19 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Bütün tanınmış faaliyetle çalışıyorlar Berlin, 12 (Hususi) — Berlinde birçok yeni filimler. çevril Bugün “Akşam, okuyucularını bu ilimlerin mühimceleri arasında bir dolaşmaya davet ediyorum.. İlerde göreceği filimleri şimdiden tan- | mak, sevdiği yıldızlarla yakından temas etmek isteyenler, büyür sunlar, Evvelâ arık son günlerde, tamamlanıp biten filimleri kısaca | bir gözden geçirelim: Bruno Dudayın dar: Bara Lamprechtin rejisörlüğüle gevrilen “Kara süvari, filmi tamamlanmıştır. Yalnız. Almanca olarak, çevrilen bu filimde Chris- 1, Conrad Vaidt, Wolf Albach Retiy, Ursula Grabley, Otto Wallburg ve Bernhayd Goctzke oynamışlardır. Mevzu, 1812-13 senesinde geçen Alman- Fransız mücadelelerinden alınmıştır. Mu- sikisini Eduard Künneche beste- lemiştir. Jine Bruno Dudayın idaresinde, fakat Kurt Gerron'un rejisörlüğile * Uyuşturucu Ger. çevrilen zehir filmi de tamamlanmıştır. Harici sahneleri Portekiz, Fransa, ve şimal denizi sabillerinde çevrilen bu filim hem Almanca, hemde Fransızca olarak hazırlanmıştır. Almancasını — oynayanlar. Hans Albers, Gerda Maurus, Trude von Mola, Alfred Abel, Peter, Lorre, Lucie Haflich; “Stupöfiants,, adını taşıyan Fransızcasını oyna- yanlar ise: Jean Murat, Daniel Parola, Jean Worms, Marie Lau- rent, Peter Larredir. Şimdi de atelyeleri dolaşarak yeni çevrilmekte olan filmleri bir görelim: Harici sahneleri çevrilmiş olan *Işi bitmiş, filminin atelye iç deki kısımları tamamlamaktadır. Bisiklet sporuna dair olan bu filmin musikisini Walter Bergman bestelemiştir. Gene Almanca ve fransızca çevrilen filmde Alman sanatkârları: Hinz Rühmana, Tony Van Eyeb, Margarete Kupfar, Fritz Kampers, Otto Wallburg, Harry Hardi, Gustl Stark-Gstetenbaurdır Fransızcasını ise: Serge de Poliga- Bin idaresinde ve “Rivaux dela pist, adı ile: Albert Prejen, Remly, Gerald, Jeanette Fernay oynuyor” lar, Bunu gördükten sonra, bir atelyeye geçelim: Burada re sör Dr. Sudurg Berger. Eric Pommerin nezareti, ye Max Pfcif- ferin idaresi altında, almanca fransızça ve İngilizce glarak “Ben gündüzün sen geceleyin, filmi gevriliyor. Musikisini Wermer R. Heyman- Bin bestelediği bu filmin almanca ve fransızcasının baş rollerini Kacthe von Nagy, ingilizcesinin ise Heather Angel oynuyor. Almanca- Willy Fritseh, Amanda Elisabeth o Lennaretz, Linduer, Julins Faskenstin; fransızçasında: Berlin mektupları Berlinde bitmek üzere olan büyük filimler Fernand, Gravey, Yeavel Cheirel, artistler büyük | Georges Flament oynuyorlar. | iraz da öteki atelyeye geçelim: | Burada Günther Steperkorstun idaresinde rojisör Reinhald Sehün- zel “ Kocama nasıl anlatsam filmini © çeviriyor. Bunda baş rollerin: Renate Müller, Georg Alexander, Ido Wist, Georgio Lind, Curt Werpermann © oynu- yorlar. Bir parça daha ilerler de öteki atelyeye geçersek, gene almanca fransızca, ingilizce çevrilen büyük bir film ile karşılaşırız. , F. P. 1. Cerop vermiyor , . Erick Pomme- idaresinde çevrilen bu filmin rejisörü kral Hortidir. “Almancasını Hans Albers, Sybille Scmitz, Paul Hartmann, Pater Lore oynuyorlar. Fransızcasını Jean Boyer, Jean Murat, Pierre Brasseur. lingilizcesinin ise Con- dd Vadi, Pil Esmord, Leslie Fenton oynyorla Muazzam bir eser olacak olan bu filmin mevzuu, Kurt Sisdmakın aynı isimdeki romandan alınmış- tir ve musikisini Allan Gray bes- telemiştir. Artık atelyelerin kapalı büro- ve lâmbaların insana ter dan bunaldı. bir parçada bahçeye çıkartayım.. Ağaçların altına, gök ceğizin kenarına doğru gidelim. Ortadaki masayı gördünüz mli?.. Iki başındaki genci tanıdınız mı? Evet bütün boş vakitlerinde karşı karşıya masa tenisi ( Ping-Pong) oynıyan bu gençler Kaethe von Nagy ile Wolf Albaof Rettydir. Dedikodu olacak amma, ben gene rin kulağınıza” fısıldayım, zaten her ağızda dolaşıyor. Bu oyunlarda güima Wei kaybediyor, Kactle azanıyorl Sinema haberleri # Berlinde “ Zümrüt yeşili ve maymun kürkü , adında bir filim çevriliyor. Baş