1 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

My 8 Terimuz 1914 Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst. Miigerşesi kapısı karşısında — ——— e e eş 16 — No: 5648 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZAR — 1 Temmuz isin 'Dün gece limanda muazzam bir deniz fener alayı yapıldı Iptida muhterem terem misafirimiz, sonra Reisicumhur Hz. selâmlandılar Muhterem misafirimiz Şahinşah Hz. dün akşama kadar Dolma” bahçe sarayında istirahat etmiş- İer ve bir tarafa çıkmamışlardır. Reisicamhur Hz. de Beylerbeyi sarayındaki dairelerinde meşgul olmuşlar ve akşam üzeri saat 17,5 te refakatlerinde maiyetleri erkânı bulunduğu halde Sakarya mötörile Boğaziçinde bir tenez- züh yâptıktan sonra Beylerbeyi sarayına avdet eylemişlerdir, Fener alayı Muhterem misafirimizin şerefi- ne dün akşam büyük bir deniz fe- ner alayı tertip edilmiştir. Alay çok parlak olmuştur. ” Alaya 'deniz işletme idaresinin İzmir ve Eğe, — vapurculuk şirketinin Bartın, Akay resinin Kalamış ve Heybeliada, Şirketihayriyenin 72, 73 numaralı vapurları, ve araba vapuru, Ha- liç şirketinin iki vapuru, limanın beş romorkörü ve böş dubası, de- niz yollar idaresinin bir romorkör ida» ve bir mavnası, klavuz idaresinin iki romorkörü ve elliden fazla hu- susi motör, yüzlerce sandal iştirak etmişiit, (Devamı 2 inci sahifedef Hitlere e karşı isyan çıktı Dün gece büyük fener alayından üç manzara Isyan eden hücum kıtaatıdır, sabık başvekil müsademede öldürüldü isyanın merkezi olan Münih Berlin 30 (A.A.) — Reuter ajansının istihbaratına nazaran, nasyonal sosyalist firkasının ba- zı zümreleri arasında isyan çık- tığı rivayetleri dönmektedir. M. Göringin evi, zabıtanın ne- zareti altındadır. Tiergarten mahallesi, M. Gö- ringin hususi polis memurları ta- rafından muhafaza edilmektedir, Bu hadiselerin Münih gekridir. Paris 30 (A.A.) — Eski Alman başvekili ceneral Von Schleiche- menşei rin Berlin civarındaki bir sana- Zi nda buğün tevkif edilirken LR iş olduğu teeyyüt et- Seneral mukavemette ; şehrinde nazi fırkası binası bulunduğundan kendisini tevkife memür edilenler tarafından vu- rulmuştur. Berlin 30 (A.A.) — Alman ajansının bildirdiğine göre milli sosyalist hücum kıtaatı erkânı | “harbiye reisi kabine âzasından yüzbaşı Röhm vazifesinden azle- dilmiş ve yerine grup âmiri Nutze tayin olunmuştur. Yüzbaşı Röhm fırka reisi Hitlere karşı vahim itaatsizlikte bulunmuştur. Yüzbaşı Röhmün tevkif edildi- ği ve hücum kıtaatında izinlere nihayet verildiği $ nmektedir, Viyana 30 (A.A.) — Berlinden gelen haberlere göre bütün Tier. Devam 2 inci sahifedeğ Zaro ağaya «topsi yapıldı Ciğerlerinde, bağırsakla- rında verem ârazı görüldü Bir buçuk asırlık bir hayattan | sonra evvelki gece gözlerini ebe- diyen hayata yuman Zaro ağa ni- hayet dün, her fani gibi, toprağa | gömüldü, Zaro ağanın cesedinde yapıla- cak otopsi (fethi meyit) ameliya- tına bidayette kızı ve torunları razi olmamışlardı. Fakat hekim- lerin ricası üzerine başta Zaro ağanın torunu Cafer ağa olduğu | halde ailesi bu ameliyata muva- | fakat etmişler ve dün de noterlikçe | musaddak birde senedi vermişlerdir. Bunun üzerine tıp fakültesi teş- Tihi marazi doçenti Besim bey ta- rafından otopsi yapılmış ve tıp fa- kültesi müderrislerinden bir çoğu ile hastane hekimleri ameliyat es- nasında hazır bulunmuşlardır. Zaro ağanın cesedi tamamile açılmış, beyni, ciğerleri, bağırsak, muvafakat Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst, Mısırçarşım kapım karşrında * Töleför : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaz) «20113 (Klişe) 1 i Zirai . . Aa . Yeni zirai teşkilât programın tatbikine başlandı Zeytincilik, bağcılık ve meyvacılık ıslah, | nebat hastalıklarile mücadele edilecek Ankara 30 (Telefonla) — Zi- raat vekâleti, ziraat teşkilâtı etra- fında hazırlamış olduğu geniş programı bu seneden itibaren tat- | bik etmeğe başlıyacaktır. Prog- İ ramda memleket zirai mıntakala- ra ayrılmakta ve her mıntakaya mütehassislar tayin edilmektedir. Bu cümleden olarak zeytinlikle- rimizin fenni şekilde bakımları- nın temini ve mühim mahsulâtı- mızdan olan zeytin tanelerinin 1s- lah ve verimini çoğaltmak maksa- dile vekâletçe bu sene bir «zey- |, tincilik bakım teşkilâtın vücuda getirilmiştir, Bu teşkilât İ zeytin mıntakalarımızı teşkil eden Balıkesir, Muğla ve İzmir vilâyet- başlıca i lerinde yapılmıştır. İ sene de diğer zeytin mıntakala- rında vücuda getirilecektir, Teşkilâtın başına, hükümet hes | sabına Avrupada ihtisas tahsille- riniikmal ve avdet eylemiş bulu- nan mütehassıslar getirilmiş, teş- kilâtın ayrıca seyyar aşıcı ve öğre- tici ustalarla teçhizi kararlaştırıl- mıştır. Mütehassislar mıntakalarındaki zeytinlikleri birer birer tetkik ede- rek bugünkü vaziyetlerini ve 1s- lahı için ne gibi tedbir alınması $ Aşıcı ve öğreticiler ziraat mek- İ tepleri mezunları arasından seçi- lecektir. Vazifeleri zeytinlik sa- hiplerine fenni bakım usullerini, aşıcılığı mütebassısların nezareti | altında ameli bir şekilde talim et- tirmektir. Zeytincilik bakım teş- kilâtında mütehassıs Kadri bey Muğla vilâyetine, Ferruh bey İz- mir vilâyetine, Nizameddin bey de mide ve kalbi, amudu fıkarisi esas- | lı surette muayene edilmiştir. Zaro ağanın cesedi açıldığı za- inan kendisi yetmiş, sökâde yaşıs- da bir adam manzarası veriyordu. | Zaro ağanın fennen yaşını tesbit | ve tayin etmek kabil olmamıştır. Zaro oğul “ ciğerime eğilmiş bağıreklarında Faaliyetihalinde bulunan versem ârazıma tesadüf (Devamı ikinci sahifedeJ — İsterseniz. mekeabünüzu — Sakın şekeilire”” İçin Önümüzdeki | lisim gulöceğini tesbit oğebekder: | dir. Bunu müteakip aşıcı've öğre- | tici ustalar faaliyete geçeceklerdir. 4 mektubuduy; Balıkesir vilâyetine tayin edilmiş- ler ve dün emirlerini alarak me- muriyet mahallerine gitmişlerdir. Bağcılık teşkilâtı Memleketimizde bağcılığın da ehemmiyetini nazarı dikkate alan Ziraat vekâleti bu mühim ziraat şubesinin terakki ve inkişafını te- min edecek tedbirler ittihaz edil mek üzere Trakya mıntakasından işe başlamağı kararlaştırmıştır. Avrupada ihtisas tahsilini il mal ile bu kere avdet eden Salâ- haddin bey de bağcılık mütehas- sısı olarak Trakya mıntakasına tayin edilmiştir. Salâhaddin bey Trakyaya hareket etmiştir. Meyvacılık Meyvacılık itibarile mühim bir hususiyet gösteren Malatya, Niğde mü müte- ve Amasya vilâyetlerinden rekkep bir mıntakaya da hassıs İsmet bey tayin edilmiştir. İsmet bey bu vilâyetlerdeki mey- vacılığın ilerlemesi işile meşgul olacaktır. Nebat hastalıkları Nebat hastalıkları ile de esaslı bir surette mücadeleye girişilmiş- tir. Şimdilik yalnız Ankara ve Seyhan olmak üzere iki mıntaka- dan işe başlanmıştır. Gene Ayri pada ihtisas tahsil eden mütehas- sıslardan Alâeddin bey Ankara, Rauf bey de Seyhan mıntakasi ne- bat hastalıkları mütehassıslığına tayin edilmişlerdir. Hükümet hesabına Amerikada ihtisas tahsilinde bulunan diğer gençler de eylül nihayetinde mem- leketimize döncekler ve bunlar da ayrı ayrı ihtisasları dairesinde lüzum görülen mıntakalara müte- hassıs olarak tayin edileceklerdir. e nizlese &