13 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

13 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Muhafız gücü Sahife 2 13 Haziran K934 Demiryol ücretleri| indiriliyor Iptida Ankara - Istanbul hattında tenzilat yapılacak| Ankara 13 (Telefon) — Dev şimendi- let demiryolları idare: ferle rekabet eden ot otomobillere karşı yolcu ücretle- elli sonra İzmir - Kasaba hattında tatbik edilecek, nihayet bütün hatta teşmil edilecedtir. Haber. aldığıma göre ticari eşya üzerinde de mühim miktarda tenzilât yapılacaktır. Istanbul bat- tında on beş güne kadar tenzilât yapılması için tertibat alınıyor. Devlet demiryollar idaresinin tenzilâtlı tarife ile yaptığı tenez- züh trenlerinde birer büfe bulun- durulması düşünülüyor. Bu cuma Çankırıya gidecek trende bir büfe bulunacaktır. Türkiye turu .Cebeliberekette Osmaniye 12 (A.A.) — Muha- fız gücü bisikletçileri dün saat 18 de Cebeliberekete vardılar ve 15 kilometre mesafeden kayma- kam bey, Halk fırkası, belediye, şube reisleri ve kesif halk tara- fından pek samimi bir surelte karşılandılar. Bsikeiçilerimizin muvaffakiyet sex Yabati hakkında yedinci eahitemizde mufassal malhmat vardır) Ali beyin İzmir seyahati Ankara 13 (Telefon) — Nafia vekili Ali bey bu ay sonunda Izmire gidecektir Bulgaristanda vaziyet (Baş tarafı 1 inci sahifede) içindi. Bunun önü alınınca iki hü- “kümet münasebatın iyileşeceği muhakkaktır. «Bulgaristanın Balkan misakini| imza edeceğini | zannetmiyoruz. Fakat Balkan devletlerinin her birile ademi tecavüz misakı imza etmesi ihtimali çok kuvvetlidir.» Pariste çıkan İnformation gaze tesi de diyor ki: «Yeni hükümet Zeveno grupuna istinat ediyor. Bu grupun esas umdesi Yugoslav. ya ile anlaşmaktır. Bu mukarenet &sasen kral Aleksandr ve kral Bo- risin teşebbüslerile tahakkuk et mekte idi. i Hükümetin ilk icraatı Makedon- ya ihtlâldilerinin faaliyetine kati Sürette set çekmek olmuştur. Ma- kedonyalılar ile Mussolini arasm- 'da bir vasıta olmakla çok defa it- ham edilen ceneral Volkov daha hükümet darbesi vuku bulduğu gün azledilmiştir. Yeni hükümetin in tebliğatında müşahede olu! pan battı hareket Balkan arka- daşlığına avdet ve Yugoslavya ile mukarenet meseleleridir. Binaenaleyh eğer 1 mayiz reji- #ni devam eder ve kuvvetlenirse, - ki şimdilik vaziyete hâkim gö- rünüyor . Bulgaristan ile Yugos- Javya arasindaki ihtilâf miha- yeti geldi demektir. Ve ayrıca Balkanlarda - ecnebi nüfuzların Hefi ve tardına müstenit - tam bir sulhün hâkim olacağı o muhak- Kak. v5 Gir miyei | Bulgarislanin Paris sefiri ve memleketimizin dostu ve taraftari! Bulunan M. Batolovun hariciye "mezaretine getirilmesi | Fransiz "nokai nazarindan gayet sarih bir İşarettir Londra 12 (A.A.) — Mareşal Petainin Fransız mebusan meclisi Ordu. eneümeninde Almanyanın silâhlanmasina dair yaptığı beya- nat İngilterede heyecan uyandır. mıştır. Mareşal Petain Almanya daki yarı askeri teşekküller ve faal bir tarzda silâh imalât kamarasında — liberal mebus M. Mabane hariciye nazı- rından bu bapta izahat istemiştir. Nazır M. John Simon