3 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

3 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

3 Eylül 1932 hı 4 Lilian Harveyin yeni filmi Ouick ismindeki bu filim Berlinde gösteril Berlinin en büyük sineması olan “Ufa Palast am zoo, da Lilian Harveyin yeni bir filmi gösterilmeğe başlanmıştır. Ouick ismindeki bu filimde baş erkek rolünü Hans Albers yapıyor. Fil- min ismini ,,Pire gibi, diye nakl- edebiliriz. Filhakika bu filimde pire gibi çevik bir cambaz en mühim vazifeyi ifa ediyor. Bu cambaz Hans Albers dir. Filmin mevzuu şudur: Harvey kibar ve zengin bir ka- dindır. Bir gün bir cambazhaneye gidiyor, yüzü boyalı olduğu halde çok büyük cambazlıklar ve mu- vaffakıyetler yapan Ouick ismin- deki cambazı pek beğeniyor, bu cambazhanenin müdavimi sırasına geçiyor. Aradan biraz zaman geçince cambaza âşık oluyor. Lilian cambazla, cambazhane haricinde görüşüyor. Lâkin, pro- jektörlerin ışığı altında boyalı yüzü ile yarı çıplak vücuduna Lillan çamur banyosunda âşık olduğu bu adamı gündelik kıyafetile hiç beğenmiyor; cam- baz kadının üzerinde hicbir tesir yapamıyor. Halbuki cambaz genç kadına âşıktır, onu bütün kalbile seviyor. Cambazhanede olduğu gibi ha- meni s Lilian « meğe başlandı “Pire gibi,, filminden bir sahne: Lilian ve cambaz yatta da onun kalbini ve vücudu- nu kazanabilmek için mücadeleye girişiyor. Genç kadının diğer bir çok âşıkları vardır. Hattâ bunlardan biri kadını, radiyomlu çamurda banyo yapmak için gittiği yere kadar takip ediyor. Bu münase- betle bir çok tuhaf vakalar oluyor. Sanatorium, harikulâde bir şe- kilde, yapılmıştır. Orada Lilian Harvey çamur banyosuna girdiği gibi, peşinden takip eden sevgi- lileri de bir kerre çamur banyo- suna .dalıyorlar. Fakat cambaz mücadele neticesinde muvaffak oluyor. Çok eğlenceli olan ku filim almanca ve fransızca olarak iki nüsha çevrilmiştir. Lilian Harvey her iki nüshada da aynı rolü oynuyor. Cambaz rolünü almancada Hans Albers, fransızcada “ Jules Berry ,, yapı- yorlar. Menju Pariste Adolph Menju, zevcesi Katherin Carver ile birlikte Fransaya gel- miştir. Menju bir kaç ay Fransa- da kalacaktır. Tatilden sonra Fransada hararetle filim çevriliyor Fransada yaz münasebetile ta- til edilen filim faaliyeti yeniden başlamıştır. Bütün o stüdyolarda hararetle filim (çevrilmektedir. Diğer taraftan bir çok fransız artistleri filim çevirmek üzere Berline gitmişlerdir. Fransada Amerikan filimlerine rağbet gittikçe azalıyor. Buna mukabil OFransız filim (sanatı ehemmiyet kesbediyor. Yakın za- manda Amerikan filimleri pek ehemmiyetsiz bir dereceye düşe- cektir. Fransada güzel sesli filimler yapılmaktadır. Bu yüzden, ibtida sesli filme karşı lâkayt kalan, bütün fransız sinemaları sesli filim makineleri almağa başla- mışlardır. Iki milyon zarar ve ziyan Meşhur Fransız muharrirlerin- den Marcel Pağnol'un Marius ismindeki piyesi geçen sene filme çekilmişti. Muharririn Fanny is- mindeki piyesi de filme