3 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

3 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

hemen 3 Eylul 1932. Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 2 » 60 » B (öp, Her fazla defa için dö 5 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti ilânlarla ilânları haiz nişan, velime merâsimi, irtihal 1 — iş arıyanlar LEY AMARE ÖZ YEP ZE iş arıyorum — Lise mezunuyum, Yazı, muhasebe işlerinde maharetim var. Tüccar, avukat yanında çalıştım. Kabi- liyet ve faaliyetime lâyık bir iş arıyorum. Akşam'da L.M. — 1 Komisiyon, sigorta — Bahri acentelik işleri yapan ecnebi ticaretha- melerinde çalışmış türkçe ve fransızca daktilografi, muhabere ve muhasebeye vakıf, fransızcayı mükemmelen, alaman- cayı biraz bilen bir türk genci iş arıyor. Birinci sımf şehadetname ve referanslar verebilir. «Türk genci» işaretile gazete idarehanesine müracaat. el Bir matmazel — Türk ailesi ya nında çocuklara mürebbiye ve fransızca öğretmek istiyor taşraya gider. Akşamda İLK — 2 iyi Fransızca bilen bir ma- dam — Ankarada iyi bir aile nezdinde mürebbiyelik arıyor. (Akşam)da N. G. —8 rümuzuna tahriren müracaat” Iş arıyorum diplomalı bakıcıyım. Masaj ve iğne yapabilirim. Taksim Kurabiye sokak (sabık Şişli sokak ) No. 18 Matmazel Anjele müra- caat. xw Ecza depolarının — Ve eczaha- nelerin nazarı dikkatine - Ecza depoları ve eczahane gibi müessesata eczacı fakültesi diplomasını haiz bir Müdiri mesul arzu edenler, Memduh Beyin Eczayı tıbbiye dopsuona müracaatları. 3— Askerliğimi bitirdim — Ticaret- ten yetişmeyim. Müessesat ve ticaret- hanelerde yazı ve hesap işlerile uğraş- mak üzere müsait şeraitle iş aramakta- yım. Akşamda H. T. tahriren. 2 İşçi arıyanlar ER. YARMA TE AE ZA Çamaşırcı ve ütücü — Ortaköy Şifa yurdu için çamaşırcı ve ütücü hanımlara ihtiyaç vardır. Taliplerin her gün öğleden evvel müessese müdiri Dr. Asım beye müracaatları. (Ortaköy mu- allim Naci cad. 115). —3 Daktilo — Fransızca ve almancadan türkçeye hakkile tercüme yapabilecek bir daktiloya ihtiyacımız var. Mahmut paşa Abut Efendi han 53 No. ya müra- caat. rk ————— Yeni türkçeyi — Okur yazar bir daktilo matmazel ile bir kasadar hanıma lüzum vardır. Akşamları saat 5-7 kadar Şamlı han ikinci katta 1 numaraya müracaat, Ai Anadoluda — Bir fabrikada çalış mak üzere türkçe ve almancaya bihak- kın vakıf bir daktilo ile yalnız türkçe için hatasız ve seri yazan bir daktiloya ihtiyaç vardır. Çiftçi kütüphanesi, İstan- bul Ankara caddesi No. 69 S0 3 — Satılık eşya RAPD, EKİ LANA METNE Piyano — Remington markalı, üç pedallı mükemmel bir piyano sandal bedesteninde teşhir edilmektedir. 5/9/932. pazartesi satılacaktır. el iyi markalı bir piyano — ucuz fiatla acele satılıktır. Kabataş set üstü Çürüksulu Mahmut paşa apart. orta kata müracaat. ini Otomobil — Hususi yapılmış 4 kişilik mükemmel bir Amerikan spor tomobili satılıktır. Beyoğlu Balıkpazar Top; kenler sokak No. 25 Refik bey. Kotra sahiplerine — Vasat bü- yüklükte bir kotra veya dingisi olup satmak arzusunda bulunanların «kotra» rümuzile Akşama tahriren müracatları. iğ Büyükada'da — Yazlık ev eşyası, bahçe için kanape, iskemle, masa gibi satılık eşyası olanların Akşam'da K.N. S. rümuzuna tahriren müracaatları. —6 Satılık