demiştir ki; “Mareşal Petainin parlemento enclimeninde 6 haziranda alman silâhlarına dair beyanatta bulun- muş olduğunu gazetelerin neşri yatından öğrendim, Bu eneümenin hafi © olduğundan ir malümata malik M? Mabane, memleketin endi- gede bulunması hasabile hükü- Izmir limanı Bütçe encümeni devlet müessesesi haline getirilmesini kabul etti Izmir 13 — Bütçe encümeni, Izmir liman ve körfez şirketlerinin hükmi şahsiyeti haiz devlet mü- .essesesi haline getirilmesi hakkın- daki lâyihayı kabul etmiştir. Bütçe encümeni tarafından tet- kik ve tadil edildikten sonra liyihanın aldığı yeni şekle göre liman kanunu teşkil | edilmiş olup liman şirketi sermayesinin yeya dörtte “üçü ve daha fazlası hazineye intikal edenlerin yesi; için usulen karar almağa maliye vekâleti mezundur. Tasfi- ye neticesinde şirketlerin haiz “olduğu hak ve salâbiyetler ve imtiyaz mevzuunu teşkil eden hizmetler maliye vekâletine mer- but ve hükmü şahsiyeti haiz ida- relere devrolunur. Muhiddin bey işe Başladı Mezuniyetini Yalovada geçirmiş olan vali ve belediye reisi Muhid- din bey, şehrimize gelmişti. Mu- hiddin bey dün vilâyette ve bele- diyede çalışmıştı Zekâi bey Paristen geldi Düyunu umumiye komiseri Ze- kâi bey dün bah Paristen gelmiştir. Gayrımübadi! bonoları Ankara 12 — Gayrımübadillere verilen bonoların kiymet mesine burada sebep ilmüyor. Bu hususta âmil bir kısım gayrı mübadillerin telâşıdır. Mamafih bonolara mukabil s: ir muamele yapilması için emir Bir evde kaçak eşya bulundu Karagümrük ci Vesile hanım isminde evinde kaçak eşya bulunduğu hakkında bir ihpar yapılmış ve zabıta tahkikala başlamıştır. Za- 'bıta evde araştırma yapmış ve burada kaçak ve öteden beriden çalınmış bir çok eşya bulunmuş- tur. Eşyalar müsadere edilmiş, Vesile hanım ile bu eve giren Hayreddin ve Şükrü lerinde iki kişi adliyeye verilmiş” lerdir. Bu Sabahki Tel metin bir beyanname neşrederek Alanyanın Versailles muahede- sine riayet edip etmediğinin ilânını istemiş ve M. Simon buna da şu cevabı vermişti “Bu mesele çok geniş bir tet kika ibtiyaç göstermektedir. , Ialyanın yeni bahri inşaatı Londra 12 ( AJA. ) — Italya tarafından otuz beşer bin tonilâto- luk iki zırhlı inşası tasavvuru resmi mabafilin nazarı dikkat eelbetmiştir. Londra tahdit itilâf- larını imza etmemiş olan Italyanı yüksek tonilâtoluk gemiler inşa- sına hakkı olduğu umumiyetle kabul edilmekte ve bu bapta hiç- bir itirazda bulunulmamaktadır. Ancak yeni bir babri inş siyaseti mevzuubahs olduğu zaman Togilterenin bunu nazarı dikkate alacağı söyleniyor. Nihayet şurası da kaydedil- mektedir ki, bununla en ade 12 varil altın aranıyor! Filistinde garip hikâyesi Adanada çıkan Yeni Adana re- fikimiz, Kudüsten Suriye gazete- lerine bildirilen şu haberi nakle- diyor: ir define «Umumi harbin sonlarında Os- | sanlı ordusu Filistini tahliye eder- ken mevcut paralardan mühim bir kısmını muhtelif yerlere gömmüş, bedevi Araplardan biri 12. varıl altının bu suretle Şeria nehri ci- | yarında gömüldüğünü biliyormuş. Bu Arap, on beş sene uğraşarak lâzım gelen