çekilecek- ti, Fakat Pagnol son dakikada bundan vazgeçmiştir. Filim şirketi muharrir aleyhine dava açmış ve iki milyon frank zarar ve ziyan istemiştir. Sinema haberleri »* Berlinde Ufa stüdyolarında (Ben gündüz, sen gece) isminde bir filim çevriliyor. » Brigitte Helm yakında “Iki- mizden birimiz ,, isimli bir filim çevirecektir . »* 1911 senesinde ilk filmini çevirmiş olan Paramunt şırketi yakında dokuz yüzüncü filmini çevirecektir. * Bir çiçek iki böcek filminin Almanca nüshası Berlinde gös- terilmiş ve çok rağbet görmüştür. x Sarışın rüya filimi tamam- lanmıştır. | Bunun © fransızcasını Lilian Harvey ile Henry Garat çevirmiştir. Tefrika numarası: 92 Yazan : Ceneral A. F. Oglander ÇANAKKALE muharebeleri Sahife Za 3 Eylül 1932 Tercüme eden: Muharrem Feyzi İngilizlerin hazırladıkları hücum plânı iflâs ediyor Welsh - yani Gal - kıtaatı, ku- mandanları kaymakam Gillespie- nin daha sabahleyin maktul düş- mesine mütemadiyen Türk topçu ateşine maruz kalmalarına rağmen şayanı hayret bir inatla mevzilerine (o yapışarak (orada tutunmuşlardır. - Akşam (üzeri Türklerin ikinci bir o savletini diğer bir mukabil Ohücum ile neticesiz (| bıraktırmışlardır. O günün muharebesinde Gal tabu- runun verdiği zayiat 10 zabit ve 110 efrada baliğ olmuştur. Anzak plânının iflâsı 9 ağustos sabahı saat dokuzda ceneral (o Birdwood ile Godley Sarı bayır üzerine ( ingilizlerin teşebbüs ettikleri üçüncü hücu- mun da iflâs ettiğini artık iyice anlamışlardı. Fakat Anzak - yani Avusturalya ve yeni Zelânt - cenerallarının azmi henüz kırılmamıştı. Bütün muharip kıtalarının yorgun düş- mesine, kolordu ihtiyatlarının azalmasına ve Suvladaki harekâ- tın tevakkuf ettiği (o meydanda bulunmasına rağmen Anzak ku- mandanları (o muharebenin hâlâ kaybedilmediğini oOve ( yapıla - cak dördüncü bir teşebbüsün mu- vaffakiyetli olabileceğini ümit edi- yorlardı. Fakat şimdilik fazla bir şey yapılamıyacaktı. Conk bayırının yamaçlarında ingilizlerin elde et- dikleri mihveri noktada tutunmak hayati ehemmiyeti haiz bulunduğu aşikârdı. Fakat oradaki ceneral Johustonun kıtaatı artık inhilâl derecesine yaklaşmış bulunuyordu. Bu kıtalardan çoğu üç gün üç gece sıra ile uykusuz ve az bir su ve yiyecek ile harbediyordu. Bunların akşam üzeri değiştiril- meleri icap ediyordu. Bunun için ilk tedbir olmak üzere 29 uncu ve livaya mensup altıncı Leinster taburu, mahalli ihtiyat kuvveti olmak üzere alelacele Ouinus mevkiinden Apexe naklolunmuş- tur. Bu yapıldıktan sonra kolordu ihtiyatı olarak yalnız (beşinci Connaught Raugers taburu kal- mıştı. Öğleden evvel saat dokuz bu- çukta neşrolunan emirlerde cene- ral Godlegin kuvvetine akşama kadar sebat ve metanetle mevki- lerini muhafaza etmesi tebliğ edilmiştir. Geceleyin yorgu” kıta- atın geri alınması ve hat-. tm siki için plânlar hazırlanmıştır. Yeni hattın, hücum için olsun müdafaa için olsun bir fırka erkânı harbiyesi tarafından kâfi derecede nezaret oedilemiyecek derecede geniş