21 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Tüşrkami 1832 Alınsnyada yeni filimler Bütün stüdyolarda büyük ve hararetli bir çalışma var Erkeklere havahoş filminden bir sahne : Tomy von Eyck ile lise Korsek Berlin, 14 (Hususi) — Alman yada hararetli bir filim çevirme faaliyeti var. Bütün stüdyolarda sabahtan akşama kadar filim gevriliyor. Artistler durup dinlen- meden çalışıyorlar. Son zaman larda çevrilen filmlerin başlıcaları şunlardır: 1 — Bruna Duday ida dış sahneleri Renate Müller, o George Alexandre, Otto Walburz Parise gitmişlerdi. Renate Müller bu filimde küçük bir satıcı kız iken mcasından binlerce * Maymun kürkü, Yiyor. Mesele bu inden işe yarar istifade ve para gi etmeniz yolunu bulmaktır. 2 — Hanez Hille'nin irlüğu ile “ Macar aşkı, Bu. filim © Budapeşte atelyelerinde tamamlanmak ü redir. Bu filmin kitabını almanca, ve macarca, olarak Emmerich Hrsaburger © yazmıştır. Sevimli, yeni parlayan sarışın macar yıldızı (müstakbel Lilian Harvey olacağı zannedilen ) Rosi Barsony ile Tibor von Halmay hem almanca hem macarca nüshalarda oynuyor- lar. Welf Albach - Retty yalnız almanca rol almıştır. 3—Burno Duday idaresinde Ren sehri sahillerinde “Şampanya mu- herebesi , filmi. Bu filmin dış “hmeleri çevriliyor. Ren üzerin- » en büyük Şampanya mabze- idaresi filminden bir sahne 1 cevap vermiyo fından 14 gün şarap içmesi mene- dilen delikanlının hali pürmelâlini ir eden bu çok eğlenceli filmin baş rollarını Henüz Rükma- un, Ida Wüst, Yubüs Falkenstein, Walter Yansen ve Max Adalbert oynuyorlar. Ili “sinematograf, icat edildiği demlerde, o zamanın en parlak bâttâ yegâne yıldızı “Asta Nilson,, pün en meşhur filmlerini çevirdiği Nenbabelbergdeki “ Küçük cam bina, da, bu film için meşhur bi şampanya mahzeni yapılmıştır. Bu mahzen yapılırken beni gez- direrek izahat veren mimar (söz aramızda) ikide bir başını uğuş” kuruyordu. “ hakiki ruhu verebik mek için,, oşampanya mahzeninde bir ikihafta “ tetkikatta, bulun- muş, ve “bol bol içmişti. Şimdi baş ağrısı çekiyor!, 4 — Erci Pommerin idaresinde, Dr. Suduriz Bergernin veji ile çevrilen “ ben gündüzüm, ve sen geceleyin ,, filminden evvel de bahsetmiştim. Bu film şimdi tamamlanmıştır. Aynı yatakta, birbi- rinden habersiz gece gündüz yatan iki gencin hayatını anlatan mevzu almancada Kaethe von Nagy, Willy Fritseh,, Amanda Lindner, Julins Foekensten, Fransızcasında Kaetbe von Nay, Fernand Gra: vey, Jeanne Chcirel, Georges Flament, Jugiliesindo, Heather “Angel, Ferand Gravey oynıyorlar. Bu filim için atelyede çifte kiracılı, tek yataklı döşeli odadan başka, şık bir berber dükkâm, şık bir lokanta, Potsdamdaki Sanssouci sarayı müzesinin salon- ları, şık bir köşk bir küçük sinama, Berlinin büyük cddele- rinden biri, kötü bir amele “apart: yapılınıştır. $ — Senenin en muazzam eseri olan “F.P.S cevap vermiyor, fi liminin dış sahneleri bitmiştir. Şim- di rejisör Karl Hartl, Evek Pom- mer idaresinde, atelyede yapılan dekorlar arasında geçen kısımları çeviriyor. Avrupa ile Amerika arasında muntazam hava sefer lerini temin için atlas denizine konulan muazzam bir ada etrafında dönen bu filim yalnız. halk tarafından değil, bu mevzu ile alâkadar muhtelif yerlerden de alâka ve sabırsızlıkla bekleniyor. Metropolis filminden manı çelik | Oto Walburg, Renata Müller ve Macar aşkı filminde baş rolü Oynıyan Bosi Barsony beri hiç bir filim için bu kadar para sarfedilmemiştir. Yalnız Mü- hendis Erich Kettelbus, çok müş- kül inşaat için binlerce lira ücret alıyor. Filmin Almancasını Hans Albers, Sybille Sehmitz, Paul Hartman, Reter Lore, Hermanu Sdecma- mus, Fransızeasını Charles Boyer, Jean Murat, Daniela Parola, Ingi- lizcesin de Conrad Veiat, Jill Esmond, Leslie Fenton oynuyorlar. 