25 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

25 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 - AKŞAM 25 Haziren 1934 Koca katili Sad. berk nasıl asıldı? | Kadın, sehpa önünde erkekten ziyade metanet göstermiş Kırklareli 22 (Hususi) — Ev- velki gün sabahleyin Kırklareli de feci bir cinayetin faili olanı Sadberk kadın çarşı ortasında asılmak suretile idam edilmiştir. Kırklareline merbut Karıştıran nahiyesinde Demir Kâhyanın ka» rısı Sadberk bir çingeneyi seve- yek gayri meşru münasebette bu- lunmağa başlamış ve âşiki mamile serbest yaşıyabilmek kı ını ortadan kaldırmağı dü- şünmüştür. o Bu inceyle iki azgın âşk birleşerek gece uykuda iken biçareyi balta ile yatağında öldürmüşler, cesedi kazdıkları bir çukura gömdükten sonra evdeki paranın bir kısmını yanlarına alarak İstanbula hi ket etmişlerdir. Aradan bir 'del geçtikten sonra köylerine a det etmişlerdir. Cesedin gömdük- leri yerde kurtlandığını ve kok- tuğunu görünce | cinayetlerinin meydana çıkması korkusile başka. bir yere nakletmeği dü ve bir çuvala doldurarak yola ko- yulmuşlar, fakat bekçi tarafından görülerek tevkif ettirilmişlerdir. Cereyan eden muhakeme netice- inde çingene on dokuz yaşını bi- #örmemiş olmasından dolayı 22 seneye, kadın da ilama mahküm | edilmişlerdir. Sadberk kadın idam sehpasına bir erkekten daha fazla soğuk kanlılığımı mubafaza ederek gel miş, yalnız idam edilmeden evvel aptest alarak namaz kılmasını Zu ektiğini söylemiş, sonra da hi Zaruna dönerek altı ve on iki yaş- larında iki kız çocuğuna iyi ba- kılmasını rica etmi gapon ticaret heyeti Dün bir çay ziyafeti verildi Şehrimizde misafir bulunan J pon ticaret heyeti şerefine dün al #am saat 17 de, Taksimde Ja- verilmiştir. Ziyafette, İstanbul ticaret odası erkânı ve ticaret âlemine mensup bir çok zevat ve gazeteciler ha- Zir bulurmuşlardr. Japon ticaret heyeti, bugün <aret odamızla resmi surette te- maslarına başlıyacaktır. Metruk emlâk salışı Ankara 24 (Hususi) — Sat durdurulan metruk emlâkin yeni- den satişa çıkarılması kararlaş- arılmıştır. Buna dair olan talimat, birkaç güne kadar vilâyetlere gönderilecektir. Idman cemiyetleri merkezi .umumisinde Tü: idman cemiyetleri mer-| kezi umumisi dün şehrimizde fe- derasyonlar merkezinde toplan- Duştır. Merkezi umuminin bu içtima- ina birinci reis Erzurum mebusu || Aziz bey riyaset etmiştir. Di ü toplantıda ittifakın umumi bütçe. sinin müzakeresine başlanmıştır. Belediye para cezaları Ankara 23 — Dahiliye encüme- mi 20 liraya kadar para cezaları- mın belediye reisleri muavinleri ve müdürleri tarafından verilmesi hakkındaki kanun lâyihasını ay- nen kabul etmiş ve lâyihayı adliye | ci teşrinde bi Londra 24 (A.A.) — ingil Amerikan mütehassısları da, 1935 deniz konferansına mü. teallik iptidai müzakerat, Lom drada devam ededursun, Fran: İtalyanın otuz beşer bin tonluk iki Zırhlı inşa etmek niyetinden son derece kuşkulanmaktadır. Zira onun noktaj nazarına göre, Italya deniz