22 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

22 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Akşam 22 Ağustos 1932 Emniyet memurları Yeni terfi ve tayinler Ankara, 21 — Emniyet memur- ları arasında tebeddülât ve terfi- ler yapılmıştır. Otuz beş liraya terfi ederek muhtelif verlere tayin edilenler şunlardır: Balıkesir polis müdürü Fehmi bey Aksaray birinci sınıf emniyet memurluğuna, Urfa polis müdürü Salih bey birinci sınıf emniyet me- murluğuna, Kars polis müdürü Sa- mi bey Afyon birinci sınıf emniyet memurluğuna, Sıvas polis müdürü Hamit bey Afyon birinci sınıf emniyet o memurluğuna, Mersin polis müdürü Celâl bey Denizli birinci sınıf emniyet memurluğuna, Çanakkale polis müdürü Server B. Sino birinci sınf emniyet me- murluğuna, sabık Bursa polis mü- dürü Nuri B. Maraş birinci sınıf emniyet memurluğuna sabık Sı- vas polis müdürü Nureddin B. Niğ- de birinci sınıf emniyet memurlu- Şuna tayin edilmişlerdir. Emniyet işleri dördüncü şube şefi Galip B. Burdur birinci sınıf emniyet memurluğuna tayin edil- mişlerdir. Otuz liraya terfi edenler: Is- tanbul merkez memurlarından Mazlum B. Kütahya ikinci sınıf emniyet memurluğuna, merkez omemurlarınnan Ahmet bey Balıkesir ikinci sınıf emniyet memurluğuna, İstanbul merkez memurlarından”Mirat bey Tekir- dağ ikinci sınıf emniyet memur- luğuna, Istanbul baş memurların- dan —Emrullah bey Gümüşane ikinci sınıf oemniyet memurlu- ğuna, İstanbul baş memurlarından x Mazhar bey Cankırı ikinci sınıf emniyet memurluğuna, İstanbul baş memurlarından Enver bey Şebinkarahisar ikinci sınıf emni- yet memurluğuna tayin edilmişler- dir. Edirne merkez memurlarından Ibrahim B. Tokat ikinci şınıf em- riyet memurluğuna Beyazıt mer- kez memurlarından İrfan bey Ispar- ta ikinci sınıf emniyet memurlu- ğuna, Çorum sabık merkez memu- ru Hamdi bey Artvin ikinci sınıf emniyet memurluğuna, İzmir mer- kez memurlarından Sabri bey Amasya ikinci sınıf emniyet memur- luğuna, Van merkez memuru Ta- hir bey Muş ikinci sınıf emniyet memurluğuna, Ordu merkez me- muru Cemal bey, Kırşehir ikinci sınıf emniyet memurluğuna, Ce- beli bereket mezkez memuru Vehbi bey Cebelibereket ikinci sınıf emniyet memurluğunan, Muğla merkez memuru Zeki bey, Muğla ikinci (o sınıf o emniyet omemur- luğuna. Erzincan merkez me- muru Atıf bey Erzincan ikinci sınıf o emniyet (o memurluğuna, Gireson merkez memurlarından Osman bey Gireson ikinci sınıf emniyet memurluğuna, Çorum mer kez memuru Sırrı bey Çorum ikin- ci sınıf emniyet memurluğuna, Aydın merkez memuru Sırrı bey Aydın ikinci sınıf emniyet memur- luğuna, İzmir merkez memuru Şükrü bey ikinci sınıf emniyet memurluğuna, Ankara merkez memurlarından Mehmet Ali bey Ankara ikinci sınıf Oemniyet memurluğuna, Ankara merkez memurlarından Nazmi bey Ankara ikinci sınıf emniyet memurluğuna, Kırklareli mekez memuru Ebübe- reket bey Kırklareli ikinci sınıf emniyet memurluğuna, İstanbul başmemuru Kemal bey Ordu ikinci sınıf emniyet memurluğuna, Afyon merkez memuru Fehmi bey Bolu ikinci sınıf emniyet memurluğuna tayin edilmişlerdir. Istanbul | u 00 Adana, 21 — Burada erkekler arasında yapılacak güzellik müsa- bakası için hazırlıklara başlanıl- mıştır. Bu işe ön ayak olan mü- teşebbisler gazetelerle (o neşriyat yapmaktadırlar. o Müteşebbisler müsabaka için bir de talimatname projesi hazırlamışlardır. Talimat- nameyi aynen bildiriyorum: 1— Adana şehrinde önümüz- deki kânunuevvel ayının otuz birinci gecesi neticelenmek üzere, erkekler arasında bir güzellik ve yakışıklılık müsabakası açılmıştır. 