6 — Lilian Harvey, Avrupa daki son filmine Erich Pommer'in idaresi altında. başlamıştır. Bu filmin rejisörü meşhur bestekâr Friedrich Hollacnderdir. Şimdi ismi “İmperatoriçe ile ben, olan bu filmde Lilian Harvey, Almanca, fransızca ve İngilizce nüshalarda baş rolü oynuyor. Diğer rollerde | Almancada: Conrad Veidt, Heinz Rühmann, Mady cbristians, fransızcada char- les Boyer, Daniela Bregis, lizcede Charles Boyer, Christians oynuyorlar. 7 — Günther Stapenhorst ida- resinde, rejisör Gustav Ucicky, « Sabah kızılığı , filminin Hel singfors, ve Kielde dış sahnelerin tamamlamakla meşguldür. 1915 İng Mady, senesinde bir tabte'babirde geçen vaka, harp sahüclerinden ziyade, Bir zamanlar pek çok sevilen sinema yıldızlarından biri, Collen Moore, “ urun müddet sinema hayatından uzak kaldıktan sonra tekrar filim çevirmeğe başlıyor. Hellivuttan gelen haberler sevimli artistin yakında büyük bir filme başlıyacağını. bildirmektedir. Bu haber Collen Moore'yi seven berkesi şüphesiz memnun edecek Collen Moore bundan dört sene her tarafında büyük şöhret sahibi idi. Onun çevir- filimler büyük bir rağbet andıran baş tuvaleti ile diğer bü- tün artistlerden ayrılıyordu. Cok len Moore bu suretle kız. tipi ilimlerinde bu tipte gör eler geçtikçe artistin şöhreti Bir çok genç kızlar Collen Moore tarzında ğe başlamışlardı... Onun bir genç im filim çıkın caya kadar devam etti. Sözlü filim başlayınca. artistin yıldızı söndü. Collen Moore bütün gayretine rağmen bir türlü mikrofon karşı- şında söz süyliyemiyordu. Filim şirketleri onun ürkekli- ğini gidermek, bu kıymetli artisti kaçırmamak için çak. uğraştılar, az daha çalışmasını tavsiye ek İL artist bu tavsiyelere red cevabı verdi, artık filim çevirmiyeceğini ilân etti. Collen Moore hesabını bi bir kadındır. Çok kazandı manlar bir kenara epice para koymuştur. Bunun iradile rahat vabat yaşıyablr. Bunun için filim daşlık bağım ve insanların ruhi aletini canlandırıyor. Baş rölleri Rudolf Forster, Wilhelm Genschow, Fransız Niekliseh, Gerhard Bienert oynuyorlar. Sizin bir artist Collen Moore tekrar filim çevirmeğe başlıyor Collen Moorenin son resmi pacağını soranlara şu cevabı vermişti £ — Seyahat edeceğim. Gezip dünyayı göreceğim. Bir devri âlem seyahalı yapmağı o kadar gok istiyorum ki. Sonra okuya- cağım, İlmi meselelerle alakadar olacağım Nihayet hayır işleri için çalışacağım. Sevimli arlistin bu sözleri söy- lediği zamandan beri üç sene geçti. Artist bu müddet zarfında ne seyyahat etti, ne ilmi mesele lere alâkadar oldu, nede hayır işlerile uğraştı.. Bir türlü sinema mubitinden ayrılamadı. Filim çe- wirmediği halde çevrilen filimlerle, «tüdyo Faaliyetlerile alâkadar oldu ve nihayet mikrofon karşısında serbesçe konuşabilmek için tec- rübeler yaptı. Tecrübeler bu defa muvaffakı- yelle neticelendi. Artist pek âlâ Sözlü filim çevirebilirdi.. Fakat o, bütün kusurlarını tashih etme- dikçe işe başlamak istemiyordu. Bunun için bütün teklifleri red- dişi ve çalmakta deram eyledi ayet bu çalışma istediği neti verdi. Collen Moore buna kanaat getirdiği gün tekrar filim çevirmeğe razı oldu. Artist, aradan seneler ge den, tekrar eski genç kız kıyaf tile” sahneye çıkmağı muvafık bulmadı. Bunun için tuvaleti değiştirdi, Saçlarını bir parça uzattı, bir zamanlar alnını ortadan ayıran saçları yana çekti “ bir genç kadın halini ald Artist şimdi genç kız değil genç kadın rollerini yapacaklır. Colien Moore filimlerini , Ingi lizce olarak çevirecektir. Şehri mizde İngilizce filimlere pek rağbet edilmedi sevimli artistin yeni filimlerini esi iksılk görmek kabil olamıyacaktı Tony van Eyeb, Han Bravsewetler ile beraber Brun; Dudayın idaresinde, Gerhirüt Lampreel'id rejisörlüğü ile ç İr. diği “Erkeklere hava hoş, filmini tamamlamıştır. | 7 j i , j A AŞMA AŞAN i