kuvvetinin böyle mahsus bir Antalya hattı Hattın etütleri bitmek üzere bulunuyor Afyon 24 (Hususi) — Afyon - şlerinin ne derece- ik için şehrimize gelmiş olan nafıa vekâleti demir- yollar inşaat heyeti fenniye reisi İbrahim bey bir kaç gün kaldık. tan sonra Ankaraya dönmüştür. Mühendis Derviş be; de bulunan istikşaf heyeti Afyon- dan - Sinir köyüne kadar olan kıs- mın son etüdünü bitirmiş ve tersi- 'mata başlamıştır. Bu ay nihayetine doğru proje- lerini ikmal ederek vekâlete gön- derecektir.. Sinir köyünden - Kara kuyuya 'kadar olan seksen küsur kilomet- relik kısmın da etüt ve aplikasyo- nu ihale suretile yaptırılacaktır. Bir köy yapılıyor Yanan Cevizli köyünün temelleri atıldı Antalya 24 (A.A) — Onuncu surette artırılması, İtalyan sarih bir hakkı olmakla beraber, her halde kendi aleyhine mütevec- cihtir. Amerika matbuatı, İngilterenin, harp donanmalarının takviyesi için bazı tekliflerde bulunduğunu ya: mıştır; Bu haber, müzakereye tabi bazı fikirlerin ortaya atılmış ol masından galattır. Büyük bir haceri semavi Çorlu ile Istranca dağları arasında yere düştü Lüleburgaz 23 (Hususi) — Cu- ma gecesi, saat bire beş kala, bir hışıltı ve yanında gün aydınlığını gölgede bırakacak nurani bir ışık içinde, kasabamız Edirne - Istanbul cihetine seyre- den bir haceri semavi görüldü. Bu azame tiği 20:25 saniye zarfında, perde- lerle sımsıkı kapalı ve karanlık Odaların içi bile binlerce mum kuvvetinde lâmbalarla aydınlan- mış ve bir çoklarını güzel uykula- rından uyandırmı: Bu hacerin geçip'te aydınlıği zail olduktan iki üç del Çanakkalede dinle lukların uzaktan geler gibi bir tarrakanın mize yayılmasından 50-100 yeçişin devam et- kamızda yere düştü tadır. Bu yerin Ahmetbey kö Cumhuriyet bayramı gecesi çi- bir yangın meticesinde ta: ikümet tara- kan mamen yanan ve fından yeniden inşasına başlanan Akseki kazasının Cevizli köyü- nün temel atma merasimi hal kin ve köylülerin iştirakile ya- pılmıştır. Köylülerimiz. Cumhu- riyet hükümetinin bu yüksek şefkat eserini derin minnettar- liklarla karşılamışlardır. Köylü ler bu münasebetle merbuliyet ve şükranlarının hükümete iblâ- ğına deli vali Nafiz beyden rica etmişlerdir. Köy iki iş olacaktır. Sipahi ocağı Yeniköyde yazlık bir şube açıldı Sipahi ocağı dün senelik kon- gresini yapmıştır. İdare heyeti ra- poru fırka idare heyeti reisi Cev- det Kerim bey tarafından okun- muş ve muvafık görülmüştür. İda- ve heyeti iki senede bir seçildi den intihap gelecek sene yapıla caktır. : e Sipahi ocağı yazlık olarak Ye- niköyde bir şube açmağa karar vermiş ve Yeniköyde bu bina ha- Zırlanmıştır. Bu yeni binanın açıl. ma merasimi dün âzalar tarafın- dan yapılmıştır. Metr Salemin muhakemesi Ankara 24 (H vermekle mazmun. günü asliye ceza mahkemesinde başlıyacaktır. encümenine vermiştir, Çorlu ve Istranca dağları arası ol- duğu tahmin edilmektedir. Haceri semaviye burada Kudret topu da derler. Beş altı saat sonra ci pek faydalı bir yağmur yağmıştır. | Bu esnada Kızılbaş Halil İ kasabaya yakın tarlasındaki ça İ dırda sığınmış olanlardan orakçi İ bir kıptı kadınına yıldırım isabet | ederek ölümüne ve bazı telefon hatlarının bozulmasına sebep ol muştur. .