19 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

19 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

, Sahife 2 Gazi Hz. Reisicumhur Hiz, dün hiç bir yeri teşrif | buyurmamışlar, İ) saraydaki dairelerinde meşgul (| İ) olmuşlardır. Temlik işleri Maliye vekâletinin vilâyetlere bir tamimi Maliye Vekâletinden vilâyetlere ve Harikze- deler namlarna tahsis edilen gay- ri menkul malların intikal vergi” leri hakkında yazılan 13/7/932 tarihli ve (3002/50 numaralı umumi, tebliğatın üçüncü mad desinin (o sekiz (ve dokuzuncu satırlarındaki ( gayri menkullerin intikallerini ivazsız telâkki etmek mümkün olmıyacağından) ibaresi (gayri menkullerin intikallerini ivazlı telâkki etmek mümkün ola- mıyacağından) şeklinde iken teb- | yiz hatası olarak (ivazlı) kelime- | sinin (ivazsız) olarak yazıldığı bittetkik anlaşılmıştır... Münhal komiserlikler Istanbulda 6 birinci 20 ikinci komiserlik münhaldir tibanlarına dair © neticesi bu ay nihayetine kadar emniyeti umumiye müdürlüğünden gelecektir. Hali hazırda Istanbulda 20 ikinci 6 birinci komiserlik münhal bulunmaktadır. Bilümum merkez o memurları tamamen tayin edilmiş ve kad- rolar tamamlanmıştır. Bu ne zorbalık Şevket ile arkadaşı zabıtaca yakalandı Beyoğlu polis merkezi evvelki gece iki zorbayı tevkif etmiştir. İstanbulun maruf sabıkalılarından. Şevket evvelki | gece | yanına Hasan isminde bir arkadaşı nı da alarak Panyaltıda Hasan efendinin meyhanesine gitmişler, geç vakte kadar rakı içmişlerdir. Şevket kafayı adam akıllı du- manlattıktan sonra kalkıp gitmek istemiştir. Bu sırada meyhane Hasan efendi rakı parala- inni istemiştir. Para istenilmesi Şevketi fena — Bana Şevket derle herkes tanır, hiç bir mey şimdiye kadar benden pal 'memiştir. Sen benden para iste- meyeceğin gibi üstede bana para vereceksin. Diye küfrede- rek Hasan efendinin üzerine atıl- lamcağızı dövmeye başlar İtüye polis devriyeleri ye- tişmişler Şevketle arkadaşı Hasan yakalayıp karakola götürmüşlerdir. Sevket karakolda sorulan ellere cevap vermemiş ve islerin üzerlerine hücüm ederek ir memuru yumrukla dövmüş, bir memurun da apoletlerini kopar. mış, üstünü basını yırtmıştır. Bu Pek yakında Çok heyecanlı bir macera ve sergüzeşt romanının tefri- kasına başlıyacağız. Seyyar tacir Afrikanın göbeğinde Vahşi hayvanlarla — göğüs göğüse cereyan eden heye canlı bir sergüzeştin hikâye sidir. Pek yakında bu yeni tefrikamızı bekleyiniz. Fransız- Alman ihtilâfı M. Herriot'un beyanatı Almanyada | şiddetli bir fırtına kopardı Berlin 18 (A.A) Havass ajansı muhabirinden: M. — Herriot'un Fransız mebusan meclisi hariciye encümeninde dün vaki olan beya- matı Almanyada büyük bir mem- nuniyetsizlikle karşılanmıştır. M. Herriot'un Almanyanın gizli teslihatı hakkında bir tahkikat açtırmak maksadile teslihata mü- teallik bir dosyayı icabında mil letler cemiyetine tevdi niyetinde bulunması Berlin mat- buaunda büyük bir infial ve protesto fırtması koparmıştır. Deutsche Allgemeine Zeitung diyor ki: Almanyanın, Fransanın plânma karşı gerek kukuki ve gerek siyasi