28 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 28 Teşrinisani 1932 © İngiltere - Avusturya Londrada yapılacak tarihi maça tam dokuz gün Göremiyeceğimiz maçlardan biride ayın yedisinde Londrada yaj cak İngiltere - Avusturya maçıdır. Şimdiye kadar eşi görülmemiş olan bu futbol maçı bir boks müsabakası © olsaydı Londraya kadar gidemediğime pek acımaz dım. Haftalardan beri Avrupa gazetelerinde okuduğunuz taf- silâtla son derecesine varmış olan merakımızı sesli filimle tatmin edebilirdi. Boks maçları, beş metroluk bir Ring içinde yapıl dığı için sinema şeritlerinden de çok sarih bir şekilde takibi mümkün oluyor. Halbuki futbol bütün teferruatını dıracak tarzda bir film ümküm bulunamadı almak dikkatli İm m maçın ancak dört beş saniyesini takip edebiliyor. O dört beş sa- Biyeden sonra filimde bir atlayış oluyor ve sahanm merkezinde oyunu takip ettiğiniz bir sırada kendinizi birdenbire kale önünde buluyorsunuz. Saha ortasından kaleye kadar geçen oyun meçhul kalıyor. Sinemalarda seyredilen | fatbol maçları, insanda, mühim bir kasmı makaslanmış tatlı bir dram tesirini yapıyor. İşte bunun için Arsenal saha- sında yapılacak Ingiltere - Avus- turya maçına gidemiyeceğim için duyduğum üzüntü bir kat daba artıyor. Böyle fırsatlar sporcılar çin kaç senede bir çıkar? Avustur- yadan, Almanyadan düzüneleree fakir altı ay evvelinden maçı görmek için yayan seyahata çık- tilar. Hatırımda kaldığına göre, her uğradıkları yerde seyahata çıkan bir karı koca vardı. Viyanadan ayrıldıklarını Avrupa gazetelerinde okuduğumuz bu karı kocayı da merak (ediyorum. Acaba Londraya vardılar mı? Şimdi orada maça girecek ka- dar, para biriktirip, bilet tedarik edebilirler mi? Buna yakın daha n& kadar havadis okuduk... Bu maçın asıl spor tarafına ait olan haberleri de okunmakla doyulmaz şeyler. Avusturyalılar nası çıkacalar? ingilizlerin güzel bir mektubu? Hugo Mayzelin takımı 7 K£ nunuevveldeki maça onbeş ki bir kadro ile gidecektir, Avustar- ya futbol dikt: in çıkardığı (onbir) oyuncu bugün Avrapama en kuvvetli takımı olduğunu 1931 senesinden beri saba üstünde müteaddit defalar | göstermiş futbolculardır. Avusturya mill takımı 1931 senesindenberi (11) milli maç yapmış, on birinde de galip gelmiştir. Hali hazırda Avrupanın en sağlam takımı olan Avusturyanın kazan galibiyetlerin hülâsası şöyledi Avustarya Macaristan Çekoslavakya Ayüslurya — istan 5 6 2 8 2. 5 ı . 3 Avasturya «e Isviçre 8 “Avusturya (on bi beynelmilel | mes battında yapılan mühim tadilâttan gesicii Hugo Mayze kazandığı şu on evvel 1931 şubatında Italyan milli takımına karşı bir oyun oyna mışt, O zaman avusturyalılar mağlü olmuşlar ve efkârı umumi ye de talımın bilhassa hücum hattında tadilat yapılması kanaati ve arzusu kavveile hissedildi. Mayzel münekkitlerin ve efkârı umumiyenin merkez (o muhacim mevkiine muvafık gördükleri Sin- deları Avusturya | milli takımının merkezine getirdikten sonra ilk parlak muvaffakiyeti elde etti. Iskoçyayı Viyana topraklarında yenen Avusturya milli takımının merkezinde o gün Sindelar oynu- yordu. lkaçyalları