27 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

27 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Dikkat: Bilmece hallini 16, hn zarfinda gön leriniz İki hatası e almadığınız he- dlyeleri bir daha, alamazsınız | Cumhuriyet güneşi Ankara'dan doğmuştur. Bu güneşi ilk gören: Gazi paşa olmuştur. Iki küçük karınca bir gül fida- nma tırmanarak süt sağmağa gidiyorlardı... Fidan oldukça yüksekti. Zavallların daha epiyce tırman- maları lâzimdı. Yukarda bulacak- ları ineklerden sazacakları sütle boş torbalarını dolduracaklardı. Sonra geri dönüp yuvada bekleyen yavrulara götüreceklerdi. Ne of. Okuduklarınıza birden- bire inanmaz gigi oldunuz. Gül fidanının üzerinde sütlü ineklerden Karıncaların inekleri 29 Birinci Teşrin Camhuriyet uğrunda Ne ezalar çekilmiş; Harp etmişler bizimle, Bütün dünya Birleşmiş. Bu uzun bir tarihtir; Bu tarihin başındar Gazi paşa görünür. | Hocamız anlatmıştı | Tabiat Hikâyelerinden ii bu sefer sağacak süt bula- mazlar, Fakat bir miktar yumurta alarak yuvalarına getirirler. | Bunları ilk bahara kadar dik- | katle saklarlar, Uk bahar gelince yumurtaları yuvalarına yakın fidanların üzerine koyarlar. Güneşin hararetile açı- lan yumurtalardan çıkan böcekler suratle çoğalırlar. Bir gül bitinden bir iki gün içinde üçyüz taneden fazla yavru hasıl olur. Bu müna- YO-YO şampiyonu kim olacak? Bu sene herkesin yegâne eğlencesi olan bir Yo-Yo müsabakası tertip ediyoruz. Yo-Yo müsabakasina, bu basit fakat eğlenceli oyunun fazla figürlerini yapan herkes iştirak edebilecektir. Eğlenceler Bir su bar gelir? Oyun — Hokkabaz kolunu bir mendil ile örter ve altından bir su bardağı çıkarır. Aletler — Bir su bardağı ve bardağın ağzına uygun bir lâstik başlık lâzımdır. > Hilesi — Su bardağına 29 teşrinde, Sevinelim, gülelim; Gazinin şerefine: Dans edip eğlenelim. Selma Fuat sol kol üstüne bir büyük mendil örtülerek bu men- dilin himayesinde olarak sağ el ile cepten bardak alınır. Bardak mendil altında saklı kalır. Şimdi. sol el ile beraber bardağın lâstik kapağı da alınınca sağelde su dolu bardak görülür. Lâstik kapağı havi olan mendil masanın üzerine bırakılıvermelidi Bu ameliyat sükünetle yapıldığı takdirde hileyi kimsenin anlama- sebetle karıncalar ineklerinden bahsedince artık yalan söyliyorum zannettiniz değil Güzel kardeşlerimi, Siz inek dikleri zaman bol bol süt sağarlar; pek ziyade istifade ederler iste- | Yo-Yo müsabakası müddeti bu günden itibaren on beş gündür. Müsabakaya iştirak | edebilmek için, bu müddet zarfında sıra ile neşredeceğimiz 15 olduğunu zannetmeyiniz. Bunlar bir gül tomurcuğunun üzerindeki gül biti denen minimini yeşil böceklerdir. Alın, ince bacaklarının üstünde durarak gül koncalarını kemi rirler. Vücutlarının nihayetinden iki küçük boru çıkar. Bunlardan çıkan tatlı bir mayi gülün yap- raklarile saplarını yapışkan yapar. Fidana tırmanan karıncalara tesadüf ettikleri yapışkanlıklara aldırış etmezler. Bilâkis , bunları görünce daha hızlı trmanmağa başladılar. Bir- birlerine bakarak,"ineklere yakla” Şıyoruz,; dediler. Nihayet | bir gece sapının üst tarafında yeşil böceklere rast geldiler. Usul usul bunların — arkalarına yaklaştılar. Boynuzlarile yavaş yavaş meme lere vurdular, Bu darbelerden damla damla tatlı bir mayi aktı, Hemen © damlaları toplayıp torbalarına doldurdular. Böcekleri bırakıp yuvalarına döndüler. Karıncalar gül bitlerinin ifraz ettiği tatlı suyu pek severler, Bu sebepten bu hayvanların çoğak masını isterler. Son baharda da gül fidanları gül bitlerinin yumur- talarile örtülünce her zamanki gibi dikenli dallara tırmanırlar. bir gün karıncaların — yuvasında bir heyecan uyandı. Süt sağmak- tan gelen bir karınca gül fidanın daki böçeklerin azaldığını söyledi: — Bu böyle devam ederse hiç ineğimiz kalmayacak, dün sağdı- ğım sürüleri bugün bulamadım dedi. İşlerinden en açık göz olanı gül fidanma çıkmağa