noktai nazardan gay, şiddetli bir mukavemet gösterdi âşikârdır. Demokratların mürevvici efkâri olan Berliner tagablatt gazetesi M. Herriot'un mebusan meclisi encümenindeki beyanatının Alman sefiri M. Von Hoeseh'e vermiş olduğu teminat ile mütenakız ol duğunu iddia etmektedir. Bu gazete diyor ki: “M. Herriot, Alman sefirine milletler cemiyeti kadrosu dahilinde olmak üzere Almanya ile bir müzakerat kapı” ak olduğunu söylemiştir. iye encümeninde söylenilen müteçavizane sözler, bu müzake- ratı kolaylaştıracak O mahiyette değildir... İngilterenin fikri Londra 19 — Almanyanın tes- ihata müsavat istiyen molası hakkında İngilterenin nasıl bir yol tutacağına dair dün bir beyanname neşredilmiştir. Beyannamenin hülâsası şudur: Almanyanın, dünyanın ıztıraplarına bir nihayet verilmesi için çalışıl- rı tarafından ken- disine ehemmiyetli imtiyaz ve müsandeler gösterildiği bir sırada böyle bir meseleyi ortaya sürmesi tehdit edilecek bir hadisedir. Bu hal bütün terki teslihat işini, hattâ milletler cemiyetinin istikbalini tenkit etmektedir. Almanya ken- dini bu çıkmazdan kurtarmalıdır. Beyannamede İngilterenin Ak manyayı taahhütlerini ifa etme- mek hususunda teşvik edemiye- ceği ilâve olunmaktadır. Fransız hariciye nazaretinde Paris 19 (A.A) — Dün sabah tan itibaren hariciye nazaretini alâkadar daireleri | Almanyanın teslihatta müsavat istil e ma- tuf talebi hakkındaki Ingiliz no- tasını tetkike başlamışlardır. Bilhassa nazaretin yüksek me- murları bu bapta kendi aralarında İ uzun uzadıya moktai mazar teni sinde bulunmuşlardır. Muğlada zeriyat Tütünlerin kırma ve kurutma ameliyatı bitti Muğla, 18 (A.A) — Vilâyeti- mizin ekseri yerlerinde tütünlerin kırma ve kurutma ameliyatı bi salâtı 800 bin okkadır. Darı mahsulünün hasadı bitmek üzeredir. Bu sene darı mahsulü geçen seneye nisbetle azdir. mahsulü bu sene geçen seneye nisbetle beş alı misli fazladır. arpa harman ameliyatı ekseri yerlerde eyiz bereket iyidir. Zürra nadas haf- riyatına başlamıştır. Bu sene imur yağmadığından bal mah: Muğla, 17 (A. A.) — Bu sene imiz dahilinde ekilen toprak sül miktarı şudur: 156,575. dönüm arpa ekilmiş, 6.514.783 kilo mahsul alınmıştır. 195,501 dönüm buğday ekilmiş, 9,610,125 kilo mahsul alı 30,610 dönüm çavdar eki 765,600 dönüm yulaf 712,000 kilo mahsul alınmıştır. Azılı esrarkeş Bir manavı şiddetle döverken yakalanmış z takımından Ishak evvelki gece Def- terdarda fazla miktarda esrar ik sarhoş olmuştur. ola saldırarak Def- Ahmet efendinin dükkânına gitmiş ve dükkânda eline geçen | eşyayı ceplerine doldurmaya başlamıştır. Ahmet efendi buna mani olmak isteyince Ishak biddetlenerek adamcağızın üzerine hücum etmiş ve dövmeye başlamıştır. Gürülüye / polisler yetişerek Ishakı yakalamışlardır. | tedarik Bunun esrarı nereden ettiği tahkik edilmektedir. Hamdullah Suphi B. Bükres elçimiz Hamdullah Sup- bi B. dün Daçya vapurile Kös- le mezunen şehrimize Hamdullah Suphi B. dün saraya giderek Gazi Hz. ne arzı tazimat. etmiştir; bugünlerde, Ankaraya gidecektir. y sulü geçen seneye nisbetle