2— Müsabakaya iştirak için yirmi yaşını doldurmuş olmak ve bekâr obulunmak şarttır. Dul erkekler müsabakaya giremezler. 3 — Hakem heyetinin tesbit ettiği (Oölçüye uygun olmıyan erkekler daha başlangıçta müsa- baka harici bırakılır. 4 — Hakem heyeti şehrimizin Harp ölüleri Fransada yeni bir abide inşa edildi Paris, 22 (A.A.) — Reisicum- bur M. Lebrun refakatinde tekaüt nazırı ile Fransız, Belçika ve Lük- semburglu (yüksek şahsiyetler bulunduğu halde büyük harp ölü- lerinin tezkiri namı için rekzedilen abidenin (oOküşat resmini icra etmiştir. Bu münasebetle verilen ziya- fette oirat edilen (o nutuklarda halkın kahramanlık hissiyatı ve ıztırapları hatırlatılmış ve müsavi bir Ohüsnü niyetle müterafik sây ile dünya sulhünün muhafa- zası için her zamandan fazla çalı- şılmasının bir zaruret olduğu ve aynı hüsnü niyetle muahedelere hürmet kati bir lüzum teşkil ettiği hususunda ısrar edilmiştir. M. Lebrun Parise avdet ediyor Paris, 22 (A.A.) — Reisicum- bur M. Lebrun, önümüzdeki çar- şamba günü Parise gelecek ve ertesi günü toplanacak nazırlar meclisinde bulunacaktır. Müşarünileyh, bundan sonra tatil (Omüddetini bitirmek © için Rambuillet şatosuna gidecektir. Büyük bir yangın Taşos adasında büyük yangın çıktı Atiza, 21 (Hususi) — Taşoz adasında büyük bir yangın çık- mıştır. Yangın alevleri millerce mesafeden (görülüyor. Adanın merkezi mi yoksa bir orman mi yandığı henüz belli değildir. Bir madende iki amele öldü Zonguldak, 20 — Ereğli şirke- tinin Çaydamar ocağında çok feci bir kaza oldu, iki kişi de yaralandı. Kaza maden kuyusunda bir lâ- ğım patlama yüzünden ölen iki amelenin bacakları iki yerinden kırılmış, kafa tasları parçalanmış- tır. Ölen ameleden biri evli ve altı çocuk babasıydi. Ekmek 7 kuruş Adana, 22 — Belediye encü- meni kararile ekmeğin kilosunun dünden itibaren yedi kuruştan sa- tılmasına başlanmıştır. em ve düğün masra — Bu Sahahki 'Telgraflar | Bu Sahahki Telgraflar | Güzellik kralı seçilecek!.. Krala 3600 lira mükâfat verilecek fı temin olunacak maruf ve salâhiyettar hanımlardan mürekkeptir. 5 — Müsabakaya girebilmek için herkesin bizzat kendisini ölçüye vurdurması icap ettiğinden; fotograf üzerine muamele yürü- tülmez. 6 — Yaşı, dişi, eni, boyu elde mevcut ölçüye muvafık olanlar arasında yapılacak seçmede birinci çıkan erkek “Adana güzellik kralı ,, ünvanını alır.. 7 — Bu suretle birinci çıkan delikanlıya heyetimiz kasasından üç bin altı yüz Türk lirası nakdi mükâfat verilecegi gibi kendisinin arzu edeceği her hangi bir kız ile evlendirilmesi için yapılacak bütün masraf ta hey'etimize âit olacaktır. Talimatname ile beraber yapı- lan neşriyatta : “.. Çukurova erkekleri arasın- da açılacak bir güzellik ve yakı- Kâzım paşa Hz. Meclis reisi Balıkesire vasıl oldu Balıkesir 21 (A.A.) — Büyük Millet meclisi reisi Kâzım paşa hazretleri, dairei intihabiyelerinde tetkikatta bulunmak üzere bugün Balıkesiri teşrif o buyurmuşlar ve istasyonda (o şebrimizde bulunan mebuslar, vilâyet ve kolordu erkânı, fırka