parayı bulduktan son- a yanına bir kaç emele alarak definenin bulunduğu yere gitmi; hafriyata başlamıştır. Amele üç metre derinliğinde bir yer kazdıktan sonra bir mer- mer kapağa raslamışlar, fakat meseleden haberdar olan Filis- tün hükümeti kuvvetleri gelerek ameleyi dağıtmışlar ve definenin bulunduğu söylenen yeri muha- faza altına almışlardı Eli böğründe kalan bedevi öte- ye beriye baş vurarak 12 varıl al- tanı ihtiva eden bu defineden ken- disine bir miktar verilmesini isti- yormuş.» Bu define hikâyesi bizce masa- la benziyor. Hikâyeyi inandığımız in değil, fakat garip bulduğu. muz için naklettik. Yağmurlar Trakyanın muhtelif yerlerine yağmur yağdı Dün Çatalca, Çerkesköy hava- lisine iki saat kadar bol yağmur yağmışlır. Yağmur esnasında bazı yerlere dolu düşmüştür. Fakat dolu tahribat yapmamıştır. Evvelki gece de Edirne bava- lisine yağmur yağmıştır. Son za- manlarda memleketin hemen her tarafına yağmur yağdığı halde tanbula aylardan beri yağmur yağmamıştır. Yalnız civara yağan yağmurnn tesirile sıcaklar hafifle- miştir. inilir Almanların askeri hazırlığı İngilterede endişe uyandırdı Avam kamarasında bir müzakere alâkadar olan devlet Fransadır. Çünkü Fransayı Londra muahe- desi ahkâmını kabulden meneden cihet © zaman İtalyanın deniz | kuvvetleri müsavatı hususunda ileri sürdüğü metalebat olmuştu. Halyan gazeteleri ne diyor? Roma 12 (A.A) — İtalyan matbuatı otuz beşer bin tonilâ- toluk iki zırblının inşasını, yalnız silâhsızlanma konferansının dej aynı zamanda Vaşington deniz konferansının da iflâsile muhik göstermektedir. Italyan gazetelerine göre deniz konferansının devletler arasında bir bir şüphe ve rekabet unsu- runu izale etmemiş, filo- ların artırılmasına müncer olmuş- tur. Filhakika İngiliz filosunun azami harp itibar edilmiş olması Japonyayı donanmasını — azami hadde çıkarmağa sevketmiştir. M. Titulesco Romanyanın komşularile münasebatı hakkında ne diyor? Bükreş 12 — Cenevreden ge len hariciye mazı M. Titulesco barici vaziyet hakkında gu beya- yatta bulunmuştur Romanya komşulari İ batının iyi bir surette in den gelen gayreti sarfet- Komşularımızdan üçü, | Lehistan, Çekoslovakya ve Yu goslavya ile müttefikir. Bulgaris- tanla münasebatımız dostane bir | şekildedir. Macaristanla iyi kom- İ suluk münasebeti idamesini arzu | ediyoruz, | Büyük komşumuz Sovyet Rusj ile iyl münasebat tesisini çok arzu ediyorduk, Geçen sene | Londrada imza edilen itilâfname mühim bir merhale teşkil et İ Şimdi Sovyet Rusya ile kati ve | sarsılmaz bir sulh aktedildi ve Rus milletile eski dostluk münasebatının tekrar kurulduğu" na emi Şahinşah Hz. ni Samsundan | alacak fren Ankara 13 ( Telefon ) — Şahin: şah Hz. ni Samsundan almak üzere | dün akşam hususi bir teren ha- reket etmiştir. Trende demiryol- lar umum müdürü Ibrahim Kemal bey bulunmaktadır Tramvay şirketile müzakere Ankara 13 (Telefon) — Istan- bul tramvay şirketi murahhas larile müzakere ilerlemişt güne kadar kati neticealı Yeni gaz ve benzin tankları Boğaziçinde yeni gaz ve benzin tankları inşa etmek