5 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 aa Akşam Si 5 Eylül 1932. LAR A ERAY ARİ KÜ ÇÜK İLÂNLAR İŞL Yİ AL AŞ LR LAYLA PL AL RA Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 deh 40 kuruş 5 60 » 8 75 » Her fazla defa için YO 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. $ — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri &ıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla ilânları nişan, velime merasimi, çirtihal bu sütuna dercedilmez. arasan İş arıyanlar 23 yaşındayım Anadolunun büyük şehirlerinde senelerce bulundum. Eski ve yeni yazım kuvvetlidir, iş arr yorum. Herne iş olursa olsun yaparım. Akşam'da A. V. rümuzuna tahriren müracaat, İ Muhasip — İktidar fevkalâde, haf- tada 2 yarım gün çalışabilir, şerait ehven. Sultanahmet park karşısında bakkal Salih beyden *( M) adresine tah- riren müracaat, > iş arıyor — Amerikan elektrik mü- hendisi iş arıyor. Taşrayada gider Ak- şam'da Jean. — 2 Sanatım manifaturacıdır Ticarethanelerin birisinde istihdamımı arzu ediyorum. İstanbul babıalide cumhu- riyet matbaasında muharrir feridun bey vasıtasile aydınlı Ragıp. —,1 iş arıyorum — Lise mezunuyum. Yazı, muhasebe işlerinde maharetim var. Tüccar, avukat yanında çalıştım. Kabi- liyet ve faaliyetime lâyık bir iş arıyorum. Akşam'da L. M. Komisiyon, sigorta — Bahri acentelik işleri yapan ecnebi ticaretha- melerinde çalışmış türkçe ve fransızca daktilografi, muhabere ve muhasebeye vakıf, fransızcayı mükemmelen, alaman- cayı biraz bilen bir türk genci iş arıyor. Birinci sınıf şehadetname ve referanslar verebilir, «Türk genci» işaretile ; gazete idarehanesins müracaat. Bir matmazel — Türk ailesi ya nında çocuklara mürebbiye ve fransızca öğretmek istiyor taşraya gider. Akşamda İR —ı1 iyi Fransızca bilen bir ma- dam — Ankarada iyi bir aile nezdinde mürebbiyelik arıyor. ( Akşam)da N. G. rümuzuna tahriren müracaat" e Iş arıyorum diplomalı hasta bakıcıyım. Masaj ve iğne yapabiliri Taksim Kurabiye sokak (sabık Şişli sokak ) No. 18 Matmazel Anjele müra- Caat. mi8 2 — İşçi arıyanlar ELK AP EZ DEM KREŞ EŞ işgüzar bir hanım istiyoruz — Lisan bilenler tercih edilir. Borsa kar- şısında No. 67 Münir Remzi lüks tuha- fiye ve ıtrıyat mağazası. — 8 Eyi bir aile nezdinde — Daimi pansiyon kalmak” arzu ediyornm. Borsa karşısında No. 67 Münir Remzi tuhafi- ye mağazası, 1 e e Daktilo aranıyor — Seri yayar iyi tahsil görmüş muvakkat bir daktilo hanım aranıyor bahçe kapı dördüncü vakıf hanında tiracet odasına müracaat, ——— << On beş lira aylıkla — kadın erkek iki kişi yanında yemekle diğer bütün ev işlerini temizçe yapabilecek bir kadın hizmetçi lâzımdır. Sultan Ahmet Küçük Ayasofya camii yanında hisardibi sokağında 109 numaraya mü- Tacaat, —2 ——— — Çamaşırcı ve Ütücü — Ortaköy Şifa yurdu için çamaşırcı ve ütücü hanımlara ihtiyaç vardır. Taliplerin her gün öğleden evvel müessese müdiri Dr. Asım beye müracaatları, (Ortaköy mu allim Naci cad. 115). —2 ——— <<< << Daktilo — Fransızca ve almancadan türkçeye hakkile terime yapabilecek bir daktiloya ihtiyacımız var. Mahmut paşa Abut Efendi han 63 No. ya müra caat, El, Anadoluda — Pir fabrikada çalış mak üzere türkçe ve almancaya bihak- kın vakıf bir daktilo ile yalnız türkçe için hatasız ve seri yazan bir daktiloya ihtiyaç vardır. Çiftçi kütüphanesi, İstan- bul Ankara caddesi No. 69 —5b 3 — Satılık eşya Satılık piyano — Alman markalı mükemmel bir piyano acele satılıktır. Beyoğlu Hamalbaşı No. 27 —7 Piyano — Remington markalı, üç pedallı mükemmel bir piyano sandal bedesteninde teşhir edilmektedir. 5/9/932 pazartesi satılacaktır. iyi markalı bir piyano — ucuz fiatla acele satılıktır. Kabataş set üstü Çürüksulu Mahmut paşa apart. orta kata müracaat, Kotra sahiplerine — Vasat bü- yüklükte bir kotra veya dingisi olup satmak arzusunda bulunanların «kotra» rümuzile Akşama tahriren müracatları, Büyükada'da — Yazlık ev eşyası, bahçe için kanape, iskemle, masa gibi satılık eşyası olanların Akşam'da K. N.S. rTümuzuna tahriren müracaatları. — 5 Satılık piyano — 3 pedal kruvaze ve yeni bir Alman piyanosu acele satı- lıktır. Beyoğlu Aynalıçeşme Emin cami cedidiye sokak No. 9 müracaat. Elektrik istitasyonu — Mazotla müteharrik, motörü, dinamosu, akümü- lâtöra ve iki adet elektrik motörü, tablo ve sair bilümum teferrüatı ile tamam ve işler halde bir Elektrik istas- yonu acele satılıktır. Tafsilât için Beyoğlu Taksimde Ford Acenteliğinde Hakkı beye ( Telefon B. 44) müracat, — 4 — Kiralık-Satılık Satılık hane — Şişlide perihan sokak (105) No.lı hane altı oda dört tarafı bahçe elektrik hava gazı terkos hamamı havi kâgir bina acele satılıktır. Bitişikte 107 numeroya haftada iki gün salı cumartesi, 2 den 5 e kadar müracaat, —6 Kiraları nisbeten ehven güzel daireler — Beyoğlu Melek sineması karşısında Kuloğlu sokağında 7 Nolu apartıman. Yedi oda, salon, mutfak, banyo. Kapıcıya müracaat. .— 6 Babıâli — Nallı mesçit İkdam yur- du karşısında 57 Nolı 14 odalı çifte merdivenli dört doktor muayenehanesi- ne, tüccar ve avukat yazıhanelerine elverişli elektrik, terkosu havi ihane kiralıktır. Mezkür mahalde 73 No.da Asadoryan matbaası kapıcısına müra- caat. a Babıâli — İkdam yurdu karşısında 67 numaralı iki kat mağaza kristal çifte camekânlarile kiralıktır. İttisalinde 73 numarada Asadoryan matbaası ka- pıcısına müracaat. —e K Ik köşk — Göztepede istas- yon caddesinin en nezatetli mevkiinde bulunan Abit paşa köşkünün 8 veya 5 odalık müstakil bir kısmı: kiralıktır. Erenköy 8 numaralı telefona müracaat. > E Ki kışlık — Beşiktaş Hayrettin iskelesi 13 numaralı apartımanın elektrik, gaz, terkos ve banyoyu havi beşer odalı iki dairesi Beşiktaşta Bayat pazarında kol tukçular karşısında altı odalı bütün konforu havi hane ve Erenköy istas- yonunda beş ve yedi odalı iki köşk kiralıktır. Göztepede Bağdat caddesinde arazi satılıktır. Beyoğlunda Ağacamii karşısında Dr. Hayri Ömer beye müra- caat, Tel, B. O. 3086. —4 Kurtuluşta — (Tatavlada) kuyulu