25 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Eylül 1932 Mezarlığı lan bir köy! Kurulduğu günden beri köy halkından hiç kimse ölmemiş! Adana 22 (Hususi) — Size bu mektubumda oldukça garip bir havadis vereceğim. Buraya yakın * Seğir ,, isminde epice büyücek bir köy vardır. Bu köyün kurul. ması pek tubaf olmuştur. Bundan 80 sene evvel iki kardeş bütün akrabalarından ayrılarak bu Seğir denilen yere gelmişler ve yerleş- mişlerdir. Iki kardeş beraberle- rinde zeveelerini de almışlardır. Aradan bir sene geçince iki biraderin birer çocuğu olmuştur. Bundan sonra kardeşler boş dur- mamışlar iki senedebir birer evlât yetiştirmişlerdir. Bu suretle amca çocukları kızlı erkekli ço- Zaldıkca çoğalmıştır. Kardeş arlmağa başlamıştır. senedenberi bu hadise devam karşı olan akrabalık vaziyetleri de genişlemiş İşin en nedir. biliyor musunuz? Seğirli bir genç kızın muhakkak gene Seğir köyünden bir delikanlı ile evlenmek istemesidir. Gene Seğir delikanlıları da Seğir kızlarını dünyanın en güzel kızları olarak addetmekte ve daima onlarla evlenmektedirler. Bunun için Seğir her sene biraz daha kalabalıklaş- Baktadır. iye kadar yalnız üç deli- kanlı hariçten 3 kız almışlardır. Bu hariçten alınan üç kız da gene Seğirlilerin eski akrabalarındandır. Köy kurulduğu tarihten beri Seğirlilerden se köyü terk ztmemiştir. yalnız bir tek Seğirli köyden çıkmış i başka yerde köyü terketmeyen bütün Seğir liler hayattadır. Köyü kuran iki yar kardeş te dabil olduğu halde içlerinden hiç biri vefat etmemiştir. Bunun için köyde bi tek mezara bile rast gelinmemek- tedir. iz köyde hiç kimse vefat den Seğirde pek çok iyar vardır. Köyden çıkıp baş- ka yerde vefat eden Seğirli de baricten alınan gelinlerden doğ- Seğir köyünün nüfusu geçmemektedir. Bu 300 ik köy büyük bir aile halinde yaşamak Pek nadiren birbirlerile kavga etmektedirler. o Adanaya gelen ecnebilerden bu hadiseyi işidenler Seğiri kuran iki kardeşi, Romayı kuran kardeşlere, Romüs ve Romülüse benzetmektedirler. Sıtkı Kocaeli mektepleri ay başında açılıyor Adapazarı, 24 (Hususi) — Ko- caeli mektepleri | teşri birinde açılacağından bütün mu- alimler vazifeleri başına gelmiş- lerdir. Her müfettişlik © mıntaka- #ında eylülün mi . yedinci salı Eskişehir 20 (Hususi) — Son zamanlarda “Es kişehirde inşaat artmıştır. Nere- den geçseniz. bir kaç binanın yül kakta — temeller kazılmakta, “bür yük büyük bina- lar yapılmaktadır. Iktisadi di liğa rağmen in şaatın çoğalma sina başlıca sebep, ev kiralarının yüksekliğidir. Eski- şehirin bir kısmı İstiklâl harbinde harap olmu: *», Muharebeden sonra temyiz mahkemesi ve diğer bazı ki binalar kâfi gelmemeğe başladı. Bunun üzerine bir çok kimseler bina inşa ellirmeğe teşebbüs ettiler. Fakat o zamanlar inşaatın pahalılığı yüzünden pek az bina yapılabildi. Son senelerde amele yevmiye- leri, inşaat malzemesinin fiati çok ucuzladı. Bunun üzerine elinde parası olanlar bina inşa etti başladılar: Bu sene belediyeden 1800 ev ve dükkân inşası için Yeni fabrikalar Kayserid ıyserideki tetkikat iyi neticeler verdi Kayseri 24 ( Hususi ) — Türk ve Rus mütehassıslarından mürek- kep 12 kişilik heyet Kayseriye vasıl olmuş ve tetkikata başla mışlır. Karpuz atan ve Pervane denilen yerler gezilmiş ve dün de Bünyandaki © elektirik | santiralı ziyaret edilerek, sarmısaklı suyu- nun menbama kadar gidil, Mensucat fabrikası tesisi için istasyona bir buçuk kilometre mesafede Karpuzatan © tesmiye edilen mahalle giderek yol üze- rindeki mevki muvafık görülmüş ve bol miktarda su bulunduğu da beş altı