosu yolculuk münasebetile 140 liraya - acele satılıktır. Taksim Tarlabaşı Macar caddesi karga sokak No. 4. — 4 “ve yeni bir Alman piyanosu acele sat — liktir. Beyoğlu Aynalıçeşme Emin cami - cedidiye sokak No. 9 müracaat. — 6 (Bechstein ) Alman marka bir piyano satılıktır. Kabataş setüstünde No. 3 © hanede Lütfi beye müracaat, —ı Satılık güzel fransız mo- bilyesi — Yatak odası ve salon style Louis XVI «Innovation» dolabı, modern o yemek odası, salamandra sobası. Her gün saat 10 dan 186 kadar Frederich han 386, İstiklâl caddesi, Ap, No. 7 » müracaat. — 44 Satılık piyano — Kruvaze yeni en iyi Alman markalarından bir piyano satılıktır. Arzu edenler (Beyoğlunda Kalyoncu kulluk Peşkirci sokak No. © 45 e müracaat etsinler. “8 © Satılık piyano — Müceddet bir alman markalı piyano acele satılıktır. Beyoğlu Hamalbaşı No 27. Ici kat, müteharrik, motörü, dinamosu, akümü- Jâtörü ve iki adet elektrik motörü, tablo ve &air bilümum teferrüatı ile tamam ve işler halde bir Elektrik istas- yonu acele satılıktır. Tafsilât için Beyoğlu Taksimde Ford Acenteliğinde Hakkı beye ( Telefon B. 44) müracat, —6 Satılık bir komple otomobil tamirhane takımları — 1 adet torna 1 1/2 m. zımpara taşları matkap, büyük ve küçük okzijen takımları ve Baire müracat adresi: Pangaltı Hamam Baksı sokak No, 6. Geli £ — Kiralık-Satılık m Bir Alman ailesinde — Güzel vcvz bir oda kiralıktır. Beyoğlu Tünel Şehsuvar cadd. Modern Palas apartı manı No, 8 e e Satılık piyano — 3 pedal kruvaze e e kim. Satılık piyano — Az kullanılmış ———— << Elektrik istitasyonu — Mazotla Devren satılık — Pulcu ve tütüncü dükkânı, mektebi Harbiye karşısında posta beyiye ilân pulu şubesi, müskirat şubesi ve tütün şubesi olan işlek bir dükkân devren satılıktır. Taliplerin Har- biye mektebi karşısında No. 3 mürac& | atları, — 2 Kelepir otel — Kadıköy Haydar- paşa rıhtım caddesinde Ankara Eskişe- hir oteli gayet ehven fiatla devredile- cektir. o Taliplerin omüstecir (Mehmet beye müracaatları. ii Beyoğlunda mobilyalı oda — Banyo havagazı, elektrik, her türlü istirahâtı havi bir oda kiralıktır. Bey- oğlu, Büyük parmakkapı, yeni yol Şükrü paşa ap. No. 9 Melle Dora — 3 Devren satılık — Perukâr dük- kânı. Bayezitte tramvay caddesinde 130 - 2 No.lı gayet işlek son moda kadın ve musluklu, erkek perükâr salo- nu satılıktır. il Kiralık — Fabrikaya, yazıhaneye, depoya yarar 50, 100, 200, 300 metro kiralık salonlar. Sultanhamam Sıvacıyan han. Sıvacıyana yahut odabaşıya müra- caat, Maçka ile cihangir — Arasında üç odalı bir apartıman veya kat aran» yor. Elektrik, su bulunmalıdır. Havagazı bulunanı müreccahtır. ( Akşam) da K. R. rümuzuna mektup yazılması, —1 Menekşe apartımanında kira- lık daire — Şişli tramvay caddesi No. 302, 6 oda, banyo, bahçe. Fevkalâde neza- ret ve konfor.. Gayet ucuz fiat. — 2 Fatih'te — Park karşında Haydar bey sokağında 7 No.lı hane müstakil 2 daire, 8 oda, hamam, elektrik, telefonu, gazı mevcut satılıktır. Görmek için tramvay caddesinde 55 No. lı kömürcü Mehmet efendiye müracaat. Her gün sabah 12 den 1 e kadar, akşam öten 7 ye kadar. — 4 Sa yeni hane — Bomonti istasyonu Izzet paşa sokağı intihasında yeni açılan yolda 73 No.lı hane: Müs- takil 3 göz bodrum katından maada, 2 katta 4 oda, banyo, 40 metre bahçesi vardır. Beton ve tuğladan gayet zarif sağlam