karar verdi. Allaha ısmarladık arkadaşlar!,, Deyip meseleyi tetkik etmeye gitti, bu açık göz karınca fidanı tırmandıkça — tatlı yapraklar. dan Ve saplardan | geçiyordu. Fakat bir törlü gül bitlerine tgelmiyordu.. acaba | bahçı van mı neklerimizi öldürüyor? “Böceklerin akıttıkları tatlı sular nebatın bütün mesamatını tıkamış, zavallı fidan nerede ise havasız- lıktan kuruyacak , diye düşündü. Nihayet en tepeye çıkınca bir kaç tane böcek gördü. Bir yaprağın altına saklanıp onları gözetle- meye başladı. Bir az sonra, parlak | kırmızı renkli, siyah benekli bir böcek gül fidanma kondu, o Karıncaların ineklerini yemeğe başladı. Bunları okadar iştah ile yutuyordu ki az bir za- man içinde heman hepsini bitire- Meşhur musikişinasları tanıyınız! Meşhur musi- kişinaslar | seri- sinden bugün de bestekâr BACH (Bah) ın resmini dercediyoruz. Bach ismi, mu- sinin i 'ukarda res mini gördüğünüz. Bach, bu ailenin en meşhur şab- siyetlerinden bi- ridir. 1685 tari- gf hinde Almanyanın Eisenach o kasa" © basında doğmuş ve musikide bü yük bir inkılâp Yaptıktan sonra 1750 tari Leipzig şel ölmüştür. Bugün bütün katolik kiliselerinde ruhani âyinlerde okunan eserlerin bestekârı Bach'tır. Bestekâr bu eserlerini armonize ederken muhafa- zakâr musikişinaslar tarafından büyük hücumlara maruz kalmıştı kuponu kesip biriktirmek lâzımdı Müsabakada irinci gelen kai birer (Yo-Yo) vereceğiz. AKŞAM Çocuk Dünyası YO-YO Müsabaka kuponu fatı) olarak bir kupa ile ayrıca Avrupadan sureli mahsusada cek bettiğimiz çok zarif ve minyatürlü bir Yo-Yo hediye edeceği; Bundan başka sıra ile muvaffak olanlardan 50 kişiye de (Vo-Yo şampiyonluğu mükâ- Müsabakanın yapılacağı yer, gün ve Sant aynca ilân edilecektir. Mosabaka gelrimizin geniş bir salonunda ve bir jori heyeti hururunda yapılacaktır, sina imkân yoktur. Hokkabaz 42e lk mk | Fatih isen ilk 266 Brbuğral B. | mk 770 Belali Bir tashih Geçen haftaki bilmecemizde 7 inelsi <Tteklik> olacakken el olmuş. Ve 8 incisi «Baştan çıkaran, fitna salan» olacakken sehven. bostan gekinde dizilmiştir. Tashih ederiz, lef eden Hanım böceği imiş, diye bağırarak yuvaya koştu. gördü lerini birer birer anlattı. Karıncalar! ineklerini hanım böceklerinden kurtarmak için bir çare düşün meye başladılar. İçlerinden bir ihtiyar. çıkıp: — Yavralarım hiç çare as mayınız dedi. Çünkü hamam bö- eklerine karşı bir şey yapamayız. Onlar hem bizden daha büyük ve daha kuvvetlidirler. Hem de gül bitlerile karmları doyurmağa mecburdurlar. o Hâttâ portakal rengindeki yumurtalarını inekleri mizin bulunduğu yerlere bırakırlar. Bunlardan çıkan kırmızı benekl siyah böcekler zavallı ineklerimizi istedikleri kadar yerler. Fidanlar üzerindekti bitler bitmeden evvel onlar gibi kanatlanırlar. Bu sefer de onlar yumurtlarlar. Ihtiyar karıncayı dinleyen diğer karıncalar boyunlarını bükerek: — Şu halde ineklerimizi kur” tarmaktan ümidimizi kesmek icap ediyor. Zavallı böceklerimizin başındaki bahçıvan o belası yetişmiyormuş birde hamam böceği çıktı, dediler. Tetiyar karınca sözüne devam etti — Ineklerimizin başına musallat olanlar sade balıçıvanlarla hamam böcekleri değildiler. . Zavallılar kuşlar, örümcekler, kulağa kaçan- lar ve daha bir çok haşarat yerler. Mamafi bu kadar çok! düşmanı olan gül bitleri dünya üzerinden yok olmazlar. Bir yandan telef olurlarken bir yandan çoğalırlar. Velhasıl bizi sütsüz bırakmazlar, Bu güzel sözler üzerine neşeleri davet eden karıncalar yaşasın gül bitleri, diye bağırdılar. Sütlü ineklerle dolu yeni fidanlar a mağa çıktılar. Muslim: Nureddin Bilme pi Bu kesik parçaları bir adamın resmi çıksın. cemiz HEDİYELERİMİZ Doğru halledenlerden 1 inci Büyük bir foto kariimize 6 şasesile birlikte ğraf makinesi ile aynca 200 karilmize de şekerleme, ipekli mendil, çikolata, albüm, bisküj, cetvel, defter, hediyeler veriyoruz. mürekkep, kitap, kart ve sair Bilmece rhdeti 16 gündür)