27 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

27 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

e 2 Akşam Jüncü Balkan konferansı ( Baş tarafı birinci sahifede ) Romanyalıların yüksek meziyetle- rinden, Romen kadınının çalışma- ndan bahsetmiştir. Nutku bütün salon, bilhassa kadınlar çok. şiddetle alkışlar mışlardır. Ruşen Eşref beyin nutkunda Gazi Hz. nin ismi geçerken bütün salon şiddetli bir alkış tufanı içinde kalmış, bu alkış dakikalarca devam etmiştir. Gazi Hz. hakkında her tarafta ne kadar büyük bir hürmet © beslendiğini anlamak için içtima salonunda bulunmak kâfi idi yarın akışam konferansın nı kararlaştıra- caklardır. Bu içtimam Belgrat ta ziyafette hazır Romen hariciye bulunmuşlardır. mazı Cuma sabahı gazeteci leri, kral da aynı gün Sina ada heyetleri kabul edecek- tir. Heyetimiz cumartesi (O günü Bükreşten hareketle pazar günü Istanbula vasıl olacaktır. Bulgarların vaziyeti Bükreş, 26 (Hususi ) — Bulgar Dürahhasları Balkan konferansından çekilmişler ve bugün Bükreşten ayrılmışlardır. Dün akşam ticaret odası tarafından verilen ziyafette de hazır bulunmamışlardır. Bulgar murahhasları iptida ekal- Jiyetler meselesinin halli hususun- da ısrar ediyorlar. Halbuki bu meselenin halli için devletlerin muvafakatı lâzım gelmektedir. Kon- ferans iptida bir misak porojesi yaparak devletlere kabul ettirmek sonra ekalliyetler meselesi hak- “kında, devletlerin muvafakatile müzakere içra etmek fikrinde idi. Bulgarların konferanstan ayrıl- maları Bükreş mabafilinde fena bir tesir. bırakmıştır. Maamafih hazırlanan misak devletlere bil- dirilecek ve bunun kabul ettiril- mesine çalışılacaktır. Bulgarların da misakı kabul edecekleri ümit olunuyor. Telgraflar Konferans tarafından Gazi Hz. ile Ismet paşa Hz.ne tazim tek grafları çekilmiştir. İsmet paşa Hz.ne konferansın fahri reisi intihap edildiği bildirilmişüir. Gazi Hı. ile İsmet paşa Hiz. konferansı reisine çektikleri telgraflarda te- şekkür etmişlerdir. Romanya gazetelerinin mütalâaları Bükreş 26 (A.A) — Gazeteler Bulgar heyeli | murahhasasının Balkan konferansından çekilmek kararını şiddetle tenkit etmekte ve bu kararın bizzat Balkan birl filerine bile zarar verebileceğini yazmaktadırlar. Dumineatza gazetesi diyor ki: “Bulgar heyeti murahhasasının bu hattı hareketi Balkan konferansı- nın akim kaldığını ifade eder. Universul gazetesi de şöyle yazıyor: “ Şimdiye kadar konfe- rans müzakereleri o münhasıran hissi olmuştur. Ve şimdiye kadar fi hiç bır metice elde edilme miştir. Urfa mebusları intihap dairelerini geziyorlar Urfa, 27 (Hususi) — Cumhuri- yet bayramının parlak bir surette tesidi için bazırlıklar yapılıyor. Urfa mebusları gelmişlerdir. hafta daha daireli intihabiy kalacaklar, halkla temas ceklerdir. Bu Sahahki 'Telgraflar Avam kamarasında ? sual Ingiltere hangi devletlere icbında yardım etmeğe borçludur? dığnı sormuştur. He cevabını vermişti Diğer bir mebus lngilterenin, icabında Cemiyeti akvam tarafından) gösterilecek her hangi bir hü- kümele yardıma mecbur olup olmadığını sormuştur. Hariciye nazırı buna cevaben İngilterenin yalnız Cemiyet ukvamda ki mürahhaslarının lüzum gös- terecekleri hükümete yardım edeceğini söylemiştir. Makdonald kabinesine hücumlar « Londra 26 (A.A) — Avam kamarasının dünkü içtimaında M. Lansburynin Makdonald kabinesine hücum maksadile söylediği sözlerin başlıca kısım- | ları şunlar: i) — Hariciye nazırı kamarasında Lokarno anlaşmaları ir. Bir mebus, bu anlaşma mucibince İngilterenin Çekoslovakya veya Lehistan hudutlarını müdafaaya mecbur olup olma- İye nazırı bu suale: ir John ti tatbil 'Hayır,, icap eder, M. Mako: bulunarak iş beynelm söylemiştir. bir manasız bit Lİ sözi fakat kambiyo el müşküllerin bir neticesi bulunduğunu M. Makdonald, fırkaya yahut herhangi bir hükümete atfetmesinin miştir. Hükümet, bulrann ve işsizliğin önüne geçmek