28 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ankara, 28 — Türk tayyare kongresi dün saat on dörtte Ankara Halkevinde İsmet paça hazretlerinin bir nutku ile açık mıştır.
 Çıfçilere yardım Ziraat bankası umumi heyeti toplanıyor Bazı vilâyetler murahhasları, bankanın zirai kredile daha fazla...
 Sıçan Salâhaddin Artık yankesicilik yapmıyacağını söyliyor Tatanbulun —— maruf. yankesicilerinden sıçan Salâhaddin uzun...

Milletin tayyare için i Alman kabine buhra- şimdiye kadar verdiği nının yarın halledilmesi para 40 milyon liradır. | muhtemeldir. — — - Sene 15 — No: 5078 — Fiatı her yerde: 5 kurup PAZARTESİ — 28 Teşrinisani 1932 Telefonlar: Tahrir 21686 — dare 21434 — Klişe 20118 Tayyarecilikte kendimizi göstermeğe borçluyuz Ismet paşa: “Halkımızı tayyare hücmlarından korunma talimlerine Başvekli Ankara, 28 — Türk tayyare kongresi * dün on dörlte Ankara Halkevinde Ismet paşa hazretlerinin bir nutku ile açık mıştır. Başvekil nutkunda demiş tir kiz “Bu kongrenin açılması milli bayatın belli başlı safhalarından biridir. Kongre milletlerin hava- alık meselelerine karşı gösterdik leri büyük alâkayı da gözden geçirmeğe mübim bir vesile olu- yor. Son iki sene içinde tayyare filoları kurmak fikri çok dikkate şayan bir mahiyet almıştır. Harp zamanında düşmanın ne şebrini, ne insanını, ne tarlasını ne fabri kasını, hiç birini ayakta totmi yacak bir müsademe kuvvetine sahip olmak için mütemadiyen tayyare yetiştirmeğe çalışıyorla iki sene içinde Akı im tayyare kuvvetlerile büyük tahribat yapılmıştır. Son iki sene içinde her tarafta büyük Memleketimizde tayyareci- liğin inkişafını en büyük emel edinen AKŞAM başvekil | paşayı dünkü fevkalâde nut kandan dolayı. hararetle teb- rik eder. Tayyareciliğin ne demek olduğunu anlamak için bu güzel nutku her. vatanda- İİ sun okumasını tavsiye ederiz. Bilhassa tayyare cemiye- dinde çalışanlar, Türkiyede tayyareciliğe karşı vatandaş- larda nasıl heves uyandır. mak lâzım geldiğini öğrenmek ve tatbik etmek için bu nutku ders diye ezberlemelidirler. tayyare manevraları yapılıyor. Bu manevralarda bir kumanda altında büyük tayyare kitlelerinin günlerce şehirler, fabrikalar, ordular aley- bine tahribat için talimler yaptık larını görmekteyiz. Bazı nazariyelere göre silâhlar gok terakki etmekte olduğundan harplerde Kara ve deniz. r met paşa tayyare lie seyahat edörken orduları uzun miiddet karşı karşıya kalacaklardır. Harbi umuminin se- melerce siperler içinde karşı kar- şıya geçmesi'de bu nazariyelere kavvet vermektedir. Bu takdirde kati neticeler al- mak isteyen düşman bütün hava ordusunu toplayıp hücuma geçe cektir. Eğer karşı tarafın tayya- releri cevap vermezse yapılacak tahribata © memleket dayanama- yacaktır. Bu nazariyelere göre gelecek harplerin kati neticeleri havada alınacaktır. Halkımızı tayyare hücumların- 'dan korumak için lâzım gelen bilgi ile techiz etmek lüzumum- dan bahsedeceğim, Bu sene içinde Avrupanın büyük şehirlerinde halkın tayyare büçumumlarından korunma talimlerine başladıklarına şabit olduk. Biz'de halkımızı bu talimlere alıştırmalıyız. Her vatan- daş ansızın yapılan bir tayyare hücumuna karşı alınaçak tedbir- leri bilecekti (Devamı inci sabifede ) Bu akaşam: ELHAMRA sineması Büyük rejisör ERNST LUBITCH fından bir MAURICE ROSTAND'ın meşhur romanından. muktebes Öldürdüğün Atan muazzam ve muh- teşem filmini takdim ediyor, Sıçan Salâhaddin Artık yankesicilik yapmıyacağını söylüyor Tstan bulun maruf yanke- sicilerinden sıçan Salâhad- din ozun za mandan beri yankesiciliğe başlamış © ve bir çok defalar yakayı ele ver- miştir. Vandan Istan- bula gelen sıçan, Salahaddin çok sabıkaları ye muhtelif mah- dolandırıcılı suçlarından bir kümiyetleri vardır* Salâhaddin son defa gene yan- (Devamı ikinçi sabifede ) Ziraat bankasının, umumt heyti Ankarada çarşamba günü, meclis ieisi Kâzım paşanın riyasetinde toplanacaktır. Bu toplanışta, umu- mi müdür Şükrü, ve idare mecli reisi Sabit beyler, bankanın bir senelik faaliyeti hakkında umumi heyete izahat vereceklerdir. Bu seneki içtimada, bazı vilâyet murahbasları, bankanın zirai kre- di meselesile olan alâkasından bahsedeceklerdir. Bu vadide mün: kaşalar olacağına ihtimal veril inektedir. Vilâyet murahhasları, bu münakaşalarda, öteden beri ziraat erbabının banka hakkındaki fikirlerini ileri süreceklerdir. Ziraat erbabı, bankanın bir köylü bankası olduğu kalde, tica- işlerile daha ziyade meşgul El gezel okuyan çok olurl.. Profesör Marx — Halkta musikiye rağbet yok Amca beyl.. A. B, — Üzülme üstat, Hele sen işe başlal Ondan sonra hariçten Çifçilere yardım Ziraat bankası umumi heyeti toplanıyor Bazı vilâyetler murahhasları, bankanın zirai kredile daha fazla meşgul olmasını talep edeceklerdir Ziraat bankasının Ankaradaki merkez binası olduğunu söylemektedirler. Ziraat ına göre, ziraat bank: bir ticaret kredi bankası sekline irmiştir. Halbuki memleketimizde icaret kredisi üzerine iş yapan bir çok milli bankalar vardır. ve bu bankalar. Kredi ihtiyacım temin etmektedirler. Ziraat ktedisi üzerine iş yapan yalnız ziraat bankasıdır. Bu iti- barla bankanın diğer sahalardaki işlerle daha az meşgul olması isteniyor. Diğer taraftan, Ziraat bankası hakkında yapılan bu tenkitler lüzumsuz addolunmaktadır. Bilâm- ında, (bankanın tüccardan erbabına yardım