bağ sokağında 246 numaralı hanenin üç odası bekâr için kiralıktır. Gayet hava- dar ve nezaretli mevkidedir. Derunun- dakilere müracaat. Eg Moda caddesinde — Sihhat eczanesi karşısında 113 numaralı hane- nin müfrez bahçesi satılıktır. Taliplerin sahibine müracaatları, —i Kabataşta — tramvay durağında, Taksime on dakika mesafede, 5 - 6 geniş odalı, banyo, daireli, teraslı, fevkalâde manzaralı, bütün konforu havi, kâgir apartıman daireleri kiralıktır. Adres; Kabataş, set üstü, Çürüksulu Mahmut paşa konağı, —9 Kiralık Teşvikıyede o Teşvikiye apartımanında tam konforlu beşer odalı apartımanlar. Aylık 40 lira. Emlâk ve Eytam Bankasına müracaat. —1 Satılık yeni ev — Türbede 400 metre murabbaı bahçe ortasında kübik sistemde 6 oda, mükemmel banyo, mut- fak, aptesane, terkos ve elektrik tertibatı. Görmek ve konuşmak için Türbe Klot Farer caddesi No. 29 Hakkı beye müra- caat, —4 Apartıman gibi Üç oda, bir mutfak, bir helâdan mürekkep evin üst katı, tamamen ayrı, fevkalâde manzara, Aylık 17 lira. Pangaltı Sinemköy, Fatin efendi sokak No. 168 ei Şehzadebaşında — Fen fakül- tesi yanındaki Çukurçeşmeye çıkan Zey- nep Kâmil sokağında müceddet 5 oda, elektrik, terkos ve her türlü istirahatı haiz bir bina satılıktır. Görmek ve pazarlık için her gün saat 3-6 ya kadar içindekine müracaat. — 6 Fatih'te — Park karşısında Haydar “bey sokağında 7 No.lı hane müstakil 2 daire, 8 oda, hamam, elektrik, telefonu, gazı mevcut, satılıktır. Görmek işin tramvay caddesinde 55 No.lı kömürcü Mehmet efendiye müracaat. Her gün sabah 12den 16 kadar, akşam 5 ten 7 ye kadar. — 4 Satılık yeni hane — Bomonti istasyonu Izzet paşa sokağı intihasında yeni açılan yolda 73 No.lı hane: Müs- takil 8 göz bodrum katından maada, 2 katta 4 oda, banyo, 40 metre bahçesi vardır. Beton ve tuğladan gayet zarif sağlam yapılmış hane maktuan 3500 liraya. Her gün saat 2 ye kadar deru- nundakilere müracaat. 4 Satılık hane — Cihangir yokuşun- da dört yol ağzında terkos çeşmesi ittisalinde 3 odalı, kullanışlı 25 No. lı hane satılıktır. Derunundakilere müra- caat. 6 4 odalı kiralık hane — Beyazıt civarında denize nezareti, oterkosu, elektriği, hava gazı, tramvaya yakınlığı var. İstanbulda Bahçekapıda Dördüncü Vakıf handa“ asma: katta 29: numaraya saat 9-12 arasında müracaat ediniz. — m Kadıköyünde — Cevizlikte Ahter sokağında (14 ) numaralı içnidekilere müracaat. ev kiralıktır a Tütün tüccarlarına — 416 arşın üzerine beş kat ve her kat salon depo- ya elverişli tophanede mobilyacı Hakkı ustanın mağazası acele satılıktır. Müra- caat için Sedat beye. Tel. B. O. 2187. ri! Ermis — Beyoğlu Balıkpazarında 19 No. lı Ermis bakkaliye mağazasının binası satılıktır. Senevi iradı «2500> liradır. müracaat için mobilyacı Sedat beye. Tel. B. O, 2187. el Sermaye. sahiplerine — İstan. bulun en şerefli yeri olan Aksaray - Beyazit tramvay caddesi üzerinde kâin kebir tütün deposu ile arka cihetindeki hamam ve bahçe mahalli gerek toptan ve gerek ayrı ayrı