24 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 AKŞAM 24 Haziran 1934 Hamamda ölen padişah - Tarihten hikâyeler - Sirkeci Gümrüğü Müdürlüğünden: 232 — Novoris markalı Nikel kol saati, 1 — Lonjin Nikel kol s 1 — Lonjin altın kol sa ek Arisvaç kumpanyası malıdır. İs viçtede Holiştayn köyündedir. İsviçrede Lonjin fabrikası malı Hünkâr (Sar: Selim) den bahsetmiş geçen hafta, Herifi seyretmiştik Yezaletten ön saftal Bugün da yazacağız' nasıl geberdiğini, sarhoş ömrünün son güne erdi İşte çerkes durağı, güzel kızlar ocağı! Ihce vücut, beyaz ten, mahmur bakış, uzun boy, Bunlar öyle kızlar ki: Hepsi körpe, hepsi toyl Şöyle bir rüzgâr esip, açılsa etekleri, Görünür ayakları, yani: Bal petekleri! in ekserisi kumraldır, Yanakları hep pençe pençe aldır! Burun: Bir parça sivri.. Gözler: Bir parça çekik, Saçları bas ipeltir,. dudakları da hekik! olan iyapmıştır dünyasını. Güneşin yedi renk ziy; Kusurları yalnız bu: Çetrefil konuşurlar. Hem borcet, hem etrafın alacaklı dolmasın, Hem adalarda otur, hem de lodos olmasın, Sürekli yağmur yağsın, fakat taşmasın olu Nerede böyle yağma?!., Nerede böyle bolluk ?L. Insan elbet aldırmaz bu, biraz bozuk, diler Bu kadar kusur olur kadı kızında bilel * İşte (Adapazarı) köylerinden birinde, > Ağırlığınca altın, pırlanta değerinde Bir güzel kız vardı ki, herkes onu severdi, Genç, yaşlı, kadın, erkek bu kıza gönül verdi! Gözlerine bakanın gözleri kamaşırdı, Bu gözler, hançer gibi, gür kirpikler taşırdı! Dünya üstatlarının yaptığı hiçbir heykel, Onun endamı kadar olamamıştı güzel | Bu kız bütün gençlerin başını döndürdü, Sevdası, alev gibi, gönülleri bürürdül » Bu kızın oturduğu köyün yolunda bir gün, Bir müfreze (sipahi) dört nala etti sökün! Arkasından göründü dört atlı bir araba, Arabada oturan bu fellâb kim acaba?... Bu: (Kızlar ağası) ydı. Bir evin tokmağını, marsık elile, vurdu! Ona selâm dururken beş altı (Yeniçeri) , Bir kara çalı gibi, fellâh girdi içeri! Bu evde bir adama üç bin altın sayıldı, — istemem. Gitmem, Diye, bir kız düştü bayıldı! Köyde o an başladı kan ağlamaya herkes, Arabaya konuldu o kız: O güzel çerkesi Parası verildi ya; israr, inat nafile, (Safinaz) la beraber uçup gitti kafilel... * Bir gün takdim ettiler kızı (Sarı Selim) e, Bu oldu padişahın söylediği kelime: — Sevdim. ası sevinçten oldu deli, ti, bu en büyük emel Müşkülpesent herifi bu güzelle yenmişi Kadıncı (Sarı Selim) kızı çok beğenmişti | (Baş gözde) si olmuştu padişahın (Safinaz) Meşgul edebilmişti kız fakat onu bir yaz, Gözü doymıyan adam bundan da vaz geçmişti, Haremde kendisine başka kadın seçmişti | İarem dairesi mi ?.. Sormayınız hiç onu, Gelmez içinde dönen rezaletlerin sonu | Bu daire sarayın en çılgın bir yeriydi, Umumi eve benzer bir kadın meşberiydi. Belediye 0,015 lik kurşun boru 10.500 kilo ZN demi 5.000 İD emin 500 0,040 ,, "w 300 ,, ilân olun Külçe kurşun 12,000 İhale 28/6/ 934 Perşembe günü teklif kabul edilmez, Münak: müracaat edebilirle istanbul Sıhhi Müe: Heybeliada Sanatoryomuna 1934 yaali sen adet günlük yumurta olbaptaki şarta münakasaya konmuştur. İsteklilerin müracaatları, Sular idaresinden: Yukarıda yazılı malzeme kapalı zarfla münukasaya konulmuştur. at on dörttedir. O a girmek isteyenler teminat ve saire hakkında malâmat almak ve şartnameyi görmek gün Taksimde Sıra servilerdeki idare binasında Malzeme gel eler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: 87,000 adet günlük yumurta için İuzumu olan 87,000 veçhile ve 17 Temmuz 934 salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere | Kizlar getirilmişti, Balkanlardan, Kafkastan, Esvaplar yapılmıştı has ipek, şal, atlastan! Sırp güzelleri mi yok, Rumen güzelleri mi, Kafkasyanın o çapkın, o şen güzelleri m Gürcistandan alnan dinç Filizler burad Yumuk eller burada.. Pamuk dizler burada. Burada ak göğüsler, pembe kadın kolları., Burada sarıl Burada baygın gözler - yüreğini parçalar » Burada beyaz tenler; olgun, geniş kalçalar! (Selim) in olsun diye bu hayvanca arzusu Haremde toplanmış bir çok ana kurusu! (Sokullu) ya bırakmış yurdun idaresini Herif söndürüyordu burada hevsinil (Sokullu) tersanede ge: (Sarı Selim) Sadırâzam i Padişah istiyordu: Koynu kızlarla dolsunl Artık göze almıştı rezaleti, zilleti, Varsın sefalet yıksın bu zavallı millik, » Herif attıktan sonra bir yana (Safinaz)i, Matemle geçiyordu genç kızın kışı, (Selim) e kaynamıştı çünkü | Yani bir sırtlanıl | Kızın, göz yaşlarile derdi serinliyorduz kapaklı 30 — Sotoro markalı cep nikel kol saati, 8 — Nikel kornemetre saati, o İsviçrede Şodüfonda bir fabrika malıdır. 28 — Novoris Nikel kol saati. 57 — Gioris markalı nikel kol ede Arls fabrikası saati, kumpanyası malıdır. 60 — Ergadis markalı nikel cep | Meçhul s 20 — Adonis markalı altın yak Meçhul dızlı nikel kol 21 — Koremetro nikel korjo cep saati, 130 — Altın yaldızlı nikel Ami İsviçrede meşhu? kronometre saat fabrikasınındır. İsviçre malı fabrikası meçhul markalı nikel Santi, 9 — Altın kaplar Gloris cep İsviçre mallarıdır. cal Yukarda cins ve miktarı yazılı 641 adet muhtelif saatlerin kaçak olup 16 Temmuz 934 gününe müsadif pazartesi günl saat 14 de Sirkeci Gümrüğü Satış Komisyonunca furuht edileceği Mezbaha inşaatı Münakasası Erzurum imar Birliğinden : Padişahı istiyor; ağlıyor, inliyordu! » Bir gündü. (Sarı Selim) has hamam! gezmişti, Içinde, kavurucu bir ibtıras sezmiştil Emret — “Müblet verdim sie işte altı gün, “Hamamın duvarları ayna olmalı bütü Herkes çabuk kavradı bünkârn maksadı Herif oynatacaktı bir kaç çıplak kadını! Asabını kaptırıp bu bebimi hislere, Bakacak aynalarda kıvranan akislere, Zevkleri yudum yudum burada içecekti, Namus kaydından uzak; kendinden geçecektil * (Safinaz) bunu duydu. Şöyle bir dua etti, — “Bu alçağın yaptığı artık canıma yetti, “Ey yuca tanrı, Ersin bu rezaleti sona: “Bu yaptırdığı hamam bir mezar olsun ona *) Aynalar takılmıştı, hazırlık oldu tamam, Kızlarla dolduruldu bir akşam üstü hamam; Sedef nalınlarını giydi hepsi ürkerek, Ötleri patlıyacak çıkıverse bir erkekli Olulardan akıyor buharlı, sıcak sular, Burada kurulacak bu kızlara pusular Bir çok ana vatanı, ana köyün öksüzü Titriyordu; hepsinin sararmıştı gül yüzül iş görünen tenler süt gibi aktı, ar gibi, vücutları berraktıl Kiminin titriyordu göğsünde karlı dağlar, Kiminin parlıyordu gözünde yeşil ba (Selim) bir aç kurt gibi girdi birden içeri, Sarhoş sırıtıyordu, süzülmüştü gözleril Bir kadeh şı içti, kadehi yere attı Sonra bütün kızları karşısında oynattı! Fakat duramıyordu. azgın berif yerinde, Çünkü gözü kalmıştı bu kızların birindel Ilçti bir kadeh daba.. Bir kadeh daha.. Coştu, Gerilmiş âsabile sonra bu kıza koştul Fakat yerini buldu ilâhi mul Artık, bu rezaletle söremezdi saltanat! Kızı tam tutuyorken, ansızın yere düştü, Kafa tası Patladı: (Sarı Selim) ölmüştü! Üsküdar icra memurluğundar borçları dolayı malıcuç olup satılmasına Karar verilen dikiş maliuesi 1/7/924 pa- Zar günü saat 14 ton 158 kadar Üsküdar dö Bitpazanada salılarağından talip olan ların yeymi mezkürde mahal bulunan memuruna müracaat etme Bakırköy şubesinden: Balurköy. eskerlik şubesinde kayıtı iken gaybubet eden &stilikâm miralayl, ından mütekalt AkkAl Mehmet oğlu Hasan Kasım bey (is mütekait tüfekçi üstasi Remzi oğlu BiJM Er, ball hazir airsslerinin âcilen gübeye bildirmeleri, TN “Unvanı ticarim altında ierayı faaliyette bulunan mağazalara git makbuz, falura oraları vesair billmnum meli taanhodü mutazamının oyrakın mamülanbih ve | muteber olması için şahsi irozamla bera: ber mağazanın mühürhan raubtevi ol ması lâzım olup akel balda muteber olmıyacaktır,—— YORGİ MAVRODİ (8339) 1 — Erzurumda Hususi İdare ve Belediyenin iştirakile teesstis eden Imar Birliği tarafından yeniden yaptırılacak büyük Mezbahanın inşaatı 15 Haziran 1934 tarihinden yirmi gün müddetle ve kapalı Zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Kapalı zarfın içinde: A — Teminat evrakı B — Diplomalı bir mühendis veya mimarın veya Nafın vekâler tince kendisine elliyetname verilmiş bir fen adamının daimi mes'- uliyeti fenniye taahhütnamesi; C — Fiat teklifini havi diğer bir kapalı zarf bulunacaktır. 3 — İhale bedeli hazırdır. Ve projelere merbut münakasa şart» namesinde gösterilen işler ikmal bal tesviye edilecektir. İmar Birl gösterebilir. 4 — Proje ve Fenni şartnamelerle münakasa şartnamesi bir ara- da olarak İstanbul'da Babçekapıda Dördürcü vakıf hanı altında Adapazarı Bankası Komisyon ve Ticaret kısmında Ahmet Nazmi beyden ve Ankara'da Nafıa Vekâleti Demiryolları Fen Hey'etinde Affan beyden 25 lira mukabilinde tedarik olunabilir. 5 — Kapalı zarflar 5 Temmuz 1934de saat 15 de Erzurum'da İmar Birliğinde açılacak ve en müsait şerait dermeyan eden tali- aktır. Projeler aynı fiatla Erzurum İmar birliğinden £ almak isteyen Erzurum İmar birliği Reisliğine müracaatları Akyazı askeri kereste fabrikası müdürlüğünden: esi mayıs nihayetine kadar devam etek üzere Fabrika- kırığı ormanından Tokurcunda Fabrikamız Şubesine sekiz. bin metre mik'ap ve kuzuluk civarında fabrikamız anbarlarından Adapazarı istasyonuna nakledilecek üçbin metre mikâp mamul ve gayri mamul mubtelif cins kereste ve tomruk 10 Haziran 934 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle vekapalı zarf usulile o münakasaya konuldu 30 Haziran 934 Cumartesi gününde saat on dörtte Adapazarı Maliye Dairesinde ihalei k: yesi yapılacaktır. Taliplerin (047,5) dan kürt kırığı orman içinde bin beş yüz altmış ve Adapazarı için dört yüz seksen dört lira pey akçelerile ve yahut muteber bir bankanın bu miktar teminatı bavi mektuplarile usulu dairesinde ve vakti muayyeninde öğleden evvel Komisyonumuza ve şartnameyi görmek isteyenler fabrika za ve Adapazarında birinci park karşısında askeri kereste fabri- kası yollama Memurlunğuna müracaatları ilân olunur. | (3145) in cevaplı telgrafla olunr.. “3304, l # | istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları I 2 I Kıymeti laaan paşa vakfından 1850 metreden ibaret olan arsa kapalı zer usuliyle 17 Haziran 934 tarihinden itibaren müzayedeye çıkarılmıştır. İha» lesi 16 Temmuz 934 tarihine müsadif Pazartesi günü suat 15 te İstanbul Evkaf müdürlüğünde idare Ençümeninde yapılacaktır. Taliplerin müzayede ve münakasa ve ihale kanunu mucibince kıy metin yilzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçelerini veya Banka kefaletnameleriyle teklif mektuplarını muhtevi zarfları ihale günü muayyen vaktinde Encümene tevdi eylemeleri. 243, p—— Himayei Hayvanat Cemiyeti Osmanbey, gr sokak B4, Tl 40160 Her gün 9 dan 12 ye vo 18 den 19 a kalar baytar Saranga böy tarafından Olkaraya wuhsun marsa müayena va tadayi, 49)