17 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

17 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 z Dikkat; Bilmece hallini 15 gön zarfinda gön leriniz. iki hafta sr ile almadığımız he- diyeleri bir daha alamaz Çocukl Tilki bir gün pek aç kalmış, Bir lokmaya muhtaç kalmış, Çiftliklerde çıkmış aval Çırpınarak, gülüşerek Bir derede yözüyormuşl Bizim sahte imam zaten Sevinç ile, ta öteden Bu avları süzüyormuş! Tilki demiş: “Ahmak ördek; “Sen belli ki sofusun pek, “Suda apdest alıyorsun! Bahçe, bostan, ova, tarla, Örtüliymiş, bütün karla, Rüzgârlıymış, serlmiş haval, Yolun tenha bir yerinde, Çamurların üzerinde, Bulmuş beyaz, tırlık bir bez! Paçavraya atılarak, Demiş: “Bugün açsın, abmak; “Haydi topla aklım tezl.. , “Haydi katıl hindi beye, “Sevap için git kâbeye, “Neye burada kalıyorsun?..,, Beyaz bezi hemen kapmış, Bir mükemmel sarık yapmış, Tilki olmuş tıpkı imam! Bu sözlere kanmış ördek, Hakikattir sanmış ördek! Tilki ile, hiç durmadan, Hemen olmuş yola revan! Tespih dizmiş leblebiden Gülmüş : “ Artık hocayım ben, Az ötede bir çil horoz, “ Kıyafetim oldu tamaml, Bulmuş bir çok gübre, moloz, Yem adayıp eşinirmiş Elde tesbih, başta sarık, çiftliğe varmış artık, Tilki demiş: “Böyle gencin sahte tilki hocal Si “Iki arpa bulmak için, “Beyhudedir. yaptığı işl “Horoz |. Horoz 1. Koca ahmak, “Ne sofuyum, gel, bana bak: “Iman dolu bu sinedel.. “Hacı olan felâh bulur: “Gel, Mekkede vakfeye dur, “Ibadet et Medinede h.., “Zaten baba bir hindisin, Dönüşünde sana desin Bu sözlere kanmış horoz, Hakikatlır sanmış horozl Tilki ile, hiç durmadan, Hemen olmuş yola revanl, Necdet Rüştü yal Tilki ile, hiç durmadan, Hemen olmuş yola revan! Mabadi gelecek hat Mozart'ın e çocukluğuna ait bir tahlo sig a yani 1763 tarihinde, kendi- sinden 8 yaş büyük olan Mari Antuanet delâletile valdesi Fransa kraliçesi Mari Terez'e taktim edilmiştir. Bu tarihten sonradır ki, küçük Mozart kendi pederi Leopold Mozart ile beraber bir konser seyahatine çıkarak Münihte, Pariste, Londrada, Napolide ve Milanda birçok korserler vermiş ve 1773. tarihinde memleketine avdet etmiştir. , Yukardaki tablo bugün Viyana müzesindedi Âdil H, bu resmi aslından kopye ederek gaz Resimde, Mozart, Fransız kraliçesinin huzurunda görülüyor. Ressamımız Suzan Küçük sanatkârın büyük konseri Şehrimizin kiymetli piyano 0 dan Profesör Tayboviçin beş yaşındak kerimesi ve Akşam Çocuk DÜ Klik sanatkürlarındarı Çlinza Layboviç | menin Eeşinel senei devri ile geçen Cuma gün bir Piyano konsari vermişlir. Küçük Çilinga, bir çok jp muzik pzofasürlerinin ve d zürile ve kendi profesörü Meli yan kapımın nezarelile Çaykofski, ve Mozart ve Şoperden gürel yarçalar çalarak profesörlerin ve misağirlerin daldir ir duğu herikalide muyaftakıyollen dolayı kendi profosürn Melina Papelyan hanım tarafından İiymetli bir alan madalya heüyo edildiği gibi Çocuk Dünyamız ssamı Suzan Âdil hanım tarafından da. kendi elile tersim eğilmiş Şopenin bir resmi hediye edilmiş ve misafirlerin göslermiş olduğu aran üzerine Suranı hanım tarafından dahi piyanoda bir kaç güzel parçalar