15 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

15 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

15 Teşrinisani 1087 — Sahife 2 Kraliçe izmire gitti ; MBaş tarafı birinci sahifemizde) Seyahat edeceğinden çok mem- mun... Seyahati pek ziyade sever bütün korkusu da şişmanlamakta... Bu esnada yazıhanede bulunan Keriman hamama doktoru söze karıştır — Amân efendim ne kerkul. Ne korkut. Ilâç verirken kendisini İnandırabilmek için canım çıkıyor. — Kızım diyorum bu ilâç kuvvet içindir, şişmanlatmaz. —Masıl çek yo-yo oynuyor mu?. — Hayır. Avrupa gazetelerinde Kerimanın yo-yo oynarken bir yesmi çıkt. O resimdeki kız Keriman değildir. Bu bir fotoğ- iraf bilesidir. Yo-yo oynıyam bir | Övücuda Kerimanın başı yapıştırı Kış ve fırtına ( Baş tavafı “birinci “sabifede ) Fıttma 'bilhassa (Karadenizde çok şiddetli idi. Vapurlar bu yüz- «den seferlerine devam edememişler limanlara sığınmışlardır. Dün gele- cek olan Bursa, Cide ve Vatan vapurları gelememişlerdir. Bartın yuru da dün akşam Karadenize Pen fırtınadan geri döne- Kavaklarda demirlemiştir. Zongulduk 75 (Hususi ) — Dün gece başlıyan yildiz poyraz fırtınası menderekteki altı bin doriluk Yunan vapurunun Timanda arınmasını güçleştirdiğinden vapur müşkülâtla dışarı çıkarıldı. Va- pur Ereğli limanına ültica etti. Kırk saat evvel Timanımızdan kalkan Sevim vapurundan haber alınamamıştır. Açıklarda dalga- darın dağ gibi yükseldiğini gü- e elim ecek olan Erzurum vapuru Ereğli limanma iltica etmiştir. Fertenu şiddetle devam ediyor. Izmirde kış İlemir, 14 (Hususi) — Burada alar bzden anadal nden beri İmiş. Denizde şiddetli bir ça — dır. Kale açıklarında bir motör Bir çek epi ii e imanımıza gec ml geliyor, >” pp m bu sebeple silhiye ami dirliği tedbirler almıştır. Bugünkü hava Yeşilköy rasat O merkezinden verilen malümuta göre dün akşam rüzgâr saniyede on üç metro a ge bulut va vu Ri A mn ei çektir. Yağmur yağmasına ihtimal verilmiyor. Dünkü âzami hararet 13 derece idi. Bu sabahki hara- ret derecesi sekizdi, ” Amerikanın devletlerle ayrı ayrı müzakereye girişeceği zannolunuyor | Londra 14 (Hususi) — Harp | borçların tecili için borçlu hü- | kümetler tarafından — Amerika mezdinde ayrı ayrı teşebbüslerde bulunulmuştu. Amerika seniz bu deçelibüslere cavap vermemiştir. Reisicamhur M. Hoover bu hususta tetkikat yapmaktadır. Ayı zamanda yeni resicumhur ML. Rooseveit ile de bu hususta görüşecekti Amerikanın wercceği cevap 'ma- düm olmamukla beraber bu hil kümetin bir konferans toplamasını muvafik görmediği ve her 'bükü metle ayrı ayrı müzakereye giri Şeceği zannolunuyor. Ingiltere © borçlar o hakkında Amerikaya verdiği notada bur günkü iktisadi vaziyetten bahse- derek 15 kânunuevvele vadesi gelecek taksitin tecilini istemek tedir, Aynı zamanda borçlar mesele- sinin yeniden tetkik edilmesin de teklif ediyor. Fransız notası da ingiliz gazetelerinin mütalâzları Londra 14 (A.A) — Times zetesi şöyle yazıyor. İngiliz tel finin ÇMüttehidei Amerika tara fından kabul edileceğini ümit ellirecek sebepler meveuiter. | Beynelmilel mai | taabbülerde bazı tadilât yapılmazsa Avrupayı iktisaden ıslah etmek mümkün olamıyacaktır. Kontrol Dahiliye vekâletinin wilâyetlere bir tamimi Dahiliye vekili Şikrü Kaya B. vilâyetlere milim bir tamim gön dermiştir, Tamimde valilerin mü- | akabe vazifesini daha sıkı ve | şiddetli bir surette yapmalarından behseğilmeltedir. Tamimde kaymakamlarla nahiye | müdürlerinin muamelât ve icras- | ının deimi surette kontrol edik “mesi ve kanına muğayir hareket vukua meyan © verilmemesi, veslilerin, vilâyetleri dahilinde ida” yenin muntazam ve mzasız bir | surette görülmesini temin etmeleri | bildirilmektedir “Romanyaya yideceKler Istanbul, 14 (A.A) — Ihracat olisinden tebliğ edilmiştir: “Ro- manyada seyahat edeceklerin üzerlerinde bulundurabilecekl parilar hakkındaki ahkâm deği tirilmiştir. Alâkadarlar Romanya maliye nazaretinin bu hususta tamimini ihracat ofisinde «okuya- ilirler. #spirtohu içkiler Hamınu Ankara 15 — lapirtolu içkiler | kanununda tadilât yapılması ka- | zarlaştırılmış ve bir lâyilm hazır. | lanarak heyeti wekileye | werik | miştir, Zirat sigortalar hakkında -mütehassısın konferansı Ankara, 14 — Bugün siraat enstitülerinde vekil ve vekâlet erkcâninm huzurile yapılan taplan- tıda Iktisat vekâleti sigorta müte- hassısı M. “Cumpena zirdi siyorta- lar ve doluya karşı mahsulün ko- munması etrafında bir korferms vermiştir Veni bir rekor kırmak teşeliblis Cap 13 (A. A.) — Genç tay- yareci Victor Smith, Cap ile Londra arasında yeni bir rekor karmak üzere saat 24te hareket etmiştir. Mumaileyh, saat 10,15 te Wak sisbayya vasıl olmuş ve saat 1115 te Portekiz garbi Afrika smda kâin Mossamedes'e hareket “mii. Macar başvekili Roma seyahatinden döndü Peşte, 14 (A. A) — Kalya seyahatinden dönmekte olan baş- vekil M. Gombos bu sabah Peşteye gelmiş ve istasyonda karşılanmaıştar. İktisat ve ziraat vekâletleri Ankara 154Telefon)—iktisat ve || Zirast vekâletlerinin, Yenişehirde | wekâletler mahallesinde müşterek | Bir vekâlet binası yaplırmaları | ikararlaştırılmıştır. İ Fırka grupu toplanıyor Ankara, 15 (Telefonla) grupu saat on beşte içtiman davet edilmiştir. l Falih Rıfkı B. in makalesi | Anikara 14 — Falih Ria bey “ Hâkimiyeti Milliye ,, ggazet Sanat sahifesinde meşrettiği namevent ,, isini makalesinde ezeiimle diyor ki “Eger bir gün yeni türk dava- sında hazır olup olmuyanların bir yoklaması yapılsa bir çak meveut cdleri arasına ili mamevont sesi karışacaktır: Biri Dartilfünun öteki Arikarağa zelzele Ankara, 15 — Dün gece saat yirmi ikide kısa süren bir zelzele olmuştur. Hasar yoktur. Yumanistarila takas mukavelesi Ankara, 14 — Yunanistanla yapılacak takas mukavelesi için müzakereye başlanmıştır. Teşviki sanayi kanununda yapilacak değişiklik Ankara 14 — Teşviki sanayi kanununda “bazı tadilat yapılacak- tır. İktisat “vekâleti 'bu tadilâtı tetkik etmektedir. Lozanda tevkifler Cenevra 14 (A.A) — Lozanda yapılan bir suikast üzerine 20 ye yakın kimse muvakkat bir müddet için tevkif edilmiştir. Bu suikast son günlerdeki wak'alar esnasında mü işçilerin üzerine su sıkan ilisiye oftadının barındıkları binaya karşı yapılmış gibi görünmektedir. Yeni orman Jâyihası Ankara 14 — Yeni sorman lâyi- hası ziraat encümenine verilmiştir. Encümen bugün toplanarak Tâyi- hayı tetkik etmeğe başlamıştır. Sofyada filo salgını Sofya, 14 (A.A) — Sofyada tifo salgım iddetle devam edi- yor, Hastalığa tutularların adedi 300ü bulmuştur. Bunlardan 4 ölümle ineticelenmektedir. Altıdan fazla çocuğu otanlar İzmirde altıdan fazla çocuğu olan altı Kişiye silhiye vekâleti tarafından ellişer lira ikramiye gönderilmiştir. | talebeler için de pansiyonlar tesisi Firka | Talebe pansiyonu Halkevinin çok faydalı | bir teşebbüsü Istanbul Halevi bu seneki büt çesinde en fazla içlimai muave- net kısmına ehemmiyet vermiştir. | Açilacik (© aşhandlerden başka tahsil çağda Laeilanan Bimyesiz takar etmiştir. Açılacak talebe | pansiyonları için maarif