17 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

17 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

ş Spor işlerimiz ( Baş tarafı birinci sahifede ) çalı tatmin ve temin etmek gılsa daha faideli olur. — Fenerbahçenin yukarıda bah- sektiğiniz tarzda esaslı bir çalışma programı varmı dır? — Biz, bir çok yardımlar ve bir çok fedakârlıklarla kendi klübümüzün ihtiyaçlarından mühim, bir kısmını temine muvaffak olduk. Bugün beş takıma kâfi gelecek kadar çalışabilen gençlermi dır. Macar, bir antrenör de getirdik. Muntazam bir sahamızda var, Binaenaleyh fudbol için lâzm gelen şeyler, Fenerbahçede mev. cuttur, Fakat sizde biliyorsu nuz ki, futbol bir iki senede derhal netice veremez. Bugün çalıstırmakta bulunduğumuz genç- lerden henüz istifade etmek kabil değildir. Iki üç sene sonra bugün koyduğumuz teşkilâttan çok ehem- miyetli ve çok kıymetli elamanlar çıkacağına katiyetle kaniiz. Fenerbahçenin tuttuğu bu yolu, bütün klüplerimiz bilhassa birinci Sınıf kulüplerimiz, takip edezler ve aynı surette çalışırlarsa sene sonra arzu edilen ve iste- ilen kuvvetli takımlar kendi kendine meydana çık: Şunu da ilâve edeyim lerinden ayırması ü galışması üzerine büyük bir darbe vurmuştur. Çünkü, kadrolarımızda hasıl olan boşlukları mektepliler, klüplerden ayrıldıktan sonra güç- lükle doldurabiliyoruz. Kuvvetli teşebbüslerle bu memnuniyetin önüne geçildiği takdirde daha çabuk gayemize irişebiliriz. — Levski takımına çıkardığınız, Fenerbahçe takımını fena tertip ettiğinizden ve Fikreti merkez muhacim mevkiinde ve biç olmazsa 8ol iç oynatılan Mehmet Reşatla yerlerini değiştirmediğinizden do- layı sizi muahaze edenler var ne dersiniz ? — Maalesef bazı spor münek- kitlerine takım beğenmemek has- talığı arız olmuştur. Netice alındıktan sonra takımın tarz teşekkülünü tenkit etmek hiç bir kıymet ifade etmez. Yapılan her takımı, spordan anlıyan herkes hatalı. bulabilir, Bu bir kanaat meselesidir. Fikre- tin oynatıldığı yer için serdedilen tenkitler ve muabazeler de bu kabildendir. Bulgar milli takımile yapılan maçta, sol muavin mev- künde oynıyan Fikretin kaç mu- hakkak gol kurtardığını kendi gözlerinizle gördünüz. — Bulgarlarla yaptığımız son maçlarda yenilmemiz dolayısile, futbol federasyonunun adamakıllı kuvvetleninceye © kadar klüple- rimiz nezdinde * ecnebi (takımı getirmemek için yapmak niye- tinde bulunduğu teşebbüs hak- kında fikriniz. nedir? — Federasyon henüz Fener- bahçeye böyle bir müracaatta bulunmamıştır. Takımlarımızın zayıf oldukları zaman, ecnebi takım gelirtmemeleri doğru olabilir. Fakat bunun takdiri klüplere ittir. Sonra fatbolumuzun terakki ve inkişafını arzu ediyorsak, ec- nebilerle teması kesmek doğru değildir. Ahmet Hilali Ni şurayı sıhhi toplanıyor Âli Şurayı sıkhi, önümüzdeki hafta içinde Ankarada toplana- caktır. Bu münasebetle Besim Ömer paşa, Akil Mubtar, Kilisli Rifat, operatör Murat Ibrahim beyler ayın 21 inde Ankaraya gideceklerdir. Fransız plânı beğenilmiyor ingilterede de bu plân aleyhinde büyük bir cereyan var Londra 16 (Hususi) — Silâhla- n bırakma meselesi hakkında layiliz notası yarın neşredilecek- tir. İngiliz notasında mühim esas- lar bulunduğu zanediliyor. Ingiliz efkrı urumiyesi silâhları bırak- ma meselesinin çabuk ve kati surette balledilmesini istemekte Kumkapıda kanlı bir vaka Bir balıkçı, balık satışı meselesinden diğer bir balıkçıyı yaraladı Evvelki gün Kumkapıda bir balık alışverişinden kanlı bir kavga olmuş, bir adam ölüm halinde yaralanmıştır. Vaka şöyle olmuştur: Kumkapıda balıkçılık yapan Herant isminde birisi evvelki gin sokakta tabla ile balık satarken sokağın karşı tarafında bir evden: miştir. derhal çağırılan yere doğru hızla yürümeye — başlamıştır. (Herant evin önüne yaklaşırken karşı ta- raftan Emrullah isminde diğer ir tablalı balıkçı çıkmış ve oda seslenilen yere gelmiştir. Kapının önünde iki