çalmak maazhazı takilir olum Biz de bu vesile ile küçük sanatkâr miz Çilinga Layboviç hanımı tebrik ederiz. çoçuk şiirleri Çiçeklerin ömrü Bahçemizi edsliyor, Hepsi ne hoş, hap renle renk Üzerinde dönüyor Bin bir gözel kelebek, * Açmış güzel bir çiçek, Korkuyor can verecek, Hemen girdi nerdeyse Air gelip emecek, » O hain dokunmasın; Gelip iğne vurmasın, Soylmi gözel çiçek Can vererek solmasın, x Bir bahar zaten örn, Acıyın siz de onal Su verin doya doya O da görsün bülbülü. Rahmi Galip O Ankarada Nuri Celal B, — Hedi yenizi postayla gönderdi O Izmirds Cevat Nazmi B, — Sarih allres veriniz de cevap yazalım, © Eskişehirde K Maarif müdürüne şikâyet ediniz. kai Çocuk şiirleri: Kalkar kalkmaz yıkanmak, Temizlemek, taranmak, Hem giyinmek, kuşanmak.. Ne yapayım efendim? Âdetimdir bu benim! Yüzü, gözü karışık. Kire, pasa alışık. Hem pasaklı, yılışık Çocukları sevemem. Böyle işe gelememi Beş kardeştik. Babam çok evhamlı bir adamdı. Bizi ne yalnız sokağa çıkarır, ne de yalnız evde bırakırdı. Annemiz bir miras meselesi takip için Londraya gitmişti. akşam evde in zemin katından bir inilti ik. Babam gözlerini açarak: — Eyvah, evimizi cinler ba: Diye mırıldandı. Babam cinler- den çok korkan, eski kafalı ve müteasap bir adamdı, Sesler e artıyordu. Babamı teşvik etik, Feneri yakarak evin zemin katına indi. linde bir balt geldiği bodurum kapısı vurmağa başladı. Kendi kendine söyleniyord — Bu ev zaten tekin değildi Benim küçüklüğümde de burada cinler vardı. Yirmi sene evvel yine böyle bir gece evimizi cinler basmıştı. Seneler var ki bu sesi işitmiyorduk. Cinler baltadan çok korkarlar, Ben o vakit te böyle bir çesaret göstererek bu kapıyı karmıştım. Dedi ve bodrumun kapısını parçalamakta devam etti. Fakat, bu komedya fazla sürmemişti. Babamın av köpeği, herkes uyu- duktan sonra yukardan aşağıya inerek bodrum katında uyumayı âdet edinmişti harfl Istanbulun meşhur bir semti çıksin? EE Doğru halledenlerden 1 inci Temizlik | kaldıl babamızla beraber evde oturu | yorduk. Babam yemek pişiriyor, yatal larımızı düzeltiyordu. Bir otururken, | Halli * 7 Tprintsanl 992 Bilmecemiz Bu o suretle okuyunuz ki, ZARİF BiR KOL SAATI ile, ayrıca 200 kı çikolata, kitap, mürekkep, mektep defteri, cetvel, kartpostal ve sair hediyeler veriyoruz. ize de şekerleme, bisküi, ipekli mendil, albüm, bilmece imnddeti 15 gündür) Çocuk olur temiz pak, Çirkindir gözde çapahl Bir kerecik bana bak, Âdetimdir, ter Ne yapayım & Türk çocuğu temizdir. Temizlikle ikizdir; Vazoda bir filizdir. bendeni m, pek temizl Köpek kürültüyle uyandı. ve havlıyarak üzerimize saldırdı Biz gülmekten bayılıyorduk. Lâkin babamızı sormayın! O: — Cinlerin hücumuna maruz Diye, korkusundan yere düşüp bayılmıştı. Ah bu cehalet! Babamız öldük” sonra, evimizde ne cin kaldı, ne peri, ** İTE Sefa nediye alanlar | Acıbademde Mubibbe Sait H. Yo-Yo Müsabakamız yarın sabah saat 10 da Beyoğlunda İstiklâl çadde- sinde Karlman mağazası yanın daki sokakta: ( Sosyetı Kadıköyde Mef- ret Murat H. Operaya Italyana ) Bilmeca zarfların şu üre Akşam gazetesi ( Çocuk dünyası ) muharrirliğine stan