piyano — 3 pedal kruvaze ve yeni bir Alman piyanosu acele satı- lıktır. Beyoğlu Aynalıçeşme Emin cami cedidiye sokak No. 9 müracaat. — 1 Elektrik istitasyonu — Mazotla müteharrik, motörü, dinamosu, akümü- lâtörü ve iki adet elektrik motörü, tablo ve sair bilümum teferrüatı ile tamam veişler halde bir Elektrik istas- yonu acele satılıktır. Tafsilât için Beyoğlu Taksimde Ford Acenteliğinde (Hakkı beye ( Telefon B. 44) müracat, —1 Satılık bir komple otomobil tamirhane takımları 1 adet torna 1 1/2 m. zımpara taşları matkap, büyük ve küçük okzijen takımları ve saire müracat adresi: Pangaltı Hamam Saksı sokak No. 6. 4 — Kiralık-Satılık Moda caddesinde Sihhat eczanesi karşısında 113 numaralı hane- nin müfrez bahçesi satılıktır. Taliplerin sahibine müracaatları. ma Kabataşta — tramvay durağında, Taksime on dakika mesafede, 5 - 6 geniş odalı, banyo, daireli, teraslı, fevkalâde manzaralı, bütün konforu havi, kâgir apartıman daireleri kiralıktır. Adres: Kabataş, set üstü, Çürüksulu Mahmut paşa konağı. — 10 Küçük Bebekte — Dayıbey so- kak 6 No.lı hane. 3 oda maabahçe satılıktır. Talip olanlar Beşiktaş tramvay deposunda plânton 152 No. lı Selim ef.ye müracaat. Kiralık — Teşvikıyede Teşvikiye apartımanında tam konforlu beşer odalı apartımanlar. Aylık 40 lira. Emlâk ve Eytam Bankasına müracaat. —2 Satılık yeni ev — Türbede 400 metre murabbal bahçe ortasında kübik sistemde 6 oda, mükemmel banyo, mut- fak, aptesane, terkos ve elektrik tertibatı, Görmek ve konuşmak için Türbe Klot Farer caddesi No. 29 Hakkı beye müra- caat. eki Apartıman gibi Üç oda, bir mutfak, bir helâdan mürekkep evin üst katı, tamamen ayrı, fevkalâde manzara. Aylık 17 lira, Pangaltı Sinemköy, Fatin efendi sokak No. 168 m 49 Şehzadebaşında — Fen fakül- tesi yanındaki Çukurçeşmeye çıkan Zey- nep Kâmil sokağında müceddet 5 oda, elektrik, terkos ve her türlü istirahatı haiz bir bina satılıktır. Görmek ve pazarlık için her gün saat 3-6 ya kadar içindekine müracaat. 7, Fatih'te — Park karşısında Haydar bey sokağında 7 No.lı hane müstakil 2 daire, 8 oda, hamam, elektrik, telefonu, gazı mevcut, satılıktır. Görmek işin tramvay caddesinde 55 No.lı kömürcü Mehmet efendiye müracaat. Her gün sabah I2den 1 e kadar, akşam 5 ten 7 ye kadar. 5 Satılık hane — Cihangir yokuşun- da dört yol ağzında terkos çeşmesi ittisalinde 3 odalı, kullanışlı 25 No. lı hane satılıktır. Derunundakilere müra- caat, —i 4 odalı kiralık hane — Beyazıt civarında denize nezareti, terkosu, elektriği, hava gazı, tramvaya yakınlığı var. İstanbulda Bahçekapıda Dördüncü Vakıf handa asma katta 29 numaraya saat 9-12 arasında müracaat ediniz. — 1 —————— << Kadıköyünde — Cevizlikte Ahter sokağında (14) numaralı ev kiralıktır içnidekilere müracaat, ei Tütün tüccarlarına — 416 arşın üzerine beş kat ve her kat salon depo- ya elverişli tophanede mobilyacı Hakkı ustanın mağazası acele satılıktır. Müra- caat için Sedat beye. Tel, B. O. 2187, 9 Ermis — Beyoğlu Balıkpazarında 19 No, lı Ermis bakkaliye mağazasının binası satılıktır. Senevi iradı «2500» liradır. müracaat için mobilyacı Sedat beye. Tel B. O, 2187. a3 Bomonti Satılık yeni hane istasyonu Izzet paşa sokağı intihasında yeni açılan yolda 73 No.lı hane: Müs- takil 8 göz bodrum