29 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

29 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

gril. Vazo içinde nasıl sümbül yetiştirilir? Kışın can sıkıcı günlerinde göz karşısında taze, güzel renkli ve kokulu ciçek bulundurmak pek büyük bir zevktir. Çiçekler insana ik, neş'e verir. Yalnız sık taze çiçek almak, vazolara yerleştirmek pahalıya mal olduğu için, evde saksıda çiçek yetişti renler pek çoktur, Sakssıdan ziyade vazolar içinde yetiştirilen sümbüller hoşa gider. Vazo içinde çiçek yetiştirmek için çiçekçilerde satılan ağzı açık, bilhassa sümbül yetiştirmeğe mah- Sus vazolardan satın almalı, Bun- ları temiz su ile geniş yerine kadar doldurmalı. Suyun taaffün etmemesi. için dibine bir parça kömür koyduktan sonra çanak gibi açık olan ağzıma intihap edilen sümbül sovanını yerleştir. meli. Sovanın yalnız dibi suda bulunmalıdır. Sünbül sovanının güzel çiçek vermesi için köklerinin yaprakla rından evvel kuvvetlenmesi şarttır. Bunun için sovanı vazoya yerleş- tirdikten sonra karanlık bir yerde iki üç hafta muhafaza lâzımdır. En münasibi bir dolap içine koymak ve dolabın kapısını mümkün © mertebe © açmamağa gayret etmek Karanlıkta kökler kuvvetlen- dikten, üç hafta dolduktan sonra vazoları dolaplan çıkarmalı ve ziyaya yavaş yavaş alıştırmalı, Iptida gölgeli bir yere, sonra odanın ortasına bir masa üzerine nihayet pencere içerisine koyma- hıdır. Yapraklar pek çabuk büyür. Her gün vazonun bir tarafı ziyaya şevrilirse sünbüllerin açması da kolaylaşır. Yapraklar başladı zaman vazonun suyunu her hafta değiştirmek ve taze temiz su koymak lâzımdır. ucver Yüz elli dirhem kıyma sekiz yamurta, bir çeyrek bayat ekmek maydanoz, tere otu, fıstık, üzüm, Eti iki defa makineden çektir. dikten sonra tere yağında kızart- malı. Ekmek dilim dilim kesilerek su- da iyice kabartıldıktan sonra güzelce sıkılıp suyunu çıkartmalı ve ete karıştırmalı. Tere otu maydanoz ince ince doğranıp kesilmeli, Tuz, üzüm fıstık ile ekmekli etle iyice yoğrulmalı. Yumurtaları bir kap içerisinde köpürtmeli. Et içerisine azar azar atarak karıştırmalı. Tavaya tereyağını koymalı, Kız- dığı vakit kaşıkla bu suluca mah- lüttan alarak yağ içerisine atmalı İki tarafı, nar gibi kızardığı vakit tabağa çekmeli ve sıcak Sıcak yemeli, Soğuk etle yenilecek salça Üç yumurtayı hazırlop pişirmeli sarılarını alarak der bir tabak içine koymalı, üzerine tuz büber atmalı, bir kaşıkla ezmeğe baş Jamal Sarılar iyice ezilince karıştır ırak damla damla zeytin yağı ilâve elmeli. Bir çorba kaşı hardalı azar azar içine karıştırmalı, mayonez koyuluğuna gelince bir kahve kaşığı sirke karıştırmalı. Derin bir tabağa yahut salçalığa koyarak üzerini ince ince kıyılmış yumurtaların beyazları ile süsle- yerek soğuk etle yemek tzere sofraya çıkarmalı, etmek artıyor. Küçük çocuklardan, yaşlı kadınlara kadar herkes yün blüz, Yün ceket ve elbise giyiyor. Bu rağbet yüzünden bir çok yeni modeller ortaya çıkmıştır. Bunlar arasında © muhtelif renklerden şizgili bizler, yahut dantel gil ince ve ajurlular çok rağı Çocuklara gene sık işlenenler