hususunda gösterdiği | parlâmentonun | siyaseti fenadır acizden dolayı milletin ve itimadını kaybetmiştir. Tasarruf Bunun yerine bir içtimai masarif etmek lâzim gelir. Amerikada görü siyasetinin tehlikelerini göstermeğe kâfi gelmek ın. misal, kapalı bir iktisat bu hücuma hemen mukabelede in dahili bir mesele olmadığını, sahasındaki zorluklar kabilinden böyle bir felâketi bir tek hareket olduğunu ilâve ederek Hiç yoktan bir cinayet! “Kapıdan iptida sen çık, hayır sen çık!,diye ikram ederken kan aktı Evvelki geçe Erenköyünde iki sarhoş arasında hiç yoktan bir cinayet olmuştur. Vaka şudur: Sabıkalılardan Enver ve Nahit isimlerinde iki kişi evvelki gece Erenköyünde Boğosun meyhanesine gitmişler, iki kafadar mayhanede gece saat 27 ye kadar rakı içmiş- lerdir. Gece kafalar adam akıllı du- manlandıktan sonra iki arkadaş kolkola girip gitmeğe hazırlan mışlardır. Kapıdan çıkarlarken bunlardan Nahit geride kalarak Envere kibarlık yapmak istemiş ve evvelâ Enverin kapıdan çıkması teklif etmiştir. Enver bu teklife itiraz ederek Nahide daha evvel | kapıdan çıkmasını söylemiştir. Iki sarboş kapının önünde uzun müddet Yunan kabinesi M. Venizelos bu hafta içinde istifa ediyor Atina, 26 (Hususi) M. Venizelosun istifasını (vereceği ve M. Kafandarisin yeni kabi- | neyi teşkil edeceği tahakkuk | ediyor. M. Venizelos bu hafta verecek, | M. çük cümhuriyetçi fırkaların iştirakile, yeni kabineyi teşkil edecek, 4 Kânünuevvelde yeni intihabat yaptıracaktır. tn hangi usul üzerinde yapılacağı üm değildir. Milli radikal fırkası reisi ceneral Kon- dilis, son intihabatta mebus inti- hap edilmediği cihetle kendi fırkası mensuplarından birinin kendisine terketmek istediği mebusluğu da kabul etmiyerek siyasi hayattan çekilmeğe ve fırkasını dağıtmağa karar vermiştir. Kondilis halka hitaben neşrede- ceği beyannamede millet tarafın- dan davet edildiği takdirde tekrar siyasi hayata avdet edeceğini beyan edecekti Yozgatta asarı atika araştırması Yozgat 26 (A.A.) — Alişardaki asarı atika araştırma işi kışın yaklaşması yüzünden gelecek yıla bırakılmıştır. biribirlerine — bulüskârk | yap- mışlar ve ikisi de bir türlü evvelâ kapıdan çıkmaya razı olmamış lardır. Enver şüpheleniyor Kapıdan çıkmak münakaşa: uzun uzadıya devam etmiş ve Nabit inat ederek behmehal ka- pıdan evvel çıkması için Envere ısrara başlamıştır. Bundan sonfa işin şekli değişmiştir. 'Nahidin bu kadar fazla ısrarı zaten kafası adam akıllı dumanlı olan Enveri şüpheye düşürmüştür. Şüphesi gittikçe artan Enver bir- denbire hiddetlenmiş ve: — Sen beni kapıdan çıkarıp arkamdan (o vurmak | istiyorsun, fakat ben senden korkmuyorum, işte kapıdan çıkıyorum, ne istersen yap. Diye bağırarak kapıdan dışarıya çıkmıştır. Kavga başlıyor Nahit kapıdan çıkınca Enver birdenbire Nahidin üzerine atıla- rak kavgaya başlamıştır. Meyha- nede bulunanlar araya girerek kavgacıları ayırmak istemişlerse de bu kabil olamamış, gittikçe hiddeti artan Enver belinden bir bıçak çıka: yarak Nabidin üzerine atılıp bıçağı sırtına saplamış ve bununla da biddetini alamıyarak bıçakla Na- bi başında iki büyük yara daha açmıştır. Nahit kan içinde yere yuvarla- ıp bayılmıştır. Kanlı bıçağı ile.. Enver bıçak elinde kaçmaya başlamıştır. Gü duyan po- lisler yetişmişler, Enveri elinde kanlı bıçağile yakalamışlardı Yaraları çok ağır olan Nahit ifade © veremiyecek | bir halde hastaneye kaldırılmıştır. Faideli yağmurla” Acaba katil mi? Son günler zarfında her tarafa yağmur yağdı Ankara, 26 (A.A.) — Aldığımız malümata göre bu sabaha kadar Yalova, Bursa, Kütahya ve Afyol birer milimetre, (o Adanaya iki, | Çanakkaleye üç, Konyaya beş, | Uşak, Denizli, şehire altışar, Kepsutan, İzmire otuz bir, Mani- saya 32, Antalyaya 36 milimetre yağmur düşmüştür. İzmit ve An- kara civarına da cüz'i miktarda yağmur yağmıştır. Umumi vaziyet yağmurlu görülmektedir. Eskişehir, 