katından maada, 2 katta 4 oda, banyo, 40 metre bahçesi vardir, Beton ve tuğladan gayet zarif sağlam yapılmış hane maktuan 3500 liraya. Her gün saat 2 ye kadar deru- nundakilere müracaat. —b Sermaye sahiplerine — İstan bulun en şerefli yeri olan Aksaray - Beyazit tramvay caddesi üzerinde kâin kebir tütün deposu ile arka cihetindeki hamam ve bahçe mahalli gerek toptan ve gerek ayrı ayrı sahibi tarafından acele satılıktır. Görmek ve pazarlık için 4 üncü vakıf han linci kat TNo.ya müracaat eylemeleri. — 5 — Müteferrik Bakkaliye, kasap ve fırın aranıyor — İyi mevkide işlek bak- kaliyesi, kasap, fırını olup devretmek istiyenler Sirkecide Ankara caddesinde 187 numarada berber Mehmet efendiye müracaat. liz Harman makinası Çeltik «pirinç» harman yapmak için iş arıyor. Taneyi kaçırmaz ve temiz yapar. Ban- dırma Terakki un fabrikası Sabri beye müracaat, —3 Sermayeli ortak aranıyor — Melek han 8 - 9 Galata Kredi Lyone bankası arkasında, Ankarada — Devsirdeki işlerinizi sür'at ve emniyetle Halk İş İdarehane- sine yaptırabilirsiniz. . Balıkpazarında polis “ noktası (okarşısında Cafer zade apartımanı No, 4. Telefon: 2037. — Ankarada — Emlâk almak, satmak ve kiralamak için en müsait tarzda iş yapan müessese Halk İş İdarehânesidir. Telefon: 2037. Ankarada — Paranızı emniyetle işletmek için Halk İş İdarehanesinin sb tavassutuna müracaat ediniz. Telefon: 2037. e Ankarada — Her nevi tercüme ve bilcümle yazılarınızı doğru ve sür'atli olarak Halk İş İdarehanesine vermeli- siniz. Telefon; 2037. Ankarada — Daktiloyu kısa müd- det ve müsait şeraitle öğrenmek ve ekzersiz yapmak için Halk Daktilo kur- suna her zaman kayıt olunabilirsiniz. Telefen: 2037. Telefon: 2037. Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelianesini oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden SO-KA-D-MC-SG PTT -LB6 - NT - Placier -ET- ST -MK No. 177- BI -A S-Ja- -KL-RO namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. SELANİK BANKASI 'Tarihi te'sisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul. İzmir. Samsun Adana. Mersin Yunanistandaki Şubeleri: Atina. Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri - Kredi mektupları. Her nevi meskükât ile hesap küşadi- Çek servisleri kiralık kasalar . Dr. Ekrem Emin Dahili hastalıklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 82 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 Feriye Sarayları Kabataş Erkek Lisesi 1 — Leyli ücreti 225 liradır. Memur çocukların- dan yüzde 10 kardeşlerden yüzde 45,20 tenzilât yapılır. 2 — Eylülün birinci gününden itibaren Eylülün beşinci günü akşamına kadar leyli ve nehari talebe- lerin tecdidi kaydı yapılacaktır. Bu müddet esnasın- da tecdidi kayıt ettirmiyenlerin yerine yeni talebe alı- nacaktır. 