azdır. | Cenup hududunda Kaçakçılarla müsademe oldu, bir çok eşya ele geçirilidi Ankara 18 (A. A.) — Cenup budutlarımızda eylülün 13 ve 14 nıntakasında kaçakçılar üç yerde gümrük muhafaza müfrezelerimizin pusularına düşürülmüştür. lam bir ölü ve üç ağır yaralı yedi — kaçakçı lanmış 6 deve, 27 merkep, iki at kaçak yüklerle birlikte ele geçirilmi Eylâlün başından beri hudut üze- rinde kaçakçılarla yapılan müsa- demeli * müsademesiz vak'alarda 63 beygir, 6 deve, 41 merkep, 9 kaçakçı yakalanmıştır. Ele geçen pamuklu, ipekli men- sucat arasında iki bin okka tuz, 300 okka şeker ve bir hayli çak | mak taşı, siğara kâğıdı, eski el bise ve attariye bulunmaktadir. Izmir borsasında Izmir 18 (A.A) — Bugün bor- sada 6 kuruştan 25 kuruşa kadar 2982 çuval incir ve 12 kuruştan 34 kuruşa kadar 2591 buçuk çuval üzüm satılmıştır. Ankara son bahar at yarışları hazırlıkları Ankara 18, (A.A) — Bu sene Ankara son bahar at yarışlarına Karacabey harasında idman altın- da olan taylan meyanda memleketimi yetişme halis kan dört İngiliz tayı da iştirak edecekti Aynı zamanda bu baralardan gelen halis kan 10 ingiliz tayının da satılacağı haber alınmıştır. Antalyada maarif faaliyeti Antalya, 18 (A.A. ) — Busene timiz dahilinde tam teşkilâtı mektebinde pansiyon te tecrübe müsbet netice yapılan vermiştir. Resmi Antalya gazetesi bu mü- bir makalede ve umumi tedbirlerle im- nasebetle neğret mektep cuklarının bu. pansiyonlarda ma- halli yaşayış tarzlarına göre yerli istihsale alıştırılacaklarını yazıyor. Hncü gecelerinde Resülaynın şark | Müsademe neticesinde üç sağ- | lan 30 kadarı ve | Kim vurdi Bir fırıncıyı meçhul bir adam yaraladı Dün gece Şişhane karakolu civarında bir cinayet olmuştur. Fırıncı Ahmet | Şişhaneden Kasımpaşaya doğru giderken kim olduğu anlaşılamıyan birisi tara- fından beş kurşunla ağır surette yaralanmıştır. Katil cinayeti mü- teakip tabancasını atarak kaç- miştar. Vakadan biraz sonra nöbetçi müddeiumumisi hadise maballine gelerek tabkikata vazıyet etmiştir. Fail henüz bulunamamıştır. Tarsos askerlik dairesiden çıkan yangın Adana, 18 (Hususi) — Tarsusta âskerlik © dairesinden çıkarak süratle tevessü eden yangını sön- dürmek için şehrimiz ve Mersin itfaiyesi gitmiştir. Yedi saat devam eden bu yan- gında nüfus zayiatı olup olmadığı ve zarar miktarı henüz belli değildir. Tahkikat yapılıyor. Serseri hırsız Yalın ayak başı kabak dolaşırken yakalandı Karagümrük polis devriyeleri dün gece mahallede dolaşırlarken ayakları çıplak, başı açık, sers kıyafetli bir adamın dolaşmakta olduğunu görmüşler ve hüviyetini sormuşlardır. Meçhul adam bu sual karşısında kekeliyerek kendisinin Doyranlı Yahya olduğunu söylemiş ve: — Feriköyünde akrabalarımdan birinin yanında © oturuyordum, bu gece evde kavga ettik, bu evden kaçmaya mecbur kaldım... demiştir. Polisler bu cevaptan şüphelenmişler, Yahyanın üzerini aramışlardır. Adamın belinde dolu bir taban- ca ile 15 tane fişek bulunmuştur. Polis tarafından yapılan tahki- 'katta Yahyanın bir müddet evvel Mahmut bey köyünde büyük bir hırsızlık yaparak kaçtığı ve jan darma tarafından ara kta ok İ| duğu tesbit edilm Yahya tabancasile birlikte jan- darma dairesine teslim edilmiştir. 