| Yunan dağ sporcu- ları bugün geliyor Yarın Yalova tarikile Bursaya gidecekler Yunan dağ sporcularından mü- rekkep 20 kişilik bir kafile, Bur- saya giderek Uludağa trmı mak için bugün Romanya vapuri- le şehrimize gelecektir. Yunan dağ sporcuları, bu gece- yi şehrimizde geçirdikten sonra yarın Yalovaya ve oradan da oto- mobillerle Bursaya gidecekler, 27 haziran çarşamba günü otomobil. lerle Uludağa çıkacaklar, oradan daftlağ zirvesine tırmanacaklardır. Heyet 29 haziran cuma günü Mudanya tarikile şehrimize döne- cek ve burada üç gün kaldıktan sonra vapurla memleketlerine dö- necektir. Hakimler kanunu Ankara 24 (Hususi) — ler kanununun mütakeresi hafta neticelendirileceketir. Bu Sabahki Telgraflar Fransa Italyadan kuşkulanıyor İtalyanın iki büyük zırhlı yaptırması Fransa aleyhinde bir hareket sayılıyor | raber fındık ve bazan ceviz bü- semalarında, | Diğer taraftan, Vaşington mü- | şahitleri pek bedbinane mütalea- lar yürütmekğe ve 1935 deniz kon- feransının muşlaka akamete uğrı- yacağı kanaatındadırlar. Ancak şurası kaydedilmelidir ki, halen cereyan etmekte olan iptidai mü- zakereler mahremane mahiyette olup, hiç bir kı maz. a müncer ola- Zilede seller Şiddetli yağmurlar kasabada, tarlalarda hasarat yaptı Zile 24 (A.A.) — üzeri havanın birdenbire karar- masını müteakip kaza ve mülha- katına semt semt yağmurlarla be- ün akşam yüklüğünde dolu yağmıştır. Dolu seyrek düşmüş ve on dakika ka- dar devam etmiştir. Etraftan ge- len seller kasabanın kertar mahal lelerindeki evlere dolmuş, bir çok bostan, bağ ve ekin, afyon, tütün, pancar tarlalarını bozmuş, bahçe- lerden bir çok ağaç sökmüştür. Hasaratın miktarı tesbit edilmek- tedir. Kırlar köyü civarında Ha- san oğlu Şükrü isminde bir köylü | yıldırım çarpması ölmüştür. Muamele vergisi Haziran nihayetine kadar tahakkuk eden miktar taksitle alınacak Ankara 24 ( Hususi ) — Izmir manifaturacılarının vaki olan mü- racaatı üzerine haziran nihayetine kadar tahakkuk etmiş olan mua- mele vergilerinin taksitle alınm. sına kanuni irakân görülmüştür. Keyfiyet bugün yarın vilâyetlere tebliğ edilecektir. Ankara 24 ( Hususi ) — Millet meclisi, bu sene çıkarılması lâzim gelen kanun lâyibalarını henüz bitirmediğinden, ancak temmuzun ilk haftasında yaz tatiline başlıya- caktı Cüzdanı aşırmış Yankesici Cafer, cürmünü itiraf etti Cafer isminde Galatada bir ecnebinin cebinden cüzdamını ayırmış ve cüzdanda bulunan on Türk lirasından başka beş İngiliz lirasını © civarda Mehmet ismin- de bir kahv durmuştur. Cüzdan sahibinin müracaati üzerine tahkikata başlıyan zabıta yacmurları bir müddet sonra yan- kesici Caferi yakalamışlardır. Çal- dığı paralar üzerinde bulunmuş- tur. Cafer ve Mehmet Sultanah- met sulh ceza malıkemesine