rollerin Renate Müller ile Otto Walburg oynı- yerlar, X Ufa şirketi Macar hayatına dair * Macar aşki ve Macarca bir filim Heinz Hil lüğü altnda yapılacak olan bu filim Budapeştede yapılacak ve baş rolü yeni parlıyan yıldızlar- dan Rose Barsossy oynayacaktır. X* Sahne vazileri içinde en ağır iş görmekle meşhur olan Eric von Stroheim bir rokor yap- mıştır. Eric “Brodway da iken ismindel eni filminin 14 sahne- sini 4 saat içinde çevirmiştir. Geçende Amerikadan Gro- etlanda bir filim heyeti giti Heyet burada “Eskimo, ismi bir filim çevirecekti. Artistler işe başlamışlardır. — Mamafih | boş vakitlerinde, bilhassa geceleri çok adile almanca ne bilmece ları gönderilmesini istemiş. lerdir, # Birigitte Helm yakında “üç ik bal ayı seyyahati,, isminde filim. çevirecektir. Berlinde Ufa telyeleri bahçesinde Kate von Nagy, Wolf Albach Betty Ping Punp oniyorlar Menju Pariste Fransada filim çevireceği doğru değil Adolphe Menjunun geçen hafta Parise geldiğini yazmıştık. Bir kısım fransız gazeteleri artistin Pariste bir filim çevireceğini ve bütün kış Fransada kalacağını yazmışlardır. Menju bu haberin doğru olma- dığını sözlemiştir. Kendisile görür gen bir gazeteciye. seyahati hak- kında şu malumatı vermiştir: “— Iki ay tatil zamanımı geçir- mek üzere Fransaya geldim. Boş vaktimden istifade ederek burada bir filim çevirebilirdim, fakat &onra işin uzamasından korkarak bundan vazgeçtim. — Hollivutta zamanında bulunmağa mecburum, Gazeteci: “Büsbütün Fransada kalamaz mısınız?,, diye sormuş, Menju bunun imkâni almadığını söylemiştir. Gazeteci bunun üzerine Şu suali sormuştur: — Demek Amerikada elân çok para var. — Ona şüphe mi e orsunuzl Şarlo Hollivutta Artist yerleşerek esl hayatına tekrar başladı Şarlo Hollivuttaki evinde yer- leşmiş ve oradaki eski hayatına tekrar. başlamıştır. olarak pek takdir Daviesi ziyaret etmişti mli artist Şarlonun çok yapar. Buna rağmen Şarlo kendisine kızmamaktadır. Bu ziyarette Billie Dove ve sahne vazilerinden bir iki kişide bulun- muştur. Şarlonun yeni filmine ne zaman başlıyacağı ve bunu kiminle çevi- reçeği elân kati surette malüm değildir. X Kongre eğleniyor filmini ingilizce nüshası Amerikada gö terilmiş ve büyük bir rağbet kazanmıştır. Amerikalılar ilk defa gördükleri bu artistleri çok be- Iki artistin Hollivuta gelerek işe başlamaları sabırsız- İikla bekleniyor. # Bir Ingiliz filim şirketi As- iki heyet göndermiştir. Bun- lar Siyam, Hindistan, Efganistanı gezerek renkli resimler alacaktır. Paris mektupları Fransız tiyatrosunda faaliyet başladı — Meg Lemonler Paris 12-( Hususi ) — Fransız artistlerini bitti, Stüdyo- larda faaliyet başladı. Bilhassı Paramount stüdyolarında büyük bir faaliyet vardır. Bu stüdyolarda şimdi başlıca dört büyük gevriliyor: “ Simon böyledi “Aşitte, , “Çıldırasıya...., “Güzel gemici kızl, Bu filmlerde bep &n tanınmış artistler oynıyacaktır. Filimler için icap eden şarkılar da hazırlanmıştı Bu filimlerden “çıldırasıya,.., esa- sen operettir ve bir zamanlar gok rağbet görmüştü. Öperelin filmi de çok gürel olacağı ve beğenileceği anlaşılmaktadır. Bundan başka yeni bir filim hazırlanmıştır. Filmin ismi Trende | birküçük kadınl,, dır. Yakında gösterilecek olan bu filim “Ne sevimli,, tarzın- Esasen artistleri de aynıdır, yani Henry Garat ile Mey Le mennier bu filmi çevirmişlerdir. Filim baştanbaşa zevkli ve eğlen- celidir. Mevmuu kısaaca şudur: Mey Lemonnier sefihe, çapkının İ biridir. — Terkedilmiş bir halde yaşayan bu. kadın bir gün bir sanlıya, Hanry Garata tesadüf r. Genç ken. ne kur yapıyor. Genç kadin buna mukavemet edemiyor, bir gece vilâyetteki akrabalarından birini ziyarete g deceğini söyliyerek evinden uzak: aşmağı kabul ediyor. Fakat garip bir tesadüf eseri olarak kadın binmesi lâzım gelen tren bir kazaya uğruyor. Bu suretle iş meydana çıkıyor. Bir çole garip sahnelerden sonra mesele tatlıya bağlanıyor. Çok ince ve kemi lie artistleri Pierre Etchepare, Len İçBelereis, Favllere Edvigedir-