giydirilmektedi Modelini dercettiğimiz blüz on ir ve çok zari i kırmızıdır aşağı ağızları, ve bluzun lâstiği, kol yukarıdaki parçası beyaz yünden yapılmıştır. Bu bluz için çocuğun Beyaz deri eldivenleri temizlemek Beyaz deri eldivenleri yıkama- dan kolayca temizlemek usulü vardır : Aynı miktar kepekle ince dövülmüş ve elenmiş tebeşiri kariştırmalı. Temizlenecek eldi- venleri ele giyerek bu tozla ovalamalı, sonra elden çıkarıp iyice silkmeli, Eldivenler temiz olmuştur. Kışın tabi çi- sek bulmak güç olduğu için bun- ların yerine va- zolara konulacak suni çiçeklerin pası ve nelerden yapıldığını. bir kaç dafa anlat mıştık, lan ve şekilleri- nin güzelliği ile tabii çiçeklere en fazla yakla şan bir kaç çi- gek modeli der- cediyoruz. Bun- ları yapmak için bir kaç renk yumuşak yün, bi kanava iğnesi bir top ta flaiton| denilen ince tel lâzımdır. a Çiçeklerin sap- ları arzu edilen uzunlukta ke dikten sonra üzerleri / yeşil yünle © sarılmı Ildır. Yapraklar 3 4 numeroda gör düğü şekilde büküldükten sonra içi yeşil yünle doldurulmuştur. Çiçekler ise 1 numerodaki şe- Suni çiçekler na 29 Teşriniseni 1932 ve endamına göre, iki kat lenmek şartı ile altmiş dirhem kırmızı, ve yirmi dirhem beyaz yün lâzımdır. on il işlendikten kırmızı yünle bluzu işlemeğe başlar sira sonra malı, otuz sıra işledikten sonra, ortasından beyaz yünle yukarı parçayı işlemeğe başlamalı. Bu Sıradan itibaren bluzu üç yumakla iki taraf kırmızı, ortası beyaz olarak işlemek lâzımdı iç sırada bir beyazı artırarak kır- ony eksillerek işlemeze devam etmel Kulak kaşıntısı Kulak gayet nazik bir uzuv olduğu için çok itina ile temiz- lenmelidir, Fazla kaşınan kulak- ları kaşımak için, toplu iğne, firkete | kullanmak affolunmaz .kabahattır. Bir kürdan ucuna kü- gük bir parça pamuk sardıktan sonra kolonyaya, yahut tatlı ba- dem yağına batırarak onunla kulak © temizlenirse | kaşıntı. az zamanda zail olur. Si sıl yapılır Sırt ve kollar da bittikten son- ra bluzun önündeki beyaz plas- ron üzerine kıtmızı yünle resim- de görülen işten işlemek lâzim- dır. Plastron biçiminde kesilen ince bir kâgıt üzerine istenilen şekilde çiçekler çizdikten sonra bu kâğıdı blüzün yakasına iğnelemeli ve resmedilen çiçeklerin üzerin- den beyaz plastrona kırmızı yünle teyellemeli, Bittiği zaman kâğıdı yırtarak atmalı. Altından kırmızı yünle resmin çıktığı görülecektir. O zaman modelde görüldüğü gibi kırmızı yünle teyellerin üzerinden geçerek çiçekleri kabartma olarak işlemeli, Beyaz danteli pembeye boyamak Siyah, kahve “rengi, licivert «bbiselerin yaka ve kollarımı gayet açık pembe dantelle süslemek çok modadır. Beyaz danlellere bu açık pembe rengi vermek bir leğen sıcak su içine bir kaç damla kırmızı mürekkep damlatarak karıştırmalı ve dan telleri bu suya batırmalıdır. ” Çiçeklerin yap rakları hazır ol- duktan sonra modelde gi birine -ekliyerek siçek şekli ve- eli, ve ucları hafif kavrılarak canlandırıldıktan sonra, yeşil yün sarılı olan saplar ortasına yerleş» törilmeli ve sa lamca dikilme- Tidir. Çiçeklerin gö- beklerini yapmak için 2 numero- daki gibi