veril. maışlardır. Kendisi mahkemede cürmünü itiraf ederek hapishaneden yeni çıktığı için ihtiyaç karşısında bu işi yaptığını söylemiştir. Mahke- me Caferin tevkifine ve Mehme- | rbest bırakılmasına karar | vermiştir. İl ile bir olup boz- Gazi Hiz. (Baş tarahı 1 inci sahifede) Hz, İzmir şehri reflerine verilen akip Balıkesire | hareket buyur. muşlardır. İstasyonda bulunan mülki, askeri ve adli erkân ile C. H. fırkası idare heyeti âzalari ve belediye reis ve özları, mücs- sesat ve teşekküller mümcs ve vaktin geç olmasına rağmen tarafından şe- ziyafeti müte- İleri toplanan binlerce halkın candan sevgi ve şükran hisleri ve yaşa varol avazeleri arasında uğurlan- mışlardır. . Şahinşah Hz. nin kadirşinaslığı İzmir 24 (A.A) — Şehinşah hazeretleri, Reisicumhur Hz. nin valideleri Zübeyde hanımefendi- in Ka: miindeki kabristanda medfun bu- Tunduğunu haber almaları üzeri- ne dün başmabeyincileri ile ser. yaverleri ve maiyeti Şahinşahi- leri ile bir çelenk göndererek mer- humenin mezarma merasimle koy- durmuştur. Şahinşah hazretleri namına giden heyeti, Karşıyaka- da belediye, C. H. fırkası ve Hi- lâliahmer heyetleri karşılamıştır. Çelenk, konurken oC. H. fırkası namına söz söyliyen Hüsnü bey, âlâhazreti humayuna bu ka- dirşinaslığından dolayı teşekkür etmiştir. Şahinşah hazretlerinin | saray nazırı, verdiği cevapta Şahinşah hazeretleri Gazi Hz.ne bir kar- deş gibi olan sevgisini ifade ey- Temiştir. Demiştir. İzmirdeki suvzre İzmir 24 — Dün gece burada bir suvare verilmiştir, Suvare gey vakte kadar büyük bir meşe için- de geçmiştir. Şahinşah Hz. bir aralık: «— Türkiye hudutlarına girdi- ğim gündenberi hakkımdaki teza bürattan çok mütehassisim, Bunun en coşkununu İzmirde gördüm. Kendimi kendi familyam içeri de sanıyorum ve onlardan si katiyen ayıramıyorum. Sıhhatleri- orum» buyurdular, Büyük misafirin bu cümleleri yaverleri tarafından halka türkçe olarak tekrarlandı. Bunun üzerine Gazi Hz. davet- lilerin de iştiraklerini; «kardeş İran milletinin büyük Şahinşahı | şerefine elimizde bulunan kadeh- leri kaldırarak © muhterem aziz büyük şahsın şerefine içiyoruz» buyurdular. Gazi Hz. nin bu cümleleri hal tarafından, teker teker tekrarlan- dı ve içildi Şahinşah Hz. bir aralık vali Kö zım paşaya da iltifat buyurmuş- | lardır. Büyüklerimiz suvareyi s0- bah ikide terkettiler, Müteakiben bususü trene bindiler ve Balıke- sire hareket ettiler, Tren harekeli ederken toplar atılmıştır. Diyarıbekire şimendifer (Bas tarafı 1 ici sahifedeğ tafa beyler birer nutuk irat ede yek şimendiferin iktisadi ve ieti mai hayatta oynayacağı rolden ve şehre temin edeceği faideler den bahsetmişlerdir. ş Halkevi reisi Tahsin Cahit bey, Gazi Hz. ile meclis reisi Kâzım, başvekil İsmet paşalara ve nafin vekili Ali beye çekilecek teşek kür ve tazim telgraflarını oku" muş, telgraflar alkışlar arasında; kabul edilmiştir. E Bu münasebetle Halkevi mus Ki heyeti mükemmel bir konser vermiştir. Halk büyük bir sevinç. içindedir. 7