balıkçı kar- şılaşınca bunlardan Herant ken- Nakil vasıtaları Piyadeler hakkında da ahkâm konuyor Ankara 17 (Velefon) — Şoför- ler ve seyrüsefer hakkında hazırla- mun | lâyihası © üzerinde vekâleti tarafından yaz mek üzeredi Almanya, şehirlerindeki seyrüsefer usulleri ve zizamları tetkik olunmak- tadır. o Lâyihada o şoförlerden başka memleket dahilinde seyrü sefer eden bütün makil vasıta- larının hattâ yaya yürüyenlerin de riayete mecbur oldukları hükümler vardır. Lâyiha kanun haline yirdikten sonra ayrıca bir tatbik talimat i hazırlanacaktır. Bundan fer meselesi etra- meclislerine ve Ankara 16 — Vilâyetlerin ida- eleri lâyihası ile Kastamonu mebusu Suat beyin belediye büt- geleri hakkındaki kanun teklifle rini müzakere etmek üzere muh- telit encümen teşkil edilmiştir. Bir mahkümun cezası affedildi Ankara 17 (Hususi) — Kâtl cürmünden mahküm olan Istanbul hapishanesinde Hüseyin oğlu Osmanın hastalığı hasebile cezası affedilmişti Sıvas - Erzurum hattı Ankara 16 — Sıvas - Erzurum hattının inşası için gelecek sene biltçeye tahsisat konacaktır. Inşa- atı yapıcak şirketle yapılan müzakerat neticelenmek üzeredir. Bu maksatla büyük bir içtima yapılmıştır. Içtimada York pes | koposu ve Lord Robert Cecil söz alarak silâhların bırakılması hak- kında iddetli nutuklar hariciye nazırı Sir John | Simon Fr: sanın tekliflerine karşi gağırıldığını söyliyerek kendi ii satmak istemiştir. Emruk- lah ise kendisinin daima bu ma- hallede balık satmakta olduğunu ileri sürerek © evden kendisine seslendiklerini iddia etmiştir. Münakaşa büyümüş, iki balıkçı alışverişi bırakıp sokak ortasında kavga etmeğe başlamışlardır. Ikisi de balık tablasını yolun ortasına bırakarak biribirlerine girmişler, tekme ve yumrukla dövüşmeğe başlamışlardı. Kavgada Herant, Emrullah soratına bir yumruk indirmi Emrullah yumruğu yeyince fena halde biddetlenmiş ve Heranta vurmaktan hiddetini yenemiyerek balık tablasının üstündeki koca- Vapur kazası Şirketin S1 numarası ile Güzel Bandırma arasında müsademe oldu Dün öğleden sonra limanda bir vapur kazası olmuştur. En eski kaptanlardan Şeref beyin idare- sindeki 51 numaralı Şirketihayri- beş ye vapuru dün saat on buçukta * Üsküdardan | har etmiştir. Vapur Sirkeci gümri © yaklaştığı zaman Bandır- maya gitmek üzere harcket eden “Güzel Bandırma, vapurile karşı" aşmıştır. vapurun karşılaşması pek olduğu için yapılan bütün manevralar boşa gitmi; Bandırma © vapurunun önündeki “ Baston ,, denilen uzun direk 51 numaralı vapurun * camlarını kıra- rak yolcu kamarasına girmiştir. Birdenbire camların kırılması ve vapurun fevkalâde sallanması yolculara büyük bir telâş ver. miştir. Yolculardan bir kısımı güvertenin bir tarafına toplan dıkları için vapur o ehemmiyetli bir tehlike atlatmıştır. 51 numaralı vapur yarım saatlik bir teehhürden sonra köprüye yanaşmıştar. Kaza esnasında bir hanım ba- yılmış, bir kaç cam kırılmasından başka kaza olmamıştır. Kazadan evvel Şeref kaptan birkaç kerre düdük çalmıştır. Hava postaları Ankara ile Istanbul arasında hava postalarına ay sonunda baş- lanacaktır. o Amerikadan gelen tayyarelerin kurulmasına başlan mıştır. iratet- | İngilterenin noktai nazarını yarın İ (bugün) Cenevrede izah edecektir. | İagiltere Fransız plânı muvafık bulmamaktadır. Diğer taraftan Almanya ve | Kalyada Fransız plânmin aleyhin- dedir. Bu sebeble hararetli müna kaşalar olacağı tahmin ediliyor. man bıçağı alıp Herantın üzerine atılmıştır. Herant bıçağı gö, p meydan kalmadan Emrullah ko- | caman bıçağı olanca hızla Heran- bn karnma saplamıştr. Herant bıçağı yeyince kanlar içinde yere yuvarlanmış, Emruilah balık tablasını bırakıp kaçmıştır. Herantın ve ; vakayı etraftan görenlerin bağırması üzerine po- İisler yetişmişler, ağır yaralı olan Herantı baygın bir halde hasta” neye kaldırmışlardIr. Derhal takibe başlıyan polisler bir müddet sonra Emrullahı da