üzere bele- diye ile neft sandikat gaz çirk arasında yeni bir mukavele yapı masına şehir meclisi tarafından karar verilmişti. Bu mukavele henüz tanzim edilmemiştir. Şir- ketin almak istediği erazinin sahipleri yüksek Fiat iste için şirket, beniz arasiyi satn almamıştır. | Şirket bu craziyi satın alamazsa o zaman bele: bu sahayı is* | timlâk edecektir. Hırsız evlâtlık yakalandı Sandığı kırarak içindeki mücevherleri aşırmış Beşiktaş civarında oturan | met hanım isminde bir kadıncağız bundan on gün kadar evvel sokak- ta dilenmekte olan on üç yaşların- da İlhami isminde bir çocuğa t sadüf etmiş ve çocuğı m kimsesiz olduğunu öğrenince haline acıya- rak kendine evlâtlik yapmış ve evine almıştır. Zeki bir çocuk olan ilhami pek çabuk İsmet hanıma kendini sevdirmiş ve kadıncağız. buna karşı hakiki evlâdı gibi mu: amele etmiye başlamıştır. Bu suretle aradan bir hafta kar dar geçtikten sonra evvelki gün İsmet hanım gezmek üzere evden çıkmış ve İlhamiyi bekçi evde bırakmıştır. Akşam üzeri İsmet hanım eve olarak. zaman İlhaminin evde nı görmüş, oynamak üze- re sokağa çıktığını zannederek beklemeye başlamıştır. İsmet harm akşam geç vakte ka- dar beklediği halde ilhaminin eve gelmediğini görünce şüpheye düş- iş ve derhal sandıkların bulun- duğu odaya girmiştir. İsmet hanım odadaki sandığa yanaşınca sandık kopağanın kırıl- mış olduğunu farketmiş ve kırık kapağı açtığ zaman içinde bulu- nan bir çok eşya ve mücevherle- aşırılmış olduğunu görmüş- tür, İsmet hanımın. sandığından çalınan şeyler üzeri işlemeli kıymettar bir gümüş tabaka, bir akut pandantif, bir elmas taşlı pantantif, iki tane altın kordon, | alın yüzük, bilezik ve sairedil İsmet hanım vaziyeti anlamış ve derhal polise giderek hadiseyi anlatıp evlötlik İlhaminin eşkâlini tarif etmiştir. Zabıtanın araştırması netice de hırsız evlâtlık biraz sonra elin- de evden aşırdığı mücevherler do- lu kutu olduğu halde bunları sak- lamak üzere sokakta dolaşırken yakalamıştır. Hırsız İlhami, ann: evden çıkmca bir demirle sandık kı ğını kırarak bunları aşırdığını it raf etmiştir. Mücevherler İsmet de edilmiş, zabıta İlh zlık için teşvik eden bir kimse olup olmadığını tahkike başlamıştır. Iskân sulistimali | Masmlaran b 2 İlerine dün de devam edildi Bir iskân sujistimali layı muhakeme altına alman sabık iskân müdürü Cemil beyle me- | murlardan Sabri ve Mazhar bey- tan maznun diğer suçluların mu hakemelerine ağır ceza mahke- mesinde devam olunmuştur. Davacı olan hazine vekili bu muhakemede suistimale dair takı kikat fezlekesi yapan müfettişlerin bizzat muhakemeye çağıcııp din- lenmelerini istemiştir. Suçluların vekili ise buna itiraz ederek bu iş bir suüistimal meselesi oldu Zundan şahadete değil, vesaik ve delillere istinat ettirilmesi lâzım geldiğini ileri sürmüştür. Mahke- me suçlular vekilinin nokta e- zannı kabul etmiş ve başka yer- lerde bulundukları için istinabe tarikile ifadeleri istenmiş olan iğer alkadarların ifadelerinin ram evvel gönderilmesi tekit yazılmasina karar vererek mahakemeyi başka güne bırak- mıştır.