vekâleti ile mihabere edilmektedir. Pan- Siyorlar bilhassa yüksek tbsil | gençliğinin yatıp (kalkması öçin | zaruri görülmektedir. Darülfünun | İİ arkasında tamir edilerek yurt | itihazına karar verilen binanın önümüzdeki ders senesi başında Faaliyete geçebilmesi için çalış maktadır. Türkiye hakkında bir eser Italya ssefareti başkâtibi M. iş “Stambul,, unvanile bir eser yazmıştır. Milan'da bulu- im şehirler halkında €serler serisi meşretmekte olan “ Giacome Agmetti,, şirketi İstan- bul hakkında da bir eser yazma- sını M. Bova Scoppadan istemiş, memleketimizi pek iyi tanımış olan İtalyan diplomatı da iç sene Süren tetkikatı mahsulü olan bu eseri yazmıştır. Eserde Tstaribulun hususiyetlerinden dostane “bir li- la bahsedilmektedir. Sanatkâ. rane birçok fotografilerle süslü olan 'bu eserin Fotagrafileri İsviçre sefiri M. Henri Martin tarafından çekilmiştir. M. Paul Boncourun bir nutku Biois, 14 (A.A,) — Tntihap da- | iresinin sabık muharipleri buzu. | runda “bir nutuk söyleyen M. Paul Boncour, Fransız plânmın gerek hariçte ve gerek dahilde derin ve heyeti umumiyesi itibarile tevec- | cülikâr tesirler hasıl etmiş oldu- ğunu söylemiştir. Bu plân, senelerdenberi Cene, | rede takip edilmekte olan siyase- | tin tevsiki demektir. İl çikmaz Müsabaka: verilecek ve Tinci gelen Yo - “Istanbul Yo - Yo ş | müştür. Mübadele Yo - Şampiyonluğu müsabakası ışrinisani - Cuma günü sabahleyin saat 10 da Beyoğlunda - İstiklâl caddesinde Karlman mağuzası yanındaki Şaka derken.. Iş ciddileşti, bir kişi yaralandı Beyoğlunda — Faruk isminde birisi dün gece bir kahvede otur Türken Kenan isminde bir arka daşı yanma gelmiş ve ikisi yakar aşmaya başlamışlardır. Iki arkadaş şaka yaparlarken işin şekli değişmiş ve dururken kavga etmeye başlamışlardır. Kavgada ikiside biribirlerinl fena halde dövmüşlerdir. Kavga bittikten sonra Faruk &vine gitmek üzere | kahveden gıkmışlır. Bu scada İsmail de arkasından çikarak yavaşça takip etmiş we karanlık 'bir yere gelince Ismail arkadan yetişerek başka Fariku yaralamıştır. kaybederek başaşağı ipe düşüp gikanadığı ve boğulduğu tahmin edilmektedir. Emine ihanmın cesedi morga nakledilmişti Kadınlara intihap hakkı hakkında bir konferans Beynelmilel kadın birliği murah- haslarından M. Andre Rider dün Halkevinde “kad birliği kağınlarm intihap hak hallamda bir konferans vermiştir. Kahve falına bahan bir kadın yakalandı Şehzade başında oturan Kevser hanım isminde bir kadının dalma baktığı ihbar edilmiş, polis 2 inci şube memurkin Kevser anımı cörmü o meşhut halinde yakalamışlardır. Taksimde hir evin üst katı yandı Taksimde benzinci Tanaş, gar“ son Vasiliyadis ve garson Tanaş efendilerin oturdukları evden dün gece yangın çikmış, evin üst katı yandıktan sonra ateş söndürül. müştür. Yangının sebebi tahkik ediliyor. Mübadele işleri Muhtelit mübadele komisyo- munda dün bir içtima yapılmış içtimada muallâk işler görüş işlerinin daha süreceği tahmin altı ay kadar ediliyor. Satılacak Yunan emlâki Ystanbulda bulunan Yunan emlâkinin satışmın tesri edilece- gini yazmıştık. Satilacak emlâk 300 kadardır. Bunlar ziraat ban- kasına devredilmiştir. Yo sokakta (Societa Operaia italiana) Klübü salonunda Yapılacaktır. Yo - Yo müsabakası jüri heyeti huzurunda yapılacak we en fazla Yo- Yo figürlerin gösterenleri mükâfat alacaklardır. Yo'cuya kıymetli bir Yo - Ye şampiyonu, olacaktır. MEE— Gazetemğede neşredilen 15 kuponu Klüp kapısındaki memurumuza gösterenler o gün müsabakaya iştirak edebileceklerdir.