beş göle ye. Avusturya oyuncuları içinde ingilizlerin e nazarı dikkatını celb eden Sindelar maçtan iki gün sonra İskoçyaya gitmek şarüle 10,000 ingilizlik bir teklif kı sında kalmıştı, İskoç teklifini kabul etmiyerek © Avusturyada kalan bu merkez muhacim ve arkadaşları ( Stamford Bridge ) sahasında ingiliz milli takımına karşı oynıyacakları maçın ehem- 'miyetini tamamile anlamışlardır. Onlar pek iyi biliyorlar ki, Taj izler sporda hiç müteassıp değil lerdir. Eger ingiliz. ahalisinin gözü önünde kendi oyunlarının İnikiyetini isbat edebilirse, satış fistleri hemen iki misline çıkacaktır. o Bunun içindir ki, Avsturya oyuncularının şarjlı in- giliz oyununa dayanamıyacakları hakkındaki tahminler pek yerin- de değildir. Ogün Avusturya (Onbiri) hayati maçlarını oynıy caklardır. Formaları için olmasa bile yüksek Hatla İngilterede kalabilmek ümidile bütün varlık- lerile İngilizlere saldıracaklarını hesaplamak daha doğrudur. Esa- futbol kurdu. olan Mayzel işin bu tarafını da hesaplamıştır. Mayzel'in hazırlık planına dair gelen haberlerde, Ax rya takımının iğ maçlarından sonra İngilizlere karşı busust surette yapacakları idmanlar hakkında malümat var, Avusturyalılardan bundan bir hafta evvel on beş kişi seçilmi tir, Bu on beş oyuncu Londraya gidecek kadroya dahildir. Oyun- culara ikişer çift yeni potin veril- iştir, Bir çifti uzun ve geniş, feri biraz daha kısa kramponlu olan bu potinleri avasturyalılar iki maçta tecrübe edeceklerdir. Bu iki maçtan biri (Prag) ın O.F.C takımına karşı olacak bu maçta Avusturyalılar oyun esnasında | ingilizler tarafından yapılan nizami şarjları tetkik edeceklerdi Bu maçtan sonra ayın inci günkü ekspresle Parise hareket edecek olan Avusturyalılar ertesi günü saat 10,35te Pariste bulu- Bacaktır. Aynı 12,30 trenile Kaleye hareket edecek olan Avusturya- lılar saat 19da Londrada bulu nacaktır, Londrada bü bir otel işleten zengin bir Avustur- de misafir i gün Stom- ford Bridge sahasında yapılacak .Chelseo - Everton maçını seyre gidecekler ve bütün maç esna- sında kendilerine hakkında maç safha- rek verilecek nasi- kaldı hatları diliyeceklerdir. Bu suretle emlerinin bazı incelikle- liz takımının ederken yakından edecek olan Avusturyalılar lümatlarım tamamlamış bulunacaklardır. Bu maçtan sonra iki gün isti- rahat. İki gün sonra aynı sahada iki dafa antrenman, Ondan sonra lam bir istirahat inde ayın yedisine intizaı Avusturyalılar maç günü düz kırmızı mayo ve beyaz pantalon- larla çıkacaklar, | ingilizler de kendi milli formalarını değiştir. meyeceklerdir. Mayzelin son beyanatı Avusturya tek seçicisi kendi gazetelerine tarihi maç hakkında son bir beyanat vermiştir. Futbol diktatörünün o beynalından mü- him parçaları naklediyorum: Oyuncularımız kendi oyunlarını oynıyarak İngilizlere Avusturya fatbolu hakkındaki mediblerin boş olmadığını göstereceklerdir. Uzun seyahatten ve ahaliden müteessir olacağımızı zannetmi- yor dum, Milli takımımız bundan daha fena şersaitteki seyahatle- rinde de iyi idi. Şimdi yataklı yagonla ve en büyük istirahat işinde bir hafta evvel