27 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

— Oğlun daktilo mu şreniyor. — Burnunu karıştırmasın diye bu çareyi buldum! Nurunla ah, döndü başım, yandı gözlerim. Ömrümce ben senin kulun olsam, ne isterim, Sinen, behiştim olsa, lebin âbı kevserim. Sensin hayatımın gülü, mahı münevverim , Ömrümce ben senin kalun olsam ne isterim? Zülfün dökülse gözlere sansan peyaleler. Sinen açılsa, nuruna mest olsa lâleler. Öpsem o tatlı lebleri sinemde naleler. Sensin hayatımın gülü, mahı münevverim. Ömrümce ben senin kulun olsam ne isterim? Sensiz elimde bade, fakat canda bir sızı. Görmez gözüm şafakları, mehtabı, yıldızı. Öldüm, terahhüm et bana rabbin güzel kıst, Sensin hayatımın gülü, maht münevveri, Ömrümce ben senin kulun olsam ne isterim. Ahmet Ret 27 Teşrinievvel 1932 — Bu köpeği neye beslemiyorsun ? — Zayıflayıp, Tazı olsun diye | Ay i | derste çocuklara “A, okunduğunu bir türlü anlatamıyordu. Çokuklar “ey, deye okuyorlardı. Nihayet Çocuklardan birini çağırdı. — Arkamı dönl dedi Çocuk arkasını döndü, Muak lim bir tekme vurdu. Korku Meşhedi Cafer efendiye atfedi- len fıkralardan: Maryüs'e demişlerdi ki: — Hıçlarık tutan adami kor- kuturlarsa hiçkırığı geçer. Dün akşam Maryüs evinde otu- rurken, — birdenbire © yerinden aıçradı: — Eyvah, altın saatımı çalmışlar Karısı kalktı, baktı; le haykırdı: Ee Ki Üi ede: > — Yok canım, dedi yeleğinin ee cebinde, — Ha şöyle, — Malüm, biliyorum, fakat hıç- We kırık tuttuydu da, geçirmek için Tedavi kendi kendimi korkuttuml Kanı e — Yahu bunlar ne? Sersem ocasır — Kocacığım bilmem hatırlıyor — iç musun? .— Ne ilâcı? — Neyi? — Romatizmalarım. için, bu ilâçları içince ağrılarım - kalmya- cakmış. le şey istemem, kesilince, havanın bozu- up bozulmıyacağını nasıl anlarız. manzumelerin ateşi içindeyimi Dedim ki: — Yanlış, eğer evinizde soba yanıyorsa, manzumeleriniz ateşi” Bizin içinde olmalı, Kavga — Sen beni sersem mi zanme- diyorsun? — Hayır, amma aldanabilirim! — Seyahatte nikâh cüzdanımızı istediler, yanımızda yoktu. — Ödenmiş hesap pusulalarını gösterdim, kocam olduğuna inandılar! — Babamdan . beni istediğin günü. — Ne olacak? — Ogün sersem gibiydim? — Gibisi fazla, sersemmişimi, Mahkemede Reis, saçları okzijenle sararmış bir hanımı sorguya çekiyor: — Kaç yaşındasınız? — Bunu, mahkemei. aliyenizin vicdanına bırakıyorum 1, Uzak — Baban öldükten sonra, kar- 'deşinin mirasını yemişsin? — Kardeşim Bağdatta idi. — Bundar ne çıkar? — Onu uzak akraba telekki ettim! — Bana beş lira ver. — İade etmezsin. Şarkı Sensin gözümün nuru, baharın güneşi, Aşifte siyah gözlerinin yoktur eşi, Bin dertle yanan sineme sardın ateşi. Aşifte siyah gözlerinin yoktur eşi Çeşmin gibi kâküllerinin rengi siyah. Sarmaz beni artık geceden sonra sabah. Takat komuyor sinede bir etse nigâh. Aşifte siyah gözlerinin yoktur eşi. Ahmet Refik Şarkı Çılgın gibi sevdim de gene inlemedim ben, Gönlüm seni ister mi hiç üzmek kederinden ? aşa neşenle, saadetle güzel hep KS — Hacet yok efendim, tahlakuruları bunu yapar! — Jade etmezsem geri isteme...