27 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

27 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Lilian HAN Tekrar stüdyoda pröjektörler karşısında Son defa “Sarışın rüya, filmini çevirirken son sahnede merdi den düşerek yaralanan, ve bir müddet yatmaya mecbur kalan Lilian Harvey tamamile iyileşmiştir. Tatil ve nekahet devirle cenubunda geçiren sevimli yıldız, muntazaman spor yaparak vlcu dunu kuvvetlendirmiştir. Son defa Sarışın rüya filminin Berlinde ilk gösterilişi dolayısile Berline gelen Lilian Harvey bir aralık Neuba belsbergdeki atelyelere gitmişti Arada bir projektörün ayağını basarak ışığa uzanan sevimli yıldız: — Insan bir kerre atelye lat balarının ışığına alışınca, akdenizin güneşi bile onu unutturamıyor!. diyerek öylece bir resmini al- dırmıştır. Lilian Harvey yakında gene Ufa hesabına Avrupadaki son filmini çevirecektir. Conrad Veidt ile beraber oynayacı adı “Margins S. nin sebebi fel ir. Filim Almanca, ingilizce, Bach devrinde Pariste cereyan eden vakayı muhteşem dekorlar canlandıracak olan bu m Harveyin en yüksek bir eseri olacağı söyleniyor. Her halde bunu temin etmek için ihtimamla hazırlık yapılıyor. # Hollivut sinema akademi nin 800 âzası vardır. Son yazılan âzalar Tblandette Colbert, Leila Hyans, Miran Hopkins, Belte Davis, Wynne Gibensdir. Genç bir fransız artisti Darfevil fransız sahne az zaman zarfında büyük bi artist son çevirdiği filminde görülüyor. Şövalye ile birlikte çevir Son zamanlarda Hollivutta en çok şöhret kazanan artist Miriam Hopkinetir. iği “Şen mülâzim,, filminde gösterdiği istidat üzerine yıldızlar sırasına giren Geçen sene Moris bu genç ve sevimli artist hem komedide, hem dramda büyük bir kabiliyet gösteriyor. Resmimiz artisti son çevirmekte olduğu bir filimde gösteriyor. * Meşhur kovboy Tom Misc, | “oh, onu bana vadetl, isminde bir | idi. Sesli filim çıktıktan sonra filim de çevirmeğe başlamış filim çevirmektedir. artistleri arasında çok tanımış şöhret kazanmıştır. Resmimizde Roland döndü Genç artist Amerikaya niçin gitmişti? Son zamanlarda birdenbire çok #ölret kazanın genç bir fram sız artisti var Roland Toutain.. Bu artist Duğlas gibi atlayıp ıçramakta, her filminde bin türlü cambazlık yapmaktadır. Roland bir kaç hafta evvel Amerikaya gitmişti. Amerikalılar bu tarzda cambazlıkları çok 86- verler. Duğlas artık ibtiyarladığı için eskisi kadar zıplayamıyor. Bu sebeple genç fransız. arüistinin onun yerine geçeceği ve Âmeri- kada filim çevireceği söyleniyordu. Halbuki Roland. geçen hafta Fransaya dönmüştür. Artist kendisile görüşenlere seyahati hakkinda malümat ver- Bir rivayete tayyare ile geçmeğe dair bir filim çevireceğinden tetkikat yapmak için Amerikaya gitmiş imiş, Bir rivayete göre de Roland, Nev - Yorkta Amerikan ilim şirketleri müdürlerile temas etmiş, fakat bir anlaşma yapamadığından geri dönmüştü Istanbula alt bir filim Son zamanlarda o Amerikada “ Istanbul, isminde bir filim gösterilmektedir. Filim Istanbulun payıtabt olduğu zamanlara Mevzuu Istanbula yeni tayin olu- nan Fransız ataşemiliterinin, AL man zadeyânından kaba bir ada- mın güzel zevcesine aşkımı tasvir ediyor. Alman da, dul bii ir, Filimde Istanbula ait çok güzel sahneler vardır. Genç fransız rolünü Warwick Ward, baronunun zevcesi, rolü Moreno yapmaktadır. X Londra politeknik mektebi sinema kısmına bu sene yalnız yedi talebe kabul edilmişti Gelecek sene kati surette Fransaya Moris Şövalye, Amerikaya git mek için hazırlık yapmağa başla- mıştır. Şövalye Amerikada daha bir sene kalacak ve dört filim çevirecektir. Bu filimlerin mevzuv ve kimlerle birlikte çevirileceği henliz malüm değildir. Şövalye kendisile görüşen bir gazeteciye şu sözleri söylemiştir. ir sene sonra kat'i surette Fransaya döneceğim, Ne teklif etseler mukavelemi yenilememek niyetindeyim. Ben Hollivuta yal- nız para kazanmal gitmemiş tim. Orada her milletten büyük artistler bulunduğu halde Fransız sanatını temsil edecek kimse yoktu. Bunu nazarı dikkate alarak bir azda milli bir bisle Hollivuta gittim, Emelime muvaffak oldum, tanıttım, orada fransız. sanakını bu suretle işim bitti. Şimdi bütün arzum tekrar memleketimde yer- eşmektir. Burada Filim çevirmek tabii aklımdan geçmiyor. Maamafi' Sahneyi de büsbütün bırakmıyaca- bollerde vakit vakit . Daha doğrusu çalışmamı filim çevirmekle, muzik bol. sahneleri arasında taksim edeceğim., Gabi Morley avdet etti Fransız filim ve sahne yıldızla rından Gaby Morley geçende ce nubi Amerikaya gitmişti. Artist bir kaç hafta evvel Amerikadan dönmüştür. Gaby Morley cenubi Amerikada çok alkışlanmıştır. Kızıl derililer Den yeni bir Silim çeri pe