25 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Kadıköy vapurundan denize atılan çocuğun naşı bulundu — Dün saat 18 de Heybelinda sa- l hillerinde küçük bir erkek çocuk maşı
 Yıldırım Bilecikte iki kışı dü Bilecik 25 (ALA.) — Bir haftadır vilâyet dahiline sürekli yağ-| murlar yağmaktadır. Bir hafta
 Idam talebi syanından suçlu 26 in idamı istendi Adana 24 (AA.) — Ağndağı isyanından suçlu mevkufların şehe-i rimiz ağır ceza
 Gazi Hz. ve aziz misafirimiz Balıkesire vasıl oldular Iki devlet reisi büyük tezahüratla karşılandı, şehır sevınç ıçındedn'
 Sipahi ocağı_ndn faaliyet Hanımlarda at sporlarına| rağbet artıyor Fazilet Aziz H., benim için en iyi tuvalet, Akşam üstleri
 Şimendifer Diyarıbekire çok yaklaştı Nafıa vekili Ali B.in telgrafı Diyarıbekir! Halkevınde sevinçli tezahüratla okundu...

Ni ig rkiye Mahir Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst, Misirçarşısı kapısı karşısında| Bütün "Türkiye Mahtumları ., Kahvesini içiyor lak Mnırçarşısı kapısı karşısında Z Sene 16 — No: 5642 — Fiat: her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 25 Haziran 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tabir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Gazi Hz. ve aziz misafirimiz Balıkesire vasıl oldular Iki devlet reisi büyük tezahüratla karşılandı, şehir sevinç içindedir — Balıkesir 24 (Hususi) — Rel sicumhur Hz ile aziz misal beşte Balıkesire şeref verdiler. İstasyonda yirmi binden fazla halk vardı, Belediye reisi kendi- lerine hoşâmedi beyan etti ve iki devlet reisini selâmladı. Gazi ve Şahinşah Hz. askeri teftiş buyurdular, Askerin geçit Tesmini vali konağından tekip et tiler, Sonra muallim mektebini, halkeyini gezdiler. Akşam yemeğini hususi surette yediler. Şahinşah Hz, geceyi vali , Gazi Hz. ve diğer irler vagonda geçirdiler, Bu- Tadan Çanakkaleye hareket ede eeklerdir. Balikesir 24 (Hususi) — Reisi» cumhur Hz, ile muhterem misafi- rimizi hâmil tren öğleden sonra Balıkesire vâsıl oldu. İstasyon ok kalabalıktı, Halk iki kışlarla kar. 1 ve İran devlet reisini sürekli şıladı. Müzika isti) marşlarını çaldı, 21 pare top atıl dı, , Şehir sevinç içindedir. Coşkun tezahürat yapılıyor. İzmirden hareket İzmir 24 (A.A.) — İran Şahin- şahı hazretleri ile Reisicumhur * (Devamı ikinci sehifedel 1 ve Şanınşan Bornova: Şimendifer Dilurbelire çok yaklaştı Nafıa vekili Ali B. in telgrafı Diyarıbekir Halkevinde sevinçli tezahüratla okundu Nafıa veklil Ali beyden Diyarıbekir şimendileri hakkında gelen, telgraf okunurken Halkevinde yapılan merasim Diyarbekir 21. (Hususi) Şimendifer hattı her gün Diyarı- bekire biraz daha yaklaşıyor. Şeh- gimizde şimendifer düdükleri öşitileceği zaman pek uzak dı idir. Halk bunu düşünerek şimdi 'den sevinmektedir. Fevzi paşa - Diyarıbekir hatti şehrimize metre mesafeye Kadar gelmiştir, Şimdi bu son kıs. min kalmıştır. Evvelki gün Nafa vekili Ali beyefendiden ge- len bir telgrafta 75 kilometrelik kısın da inşasının müteahhite. | re ihale edildiği ve hattın 935 se- nesi kânunuevvelinin sonuna kadar Nafıa vekilimizin telgrafı vali Faiz bey larafından Halkevinde okunmuştur. Yüzlerce halk verir len müjdeyi büyük bir sevinçle dinlemiş, İsmet paşa hükümetinin. şimendifer siyaseti hakkında ha- raretli tezahüratta bulunmuştur. Bu münasebetle belediye reisi Şeref, tüccardan Serdarzade