19 Eylti 1932 | Güreşler Bandırmadaki müsabakalar çok heyecanlı oldu” * Bandırma 17 (Hususi) — Ban- dırma İdman yurdunun tertip ettiği pehlivan © güreşi bugün Karacabeyden, Gönenden, Sus surluktan, M. Kemal Erdekten, Manyastan öylerden gelen tahminen 5 bin kişinin huzurunda yapıldı. Güreş- İ lere İzmirden gelen bütün 'pel vanlar iştirak etti. 7 çift arasında Balıkesirli Süleyman pehlivan kü- gük orta başını aldı. Büyük ortada: Mani Çanakkaleli Ibrahim güreşti. Gönenli Hamdi ile gönenli Mecit güreşti. Gönenli Hamdi Mecidi ters paça ile yendi. Gönenli Hamdi ile Ömer finale kaldılar. Hamdi Ömeri kaldırarak yendi. Bu su- retle büyük orta başını Gönenli Hamdi kazandı. Başaltı; Mandıralı pomak Ah» metle Bursalı İbrahim güreşti. Ibrahim Ahmede pes ettirdi. Koç Akmetle Gönenli çengel “Abdulla güreşti. Abdullah pes etti, Finale kalan Mandıralı ile koç Ahmet güreşinde koç Ahmet pes ederek Mandıralı baş altı şampiyonu oldu. Günün en mühim güreşi baş pehlivan güreşi idi. Rifat pehlivan atsız olduğundan hakem mev. künde kaldı. Başa dört pehlivan vardı. Kara Ali, Abdullah, dağlı Hüseyin molla Arif, Kara Ali ile Istanbullu Abdul- lı Ömerle Manisalı Tah, lirneli molla Arif ile de Dağlı Hüseyin tutuştu, Kara Ali hasmı Abdullah peh- Hivana pes ettirdi. Molla Arif ile Hüseyin pehlivanın güreşleri pek heyecanlı devam ediyordu. Çok kuvvetli olmasına rağmen henüz güreşte acemi olan Arife bir kaç defa Hüseyin pehlivan tarafından bastırıldı ve halk üzerine sürüldü. Zevkli bir güreşten sonra pes etmesine o bakmayarak Hüseyin hasmı Arifi günde ile yenmiştir. Arif ile çok zorlu güreş yapar ve bu işte yorulan Hüseyin Kara Aliye dayanamıyarak pes etti. Ba güreşlere nazaren hali hazırda Kara Ali yine Türkiye baş pehli- vanlığına namzettir. Kazanamadığı takdirde çok genç olan Dağlı Hüseyin baş pehlivan olabilir. Halk ve köylü memnun olarak sahadan ayrıldılar. Pazara Istanbul güreşlerini idare etmek üzere buradan hareket ediyor. Beş gündür büyük pehlivan nçlerin misafiri bulunuyor. m e pi ve iddizli bir güreş olmamıştı. Bandırmanın kurtuluş günü Bandırma, 17 (Hususi) — 17 eylül Bandırmanın kurtuluş dür. Bu münasebetle bugün bü rasim (yapıld. Üç taraftan askerler şehre silâh atarak girdi- ler ve esir yurdu temsil eden kızın hürriyetini iade ettiler. Baş muallim OKemal beyle memleket — hastanesi ser tabibi beylerin nutukları çok alkışlandı. Natukları müteakip M. Kemal sporcularının bandosu istiklâl ve cumhuriyet marşlarını çaldı, bun- dan sonra resmi geçide başlandı. Bandırma idman yardu, birlik spor, M.Kemal sporcuları resmi geçide formalarile iştirak ettiler. Idman yurdunun misafiri bulunan Kurtdereli Mehmet pehlivanda resim geçide iştirak etti ve çok alkışlandı. Civar köyleri luş merasimi kâmilen kurtu görmeğe geldiler, Alaya bütün esnaf iştirak etti, Gece fener alayı ve mahfelde müsamere tertip edildi. Memles ket sevinç içerisinde çalkalanıyor,