gidiyoruz. Şarj meselesi de beni çok işgal etmiyor. İngiliz Şarjları çok Drüşt olduğu için tehlikeli addolunmaz. Benim en ziyade ehemmiyet ver- diğim şey ingiliz oyununun 90 daki: ka hiç bir saniye gevşemeden elek- trikli bir piston gi ren süratine bizimkilerin tahammül edebilip edemiyecekleridir. Hakikaten ingiliz oyunu şeytani denebilecek sür bir saniye kaybetmeden oyunun sonuna kadar muhafaza ediyor. Futbol 1 kendileri fevkalâde yer tutarak yalnız topu sevkettikleri için © fevkalâde seri oyuna rağmen az yorulurlar. Hal buki Avrupalılar nekadar & arkasindan” bene © Konuştuldan sonra paslaşırl: İşte benim için meselenin en mühim ve en can alacak noktası buradadır. le mektubu e beş senelik kâtil Mister Wal'den, Mayzel'e bir mektup gelmiştir. logilizler bu mektuplarında, Avrupanın en lksek futbol takımına karşı hazu- ladıkları resmi kabul proğramın- dan bahsettikten sonra bütün sahalarınının, bütün oyuncularının ve bütün klübün ve antrenörlerin icabında emirlerine âmade bulunacağını bildirmişlerdir. Yalnız mister Woll mektubunun nihayetinde şu haşi- yeyi ilâve etmişti Avusturya takımının. istediği şekilde idmanım ikmal edebilmesi için bütün insanlarımızı emirler vereceğimizi, vadederken bir nota hakkında müs edeceğiz. O'da James indeki iki muba. inle idmane gönderemiye- eegimizdir., Bu iki yıldıza 7 kânunu evveldeki muazzam imtihanda İngilterenin ihtiyacı vardır. Daha maçtan evvelki tafsilâtile insanı heyecanlandıran şu maçı görmiyeceğimize bir daha teessüf ederek 7 kânunuevvel akşamını iple çekmekten başka çare olma” dığına belki senelerce yanacağım. Eşref Şefik Küçük Bir ân kendikend etti. Bir taksi durdurup bin ve bu taksiye adresi verdi farkına varmamıştı,.. Bunu, mil iki surette yapmışil. Otomobilden in rasını verdi, Takı kapıdan içeri girdi. Gözlerinin yaşardığını hissetti, O mendilini gıkardı.. Kirpiklerini kuruladı ve yüzünün hafif pudrasını tazeledi. Evine dönmüştü. Üvey © annesinin in ağlamış, © perişanlaşmış © gör mesini istemiyordu, Kararını kat'i surette vermiş bir eda ile, başı yukarda, merdivenleri çıktı, “ — Aman! Bunun sonunda ölüm yok ya. , diye düşünerek kendisini kendi kendine cesaret verdi. Zili çaldı. açan Macide hanim bessümle, uydurma bir neşeyle güldüğünü genç kız farketti. Bu esnada, küçük Lâmiada koştu. O da neşe içindeydi. Fakat onunkisi biç te sahte neşe değildi. Didar, derhal anladı: Bir vaka olmuştur o yokken mühim bir vaka cereyan et Macide banım, garip bir sesle: — Cicim... Didarcığıml Böyle nerede kaldın?... Seni rerak ettik... Genç kızın koluna girdi. Onu okşayıp severek odaya sürükledi. Aynı zamanda, yüzüne bakarak: — Yavrucuğum! Nen va Niçin yanakların, gözlerin kızar- mış?.. Bu kadar heyecanlanmana sebep ne? Haydi, gel benim odama da gözlerine rimel çek... ben de sana yardım edeyim. Bu âni değişikliğe hiç bir mana veremiyen üvey kızını kendi oda- sına sürükledi. — Eğer nişanlın seni böyle somurtgan halde görse ne der, yavrucuğum!, Haydi gül, neşelenl Fakat dur, bele... Sana bir güzel makyaj yapacağım ki... Şimdi gö- rünce, bir daha