sahibi tarafından acele satılıktır. Görmek ve pazarlık için #üncü vakıf han linci kat 7 No. ya müracaat eylemeleri, l 5 — Müteferrik hedi Bakkaliye, kasap Ve fırın aranıyor — İyi mevkide işlek bak- kaliyesi, kasap, firını olup devretmek istiyenler Sirkecida Ankara caddesinde 187 numarada berber Mehmet efendiye müracaat, —8 Harman makinası Çeltik «pirinç» harman yapmak için iş arıyor. Taneyi kaçırmaz ve temiz yapar. Ban- dırma Terakki un fabrikası Sabri beye müracaat. 8 Sermayeli Melek han 8-9 Galata Kredi bankası arkasında, ortak aranıyor — Lyone —4 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelianesini o adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden SO-KA-D-MC-SG PTT -LB6 -NT- Placier -ET- ST -MK No. 177- BI -A S-Ja- -KL-IR - Kotra namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur, Istanbul Dördüncü İcra memurluğün- dan : Madam Artemisya Konstantinosun Seniye ve Tatma Zehra ve Hatice Seniha hanımlara ikraz eylediği paraya mukabil alacaklı uhtesine vefaen mefruğ Kabataşta elyevm Hace Fatma hatun mahallesinde alik Gümüşsuyu cedit İzzet paşa sokağında atik 7, 9 cedit 28/1 No. lı tevsii intikalli bir kıta arsa elyem Emin bey apartımanı 30 gün müddetle ihalei evveliye ilânma konularak 11500 lirada talibi uhtesinde olup bu kerre yüzde beş zammile ve on beş gün müddetle ihalei katiye müzayesine vaz- edilmiştir. Hududu bir tarafı Ay yıldız Osmanlı anonim çimento şirketi arsası ve su haznesi ve Ekselsiyor apartımanı ve bir tarafi çeşme güzel Hüseyin efendi arsası ve bir tarafı Emin bey uhtesinde kalan müfrez arsa ve tarafı rabii Izzet paşa sokağile mahduttur. Mesahası kay- den ve bilmesaha beş yüz yirmi beş arşın terbiindeki araziden 183 arşın murabbaı apartıman binası önünde ve arkasındaki bahçenin “mesahası 342 arşın terbiinde bir evsaf ve müştemilâtı apartımana bir ayak mozayik merdivenle çift kanatlı üzeri buzlu camlı demir kapıdan girildikte elvan çini döşeli bir antre solda bir No.lı daireye girildikte bir koridor, üzerinde bir oda, bir aralık, üç oda, bir, banyo emayo banyo teknesi ve emaye musluk mahalli ve banyonun suyunu ısıtmağa mahsus hava gazi teç- bizatı ve duş ve banyonun zemin veza- ları kireyman döşelidir. Deniz cephesin- deki odalar pancurludur, antreden etrafı demir parmaklıklı mozayık merdivenlerle ikinci kata çıkıldıkta bir gezinti mahalli olup ikincı daireye girildikte bir koridor üzerinde caddeye nazır iki oda olup içiçedir, üç oda bir mutfak bir halâ bir banyo birinci dairedekinin aynıdır, gene etrafı demir parmaklıklı mozayık merdivenden çıkıldıkta ufak bir gezinti mahalli olup üçüncü daireye girilir, taksimatı ikinci dairenin aynıdır, iki odanın duvarları yağlı boyalıdır. Gene etrafı demir par- maklıklı omozayık omerdivenle dör- düncü kata çıkıldıkta dördüncü dai reye girilir bir mutfak iki odadır, helâ önünde zemini elvan çini döşeli ve etrafı bir metro irtifamda duvar vardır. Elvan çini döşeli antreden en aşağı kata ini