yerde yapılan sondajdan anlaşılmıştır. Inşası mutasavver fabrika daimi surette 1500 beygir kuvvetile çalışacak muazzam bir mensucat fabrikası olacaktır. Heyet güne kadar Ankaraya avdet edecektir. men birinciliklerine hazırlık işehir 24 (Hususi) — Eski- ai şampiyonu, Tayare İdman Yurdu. takımı 7 Teşrinievvelde Şehrimizde yapılacak olan mın- taka birinciliklerine hazırlanmakta ve eksersizlerine devam etmek- tedir. iz Adapazarı orta mektebi Adapazarı, 24 (Hususi) — Adı pazarı orta mektebinin bina va yetini tetkik etmek üzere vali Eşref bey buraya geldi. Berabe- çinde, alakadar daire reileri de vardır. Eskişehirden bir manzara : müesseselerde nakledilince şehirde- rübsatiye alınmıştır. Dört sene zarfında Eskişehirde inşa edilen evlerin miktarı dört bini tecavüz etmektedir. Şehrin merkezinde hemen hemen boş arsa kalmamış | gibidir. Evvelce Eskişehirde apartıman yoktu, herkes evde otururdu. Bir kaç seneden beri, Istanbulda olduğu gibi, büyük apartımanlar yapılmaktadır. Istanbulun Taksim ve Maçka cihetlerindeki kübik mimari tarzı burayada sirayet etti. Yeni binalar şehrin manza- rasını değiştirdi, Inşaat faaliyeti arasında bükü- met dairesinin inşası da bitmek Altı canavar Zavallı bir kadın parasına tamaan öldürdüler Menemenin Emirâlem nahiye- sine tâbi Görece köyünde çok feci ve tüyler örpertici bir cina- yet olmuştur. Bu köy halkından kızakçı namile maruf Mehmedin karısı Âkıle hanim oldukça dün- yalığa sahip diye tanınmaktadır. Bu kadınçağızın servetine göz diken aynı köyden Ali oğlu Mus- tafa, Ibrahim oğlu küçük Osman, Yusuf oğlu Ahmet ve Sülemanlı köyünden Halil oğlu Veli Osman ile Belen köyünden Hüseyin oğlu Kerim geçen gece başbaşa vere- Tek mütesavver bir cinayetin plâ- 'nını kurmuşlar. Tam gece yansı Akıle hanımın evine girmişler ve zavallı kadın- cağın tatlı uykusunda bastırarak iple ve çok feci bir şekilde boğmuşlardır. Şerirler cinayetlerini işledikten sonra hemen sıvışmışlarsa da mahalli | zabıtası hepsini yakala” mağa muvaffak olmuştur. Geri kumpanyasının Izmir müdürü Akhisar 24 (Hususi) — Geri Amerikan Tabako o kumpanyası Izmir müdürü M. Yantes, azledil- miştir. Kumpanya tahkikat yapı- yor. Akhisarda bazı zürranın bu hususta şahadetine müracaat edi leceği söyleniliyor. Orduya su getirtilecek Ordu, 20 (Hususi) — Kasabaya getirilecek' suyun isalesi ameliye- Sini bir şirkete devretmek üzere müzakeratta bulunmak üzere na- fıa baş mühendisi ile belediye relsi Istanbnla hareket etmişlerdir. Porsuk çayı ve kolordu önü Eskişehrin manzarası değişti | Şehirde inşaat arttı, her tarafta yeni ve re büyük binalar yü ükseliyor üzeredir. Bu bina- nın. garip bir hikâyesi vardır: Hükümet daire- sinin temelleri 20 sene evvel atık maşta, Fakat şim- diye kadar bir türlü inşaat bite- medi. Son gelen on bin. liralık tahsisatla binanın noksanlarının ik- maline çalışılıyor. Hükümet dai- resinde 161 oda ve 7 muazzı salon vardır. Bina bodurum katiyle beraber beş kattır. Inşaat bitince şehrin muh- telif yerlerinde, ihtiyaca kâfi ol- ruyan binalarda bulunan muhtelif hükümet daireleri burada topla- maçak, iş güç sahipleri bir çok müşkülâttan kortulacaktır. Belediyemizin faaliyeti bilhassa takdire şayandır. Geçen sene şeb- rin bazı sokaklarına parke taşi ferşedilmişti. Bu sene 2800 metro- luk sahaya parke taşı ferşi müna- kasa ile ihale edilmiştir. Nafıada 1800 metroluk mahalle parke taşı ferşi için münakasa açmıştır. Bu suretle Eskişehir sokakları daha muntazam bir hal almaktadır. İzmitte su Şehrin bu ihtiyacı temin ediliyor İzmit 24 (Hususi) —zı