yapılmış hane maktuan 3500 liraya. Her gün saat 2 ye kadar deri- nundakilere müracaat. — 10 Satılık ev— Arnavutköyünde, iskeleye ve tramvaya 5 dakika mesafede, fev- kalâde nezaretli ve havadar, büyük bir bahçe içinde 11 odalı, elektrik, terkos ve banyoyu havi üç katlı betondan yeni bir ev satılıktır. Fazla malümat istiyen- lerin Akşamda E. G. rümuzuna tahriren müracaatları. — Bostancıda — Vükelâ caddesinde bakkal Salihin bir arsa üzerinde ayrı ayrı binayı havi üçer odalı iki hane bir dükkân satılıktır. — Satılık evi olanlar — Fatih, Sultanahmet arasında tramvay caddesi ve civarında asgari üç odadan ibaret dört, beş, odalı bir hane satın alına caktır. Mercan yokuşu Şerifpaşa hanında boyacı İbrahim efendiye müracaat. — 2 Ermis — Beyoğlu Balıkpazarında 19 No. lı Ermis bakkaliye mağazasının binası satılıktır. Senevi iradı «2500> liradır. müracaat için mobilyacı Sedat beye. Tel. B. O. 2187. eğ Tütün tüccarlarına — 416 arşın üzerine beş kat ve her kat salon depo- ya elverişli tophanede mobilyacı Hakkı ustanın mağazası acele satılıktır. Müra- caat için Sedat beye. Tel, B. O. 2187. Ci. Satılık ev — Bakırköy Kartaltepe Millet bahçesi karşısında fevkalâde ne- zaretli hamamı, kuyuyu havi istasyona yakın 7 odalı zarif ev, müracaat Bakır- köy Kartaltepe behire sokak No7 — Ankarada Yenişehirde — Aka- retler caddesinde 25 No. lı tam konfor- lu kâgir ev hem satılık hem kiralıktır. Hava müsteşarlığında muamelât memu- ru Neşet beye müracaat” 23 Satılık hane — Fatih kız taşın- da açıklar livası sokağı No, 2 tramva- ya bir dakika mesafede 7 odalı maa müştemilât yağlı boyalı Elektrik ve terkosu havi yeni inşa edilmistir acele satılıktır. İçindeki Veli efendiye müra- caat. — Kadıköyünde — likte Ahter sokağında (14) numaralı ev kiralıktır Kelepir Ev — Kuzguncuk iske lesinden 7 dakika, Icadiyenin Hamam ve çifte çınar sokaklarında 14 No. 3 kattan 2 katı kâgir 6 odalı, su tesisatı, kuyu ve bahçesi, denize ve karaya doyulmaz manzarası olan, ve 20 lira kiraya mütahammil bir ev (1600) liraya acele satılıktır. İçindekilere müracaat. —7 Sermaye sahiplerine — |. bulun en şerefli yeri olan Aksara Beyazit tramvay caddesi üzerinde kâin kebir tütün deposu ile arka cihetindeki hamam ve bahçe mahalli gerek toptan ve gerek ayn ayrı sahibi tarafından acele satılıktır. Görmek ve pazarlık için 4 üncü vakıf han linci kat 7No.ya müracaat eylemeleri. — Satılık ev — Kadıköyünde. Tellal zade eski Murat oğlu sokak 16 numaralı iskeleye 3 - 5 dakika mesafede, elektrik hava gazı ve banyolu fevkalâde neza- retli 6 odalı bahçeli yeni bir ev satılık- tır. 9-12 arasında içindekilere müracaat. Telefon: Kadıköy 473. —1 Satılık ve kiralık — Beyazıtta okçularda çatalhan semtinde nezareti haiz 5 odalı 59-21 numaralı elektrik ve terkosu havi hane kiralık dükkânile satılıktır. Dükkâna müracaat. — Ankarada satılık köşk — Orta Ayrancıda Diyanet reisi Rifat efendi ve Besim Atalay bey köşkleri hududunda fevkalâde manzaralı kırk dönüm arazi, meyva ağaçları, akar su, kuyu ve bağ kısmını havi köşk ucuz fiatla satılıktır. Ankarada Sanayi ve Maadin Bankasında Ahmet Bedi beye müracaat. a Ev istiyenlere — Acele ve kârlı bir tavsiye: Süleymaniyede her tarafa nezaretli 7 oda, bodrum, sarnıç, elektrik terkos, mükemmel bahçeli satılık hane. Yenipostane karşısında büyük Kınacr yan hanında avukat Muammer Salih beye müracaat. —1 Divanyolunda — Işık sokağında No. 7 sekiz odalı hane satılıktır. Cu- martesi, çsrşamba saat 13ten 17 ye kadar gezdirilir. 