dikte etrafı demir mozayık merdivenle inildikte zemini çimento aralık, buradan kapı ile gene zemini çimento bir aralığa geçilir, iki oda, bir helâ, bir mutfak ve sabit kazanlı bir çamaşırlık, kömürlük ve odunluk, üç mağaza mevcut olup dışarda kömür dokülmek üzere penceresi vardır. Apartıman terkos, elektrik, hava gazı tesisatını havidir. Apartımanın sağ tarafında birinci kattan itibaren aydınlık mahalli mevcuttur. Önünde bahçede ve bahçenin etrafında beton duvar üzerinde oluklu galvanizli saç perde ile muhattır. Bahçe denize nazır üç kattaki odaların önünde potrel üzerine tahta döşeli zemini çinko ve etrafı demir parmaklıklı üç balkon vardır. Izzet paşa caddesine nazır birinci ve ikinci katlardaki odaların pencereleri demir parmaklıklıdır. Denize nazır bahçeye bir kapı ileetrafı ve zemini çimento merdivenle bahçeye çıkılır, bah- çede deniz cephesindeki bahçe kısmına set duvarı üstünde demir parmaklık, korku- luk ve iki sette bahçe arasına çimento merdiven vardır, Kapı ve pencereler vağlı boyalı. Iüymeti muhammenesi 19500 liradır. Talip olanların bu kıyme- tin üzerinde yüzde 10 nu nisbetinde pey akçelerini ve 927/8881 dosya nü- marasile 21/9/932 tarihinde saat 14 den 17 ye kadar bizzat veya bilvekâle ve fazla malümat ve tafsilâtalmak isteyen- ler dosyasına ınüracaatla malümat ita edileceği lüzumu ilân olunur. İnebolu icra dairesinden : Hatip bağı mahallesinden usta oğlu Ab- dullah efendinin hemşireleri Ha- nife ve Hafize hanımlarla müş- terek bir bap hanesinin satılarak ayrılmasına karar verildiğinden Hatip bağında sağı Nail bey solu Uzun Hasan zade Mehmet efendi üst tarafı değirmen bendi alt tarafı stau oğlu Mehmet efendi ile mahdut (1500) Bin beşyüz metro murabbaı bahçe ile (8) metro (40) kırk santim arzında ve (9) metro (Elli) santim tulünde arsa üzerine yapılmış alt kattadört ve üst katta üç oda iki helâyı havi bir tarafınan müddetinde bedeli müzayede verilmediği için .yeni baştan açık arttırmaya muştur. Açık arttırma günü 15 eylül 932 perşembe günü saat 14-16 sındadır talip olanlar dairemizde 1286 numaralı dosyaya müracaat etmeleri ilân olunur. hane talibi kon- ara- İstanbul Dördüncü icra dairesinden: Mehmet, Şemsettin Beyin Aliye Ha“ nımdan aldığı paraya mukabil vefaen mefruğ Topkapı'da Beyazıtağa mahalle- sinn Aksaray caddesinde eski 71 yeni, 65, 67 No.lı kayden fazla hahçeyi havi bir bap hanenin ve gene mahalli mezkürda Topkapı yokuşu sokağında eski 41 yeni 57 - 59 numaralı bir bap hanenin on ikişer hisse itibarile üçer hisseleri 45 gün müddetle mevkii mü- zayedeye vazolunarak 400 lira bedelle talibi uhdesinde olup bedeli müzayede haddi lâyıkında görülemediğinden bir ay müddetle temdiden müzayedeye vaz0- lunmuştur. Bunlardan yeni 65 - 67 nw- maralı hane aralarında İttisal olmak üzere iki kısımdan mürekkep olup sağ taraftaki kısımda iki taşlık bir mutfak beş oda iki sofa bir merdiven altı bir kömürlük bir salon bir kuyu bir halâ elektrik ve terkos vardır. Hissedar Galip