ve belediye âzaları ve kalabalık bir halk kitlesi tara- fından hararet ve sevinçle karşi- lanmışlardır. Reis paşa hazretleri fırka mer- kezinde fırka erkânı ve halk mümessilleriyle bir müddet has- buhalde bulunduktan sonra misa- feretlerine (o tahsis olunan vali konağını teşrif buyurmuşlardır. Akşam o belediye tarafından reis paşa hazretleri şerefine mü- kellef bir ziyafet verilmiştir. Profesör Piccard Belçikalı âlim d'Annunzi- oyu ziyaret etti Venedik, 22 (A.A.) — Profesör Piccard, misafiri bulunduğu cene- ral Balboya veda etmiş ve şair d'Annunzioyu ziyaret eylemiştir. Mumaileyh, hasta olduğundan itizar eylemiş ve profesör Piccard, büyük şairin Obususi dostları tarafından kabul olunmuştur. Profesör Piccardın muavininin beyanatı Brüksel, 21 ( A.A.) — Profesör Piccardın muavini M. Cosyns, hava tarikile Brüksele avdet et- miştir. -Mumaileyh, termometre gibi bazı aletlerin yere inmek esnasında kırılmış olduğunu teyit ve fakat bu kırılma keyfiyeti ev- velce tahmin edilmiş olduğundan taharriyatı işkâl etmiyeceğini ilâve eylemiştir. Mumaileyb, balondakilerin 80- guktan müteessir olduğunu beyan etmiştir. Suut esnasındaki müşahedatın tetkiki için lâzım olan zaman miktarı sahih olarak malüm de- gildir. Piccard, 40 metre tulünde mev- celerle telsiz işaretleri verilmiştir. M. Cosyns, balonun ilk suuttaki irtifa 400 metre geçmiş olduğunu farzetmektedir. ri şıklıklık (bu iki kelime ayrı ayrı mefhumları ifade etmektedir ) müsabakasının çok faydası vardır. Bir kere bu müsabaka, gelecek türk nesillerine babalık edecek olan bugünün çocuklarını, deli- kanlılarını vücut ve sıhhatlerine karşı daha itinalı davranmağa teşvik eder. Sonra; zarif, şık, yakışıklı, aslan gibi bazı gençlerimiz; bu- gün hiç bir işe yapışmıyarak, hiç bir şeye yaramıyarak adeta mükemmel birer heykel gibi şurada burada papuç eskitmekle, yahut ta bir; kahve köşesinde sabahtan akşama kadar pinekle- mekle ömürlerini heder ediyor- lar. Işte bu müsabaka, böyle delikanlılarımızı harekete getire- cek ve hayata karşı alâkalarını daha ziyade arttıracaktır.,, denil- mektedir. İspanyada Ihtilâle iştirak edenler muhakeme ediliyorlar Madrit, 22 (Hususi) — Son ibtilâl hereketi faillerinin muha- kemelerine başlanmıştır. Bunların arasında bir takım cenerallarda vardır. Cumhuriyet müddei umumisi, ceneral San Jurjo ile mumaileyhin oğlu ve diğer 3 maznun için ölüm cezası talep etmeğe karar ver- miştir. Tevkif edilmek istenen bir ce- neral balonla kaçmıştır. Bu se- beple tayyare meydanı ve tayyare mektebi kapatılmıştır. Lehistan hariciye müsteşarı Ankara, 21 — Lehistan hari- ciye nazareti müsteşarı M. Back bu akşamki trenle Istanbula avdet etmiştir. M. Back hareketinden evvel, Türkiyenin senelerden beri sarfettiği yüksek ve emsalsiz gay- retlerin memleketin her tarafında bilhassa yeni hükümet merkezinde görünen tezahürlerine karşı duy- duğu takdir hislerini izhar eyle- miştir. M. Back Türkiyeden mem- leketine en iyi duygular götüre- ceğini ilâve etmiştir. 