Mus- (Devami 2 inci sahifedeT nin izm aşağı rinden Yi untınar- idesini ziyaret Idam talebi “Ağrı isyanından suçlu 26 kişinin idamı istendi Adana 24 (A.A.) — Ağrıdaği isyanından suçlu mevkufların şeh- rimiz ağır ceza mehkemesinde- ki'muhakemelerine dün de devam olunmuş ve Cumhuriyet müddet umumisi mevkuflardan Emin ır 25 ki şa oğlu Ömerle di idamlarını istemişti Karar 28 haziranda tebliğ edi- ecektir. “Yıldırım Bilecikte iki kişi öldü Bilecik 25 (A.A.) — Bir haf- tadır vilâyet dahiline sürekli yağ- murlar yağı Bir hafta evvel B: panalan köyünde bir kıza, bugün de Gölpazarımın Viran köyü muh- tarı Halit ağaya yıldırım isabet ederek her ikisini de öldürmüştür. Kadıköy vapurundan denize atılan çocuğun naşı bulundu Dün saat 18 de Heybeliada sa- hillerinde küçük bir erkek çocuk naşı bulunmuştur. Yapılan tetki- kat neticesinde bunun, iki hafta evvel Kadıköy vapurunda bir ka- dın tarafından denize atılan ço- cuğun maşi olduğu anlaşılmıştır. ri tramvayla Tak- Harbiyeden Taksime doğru ge gerken Sipahi ocağının bahçesine doğru şöyle bir bakarsanız süvari pantolonlu, çizmeli hanımların at inde dolaştıklarını, manialar- dan gayet mahirane atladıklarını, bazan tırıs, bazan dörtnala hay» yanlarını sürdüklerini görürsünüz. son zamanlarda bu süvari hanımlar pek faz- Ialaşmıştır. Bazı akşamlar 20-25 hanımın birden Sipahi ocağı bah- gesinde at sürdi araların- dir, Son aylar zarfında arasında at sporlarına karşı bü. hanımlar. dır. Bilhassa genç kızlar arasın. da bu faydalı spor pek revaçtadır. Bunun için hanırılar atlı sporlara çalışmak maksadile mütemadiyen tedirler. Son koşularin en mühiminde hukuk Fakültesi ikinci sınıf tale- besinden Fazilet Aziz hanımın on | altı mahir süvariyi, hocası ve ken- | di ağabeyi olan Orhan beyi de ge- | gerek birinciliği kazanması tam bul hanımlarını at sporlarına kar- tün bağlamıştır. Sipahi ocağının kadın âzası günden güne fazlalaşmaktadır. Kadınlarda at sporlarina karşi bu büyük heves hakkında görüş. mek üzere Fazilet Aziz hanımı zi- yaret ettim. Fazilet hanım imti- hanları için İbrahim Fazıl beyin maliye dersine çalışıyordu. Kita- bını bırakarak bana cevap verdi ölüme küçük kıyamet... . Ben ölürsem Geçen gün A küçük kiyamet da yarış ettiklerini görmek kabil. | yük bir rağbet göze çarpmakta- ahi ocağına müracaat etmek. | Sipahi ocağında faaliyet Hanımlarda at sporlarına rağbet artıyor Fazilet Aziz H., benim için en iyi tuvalet, külot ve çizmedir diyor Fazilet Aziz H. © — Evet hanımlar arasinda at Sporlarına karşı büyük bir heves ve alâka var. Ocağın kadın özasi gittikçe artıyor. Bu rağbet te pek yerindedir. Çünkü at kadınlar için emsalsiz bir spordür”Atın zevki ne otomabile, ne sinemaya, ne de başka eğlencelere benzer. Sonra bu son derece faydalı spor vücü- dun güzell ük hizmetler eder. At vücutta fazla yağ, fazla et bırakmaz. Bunun için bir çok şişman hanımlar tedrici surette ve gayet sıhhi tarzda at sporu saye sinde zayıflamışlar, vücutları gü- . At kalçalar ile karşı bire bir Sonra süvarilikte sürat, atlayış ve saireden başka bir de bedii cihet nazarı dikkate alınır. Süvarinin at üzerinde duruşu mü- IDevamı 4 üncü sabifedel Bir güm Nasraddin hocaya: eKıyamet ne zaman?» diye sormuşlar. «Kanım! büyük kıyametiz demiş, beye sordum: 4Sabahleyin sokaktan çöp arabası geçeme| » Kamyon geçore büyük kıyametl dedil..