3 - Birinci ve ikinci devre mezuniyet ve ikmal imtihanları Eylülün birinci günü başlıyacak ve on beşinci günü nihayet bulacaktır. Maarif vekâletinden: Keşif bedeli 29986 lira olan Gazi Muallim mektebi umumi tamiratı 2918/932 tarihinden 18/9/932 tarihine kadar 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. Münakasaya ancak ehliyeti fenniyeleri Maarif vekâleti fen heyetinin tahti tasdikinde olan talipler iştirak edebileceklerdir. Büyük inşaatı bilfiil idare etmemiş müteahhit, mimar disler münakasaya kabul edilmiyeceklerdir. Münakasaya müteallik evrak her gün öğleden sonra Vekâlet inşaat dairesinden tedarik deilebilir. İhale 18/9/932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te icra edile- ceğinden taliplerin aynı gün ve saatta müzayede münakasa ve ihalât kanununa göre tanzim edecekleri teklif mektuplarının inşaat komis- yonu riyasetine tevdi edeceklerdir. Silivri Belediye Riyasetinden : Her sene 1 Teşrinievvelde açılan meşhur Silivri panayırı bu sene 15 Eylül 1932 de küşadı mukarrerdir. Hariçten gelecek esnaf ve tüccarlar için dükkânlar ihzar edilmiş olup senci sabıkta olduğu gibi Trakyanın namdar pehlivanları tarafından güreş müsabakaları tertip edilecek ve ayrıca at yarışları da icra kılınacağından teşrif edecek erbabı ticaret ve san'at sahiplerinin her veçhile esbabı istirahatları temin edilecektir. ve mühen- Müzeler Umum Müdürlüğünden: Topkapı sarayı müzesi hazine dairesi ile Bağdat köşkünde ve Asarıatika müzesinde (Çinili Köşkte) yaptırılacak tamiratın Müzeler Mimarlığında mevcut üç adet keşif ve şartnamesi veçhile aleni mü- nakasaya vazedilmiş ve (15/Eylül/1932) tarihine müsadif perşembe günü de saat (16) da ihalesi mukarrer bulunmuş olduğundan talip- lerin ayrı ayrı bulunan keşif ve şeraiti öğrenmek ve yaptırılacak tamiratıda omahallen görmek üzere cumadan Omaada her yün Asarıatika müzeleri mimarlığına müracaat eylemeleri ilân olunur. .. uy s4 Müzeler Umum Müdürlüğünden: Asarıatika müzeleri umum müdürlüğü daresinin parka nazır cihetindeki istinat duvarının yıkılmış olan aksamının tamiri Müzeler Mimarlığında mevcut bulunan keşif ve şartnamesi veçhile kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiş ve 15/Eylül/932 tarihine müsadif perşembe günü saat (15) te ihalesi mukarrer bulunmuş olduğundan taliplerin keşif ve şeraiti öğrenmek ve yapılcak tamiratı mahallen görmek üzere cumadan maada her gün Asarıatika müzeleri mimar- lığına müracaat edebilirler. Nafıa vekâletinden: 150 ton yerli çimento kapalı zarf usulile münaksaya konulmuştur. Münakasa 21/9/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te Nafıa Vekâletinde mübayaa komisyonunda icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını, teminatı mu- vakkate ve ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamelerini İstanbul'da Haydarpaşa'da Liman işleri müdürlüğünden, Ankara'da malzeme dairesinden tedarik edebilirler. .. ye. Devlet matbaası müdürlüğünden: ilk mektep kitap listesine dahil olup henüz fiati tesbit edilmemiş bulunan eserlerin birer nüshasının fiat takdiri için müellif ve ya bayileri tarafından matbaa müdiriyetine tevdii ve 3 eylül 932 akşa- mına kadar fiatı tesbit edilmiyen kitapların listeye konulmıyacaği alâkadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. Maarif Vekâletinden: Bütün resmi ve hususi Türk lise ve Ortamekteplerile muallim mekteplerinin de Eylülün 17 nci cumartesi günü tedrisata başlana- cağı ilân olunur. istanbul Sıhhi Müesseseler Mübayaa Komisyonu Riyasetinden; Tıp talebe yurduna tahsis kılınan bakteriyolojihane binasında yap- tırılacak 2026 lira 38 kuruş bedeli keşifli tamiratın 6/Eylül/932 salı günü saat 14 te pazarlıkla ihale edileceği ilân olunur.