beğenecek. Didar, hayretle sordu — Nasıl ? Içerde mi? Buraya mı geldi? Macide hanım — Evet evet... “diyerek çırpındı- Buraya geldi. Babanla beraber, rde, misafir odasındala Bu sırada salonun kapısı landı. Hizmetçi, elinde, kahve tepsisila çıktı. Kapı aralığından erkek sesleri sızdı. Didar, bunlar dan birinin babasına, ötekinin Feride sit olduğunu duydu. Feridin sesi... o hüzünlü, fakat vakur ve sevimli ses, Kalbi o kadar çarpmağa baş- İ ladı ki, az daha, heyecandan | bayılacaktı. Üvüy sini iskemleye oturdu. Macide hanımın dalkavukluğunu dinledi: odasında bir Kitap, etmeleri ve sair tap 2 rinisanl 1i ilânlar — Aşk, macera ve cinayet romanı — * (Va - Na) — Yavrucuğum.. Bir saat evel baban bana telefon ett. Eve “K.., oğullarından Ferit Kadri beyi getireceğini söyledi.. *K.. , oğullları öyle asil ve eskil bir ailedir ki, Osmanlı hanedanından bile daha eski bir zamanlarda, Anadolu'da hükümet sürmüştür. Eğer, Avrupa'da olduğu gibi, bizde da kontluk, baronluk filân olsaydı, senin nişalın en meşhur prenslerden olacaktı, cicim! Hiz imetçiyi saldırdım.. Paçaları siva- dık. Yarım saat içinde deli gibi didindik, evin altını üstüne ge- tirdik. Öyleya: Insanın böyle muhterem bir misafiri olur da., Didar başının döndüğünü, göz- lerinin karardığını hissediyordu. Sanki kadeh kadeh şampanya içmiş gibiydi. 4 Üvey annesi, onun saçlarını düzeltti, Yüzünün pudrasını taze- edi, Kılık kiyafetine çeki düzen verdi. Ve bu tuvalete, genç kız, gocuk gibi inkiyadetti. Didar, sairifilmenam gibi yürü- dü, Macide hanimin çıktığını, koridoru geçtiğini, safir odasının kapısını açtığını bayal meyal hatırlıyor. Ancak misafir odasma girip te görünce kendine geldi. Murat beyin yüzü, her seferkin- den daha kırmızıydı, Ağzı, sevinç- ten kulaklarına varıyordu. Her balde bir memnuniyet ifadesi vardı. Koltukları o kabarmış Neşesini hiç bir suretle saklıya- mıyordu. Esasen, saklamak da istemiyordu. Delikanlının da halinde mem- Bunluk nazara çarpıyordu. O da, müstakbel kayın pederinden daha az, sevinçli görünmüyordu. Didar, üvey annesile birlikte içeriye girince, Ferit Kadri bey, ayağa kalk Bir adımda, genç kızın yanına geldi. Didar, bir tereddüt amı geçirdi. Hayatında daha ilk defa olarak bu derece, mahcubiyet vaziyetine dişüyordu. Yabancı bir erkekle, babasın — yanında, nişanlı diya Konuşmak, onu şaşırtıyordu. Gülümsemek tecrübesinde bulu" narak yaklaştı. Delikanlıya elini uz Biraz pürüzlü bir sesle: — Sefa geldiniz, efendim... - dedi. Ferit, bey cevap verdi: — Hoş bulduk, Didar hanimi İsminin talaffuz edildiğini duy- ması üzerine, genç kız titredi. Mesut bir nazarla müstakbel nişanlısına baktı. Çok şükür üvey annesi, bu sefer, muz ederek yüzünü fena boys kalmamıştı. Bu halite oğlan, kızı pek sevimli buldu, (Arkası var) sevimli bir tarzda Matbaacılık şubesi Rekabet kabul etmez derecede ucuz fiatlerle iş yapar. Mecmua bastırmak isteyenlerin bu ucuz fiatlerden istifade tavsiye ederiz, Bundan Gaşka en müsait şeraitle kartvizit, mektep ve zarf başlıkları, makbuz, fatura, sirküler adres kartı, işleri yapılır. Telefon: 21434 min mn