bıçağile beraber yakalamışlardır. Emrullah adliyeye teslim edilmiştir. Keriman hanım Izmirde tezahürat ile karşılandı Izmir 16 (Hususi) — Keriman Halis hanım bugün İzmir vapuru ile buraya geldi, büyük tezahürat ile karşılandı. Gazeteciler, apor- cular ve İzmir kadınlarından | tekkep bir grup vapura gitti. kendisine buketler verildi. Dört yaşlarında bir yavru > — Hoş geldin güzel abla, seni yanağından öpeyim diyerek Ke- riman hanımı alkışlar arasında öptü. Kraliçe, valiyi, fırkayı, beledi yeyi, — gazetecileri ziyaret elli, Kendisi, Izmirden Istanbula gide- cek, ondan sonra Mısır, Talya, Fransa ve Amerikaya seyehat edecektir. Tapu harçları Ankara 16 — Bütçe encümeni Süleyman Sırrı bey (Yozgatın tapu harçları kanununun on altıncı maddesinin tefsiri (o hakkındaki talririni müzakere etmiş, fakat takrir sahibi teklifinden vazgeçtiği için muamelenin tayinine hacet | kalman Heyeti vekile dün toplandı Ankara 16 — Heyeti vekile bugün İsmet paşanın. riyaseti altında toplanmıştır. — Içtimada devletlerle yapılan anlaşmalar ve yeni kontenjan kararnamesi esas- İarı etrafında iktisat vekili Celâl bey izahat vermi; Akhisar tütün piyasası Akhisar 16 — Tütün piyasası şehrimizde 125 karuştan açılmıştır. | şılmış Bina şalı azaldı (Baş tarafı birinci sahifemizde) Diğer taraftan Emniyet sandı: Zina merhun dört bin bina da, vadesi geldiği halde bedelleri ödenmediğinden satılığa çıkar lacaktır. Bu satışların emlâk kıye metleri üzerinde büyük tesir ya” pacağı tabiidir. Son zamanlarda bina inşaatı eski hararetini kaybetmiş, bu yüzden arsa fiatleri düşmeğe başlamıştır. İnşaatın azalmasının başlıca sebebi © apartmanların, yukarıda yazdığımız. gibi, fazla irat getirmemesi, bu yüzden bir çok kimselerin borçlarını ödemi- miyerek elindeki parayı da kay betmiş olmasıdır. Beyaz to; toz! Koklar koklamaz başı dönerek bayıldı Kasım paşada oturan Ali efendi dün pazar yerinde ailesile beraber köfte satarken | yanına | Hizir isminde birisi gelmiş ve elindeki beyaz bir tozu Ali efendiye verip koklamasını söylemi; Ali efendi tozu kokladıktan bir müddet sonra başı dönmüş ve olduğu yere düşüp sızmıştır. Doktor tarafından yapılan mı yenede Hızının koklattığı heroin oldugu ve AU efendinin bu heroin tesirile bayıldığı anla- Hızır yakalanmış, Ali tedavi altına alınmıştır. Tarihi evrak hakkında bir sual takriri Ankara, 16 — Manisa mebusu Refik Şevket bey meclise tarihi evrak hakkına bir sual ii r. Sual maarif ve mi ir. Refik Şevket bey maarif vekâletinden Btanbul hazinei evrakında bulunurken sa- tılan tarihi evrak hakkında ne muamele yapıldığını, tarihi evra- kın muhafazası için ne gibi ted birler alındığını sormaktadı Manisa mebusu maliye vekâ- letinden de tarihi evrakı satanlar hakkında devlet şurasınca yapılanı tahkikatın ne safhaya geldi haklanda izahat istemektedir. Şeker, kahve Tacirler bir Şirket yapıyorlar Istanbul kahve, tacirleri dün ticaret efendi bulunduğu bu içtimada serbest ithalât için tacirlerin aralarında bir şirket yapabilmeleri imkân tetkik edilmiştir. Bu meyanda hangi nevi şirke- tin tercih edileceği de dü müştür. Yalnız bu defa itbalâtta bulunmak üzere mahdut müddetli bir. şirket yapılmasını öne sürmek tedirler, Bu işin kat'iyet kesbetmesi için daha bazı tacirlerin iştirakile bu- gün saat on buçukta Ticaret mü- dürlüğünde bir içtima daha yapı ektir. Terfi zamları hakkında bir tefsir Ankara, 16 — Bütçe encilme- Bince hazırlanan bir tefsir fılra- sına göre 1931 mali senesi bütçe kanununun on beşinci made fıkrasının hükmü, kendi rızalarile devlet memurları teadül kanununa merbut cetvelin on birinci dere- 1 derecelerde bulu ban vazifeleri kabul etmiş olupta mezkür kanunun yedinci madde- sinin verdiği cevaza İstinaden 931 mali senesi zarfında terfi et trilmiş olan yüksek mektep me- zunlarının— terfi | zamlamna da şamildir. NA 11 Ge NNMNMMMMMMMMMMMMNE EEE GORME e çay damga an