6 milyon abone Almanyada radyoya rağbet artıyor Berlin 21 ( Hususi ) — Radyo işlerile (meşgul olan komiser, Almanyada radyo neşriyatına dair radyo ile bir konferans vermiştir. Komiser, iktisadi buhrana rağmen radyo heveskârlarının / arttığını tezayüt bu nisbette devam ederse 1936 da altı milyondan fazla abone olacağını söylemiştir. Yunanistanla telfraf muhaberesi ücretleri indiriliyor Atina, 21 (Hususi) — Türkiye ile Yunanistan arasında hasıl olan itilâf üzerine -iki memleket ara- sında teati edilen telgraf ücretleri yüzde elli nisbetinde tenzil edile- cektir. Trabzonda yeni fındık mahsulü Trabzon, 21 (A.A. ) — Yeni fındık mahsulü piyasaya gelmeğe başlamıştır. Ilk mahsul 21 kuruş- ı Gia ün tan satılmıştır. — Kuyuya düştü | Babası bütün gayretine rağmen çocuğu kurtaramadı Şehremininde Seyit Ömer mas hallesinde, şoför Sadık efendinin 4 yaşlarında Şevki ismindeki çocuğu, kuyuya düşmüştür. Babası çocuğunun düştüğünü görünce, kuyuya inerek çocuğu kurtarmak istemiştir. Fakat babanın bütün gayretlerine rağmen, çocuğu kur- tarmak kabil olamamıştır. Gazi Hiz. ile Mısır kralı arasında teati olunan telgraflar Mısır kralının yeğeni prens Kemaleddinin vefatı münasebetile Gazi hazretleri Mısır kralına bir telgraf çekerek beyanı taziyet etmiştir. Kral Fuat verdiği cevapta bu telgraftan pek mütehassis olduğunu beyan ile derin teşekkür ihlâs ve meveddetlerini bildirmiştir 300 Italyan seyyahı geliyor Yarın Stella d'italya vapurile şebrimize 300 Italyan seyyahı ge- lecektir. Bu seyyahlar Lega Navale çemiyetine mensupturlar. Kafileye amiral Kutri riyaset etmektedir. Seyyahlara hertürlü teshilât gös- terilecektir. o Italyan (o seyyahlar Istanbulda 3 gün kalacaklardır. Mürettipler cemiyetinin bir izahı Tevkif edilen komünist tahrikâtı maznunlari arasında bazı müret- tiplerin de bulunduğu yazılmıştı. Mürettipler cemiyetinden aldığımız bir mektupta mevkuf komünistler arasında yalnız bir mürettip bu- lunduğu, bunun da cemiyete dahil | olmadığı bildirilmektedir. Filba- kika üçüncü sahifemizde yazdı- ğımız gibi bu mürettip Mardiros isminde biridir! ve cemiyetle bir alâkası yoktur. Ziraat bankası Ankara zahire borsasından buğday mübayaa etti Ankara, 21 — Şehrimiz zahire borsası dün buğday fiati beş kuruşa düştüğünden Ziraat ban- kası derhal faaliyete geçmiştir. Banka fiatlerde istikrar temini maksadile sekiz bin okka buğday satın almıştır. Banka namına mübayaatı Salâ- haddin Bey idare etmiş, İncir köyünden İsmail bey de eksperlik vazifesini yapmıştır. Ziraat ban- kası meclisi idaresi buğday mu- kavelenamesini tasdik etmiştir. Yakında hükümetle teati edi- lecektir. Banka ayrıca Polatlı ve Yerköye memurlar göndermiştir. Erzincan - Trabzon yolunda feci bir kaza Trbzon 21(A.A)— Dün Erzin- candan gelen bir kamyonet Hamsi köyünde yuvarlanarak yolculardan dört kişi yaralanmıştır. Yolcular arasında bulunan iki taleben biri | ölmüştür. Biri ağır yaralıdır. Darülfünun heyeti Kayseride Kayseri, 21 (A.A.) — Darülfü- nun tetkik heyeti dün gece şeh- rimize gelmiş ve hararetli bir surette karşılanmıştır. Bugün mu- tat ziyaretleri yaptıktan sonra müzeyi ve eski eserlerin bulun- dukları mahalleri ogezmişlerdir. Darülfünun ikametleri müddetince belediyenin misafiri olacaklardır. Muğlada bereketli yağmurlar Muğla, 21 (A.A.) Dün Muğla- nın Kayırlı civariyle Bozoyuk ve Bayır (o mıntakalarında bereketli yağmurlar yağmıştır. izmirde üzüm pivasası Izmir, 20 (A, A.) — Bugün borsada 11 kuruştan 32 buyuk kuruşa kadar 2,393 çuval üzüm satılmıştır. heyeti şehrimizdeki e İLA Ve Bs MNG MN, —