2 5 — Müteferrik EKME YE LAL A 2 EEE OE iyi ingilizce bilen: Bir matma- zel iyi bir aile nezdinde ingilizce ders vermek istiyor. Arzu edenler Akşamda R. O. Rümuzuna müracaat. 4 Bakkaliye, kasap ve fırın aranıyor — İyi mevkide işlek bak kaliyesi, kasap, firini olup devretmek istiyenler Sirkecida Ankara caddesinde 187 numarada berber Mehmet efendiye müracaat. 9 Ankarada — Devairdeki işlerinizi sür'at ve emniyetle Halk İş İdarehane- sine yaptırabilirsiniz. o Balıkpazarında polis noktası okarşısında Cafer zade apartımanı No. 4. Telefon: 2037. — 5 Ankarada — Emlâk almak, satmak ve kiralamak için en müsait tarzda iş yapan müessese Halk İş İdarehanesidir. Telefon: 2037. — 5 Ankarada — Paranızı emniyetle işletmek için Halk İş İdarehanesinin tavassutuna müracaat ediniz. Telefon; 2037. — 6 Ankarada — Her nevi tercüme ve bilcümle yazılarınızı doğru ve sür'atli olarak Halk İş İdarehanesine vermeli- siniz. Tslefon: 2037, —5 Ankarada — Daktiloyu kısa müd- det ve müsait şeraitle öğrenmek ve ekzersiz yapmak için Halk Daktilo kur- suna her zaman kayıt olunabilirsiniz. Telefen: 2037. — 5 Ankarada — Her sımf işçiyi Halk İş İdarehanesinden tedarik edebilirsiniz. Telefon: 2037. b Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelanesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden SO-KA-D-MC-SG PTT -LB6 - NT - -ET-ST-MK N0.177- BI -AS-Ja- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur, Placier içindekilere müracaat. 18 22 Ağustos 1932 — — İstanbul yüksek iktisat Ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 Eylül 932 de başlıyacak ve 25 Eylül akşamına kadar devam edecektir. 2 — Kayıt için cumartesi, pazartesi, perşembe günleri sabahları saat ondan akşamları müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin (Yüksek ve iktisat Ticaret kısmına) A — Bakalorya imtihanlarına tabi tam devreli lise mezunlarile bu derecede olduğu hükümetçe musaddak ve bakaloryaya tabi Ecnebi liselerinden şahadetnameleri olanlar. B — Darülfünun fakültelerinden ve yüksek mekteplerden mezun olanlar ile bu mekteplerden naklen gelecek olanlar. Naklen gele- ceklerin evvelce girdikleri mekteplere her halde lise mezunu olarak kaydedilmiş olmaları şarttır. D — Bu kısma muadil ecnebi yüksek ticaret mektepleri mezun- larile müdavimlerinden mukabil devrelere naklen alınacakların türkçeden imtihan vermeleri meşruttur. 4 — Mektebin (Ticaret Lisesi kısmına) bakaloryaya tabi orta mektep mezunları alınacaktır. Bu kısma gireceklerin yaşları 15 ten aşağı ve 21 den yukarı olmıyacaktır. 5 — Mektebin (Küçük Ticaret Kısmına) ilk mektepler mezunlarile orta mekteplerin birinci, ikinci, üçüncü sınıflarından tasdikname ile gelecek olanlar. Bunların yaşları da on üçten aşağı ve on sekizden yukarı olmıyacaktır. 6 — Mektep nehari ve meccai olup tedrisat öğleye kadardır. 7 — Kayıt ve kabul için aşağıdaki vesaikin müdiriyete hitaben yazılacak bir istidanameye raptı icap eder. Vesaik : 1 - Mektep şahadetname veya tasdiknamesi. 2 - Sıhhat ve aşı raporları. 3 - Hükümetçe musaddak hüsnühal varakası. 4 - Hüviyet cüzdanı. 