mer. kezinin senelerdenberi en mühim ihtiyacı su meselesidir. Şimdiye kadar yaz aylarında susuzluk yüzünden şehir çok müşkülâta maruzdu. Bazı günler çeşmelerde bir damla su bile bulmak imkân- gelirdi. cı nazarı dikkate alan beledizemiz. (200) küsur bin liralık mühim bir teşebbüse girişerek Paşa suyu namile maruf bir menba Suyunu şehre getirmek için ihale etmişti, İnşaat faaliyeti hummalı bir surette devam ediyor. Sipariş edilen madeni borular tamamile gelmişti Şehrin dört muhtelif yerinde taksimat depoları yapılarak boru- lar ferşedilmeğe başlanmışlır. Âzami bir, bir buçuk ay sonra Izmit bu mühim ve nafi teşeb- büsün semerelerini elde edecektir. Halik memnundur. Izmirde amele mahallesi Izmir, 24 — Evvelki gün içtima eden belediye daimi encümeni tarafından belediyenin Çayırlı bahçe civarında amele mahallesi yapmak üzere ayırdığı 88 numaralı adasından metrosu 25 kuruştan 70 ameleye birer evlik arsanın ibalesi yapılmıştır. Bu adadan arsa alanlar bir sene zarfında evlerini inşa ettir. meğe mecbur tutulacaklareır, REkirel bağları Kırklarelinde iktisadi vaziyet çok iyidir, köylü çok memnundur Kırklareli 20 (Hususi) — Kırk: lareli, Trakyanın şirin bir kasa- basıdır. Bir zamanlar bağlarile pek meşhurdu. Balkan barbi, umumi harp esnasında bu bağlar harap oldu, bağcılık pek geriledi. Fakat halk bundan meyus. madı, yeni bağlar yetiştirmek için büyük bi Diyebilirim ki, Kırklareli gayretle © çalışıyor. iki sene sonra eski bağları balini Köylü iş ve gücile meşgul olmakta. ve sıkıntı çekmemektedir. Yeni valimiz Faik bey maarife gok ehemmiyet vererek ihtiyacı olan köyler için 45 mektep yapıl- masına teşebbüs etti. Köylülerimiz büyük bir gayretle inşaat için çalışıyorlar. Şehrimizde iştimai hayat çok muntazamdır. Kış ve yaz fırka bina veya bahçesinde muntazan içtimalar yaptılar. Halk spor Klübü mensupları aralarında bir cazbant teşkil ettiler. Bu suretle iştimalarda musiki ihtiyacı temin İmiş oldu. Vilâzetimizde hayat çok ucuz- dur. Bir bekâr memurun aylık masrafı 25 lirayı geçmez. Kışın, odun ve kömür hiç bir vilâyetla mukayese kabul etmiyecek dere- cede ucuzdur. Iki mandanın çek- bir araba odun iki, iki buçuk liradır. Av hayvanları av mevsi- minde fevkalâde ucuz olur. Köylünün sıbhat işleri çok yakından takip ediliyor. Valimiz her ay köyleri, kazaları ayrı ayrı gezerek halkın ihtiyacımı yakından dinliyor ve en uzak bir şikâyeti bile müsamaha etmiyerek tetkik ediyor. Bu sene vilâyetin ziraf vaziyeti gok iyidir. Alpullu şeker fabril sının ihtiyacı olan pancara köylü daha fazla ehemmiyet vererek çalışmıştır. Bu gün işinden mem- nun olmıyan köylü yok gibidir. Vilâyetimizde (en çok ihmal edilen nafıa işleridir. Bugün için bir. varlık gösterilemiyor. Buna sebep vilâyetimizde bir baş mü- hendisin bulunmamasıdır. Valimizin. bunu. nazarı itibara alacağımı bütün halk ümit ediyor. A.Ş Isimsiz mahalle Mersin 24 (Hususi) — Mersinde bir kaç sene içinde teşekkül eden 60-70 evden mürekkep bir ma- hallenin belediyece elektrik 've su ihtiyacı temin olunmak Bir muayenede çıkan ihtilâf Konya 23 (Hususi) — Bir şoför muayenesinde sıhhiye müdürü Halit beyle hastahane heyeti arasında ihtilâf çıktı. , Sihhiye vekâleti | doktorların vazifesine nihayet verdi. Hastane umuru şimdilik askeri hekimler tarafından redvir edilmektedir. Trabzon futbol şampiyonu Samsuna gidiyor Trabzon, 23 (Hususi) — Trab- zon futbol şampiyonu “İdman ocağı, Samsundaki grup müsaba- 'kalarına iştirak etmeğe karar vermiştir. İdman ocağına mensup gençler salı günü samsuna hare- ket edeceklerdir,