28 (Hususi) — Es- kişehir ve civarına dünden beri faydalı yağmurlar yağmaktadır. Emet 28 (Hususi) — Dün gece başlayan yağmur fasılasız devam. ediyor. Konyada Konya, 28 (Hususi ) — Burada susuzluk yüzünden kuyular kuru muş, çeşmeler Istanbul terkos suyu vaziyetine düşmüş, elektrik tenvi- ratı kesilmişti. Sekiz aydan beri ille defa yağan yeğmur bu dertleri hafifletti. İ Yağmur, dört saat kadar devam etmiştir. Bugün de hava kapalıdır. | yetle kendisi Lindbergin oğlunu öldür- mekle maznun biri tutuldu Seville 26 (A, A) — Zabıta, Lindberg'in oğlunun kaçırılmaz sına iştirak eden Jean isminde bir şahsı tevkif etmiştir. Jean, bu meseleden haberi ok. duğunu, fakat ancak Amerikan mahkemeleri karşısında itiraflarda bulunacağını lemiştir. Jean Saul, aslen Rus olduğunu, New - Yorkta bir terzi yanında çıraklık ettigini de söylemiştir. Bu adamın muhayyel bir cina- ittiham ettirer; Amerikaya gönderilmesini temine çalışan bir yalancı olup olmadığı henüz. anlaşılamamıştı! izmirde üzlim ve incir piyasası İzmir, 26 (A.A.) — Bugün borsada 5 kuruştan 22 kuruşa kadar 4181 çuval incir ve 12 ku ruştan 30 kuruşa kadar 2397 bu yuk çuval üzüm satılmıştır. Mersinde tasarruf haftası hazırlıi Mersin 26 (A.A) — Şehrimiz Iş bankası "beynelmilel tasarruf haftası münasebetile tasarruf Için propagandalar o yaparak balla tasarrufta bulunmağa davet et- mektedi 27 Teşrinievwel 192 Furugi Han (Baş tarafı bile bunlar etrafında görüşülmeye müzakere denemez. Ankarada ticaret muahedesi için bazı mü" zakereler olması muhtemeldi Ankarada Türkiye ile Iran ara” sındaki bitaraflık ve ademi ticavüz, ve teşriki mesai misakı yenilene- cektir. , Iran hariciye nazırı Ankarada bulunduğu sırada Gazi Hz. tara- kabul edilecek, bariciy tarafından şerefine bir ziyafet verilecektir. Ismet paşa da misafirimizin şerefine hususi bir ziyafet verecektir. Meclis reisi ve iktisat vekili tarafından / ziyafetler verileceği gibi Riyaseticumhur kâtibi umumisi tarafından da Marmara köşkünde bir ziyafet verilecektir. Iran hariciye nazırının zi ti ile Hakimiyeti miliye iki komşu memleket arasındaki dostluktan babis bir makale neşretmişt GCümhuriyet bayramı hazırlıkları Ankara, 26 (A.A) — Cumhu Tiyet bayramında yapılacak geçit irak etmek üzere vilâ- etlerden şehrimize izci kafileleri gelmektedir. Konyadan yarın 50 rişilik izci kafilesi hareket ede- cektir. İzmir izcileri bugün yola gıkmışlardır. Otomobil kazası Karabet isminde birisi dün Beşiktaş caddeşinden geçerken bir. otomobilin altında kalarak muhtelif yerlerinden ağır surette yaralanmıştır. — Otomobil derhal kaçmıştır. Karabet hastaneye | kaldırık mıştır, Otomobilin numarası tesbit edilmiş olduğundan zabıta fi şoförü arıyor. Iki amele bir sandıktan eşya aran vapura eşya yükletilirken Neşet ve Abdülkerim isimlerinde iki kişi bir sandığın kapağını yarıya ka- dar açmışlar, içindeki eşyayı bir kanca ile boşaltırlarken yakalan- mışlardır. Feshane fabrikasında hesaplar tetkik ediliyor Sanayi ve Maadin bankasına sit Feshane fabrikası şirketi besapları banka | teftiş heyeti tarafından tetkik edilmektedir. Söylendiğine göre, şirketi bik muhasebecisine ait besabatta mekteplere yapılan elbiseliklerde 2040 liralık bir açık görülmekte- dir. Bunun bir hesap yanlışlığı olması da muhtemeldir. Hesabatın tetkikine devam edilmektedir. Maçka mezarlığına artık ölü gömülmiyacek Maçka mezarlığı hemen baştan başa dolmuştur. Beşiktaştan Şiş liye ve Taksime kadar uzanan geniş sahadeki bütün cenazeler bu mezarlığa gömülüyor. Belediye, yeni vazıyet karşısında ka mezarlığına ölü gömülme- sini menetmiştir. Ancak mezar ikta aile lâhdi olan cenazelerin şimdilik gömülmesine ses çıka rılmıyacaktır. Bu semtteki cenas zeler Feriköyündeki türk mezar ğa defnedilecektir. İleride Balmumcudaki mezarlık tesis edi- lince Maçka ve Feriköy mezar lıkları büsbütün ortadan kaldırı" İ Macaktır. an