olduğu anlaşılmış- tır. Bunun için şimdi ceneral Shawe Rhododendron-şo- Zakum dağ kol ve civarındaki çiftlik cephesi ile Destroyer -muhrip- Toble Top- düz tepe- Bauchop's Hill, tepelerindeki dahili raüdafaa tertibatına memur edilmiştir. Ceneral Shawun emri altına giren ceneral Rhododendron dağ gölü ile Conk bayırındaki kıta- larm şimdilik bilfiil kumandan- lığında bırakılmıştır. Lâkin Jo- hustonun ileri cüzütamları gece olduktan sonra yeni ordu kıtaatı ile istiptal edilecek ve bütün livası istirahat ve tensik için geri alınacaktı. Acı hakikat hâlâ ne kolordu ne de fırka karargâhında anla- şılmamıştı. Umumi karargâhta ise vaziyet hiç kavranılmamıştı. Fakat 9 ağustos günü öğle vakti Anzak taarruzunun iflâs ettiği aşikârdı. Gerek zabitan gerek efrat yapabilecekleri en büyük gayretleri artık sarfetmişs lerdi. Yeni Zeland ve Avusturalya kıtaatı kuvvei bedeniye itibarile yeni gayret ve zahmetlere taha mül etmek kabiliyetinden mah- rumlardı. Yeni ordu kitaatı ise mükem- mel terbiye ve talim görmüş olmakla beraber ( tecrübesizdi. Dağların insanı şaşırtacak kadar karışık, dik ve sarp olması, gayrı mutat hararet; susuzluğun bais olduğu işkence hep birleşerek çok büyük mahiler teşkil ediyordu. Cenk bayırına Türklerin mukabil hücumu 9 Ağustos öğleden bir az son- ra ceneral Hamilton bir motor- bot ile alelacele Suvladan Anzaka geçmiş ve No, 2 mevkiinde çene- ral Birdwood ve mumaileyhin fır- ka kumandanları ile bir konfe- rans akdeylemiştir. Daha o zaman, Sarıbayır üzerine yapılan bücu- mun ceneral Stopfordun Teketepe üzerine yürümesinden fazla mu- vaffakiyetli olmadığı artık malum bulunuyordu, Fakat Anzak ku- mandanı OBirodwodun karar- gâhında Suvladaki (o muzlim ve mağmum havanın hilâfına olarak “itimat havası (oesmekte olduğunu gören Başkumandan ceneral Hamilton kendisinin son kalan ihtiyatını -54 üncü fırkayr gelecek hücumun takviyesi içir defaten ceneral Birdwoode gön- dermeği teklif etmiştir. Ceneral Birdwood kendisine teklif olunan bu muaveneti red- detmeğe mecbur olmuştur. Muma- ileyh reddinin esbabını izah ede- rek hali hazırda ve muvasala hututunu ıslah edinciye kadar Anzakta şimdikinden daha büyük bir kuvvetin erzak ve suyunu yetiştirmeğe imkân olmadığını söylemiştir. Maahaza Birdwocod ihtiyat fır- kasının mümkün mertebe bir an evvel Suvlaya gönderilmesini riça etmiştir. Burada fırkanın yayılma- sına müsait çok geniş bir saha vardı. Kendi harekâtının noktai nazarına göre bu fırka dokuzuncu kol orduya Teke tepe sırtının ve Büyük Anafartanın zabtına yar- dım etmekten daha faideli olarak başka bir yerde hizmet göstere- miyecektir. (Devamı var) EMLÂK SAHİPLERİ | Kira kontratları tecdit zamanı yaklaşıyor ! Kiracılarla münakaşa ve pazarlık her vakit müşkil ise de bu sene ahval dolayı- sile daha güç olacaktır. Bu nahoş münakaşalardan kurtulmak isterseniz EMLÂKiNiZiN iDARESİNİ Bahçekapı Taşhan No. 20-21-22de mükim UMUM EMLÂK ACENTESİNE | TEVDİ EDİNİZ! TELEFON 20307 DARDA