siyah, yahut sarı yünü Sarmalı, ortasını bağladıktan son- ra, iki ucunu kesmeli, ve çi geğin en ortasına dikmeli, Bu çiçekler va- zolar içine konul. duğu zaman ha- kiki çiçekten pek az farklı durur. Çünkü istenilen kilde olduğu gibi teli büktükten | renk yün bulunduğu ve açıklı, sonra, her telinin arasından beğe- | silen” renkte yünle. işlenmelidir. | koyulu yapılabildiği gayet tabi için i göze Iki dert İ El ve dudak çatlamasına karşı ne yapmalı? Havalar soğuyunca iki büyük dert başgöstermeğe başlar. Bi ellerin, ikincisi dudakların çatlaması, Ellerin . çatlamasının başlıca sebebi çok soğuk su ile elleri yıkamak ve iyi kurulamanfaktır. Ellerin derisi sertleştiği, kırıştırğı ve çok kuru olduğu zaman hisse- dilen gayrı tal insanı, sinir- lendirir. Ellerin eski belini bul mak için yapılacak şeyler şun m ar seyler şi Iptida hafif ılık suile ve glise- sabunla eller © yıkandıktan sonra, — dikkatle kurulanacaktı Parmak araları, ellerin üstü adeta masaj yapar gibi silinecektir. Mak- Sat ellerde hafif bir rutubetin bile kalmamasıdı Sonra bir iki damla gliserin ve bir iki damla limon suyuile elleri üzelce ovalamak, bunları deriye içirmek lâzımdır. Ellerdeki çatlaklara çok itina edilmelidir, bu çatlakların bazan açıldığı adeta yara haline geldiği olur, O zaman tedavisi güçleşir / ve uzun sürer, önünü almak için gliserin ve imondan faide görülmediği zaman şu po7madı kullanmak çok iyidir: Ön iki gram zeytinyağı, on beş gram lanoline, beş gram ka- kao kaymağı, iki gram salol ve elli santigram menthol, Bu pomat sabah, gün arası ve gece yatarken sürülürse çok istifade edilir. Ikinci derde gelince: Rüzgârlı havalarda sokağa çıkılmca ekse- riyetle dudaklarda bir gerginlik, ve yanarlık hissedilir. Dudaklarına iyi. cins. bir ruj kullananlarda bu hal olmal, o Rujun yağlı ol ması dudak çatlaklarının önüne çer. Dudakları sık sık yalamak değildir. Dudakların gerildiğini ve yandı: ğını hissettiğiniz zaman ılık suya bir parça pamuk batırarâk dudak- ların üzerinden geçirmeli. Sonra kuru bir pamukla küfulattalı ve bir damla gliserin ile yağlamalı. Bir iki dakika sonra gliserinin üzerine ya kakao kaymağı, ya tatlı badem yağı sürülürse dudak- lar eski halini alır. Çıkolatalı fondan Gayet az, bir iki çorba kaşıgi sıcak süt içerisinde altmış dirhem. makineden geçmiş çıkolata ile on beş dirhem kakaoyu karıştır Diğer taraftan yetmiş, beş dir- hem taze tere yağını yumu- Bunun şatmak. için el ile yoğurmal çikolata sıcak iken tere ya karıştırmalı, iyice halletmeli, Kestane suda haşlandıktan sonr: ayıklanmalı, ve makineden geçiril. meli, tartmalı ve seksen yedi buçuk dirhemini az şekerle ka- Tışkırarak çıkolatali tere yağına katmalı. Şekerciden seksen yedi buçuk dirhemlik karışık meyva şekerle- mesi almalı, Bunları ince ince kıymalı yahut makineden geçirerek iyice ezmeli ve çıkolataya karıştır» malı, Bunu ertesi güne kadar olduğu gibi bırakmalı. Ertesi gün iri fındık büyüklü ğünde parçalara ayırarak avuç içinde © yuvarlamalı, Makineden geçmiş toz halinde çıkolata içinde yuvarladıktan sonra tabaklara istif etmeli,