5 - Üç kıta fotoğraf. Maarif vekâletinden: Bu sene Avrupaya gönderilecek talebenin imtihanları aşağıdaki mekteplerde yapılacaktır : 1 — Muhtelif ilimler tahsil etmek üzere lise mezunlarından gönderilecek olanlar (Ankara erkek, Adana, Bursa, Edirne, Erzurum, Istanbul erkek, Izmir erkek, Kastamonu, Kayseri, Konya, Samsun, Sıvas, Trabzon ) liselerinde imtihan edileceklerdir. 2 — Sanat tahsiline gönderilecek olan erkek namzetler ( Ankara, «Istanbul, Izmir, Kastamonu, Konya, Bursa, Aydın ) sanat mekteple- rinde imtihan edileceklerdir. 3 — Kadın meslekleri tahsiline gitmek istiyen hanımlar Istanbulda Selçuk hatun kız sanat mektebinde imtihan edileceklerdir. 4 — Erkek terziliği gitmek istiyenler Istanbul erkek saat on yediye kadar mektep müdürlüğüne i tahsiline terziliği mektebinde imtihan edileceklerdir. 5 — Liselerde ve erkek sanat mekteplerinde yapilacak imtihan- lara mezkür mektepler tarafından namzet gösterilen ve namzetlikleri Maarif vekâletince kabul edilerek isimleri mekteplere tebliğ olunan efendiler gireceklerdir. 6 — Kadın meslekleri imtihanlarına kız sanat mekteplerinin son üç senelik mezunlarından olup isimleri Maarif vekâletince Selçuk Hatun Kız sanat mektebine bildirilmiş olanlarla yaşları on sekizi geçmemek şartile lise, orta mektep ve muallim mektepleri mezun- larından 14 Ağustos 1932 tarihine kadar Maarif vekâletine müracaat etmiş olan hanımlar gireceklerdir. 7 — Erkek terziliği imtihanına İstabul erkek terziliği mektebinin son üç senelik mezunlarından olup isimleri Maarif vekâletince erkek mektebine bildirilmiş olanlarla orta mekteplerin 1930 - 31 senesi mezunlarından 14 /Ağustos/932 tarihine kadar Maarif vekâle- tine müracaat etmiş bulunanlar gireceklerdir. 8 — İmtihanlara üç eylül 1932 tarihinde başlanacaktır. Yüksek Ziraat mektebi kayıt ve kabul şeraiti Ankara Yüksek Ziraat Mektebine 1933 senei tedrisiyesi için sitajyer talebe alınacaktır. Kayıt ve kabul edilecek efendilerin 1 — Lise mezunu olmaları. 2 — Vekâletin tensip edeceği çiftliklerde bir sene staj görmeleri lâzımdır. Stajyerlere staj müddetince 50 elli lira ücretle ayrıca harcirah tahsisatı verilecektir. A — Türkiye Cumhuriyeti tabasından olmaları (Hüviyet cüzdanı) B — 17 den aşağı yaşta olmamaları. C — Ziraat mektebinin icabettirdiği kabiliyete malik ilel ve emrazdan salim olmaları (Doktor raporu ile) Ç — Staj veya tahsil devresinin ortasında meşru mazeretsiz staj veya mektebi terk edenlerin Hükümet tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dair noterlikten musaddak kefalet vermeleri (mektepce verilecek nümuneye tevfikan) Mahalle ihtiyar heyeti ve polis merkezinin hüsnühal mazbatası bu şeraitte dahil olmak isteyen efendilerin Eylül 1932 gayesine kadar Ankara'da Yüksek Ziraat Mektebi Rektörlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. Emniyet işleri umum müdürlüğünden: Emniyetiumumiye merkez ve vilâyet kadrolarında münhal bulunan muhtelif dereclerdeki memuriyetlere ( tercihen hukuk ve mülkiye mezunu alınacağından askerliğini yapmış olanların vesika ve hüs- nühal mazbatalarile birlikte Emniyet işleri umum müdürlüğüne müracatları. yu. Hava makinist mektebi müdürlüğünden Hava makinist mektebinin kadrosu mucibince mütekait Etıbbadan ücreti şehriye ile bir doktor istihdam edileceğinden talip olacakla- rın şeraiti öğrenmek üzere mektep müdiriyetine müracaatları,