Bey oturmaktadır. Diğer kısımda üç sofa sekiz oda bir mutfak üç halâ bir kömür- lük bir harap hamam iki koridor bir kiler ve elektrik mevcut olup bahçede bir çok meyvalı ve meyvasız ağaçlar mevcuttur. Hissedar Salâhattin Bey zevcesi sakindir. Çephede iki şahnisi vardır. Hududu sağ tarafı Numan .kâhya veresesinin hane ve bahçesi arkası hamam odaları sokağı ve Hikmet hane ve bahçesi ve Tahir ağa vereseleri hane ve bahçesi sol tarafı Naime Hanım vereseleri ve bahçesi ile odalar çıkmazı ön tarafı tramvay cad- desile mahdut dört yüz yirmi beş metre tabiinde araziden iki yüz yirmi sekiz metre murabbaıdan bir katlı mutfak dahil olmak üzere bina mütebakisi bahçe dir. 65-67 numaralı binanın tamamının kıymeti muhammenesi 3492,5 üç bin dörk yüz doksan iki buçuk Jiradır. Yeni 57 - 59 numaralı hane iki kısım- dan ibaret olup iki taşlık iki merdiven altı gömülü üç küp bir dolap üç halâ bir mutfak sekiz oda bir kömürlük bir sofa iki merdiven başı bir şandık odası ve bir camekân bölme oda ve elektrik tesisatını havi olup bahçede meyvalı ve meyvasız ağaçlar mevcuttur. Borçlu ve hissedar Ayşe Hanım sakindir, Hududu sağ tarafı Mehmet efendi hane ve bahçesi ve odaları sol tarafı Tahir ağa vereseleri hanesi arkası Naime hanım vereselerine ait hane ve bahçesi da tarafı Topkapı yokuşu il mahdut iki yüz metro terbiinde araziden 120 yüz yirmi metre murabbaı hane ve mütebakisi bahçedir. Bu hanenin tama- mının kıymeti muhammenesi İki bin onbeş liradır. Talip olanlar kıymeti muhamme- nesinin hisselere musip miktarının yüzde 10 nu nisbetinde pey akçelerini hamil olarak 928-8853 dosya numarasile 6/10/ 932 tarihinde saat 14 ten 17 e kadar İstanbul dördüncü icra memurluğuna müracaat eylemeleri ve fazla malümatın dosyasında bulunduğu ilân olunur. Şile Sulh hukuk mahkemesin- den ? Şilede saler Osman efendi nin Beykozda Çavışlu çiftliğinde arabacı kürt Hüseyin namile ma- ruf Hüseyin ağa aleyhine manda parasından bakıye 125. liranın tahsili hakkında ikame eyledik- leri davadan dolayı müddei aleyh namına yazılıp gönderilen davetiye varakası zahrına mübaşiri tarafın- dan verilen meşruhatta omezkür çiftlikte Hüseyin ağa namında bir kimse olmadığı (yazılmış bus lunduğundan ilânen tebliğat icra- sına karar verilerek yevmi muha- keme 18 eylül 932 tarihine mü- sadif pazar günü saat ona talik kılınmış olduğundan yevmi mez- kürda bizzat veya bilvekâle ispati vucut edilmediği takdirde hak- kında gıyaben muamele ifa olu- nacağı hukuku usul muhakemeleri kanununun 14l ve 142 inci mad- delerine tevfikan tebliğat maka- mına kaim olmak üzere ilân olunur. İstanbul ikinci icra memurlu- ğundan: Merhun ve mahcuz masa, sandalye, perde, büfe, Duvar halısı, kanape takımı, piyano, vesairenin 8/9/932 tarihine müsa- dif perşembe günü saat 17-18 de Beyoğlunda (oOİmam sokağında papağan lokantası önünde birinci açık arttırması icra kılınucağın- dan talip olanların mahalli mez- kürda hazır bulunacak memuru- na müracaatları ilân olunur.